Kirjoittaja Aihe: Sukupuolisuus, sukupuoliroolit, sukupuolten erot, ... (nro 3)  (Luettu 10007 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa socrates

• Konkari
  • Diivamunailija
Vs: Sukupuolisuus, sukupuoliroolit, sukupuolten erot, ... (nro 3)
« Vastaus #20 : la 16.04.2016, 10:01:22 »
Ehkä yhteiskunnassamme on vikaa juuri siinä, että korostaa noita muotiajatuksia ja trendipelleilyjä tärkeämpien arvojen, kuten perhearvojen suhteen?

Yhteiskunta kostuu ihmisistä, joten ongelmasi taitaa olla ihmiset.

Luulen kumminkin, että aika suuri osa ihmisistä alkaa olla kyllästynyt loputtomaan queer-ihmisustä jauhamiseen, mitä harrastaa suhteellisen pieni mediaväen joukko.
Moni kakka päältä kaunis.

Poissa Taha Islam

• Konkari
    • Vapaa Näkökulma
« Vastaus #21 : la 16.04.2016, 12:52:15 »
Ehkä yhteiskunnassamme on vikaa juuri siinä, että korostaa noita muotiajatuksia ja trendipelleilyjä tärkeämpien arvojen, kuten perhearvojen suhteen?

Luulen kumminkin, että aika suuri osa ihmisistä alkaa olla kyllästynyt loputtomaan queer-ihmisustä jauhamiseen, mitä harrastaa suhteellisen pieni mediaväen joukko.

Pakkoko on katsoa telkkaria tai lukea lehtiä?
"Varsinainen asia, jos sellaista oli, jäi nyt kirjoittamatta. No, onhan päivä vielä huomennakin."

Poissa Renttu

• Konkari
  • Saippuakauppias
« Vastaus #22 : la 16.04.2016, 13:52:44 »
Jouduin käymään Tallinnassa samalla tukkalääkärillä, kun luottoparturini sattui olemaan reissun kynnyksellä lomalla. Siellä kampaamossa istuessani sattui hauska tapaus.

Samassa paikassa oli lisäkseni kaksi suomalaista naista (Toinen heistä oli tullut ottamaan permanentin, kaverinsa oli tukena), enkä voinut välttyä kuulemasta heidän keskusteluaan. Ydinlause:

"...Virolaiset miehet ovat kohteliaita ja komeita. Tässä täytyy petrata joka tavalla itsekin"...

Tärkeämpää oli kuitenkin se, mitä ei sanottu ääneen. Nimittäin, eestiläisten naisten panostus omaan ulkonäköönsä. Naiset olivat tasan varmasti tulleet huomanneeksi, että heillä ei ole muuten mitään saumaa.

Sori nyt suomalaiset naiset, mutta merentakaisessa naapurissamme (Kuten Venäjälläkin) naiset panostavat itseensä keskimäärin aivan eri tavalla, kuin täällä Suomessa. Se näkyy myös sillä tavalla, että Tallinnassa on kauneussalonkeja, kampaamoita, pedikyyri- ja manikyyripuoteja joka korttelissa. Soisi samaa naisellisuutta näkyvän enemmän täällä Suomessakin.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #23 : la 16.04.2016, 19:14:41 »
Tämä kyllä selvitti todellakin paljon! Jos Renttu siis pyörii paikoissa, joissa naiset ovat ottamassa permanentin! Sen ymmärrän, että jos jollekulle vielä tuo operaatio tehdään, kaveria tarvitaan tueksi.

Nyt mä ymmärrän Renttua todella paljon paremmin. Olen jo aiemmin toki miettinyt, millä vuosikymmenellä hän elää, mutta nähtävästi todella on mahdollista sulkeutua kuplaan, jossa naisen "itsestään huolen pitäminen" tarkoittaa permanenettia.

T: Xante

Poissa Taha Islam

• Konkari
    • Vapaa Näkökulma
« Vastaus #24 : la 16.04.2016, 20:19:29 »
Olennaisinta on huomata, että Renttu arvottaa naiset ulkonäön perusteella.
"Varsinainen asia, jos sellaista oli, jäi nyt kirjoittamatta. No, onhan päivä vielä huomennakin."

taneh

• Vieras
« Vastaus #25 : la 16.04.2016, 21:00:46 »
Sori nyt suomalaiset naiset, mutta merentakaisessa naapurissamme (Kuten Venäjälläkin) naiset panostavat itseensä keskimäärin aivan eri tavalla, kuin täällä Suomessa. Se näkyy myös sillä tavalla, että Tallinnassa on kauneussalonkeja, kampaamoita, pedikyyri- ja manikyyripuoteja joka korttelissa. Soisi samaa naisellisuutta näkyvän enemmän täällä Suomessakin.

Ainoastaan rumat ihmiset tarvitsevat kauneussalonkeja.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #26 : la 16.04.2016, 21:09:16 »
Jouduin käymään Tallinnassa samalla tukkalääkärillä, kun luottoparturini sattui olemaan reissun kynnyksellä lomalla. Siellä kampaamossa istuessani sattui hauska tapaus.

Samassa paikassa oli lisäkseni kaksi suomalaista naista (Toinen heistä oli tullut ottamaan permanentin, kaverinsa oli tukena), enkä voinut välttyä kuulemasta heidän keskusteluaan. Ydinlause:

"...Virolaiset miehet ovat kohteliaita ja komeita. Tässä täytyy petrata joka tavalla itsekin"...

Tärkeämpää oli kuitenkin se, mitä ei sanottu ääneen. Nimittäin, eestiläisten naisten panostus omaan ulkonäköönsä. Naiset olivat tasan varmasti tulleet huomanneeksi, että heillä ei ole muuten mitään saumaa.

Sori nyt Renttu, mutta mua ei vois vähempää kiinnostaa sun ja kaltaistesi preferenssit ulkonäössä. En todellakaan aio kärsiä ja nähdä vaivaa teidän iloksenne, jotta ulkonäköni olisi mieleisenne. Suin surminkaan en missään tapauksessa haluaisi omaksua tuota itänaapurimaista tyyliä ja laittaimisen mallia. Sitäpaitsi - miks mun pitäis, jos tekään, parhaat suomalaismiehet, että viitsi panostaa ulkonäköönne eurooppalaisen malliin. Missä istuvat puvut tai tarkkaan harkitut vapaa-ajanasut, tyylikkäät hiusmallit, huoliteltu ulkonäkö jossa lisäksi pientä omaa särmää valinnoissa? Edes jotain muuta jalassa kuin lenkkarit tai harmaat pomarfinnit?

PS. Jos niiden kynsistudioitten, kampaamojen ja kaunesuhoitolpiden hintataso olisi Suomess itäistä tasoa, ne vois jopa saada asiakkaita. Mutta ei nykyisillä taksoilla riitä asiakkaita.

PS 2: Paljonkos itse pistät rahaa kuukausittain parturiin, vaatteisiin, kauneushoitoihin ja kemikaliotuotteisiin?

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #27 : la 16.04.2016, 21:19:08 »
Niin, muistaa pitänee, että siellä "Euroopassa" miehethän ne vasta manikyyrissä käyvätkin. Mutta itse en vaan pääse yli tuosta permanentista - kuka oikeasti sellaisen on suostunut muka päähänsä ottamaan sitten joskus 1995 jälkeen? Muoti hieman on tuosta niinkus ohi ajanut.

No ajatellaan,että Renttu ei oikeasti tiennyt, mitä varten naiset siellä olivat, tuli vaan mieleen joku juttu (joka nyt sattui olemaan tosi tirsk).

Sitäkin ihmettelen, että jos ihminen pitää huolta itsestään, miten se luottoparturi lomalla on reissun kynnyksellä. Itse ainakin sovin ajan 4-5 viikon välein meille molemmille sopivasti siten, että ei siinä lomailla puolin toisin, kun kysymys on niinkin tärkeästä asiasta kuin tukkahuolto.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #28 : la 16.04.2016, 21:49:27 »

Eivät minuakaan homo- ja muu queer-vähemmistöt sinänsä ärsytä. Minua ärsyttää median yletön vouhottaminen heistä. Ihan kuin olisivat jokin niin merkittävä vähemmistö, kuin media esittää. Tuosta vähemmistöryhmien paapomisesta on vain tullut eräänlainen sosiaalisen pätemisen ja moraalisen ylimysmäisen asenteen korostusta. Katsokaa, kuinka hyvä ihminen minä olen, kun suojelen kaikkia v...n omituisuuksia. Vähemmistöjen "suojeleminen" on tietynlainen sosiaalisen arvostuksen ansaitsemista. Viime aikoina mm. Bryan Adams kritisoi ja boikotoi Pohjois-Carolinaa, kun siellä vaaditaan queer-ihmisten valitsevan vessansa.
http://www.theatlantic.com/politics/archive/2016/04/when-musicians-boycott-to-protest-politics/477861/
http://www.dailynewsegypt.com/2016/03/13/cairo-eyes-bryan-adams/
Sama Bryan Adams esiintyi talvella useissa arabimaissa, mm. Egyptissä, eikä sanonut sanaakaan homojen puolesta yhteiskunnissa, jotka ovat valtavasti homovihamielisempiä, kuin yksikään USA:n alue. Moraali on valikoivaa, moraalisäteily häkellyttävän tekopyhää.

Länsimaissa uskalletaan moraalisäteillä ja vouhottaa, islamin homokielteisyyttä ei uskalleta arvostella. Jee, noinhan sen juuri tulee mennä... :-[
« Viimeksi muokattu: la 16.04.2016, 21:51:58 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

taneh

• Vieras
« Vastaus #29 : la 16.04.2016, 22:41:38 »
Se oli Bruce Springsteen, ei Bryan Adams.
Etkö sä vittu sen vertaa jaksa lukea omiakaan lähteitäsi?

Poissa Taha Islam

• Konkari
    • Vapaa Näkökulma
« Vastaus #30 : su 17.04.2016, 11:19:16 »
Kun kakkukauppias kieltäytyy tekemästä kakkua homoparille, siitä nousee kauhea älämölö, mutta kun viihdyttäjä kieltäytyy suorittamasta sovittua esiintymistä siksi, että osavaltiossa on säädetty joku laki, niin sehän on vaan ihan ok.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #31 : su 17.04.2016, 23:28:44 »

Ei, vaan Bryan Adams.
http://twitchy.com/2016/04/11/bryan-adams-back-from-egypt-concert-cancels-mississippi-show-due-to-discriminatory-law/

Tuo on aika irvokas esimerkki "hyvähyväihmisestä", joka mukamas esittää moraalista esimerkkiä. Protestoi USA:n osavaltioiden päätöksiä, muttei uskalla islamia arvostella. V...u, mitä tekopyhyyttä tuollainen on. Vähän kuin arvostelisi miesten ympärileikkauksia ja jättäisi naisten silpomisen huomiotta, mutta niinhän tuollaiset tekevätkin.

Islamia ei uskalleta arvostella, koska islam tiedetään väkivaltaiseksi.
« Viimeksi muokattu: su 17.04.2016, 23:33:15 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

taneh

• Vieras
« Vastaus #32 : su 17.04.2016, 23:35:50 »

Ei, vaan Bryan Adams.
http://twitchy.com/2016/04/11/bryan-adams-back-from-egypt-concert-cancels-mississippi-show-due-to-discriminatory-law/

Mississippi ei ole Pohjois-Carolina.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #33 : ma 18.04.2016, 09:31:22 »
Niin kauan kuin näissä meidän parhaissa, vapaissa länsimaissa kutsuu seksuaalisia vähemmistöjä v*tun omituisuuksiksi, on median ynnä muiden tahojen velvollisuus jatkaa valistustyötä.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #34 : ma 18.04.2016, 09:51:24 »

Ei, vaan Bryan Adams.

Tuo on aika irvokas esimerkki "hyvähyväihmisestä", joka mukamas esittää moraalista esimerkkiä. Protestoi USA:n osavaltioiden päätöksiä, muttei uskalla islamia arvostella. V...u, mitä tekopyhyyttä tuollainen on. Vähän kuin arvostelisi miesten ympärileikkauksia ja jättäisi naisten silpomisen huomiotta, mutta niinhän tuollaiset tekevätkin.

Islamia ei uskalleta arvostella, koska islam tiedetään väkivaltaiseksi.

Pah. Itse olet irvokas esimerkki ihmisestä, joka keppihevosenaan arvostelee islamia naisen aseman kehnoudesta, mutta itse kyllä aikoo tappaa vaimon, jos tämä tois miehen lapsen synnyttää.

taneh

• Vieras
« Vastaus #35 : ma 18.04.2016, 10:00:54 »
Oman lapsensa Toope hankki leluksi. Ei lainkaan ajatellut lapsen parasta.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #36 : ti 19.04.2016, 22:40:40 »
V...u, miten ala-arvoista ja henkilökohtaisuuteen yrittävää kommenttia teiltä. Ettekö pahempaan kykene?

Pah. Itse olet irvokas esimerkki ihmisestä, joka keppihevosenaan arvostelee islamia naisen aseman kehnoudesta, mutta itse kyllä aikoo tappaa vaimon, jos tämä tois miehen lapsen synnyttää.

Alenetko sinäkin, Safiiri, tuollaiseen typerään nillittämiseen jostain parin vuoden takaisesta nettikommentista, kun sinulla pitäisi olla älyä vähän järkevämpäänkin keskusteluun näistä parista muusta poiketen. Häpeä! Kai ymmärrät sen, että joskus vihaisena laitetaan ikäviä kommentteja, niin olet itsekin tehnyt. Moni on niin tehnyt. Minä olen vain sen verran fiksu ja asiapitoinen, etten jää jauhamaan toisten vanhoista kommenteista, vaan esitän omia näkemyksiäni. Te muutkin voisitte niin tehdä, ei teidän tarvitse olla Toopen perskärpäsiä. :-[
Esittäkää omia ajatuksianne, jos niitä on?!

V...u, mitä typerää nillitystä.

Niin kauan kuin näissä meidän parhaissa, vapaissa länsimaissa kutsuu seksuaalisia vähemmistöjä v*tun omituisuuksiksi, on median ynnä muiden tahojen velvollisuus jatkaa valistustyötä.

Maailmamme toimii tavisten ehdoilla, sanot ja haluat mitä tahansa. Maailma on hetero, sanot mitä tahansa. Biologia tuon määrää, siksi me lisäännymme heterosti.

Ymmärrän sen, että jos jotain trans-sun muita porukoita sanotaan friikeiksi, joku loukkaantuu, pahoittelen ikävää kommentointiani. En silti heitä ihan "normaaleina" pidä, koska ei pidä biologiammekaan. Poikkeuksia ovat, mutta eivät ihmisarvoltaan. Vammaisia? En vain oikein sovellu maailmaan, joka vaatii "poliittista korrektiutta", minusta asioista tulisi puhua rehellisesti ja reilusti. Minusta eräs ongelmistamme on se, ettemme osaa kohdata ongelmia, vaan välttelemme niitä.
« Viimeksi muokattu: ti 19.04.2016, 22:45:09 kirjoittanut Toope »
goo

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #37 : ke 20.04.2016, 08:01:46 »
V...u, miten ala-arvoista ja henkilökohtaisuuteen yrittävää kommenttia teiltä. Ettekö pahempaan kykene?

Alenetko sinäkin, Safiiri, tuollaiseen typerään nillittämiseen jostain parin vuoden takaisesta nettikommentista, kun sinulla pitäisi olla älyä vähän järkevämpäänkin keskusteluun näistä parista muusta poiketen. Häpeä! Kai ymmärrät sen, että joskus vihaisena laitetaan ikäviä kommentteja, niin olet itsekin tehnyt. Moni on niin tehnyt. Minä olen vain sen verran fiksu ja asiapitoinen, etten jää jauhamaan toisten vanhoista kommenteista, vaan esitän omia näkemyksiäni. Te muutkin voisitte niin tehdä, ei teidän tarvitse olla Toopen perskärpäsiä. :-[
Esittäkää omia ajatuksianne, jos niitä on?!

V...u, mitä typerää nillitystä.

Ja jo parin vuoden kiertelyn jälkeen, osasit vihdoin kertoa, että suutuspäissäsihän tuon kommentin kirjoitit varsinaisesti tarkoittamatta. Kovin oli vaikeeta. Jauhaminen olis saattanut jäädä paljon vähemmälle, jos viisaasti olisit tämän myöntänyt heti.

Lainaus
Maailmamme toimii tavisten ehdoilla, sanot ja haluat mitä tahansa.

Näköjään ei sun mielestä riittävästi, koska keskusteluun pääsee ihan liikaa näitä homoasioita. Omituista on se, että vaikka noin ajattelet kuin kirjoitit, sinua niin tavattomasti vaivaa homoista ja muista "friikeistä" puhuminen ja kirjoittaminen. Eli ei sittenkään tunnu olevan samantekevää, mitä muuta sanoo tai haluaa. (Eihän se olekaan, koska ilman näitä sanomisia ei vaikkapa laki homojen avioliitoista olisi koskaan mennyt läpi.)

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #38 : ke 20.04.2016, 22:24:03 »
En minä ole asiasta jauhanut, vaan eräs kommentoija, jonka ainoa agenda on perskärpäröidä minua...

Homo- ja queer-asioista olen sanonut, että niitä ylikorostetaan liikaa nykyisin, aivan yli merkityksensä.

Tasa-arvon puolesta olen toki puhunut, paljonkin.
goo

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #39 : to 21.04.2016, 09:05:14 »
En minä ole asiasta jauhanut, vaan eräs kommentoija, jonka ainoa agenda on perskärpäröidä minua...

Homo- ja queer-asioista olen sanonut, että niitä ylikorostetaan liikaa nykyisin, aivan yli merkityksensä.

Tasa-arvon puolesta olen toki puhunut, paljonkin.

Oliko tämäkin siis puhe tasa-arvon puolesta, samoin kuin homo- ja queer-ihmisten kutsuminen v*tun omituisuuksiksi, friikeiksi ja mitä sanoja oletkaan tässä keskustelussa käyttänyt?