Kirjoittaja Aihe: Foorumipäivän arvosana (nro 2)  (Luettu 95194 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juha

• Konkari
Vs: Foorumipäivän arvosana (nro 2)
« Vastaus #1600 : ke 16.05.2018, 14:25:49 »
Uintien lomassa muutaman komman voi aina heittää, jos mitään tulee mieleen.

Tykkäisin höpistä jopa itsekseni, foorumiyhteisömiljöössä. Pidetään outona.

Jos metsään menee vaeltelemaan, sitä ei pidetä outona. Tai riippuu vähän.

Minä näen molemmat harrastukset samalla tapaa. Mukaan voi tulla, jos kiinnostaa.

Vapaus kulkea, vapaus littyä. Varmaan outo juttu.

Paikalla Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #1601 : ke 16.05.2018, 15:51:47 »
Tässä on nyt hellepäivät joten ajattelin että se vaikuttaa myös ja tilanne näkyy paremmin viileämpänä sadekautena joka voi tulla viikon päästä.

Juu, helle vie voimia ja tekee muutenkin mieli olla pois ruudun ääreltä. Sadetta toivon hartaasti, jotta siemenkylvöt saisivat kasvuvauhtia.

Kummallista porukkaa! Kovat helteet ovat juurikin sitä ruutuaikaa. Mitä muutakaan silloin voi tehdä? Polttaa päänsä ulkona vai? Hah!

En ole itsekään ollut kovin aktiivinen viime päivinä, mutta se nyt johtuu pääsiassa kirjoitteluni reaktiivisesta luonteesta. Jos niitä kommentoitavia juttuja ei ole niin minkäs teet. Tässäkin kommentoin toisten säähavaintoja, huhhuh.

Säähavainnot ovat minulle lähes "elämän ja kuoleman kysymys", koska puutarhassani mahdollisuudet keinokasteluun ovat kovin rajalliset. Monivuotiset kasvit yleensä selviävät kokonaisista hellekesistä, mutta siemenkylvöt ovat vaarassa epäonnistua kokonaan. Elän siis aina touko-kesäkuussa vaihetta, jolloin hermoilen kesän onnistumista. Kevät on huikeaa kasvukauden odottelua, melkein kuin saisi oman nuoruutensa takaisin. Millainen elämä tästä on tulossa?

Nyt on ainakin niin kuivaa, että mahtaakohan sitä elämää sitten tulla alkuunkaan.

Jyrinää kuului jostakin kaukaa. Ehkä sade tulee. En koskaan oikeastaan katso sääennusteita, joten ei hajuakaan mitä "pitäisi" tulla. Tulee mitä tulee. En ole maanviljelijä. Minun ruokani kasvaa lidlin pakastealtaassa, takuulla aina sitä itseään.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #1602 : ke 16.05.2018, 16:23:15 »
Minunkin ruokani tulee marketista. Kasvatan kukkia; hyvin vähän mitään hyötykasveja. Jos siemenkylvöt eivät onnistu, niin monivuotiset kasvit yleensä selviävät silti eli kaikki ei ole menetetty vaikka kylvöille niin kävisikin. En siis vaivu täydelliseen epätoivoon missään tapauksessa. Tässä vaiheessa mielen fokus on vain vielä siemenkylvöjen tilanteessa.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #1603 : ke 16.05.2018, 19:16:21 »
Olen lopettanut siemenkylvöt varsinaisiin kukkapenkkeihin. Niissä ei ole enää vapaata tilaa. Sen sijaan olen kasvattanut joitakin matalahkoja kesäkukkia laakeassa ruukussa tai parissa. Niitä on helppo valvoa. Hyvin menestyneitä laatuja ovat mm. keskipäivänkukka, perhoskukka, koristeportulakka, sinisievikki. Lisäksi kasvatan muutamassa ruukussa niihin mahtuvia ruusuja sekä sinisarjoja.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #1604 : ke 16.05.2018, 19:32:24 »
Minulla on myös parvekeviljelmät, joissa onnistuminen on aika vakaata, mutta siksi se ei olekaan jännittävää. Juuri tuo puutarhan "luonto hoitaa loput" -aspekti tuo elämään huikeaa yllätyksellisyyttä. Parvekekasveja lisäksi kurittavat joka vuosi vihannespunkit, jotka saavat kasvit ränsistymään melko nopeasti. Viime kesä oli paha kirvakesä myös. Ja härmä iskee aina. Mitkään torjunta-aineet tai suihkutukset eivät riitä ehkäisemään näitä. En enää juuri edes yritä. Varsinaiset työpanostukseni ovat puutarhassa, ei täällä kaupungissa.

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #1605 : ke 16.05.2018, 20:01:46 »
Viime kesä oli paha kirvakesä myös.

Niin oli. Nyt kun hyönteisravinto on tullut oikein ajattelevien ihmisten suosioon, olen miettinyt, olisivatkohan kirvat hyvää ruokaa. En ole vielä maistanut, mutta kuvittelen niiden olevan makeita ja mehukkaita. Aika pieniä kylläkin, joten kerääminen olisi vaivalloista. Mutta periaatteessa niitä vastaan voisi taistella syömällä ne.

Poissa Vatupassi

• Konkari
« Vastaus #1606 : ke 16.05.2018, 20:06:32 »
olen maistanut kirvan puraisemaa ahomansikkaa, ja voin kertoo ,että maku on kamala!ennemmin heinäsirkkaa hunajalla ja merisuolalla kiitos! :o

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #1607 : ke 16.05.2018, 20:16:26 »
olen maistanut kirvan puraisemaa ahomansikkaa, ja voin kertoo ,että maku on kamala! ennemmin heinäsirkkaa hunajalla ja merisuolalla kiitos! :o

Marjoihin sitä pahaa makua aiheuttavat marjaluteet, eivät kirvat. Kirvoja en muista maistaneeni, mutta tuskin ovat yhtä pahanmakuisia kuin luteet.

Poissa Vatupassi

• Konkari
« Vastaus #1608 : ke 16.05.2018, 20:25:24 »
ok

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #1609 : to 17.05.2018, 07:49:06 »
Ajattelin pitkästä aikaa perustaa pienen pienen kasvimaan, koska tiedän olevani maalla enemmän kuin aikaisempina kesinä. Ei mitään erityistä, eikä ole Anemonen kunnianhimoa lainkaan, mutta jos jotain pientä leivän päälle ja salaattiin. Sytykkeen tästä sain, kun kävin äitimuorin kanssa ostelemassa taimia ja sieltä löytyi tälläinen viinisuolaheinä

https://www.kekkila.fi/kasvikirjasto/viinisuolaheina/

Erityisesti ihastuin ajatukseen, että maistuu kuulemma vähän ketunleivältä. Talvehtiikin. Kai näitä kaupoissakin myydään, mutta jos kokeilisi ja lisäkseen tavalliset persilja, ruohosipuli ja mitä näitä on.

T: Xante

Poissa Socru

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #1610 : to 11.10.2018, 22:14:59 »
Hibsun comeback teki tästä hienon foorumipäivän. Heti tuli kivasti särmää olemiseen.
Jos joku mussuttaa, usutan Gestapon kimppuun.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #1611 : pe 12.10.2018, 01:33:35 »
Hibiscus, Toope, Socru, ehkä feministijankkaajatkin alkavat olla loppuunkaluttuja. Ansiokkaasti pahnanpohjimmaisen statusta tavoittelee vuorostaan Faustinen.

Poissa hibiscus

• Jäsen
« Vastaus #1612 : pe 12.10.2018, 07:11:31 »
Hibiscus, Toope, Socru, ehkä feministijankkaajatkin alkavat olla loppuunkaluttuja. Ansiokkaasti pahnanpohjimmaisen statusta tavoittelee vuorostaan Faustinen.

Sinulla ei ole minkänlaisa edellytyksiä määritellä, kekä ovat loppuunkaluttuja. Rakastele sinä vaan android-puhelimesi kanssa. Ketäpä tuollainen vanha hölmö jaksaisi kiinnostaa. Heittosi ovat yhtä onnettomia kuin sinä itsekin. Järkesi menettäneenä alat olla elämäsi kalkkiviivoilla. Hourailet varmaan vieäl höperöiden vanhusten kokoontumisajojen laitokseltakin.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #1613 : pe 12.10.2018, 12:11:36 »

Sinulla ei ole minkänlaisa edellytyksiä määritellä, kekä ovat loppuunkaluttuja. Rakastele sinä vaan android-puhelimesi kanssa. Ketäpä tuollainen vanha hölmö jaksaisi kiinnostaa. Heittosi ovat yhtä onnettomia kuin sinä itsekin. Järkesi menettäneenä alat olla elämäsi kalkkiviivoilla. Hourailet varmaan vieäl höperöiden vanhusten kokoontumisajojen laitokseltakin.

Jaskan olemuksesta voisi päätellä, että hänellä on myös toinen todellisuus. Pelkkä jaskahan olisi vain jokunen.