Kirjoittaja Aihe: Boonusjärjestelmät  (Luettu 2127 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wade

• Konkari
Boonusjärjestelmät
« : to 20.10.2016, 14:34:47 »
Hei kaikki. Mitkä on teijjän lempi boonus järjestelmät?

Mulla
1. S-Etu
2. Plussa
3. OP-bonukset
4. lähipizzerian pizzapassi
5. Hong Kongin oma etukortti

Pins oli turha ja lisäksi kortti ruma, onneksi se aika on jo ohi.

Tuntuuko teistä pahalta käydä liikkeissä, josta ette saa boonuksia?

Vai onko tämä boonus pahinta huijausta koko maailmassa, ettekä koskisi milloin mihinkin kortteihin edes pitkällä tikulla?

Itse en oikein jaksa stressata. Mulla on sekä S-etukortti että Plussa, ja jos ei oo joku cool kaveri näkemässä niin käytän niitä aina ostoksilla käydessäni. Jos cool kaveri on näkemässä, näyttelen ettei mulla ole korttia ja käyn sitten myöhemmin kuitin kanssa lisäämässä boonukset erikseen. Vai käynkö?

Paikalla socrates

• Konkari
  • Ällön ihana mies
Vs: Boonusjärjestelmät
« Vastaus #1 : to 20.10.2016, 14:49:18 »
S-etukorttia tulee käytettyä, koska niitä perhanan bonuksia kertyy sen verran mukavasti. Periaatteessa en noista niin välitä ja kortin kaivamisesta on oma vaivansakin. Plussaa kuljetan mukana siltä varalta, että tarjoustuote vaatii sen, mutta muuten en viitsi vingutella.

Mukavampihan se on asioida jossain pikkuliikkeessä, jossa ei bonuksia tarvitse miettiä.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa Uolevi Kattun

• Tulokas
« Vastaus #2 : to 20.10.2016, 15:25:34 »
S-etukorttia käytän minäkin. Nämä kauppojen omat kortit ymmärrän hyvin, vakioasiakas saa tavallaan paljousalennusta.

Sitten ovat nämä ulkopuoliset toimijat kuten Bonusway. Mitä kuluttaja tuosta hyötyy? Myyjä vaan lisää bonuksen myyntihintaan. Pitää lisätä myös Bonuswaylle maksettava provisio, jonka lopulta maksaa senkin siis kuluttaja. Tukkukauppa on karsinut väliportaita kustannusten alentamiseksi. Nyt näitä väliportaita lisätään verkkoon tarjoamaan näennäisiä etuja.

Nynny

• Vieras
« Vastaus #3 : to 20.10.2016, 15:47:47 »
Oikeastaan ainoa bonuskortti jota tulee säännöllisesti käytettyä on erään eläintarvikeliikkeen kortti. Ja sitten Nesteen lounaskortti. Ja sitten se ja tuo... On noita. Ruokakaupoissa en käytä, koska pyrin käymään Lidlissä aina kun vain mahdollista.

Joskus ajattelin, että ne on paholaisen keksintöä, tavoitteenaan ostosten ja käyttätymisen seuranta ja sitouttaminen, mutta kun luovuin käteisen rahan käytöstä, niin sekin argumentti sitten meni menojaan.

Turhin bonus/asiakaskortti on Motonetin kortti. Sillä ei saa mitään etuja (paitsi ensiostoksen -10%). Miksi sitä pitäisi näyttää? En koskaan näytä, vaikka tietysti se minulla on. Ja aina ne kyselevät sitä kassalla. Taisin ostaa klapikoneen tai vastaavan suuremman hankimman ja otin kortin vain sitä varten.

Poissa Väkevä Antidootti

• Konkari
« Vastaus #4 : to 20.10.2016, 16:37:15 »

Turhin bonus/asiakaskortti on Motonetin kortti. Sillä ei saa mitään etuja (paitsi ensiostoksen -10%). Miksi sitä pitäisi näyttää? En koskaan näytä, vaikka tietysti se minulla on. Ja aina ne kyselevät sitä kassalla.

Minullakin se kulkee lompakossa. Saa sillä pienen alennuksen kanta-asiakastarjouksista - en muista olenko niitä juurikaan ostanut ja ostoksia tehneet osallituvat kuukausittain johonkin arvontaan....

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Nynny

• Vieras
« Vastaus #5 : to 20.10.2016, 16:50:29 »

Turhin bonus/asiakaskortti on Motonetin kortti. Sillä ei saa mitään etuja (paitsi ensiostoksen -10%). Miksi sitä pitäisi näyttää? En koskaan näytä, vaikka tietysti se minulla on. Ja aina ne kyselevät sitä kassalla.

Minullakin se kulkee lompakossa. Saa sillä pienen alennuksen kanta-asiakastarjouksista - en muista olenko niitä juurikaan ostanut ja ostoksia tehneet osallituvat kuukausittain johonkin arvontaan....

VA.

Ahaa, no selvisihän se sitten, arvonta! Ajattelin jo, että Motonetin asiakkuus on vähän kuin Pahkasian Peräsmieskerho: ei jäsenetuja.

Motonetissä tietysti katteet on jo niin alhaalla, että ei siellä voi tuollaista S-etusysteemiä olla. Lidlissä toimisi varmaan myös tuo Motonetin systeemi. Arvonnassa voisi voittaa vaikka herkullista saksalaista pilsneriä.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #6 : to 20.10.2016, 17:50:34 »
S-kortilla maksan minäkin. S-pankin ilmaisella Visalla K-kaupassakin, jossa näytän lisäksi Plussakortin. K-kauppa harrastaa paljon Plussakortilla noin 10% alennettuja tuotteita, joihin helposti tartun täkyyn. Luottokorttiostokset maksan aina kuukausittain, luotossa on tosi törkeitä korkoja. Katsoinkos että K-Plussan Mastercard kertoo vuosikoroksi muodostuvan 1500 euron velalle 16,5%.

K-Plussa on juuri muuttamassa pistekuponkisysteemiään, ettei tuhannesta ostopisteestä kertynyt viiden euron etu tule paperisena kotiin vaan korttia näyttäessä maksupäätteelle

Kauppiaan tarkoitus on saada dataa ostajan ostoskäyttäytymisestä. En oikein pysty kuvittelemaan millaista faktorianalyysiä niistä saa irti. Arvatenkin paljon ostavan käytös pyritään huomioimaan paremmin. Ja mitä dataa huomioinevat henkilötasolla - markkinoinnissako.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #7 : to 20.10.2016, 18:35:39 »
Minulla on yksi etukortti, jonka hankin hyvin kauan aikaa sitten kun sillä sai tuntuvan alennuksen ostamistani kengistä.

Etukorteista on hyötyä lähinnä kauppiaalle. Tiedot, joita niiden avulla kerätään ovat arvokkaampia kuin asiakaille myönnettävät edut. Tietenkin! Eivät kauppiaat tyhmiä ole eikä hyväntekeväisyys ole heidän alaansa.

Saan kauppiaalta nykyisin meiliin joka viikko henkilökohtaisia tarjouksia, jotka perustuvat suoraan tekemiini ostoihin. Se tuntuu epämiellyttävältä, sillä ei ole pitkä aika siitä kun kauppiaat vakuuttelivat, ettei yksittäisten asiakkaiden ostoja tarkkailla eikä varsinkaan tuotekohtaisesti. Ha ha, nyt tapahtuu juuri niin.

En ole koskaan uskonut mistään pisteistä kertyvän itselleni todellista hyötyä. Siksi höylään korttiani vain satunnaisesti päätelaitteessa. Jonkin hintavamman hankinnan yhteydessä voi kortilla saatava alennus kuitenkin olla itselleni ostohetkellä merkittävä.

Hitaimmatkin alkavat nyt ymmärtää, että bonus-järjestelmä on psykologista huijausta. Asiakas maksaa itse omat bonuksensa ja tulee samalla pönkittäneeksi kahden ison keskusliikkeen duopolia. Ja sitten on vielä menetetty yksityisyys. Toivottavasti Lännen Omavoima saa paljon seuraajia; se päätti luopua kalliista S-bonusjärjestelmästä ja siirtää muka-bonukset suoraan hintoihin.
...Kiinnostavaa on, että kaikesta yksityisyyspuheesta ja iso veli valvoo -peloista huolimatta monet suorastaan toivovat ostojensa seuraamista ja kohdennettua markkinointia. Ilta-Sanomien uutisessa S-ryhmän Saarikoski kertoo tarkempien ostotietojen keräämisen lähteneen asiakkaiden toivomuksesta. He itse haluavat kohdennetumpaa mainontaa.

http://pjarvinen.blogspot.fi/2015/02/k-kaupan-tietokone-seuraa-jatkossa.html
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #8 : to 20.10.2016, 18:47:31 »

Myös S-ryhmä on vaihtanut ostosten seurannan tuoteryhmätasolta tuotetasolle.

Suuremmilla ostoilla parempi bonusprosentti tietenkin pyrkii asiakkaan ostojen keskittämiseen eli että saataisiin myytyä enemmän.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #9 : to 20.10.2016, 19:34:08 »
Juu, aiheesta keskusteltiin jo aikaisemmin Stalkerit netissä -ketjussa.

http://jatkumo.net/index.php?topic=1271.0
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Norma B

• Öllölän örkki
  • Konkari
« Vastaus #10 : to 20.10.2016, 19:40:49 »
S-Pankin (luototon) Visa ja S-bonus eniten käytössä muutenkin. Saahan siitä muutaman roposen tilille silloin tällöin, johonkin kerran vuodessa maksettavaan suurempaan pottiin käy jo verottajakin ahnaasti kiinni. Plussakortilla haen tarjouksia ja niitä tyrkkytuotteita joita kauppa lataa kortilleni. Niissä se ongelma että alkavat helposti tyrkyttämään yhtä ja samaa mitä olen jokusen kerran ostanut, ja haluaisin kyllä vaihteluakin välillä. Ja jos en ole jaksanut kirjoittaa ylös mitä sieltä kaupasta piti hakea, niin joskus on vähän jännää hyllyjen välissä kun yrittää muistaa että mikä tarkalleen se juurikin minulle varattu tuote-etu olikaan.

Parin apteekin kortit. Toista niistä en ole juurikaan käyttänyt enkä näyttänyt. Toista näytän kun haen YA:sta lääkkeitä, mutta en tiedä onko siitä vilauttelusta mitään hyötyä. Yhden kirjakaupan kortti, siitä oli se etu että sain erään kurssikirjan halvemmalla. Ikean kortti, joskus olen tainnut sillä jonkin alennuksen saada. Samoin jotain Claes Ohlsonin kortilla.

Pinsseistä tulee jotain lätinää s-postiin. En ole jaksanut niihin perehtyä ja Siwassa (josko niitä enää edes on) tullut käytyä pari kertaa vuodessa.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #11 : to 20.10.2016, 20:25:54 »

Halutessaan rekisteröitymällä  https://www.plussa.com osoitteessa pääsee katsomaan K-plussakortilla voimassa olevat tarjoukset. Ja voi tilata itselleen mainoksia sähköpostiin. Taitaa olla älypuhelimeen sovellus tyrkyllä nyt myös K-ryhmällä. S-ryhmän sovellusta on pidetty onnistuneena. Oman kokemuksen mukaan S-mobiili syö puhelimen akun varausta runsaasti - ehkä koska sisätiloissa paikantaminen on hankalaa vai mikä lie. S-mobiilin alennuskuponkeja esitellään puhelimesta kassalle.

Parturiini on kortti jolla joka viides leikkaus leikkaus puoleen hintaan. Ei näytä keräävän tietoja kun käsin merkitään käyttöpäivä pahvikorttiin.

Yliopiston Apteekin Uniikki-kortti antaa lähinnä vaihtuvia tarjoustuotteita. Reseptikäsittelyssäkin toivovat kortin näytettävän - ehkä säästää jotain näppäilyään. Alentamattomien käsikauppatuotteiden vuosisummasta saa alennusta. Heilläkin on myös älypuhelinsovellus.
« Viimeksi muokattu: to 20.10.2016, 20:29:24 kirjoittanut Jaska Jokunen »

Poissa Norma B

• Öllölän örkki
  • Konkari
« Vastaus #12 : to 20.10.2016, 20:28:51 »
Ja meitsillä ei ole älypuhelinta, ja tuskinpa tuleekaan koska a) paino b) ei jaksa latailla alvariinsa. Eli kauppareissulla ei ole mukana mitään vempainta jolla tarkistaa s-postiin tulleet tarjoukset. Tarttis vaan muistaa raapustaa ne ylös mukaan otettavaksi (tai printata).

Poissa wade

• Konkari
« Vastaus #13 : to 20.10.2016, 22:14:36 »
Aihe tuli oikeasti mieleeni, kun olimme kilpailuttamassa pankkipalveluitamme. OP:lla on tämä ärsyttävä bonusjärjestelmä, joka tekee pankkien vertailun hankalaksi. Kaikki asiakkuus kerryttää kuukausittaista OP-bonusta, jota ei enää voi nostaa rahana vaan se on kanavoitava pankin palvelumaksuihin ja muihin tuotteisiin kuten Pohjolan vakuutuksiin.

Itse korteista lompakossani on S-etu ja Plussa. Mutta en keskitä ostoksiani mihinkään. Etujärjestelmistä huolimatta teen suurimman osan ruokaostoksistani läheisessä isommassa S-marketissa, koska sen valikoima on verrattain hyvä ja hinta edullisempi kuin viereisessä Cittarissa. Myös Lidlin hintaetumatka on itseasiassa kaventunut selvästi viime vuosina... taisi jopa jossain ostoskorivertailussa S-ryhmän kauppa mennä Lidlin ohitse.

Kuten olen aiemminkin kertonut, minä pidän ruokakaupassa käymisestä (muu shoppailu ei juuri kiinnosta) - usein poikkean samalla kauppareissulla vähintään kahdessa, joskus kolmessakin kaupassa. Edellisessä kodissamme sekä Lidl, Cittari että Prisma olivat samassa läjässä kivenheiton päässä: tunsin valikoimansa sen verran hyvin että ryhmittelin ostoslistan hinta-laatu -arvioni mukaan eri kauppoihin. Joskus saatoin hakea vain yhden tuotteen tietystä kaupasta ja tehdä loput ostokset muualla. Tavallaan typerää, mutta useimmat ihmiset jaksavat samanlaista kaupasta toiseen ramppaamista liittyen vaatteisiin, elektroniikkaan, jne. Sille että joku jaksaa käydä kolmessa ruokakaupassa (yhteensä 45min) hymistellään huvittuneena, mutta se, että joku jaksaa maratonshoppailla kaupungilla koko päivän on ihan arkinen homma.

Mutta vaikka en ole keskittäjä, enkä edes läheskään aina jaksa näyttää kortteja kassalla, ensimmäinen ajatus mikä tuli mieleeni, kun puolisoni tuli 250e paita mukanaan kaupasta: "muistitko s-edut?" Olenko tämä minä, vai puhuuko kulttuuri kauttani?

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #14 : pe 21.10.2016, 01:20:38 »

OP on täysimittainen kotimainen pankki. Bonuksille en löydä mitään järkevää ajatusta sen jälkeen kun kai verohallinnon vaatimuksesta niitä ei saa rahana.

Ulkomailta käskytetyt Nordea ja DanskeBank minulle saavat pitkän miinuksen ulkomaisuudestaan. Kun pankkeihin ei entiseen tapaan voi luottaa,  tuntuu ikävälle ajatella että muun maailman tapahtumat heiluttelevat näitä vielä enemmän kuin kotimaisempia.

Uusi kotimainen S-pankki ei oikein ole kasvanut vielä aikuiseksi vaikka  FIM-pankki ja LähiTapiola on siihen liitetty. S-ryhmä sen sen takana vahva.

Pienehköjä kotimaisia säästöpankkeja toimii nykyään 24. Aktia-pankki (ent. Helsingfors sparbank) toimii nykyisin liikepankkina.

Ehkä valinta tapahtuu itselle tärkeimpiä palveluita vertailemalla.

Tässä http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001929642.html vähän kahvoja pankkien palvelumaksuista.
« Viimeksi muokattu: pe 21.10.2016, 13:02:13 kirjoittanut Jaska Jokunen »

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #15 : pe 21.10.2016, 02:50:54 »
Muinoin hankittuna tavaratalon, huoltamon ja musiikkiliikkeen kortti. Turhanpäiväisiä kaikki.
 Tavaratalon kortilla ~0.50€/kk. tarpeettoman vähän. En viitsinyt edes näyttää korttia enää.
 (Tavaratalo sittemmin lopettikin koko bonussysteeminsä).
 Huoltamon alennus ~0.50€/tankki tms, tarpeetonta nyhjäämistä. (Jos ajan 1 km/h hiljempaa säästän enempi!)
 Musiikkivehkeitä ääriharvoin kun on tietokoneplugineita nykyään, pitäisi hävittää kortti, pyörii häiriöksi.

Tarjouksia en seuraa juuri koskaan*. Tai saatan vilkaista saadakseni infoa esineestä, ei hinnasta "Aha tuommoistakin myydään".

Muinoin tein listan ja laskin että 3:sta ruokakaupasta (silloin 0,5km säteellä) halvimmat ruoat valiten saan -5% alen.
Mikään bonuskortti ei pärjää sille.

*Tiede-lehdessä oli sittemmin uutinen, tutkimustulos, että tarjouksia seuraavat kuluttavat muita enempi rahaa ostoksiin. Heh :D
« Viimeksi muokattu: pe 21.10.2016, 02:56:05 kirjoittanut MrKAT »
Kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneiden, paperittomien, piilottelu ei ole laitonta.
   - presidentti Sauli Niinistö 13.12.2017

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #16 : pe 21.10.2016, 08:26:48 »
Lähellä oleva Gay-market on aika surkea ja kallis, niinpä vingutan Ass-korttia siinä toisessa kaupassa.

Jotkut asiat ostan saksalaisesta kaupasta ja jotkut kotimaisesta henkilökohtaisen hinta-laatu-tuntemuksen mukaan. Bonuksia en ajattele ostotapahtuman yhteydessä. Mahdollista alennusta kyllä - kantakapakassa saa vihreällä kortilla hanajuomista halpuutusta.

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #17 : pe 21.10.2016, 14:37:23 »
Mulla ei ole periaatteellisista syistä (mm. mukavuudenhalu) minkään kauppaketjun etukorttia. En halua hankaloittaa asiointejani ylimääräisillä korttien esittelyillä, enkä ole kiinnostunut tuhlaamaan aikaani ties mihin korttiasiakkaitten erikoisetutarjousten tutkiskeluihin. Mutta en paheksu, jos ne joillekuille muille ovat innostavia harrastuksia.

Tietty voin minäkin sitten kuolinvuoteellani katua, etten ollut etukortteja käyttävä enkä kovin hintatietoinenkaan asiakas.
« Viimeksi muokattu: pe 21.10.2016, 14:44:05 kirjoittanut drontti »

Poissa Väkevä Antidootti

• Konkari
« Vastaus #18 : pe 21.10.2016, 15:05:16 »
Mulla ei ole periaatteellisista syistä (mm. mukavuudenhalu) minkään kauppaketjun etukorttia. En halua hankaloittaa asiointejani ylimääräisillä korttien esittelyillä, enkä ole kiinnostunut tuhlaamaan aikaani ties mihin korttiasiakkaitten erikoisetutarjousten tutkiskeluihin. Mutta en paheksu, jos ne joillekuille muille ovat innostavia harrastuksia.

Keskustelun innoittamana tarkastin pääasiassa käyttämäni bonuskortin viime vuoden tilanteen;
Bonuskortti, jota käytän myös maksukorttina, oli kerryttänyt viime vuonna takaisin tililleni bonuksia ja maksutapaetuja yli 220 €. Eihän se iso summa ole, mutta aika vaivatonta tienestiä kuitenkin.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #19 : pe 21.10.2016, 15:37:20 »

Tietty voin minäkin sitten kuolinvuoteellani katua, etten ollut etukortteja käyttävä enkä kovin hintatietoinenkaan asiakas.

Voi, voi pieni Dronttiseni kuinka paljon jäät paitsi, kun sinulla ei ole S-etukorttia ?

Olet niin symppis naisihminen, että haluaisin sinunkin omaavan ne kaikki parhaat edut, mitä se kortti toisi tullessaan. Se ei edes sido sinua yhtään mihinkään, vaan saat olla elämässäsi aina yhtä huoleton, kuin tähänkin asti.

Sydämellisiä terveisiä, toivottaa sinulle, dear Drontti, myös Prisman lämminhenkiset asiakaspalvelijat päällystönsä keralla.
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely