Kirjoittaja Aihe: Yksinäisyys  (Luettu 286 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vatupassi

• Konkari
Yksinäisyys
« : su 16.10.2016, 11:05:40 »
viikonvaihde 15-16.10.2016.helsingin uutiset

Otsikko; Juhalpäivinä olen aina yksinäni,

ikäihmisten yksinäisyys(lyhennelmä)#

-suomessa asuu yksin noin 350 000yli 65v.

-joka kolmas tuntee ajoittaista yksinäisyyttä

-yksinäisyys aiheuttaa univaikeuksia

-asuminen on yksin kalliimpaa ja heikko toimeentulo rajoittaa osallistumista(elämää/lähteimistä)
-myös ihmisten kesk
ellä voi kokea olevansa yksin, jos ihmissuhteet eivät tunnut merkityksellisiltä
-yksinäisyyttä ei aina voi poistaa, mutta  käsittelyyn ja sietämiseen voi saada apua!
-

Poissa Vatupassi

• Konkari
Vs: Yksinäisyys
« Vastaus #1 : su 16.10.2016, 11:13:07 »
Lehti jutun lisäksi on mainittava se, että varmasti yksinäisyyttä on kaikissa ikä-ryhmissä,

se on vain piiloutuneessa muodossa silloin jos ihmistä kiusataan, eikä siitä uskalla puhua kenellekään!

-mitä tulee omaan kokemukseeni, olen koko elämäni ajan tuntenut tietynlaista ulkopuolisuutta liittyen omiin rajoittaviin sairauksiin,
toisaalta olen sairauteni"kautta löytänyt myös syvempää ystävyyttä kuin ikinä mistään, pinnallisista "kuppikunnista!

myös oma herkkyys on jotain sellaista, että ihminen alkaa kehittämään suojakuorta! se on erityisen rankkaa itselle,kun asiat tulevat niin iholle!
eikä uskalla sanoa ,että nyt sattui, auts! :o ::)

Poissa Juha

• Konkari
  • Lada-mies
« Vastaus #2 : la 10.02.2018, 17:00:55 »

Mitähän hyvää liittyy yksinolemiseen, ja sen "seurana" olevaan yksinäisyyteen?

Onko tämä puoli nykyisin sitä, ettei mikä sattu enää kelpaa? Kun useampi odottaa osuvuutta tai merkityksellisyyttä enemmän, on harvemmassa mahdollisuudet johonkin yksinolemisesta poikkevaan?
Pitää pohjaa. Pohjemmalle et pääse.

Poissa socrates

• Konkari
  • Ällön ihana mies
« Vastaus #3 : la 10.02.2018, 20:26:48 »
Naapurirapussa asuu kohta 85v täyttävä mies, jolta kuoli vaimo noin vuosi sitten. Oli sitä ennen vireä hyvin nuorekas vanhus, nyt liikkuu jo varsin huonosti.

Keskiviikkoisin on taloyhtiön yhteinen saunavuoro, jolla tosin ei käy muita kuin minä ja hän. Myöntää suoraan, että yksinäisyys vaivaa. Vanhuksille ehkä sen myöntäminen on helpompaa kuin nuoremmille.

Tytär onneksi soittaa joka päivä ja käy viikottain katsomassa. Paljon muuta ei sitten ole kuin lääkärireissut ja tuo sauna. Ajokyky alkaa mennä eikä oikein muutenkaan enää mökillä pärjää ja jahkailee sen myynnillä.

Näitä näkee hirveästi. Ei niihin osaa mitään järkevää sanoa.
Jumala armahtaa, Majuri ei.