Kirjoittaja Aihe: Omat jutut suojelualueeksi?  (Luettu 1268 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Norma B

• Bölö bölö
  • Konkari
Omat jutut suojelualueeksi?
« : to 15.09.2016, 20:13:38 »
Jollakin foorumilla ihmisillä on ollut oikeus päiväkirjassaan tehdä moderaattorimaisia päätöksiä. Tämän foorumin linjahan ilmeisesti on että saa aukoa päätään mistä tahansa asiasta, mutta tämä on sietämätöntä silloin kun joutuu itse kohteeksi ja kokee että meni pahasti yli rajan.

Ehdotankin että edes omissa jutuissaan saa olla rauhassa. En oikein pidä kannatettavana sitä että saisi oikeuden poistaa muiden kommentteja, se menisi ehkä sekavaksi. Ehdottaisin sellaista että saa tarpeen tullen antaa porttikiellon jollekin yksittäiselle nimimerkille. Tai vaikka kaikille etukäteen, jos tuntuu siltä että haluaa höpistä vain itsekseen! (Jolloinka näiden jotka ovat estetyt tulisi sietää asia urheasti, eikä riehaantua siitä että on edes yksi ainoa ketju missä eivät pääse nälvimään kohdettaan!)

Luonnollista olisi että nämä rauhoitetut omat jutut -ketjut eivät saisi olla kiusantekoa varten, eli ei niin että ensin haastaa riitaa jollekulle toisaalla ja sitten ryntää haukkumaan häntä omaan ketjuun, jonne hän ei saa tulla perässä.

Tällainen luonnonsuojelualue tai siis nimimerkinsuojelualue olisi minulle tärkeä, ja jos tämmöistä ei oteta harkintaan, mietin vakavasti foorumilta lähtöä. Toisaalta koska en kumminkaan viihdy tyhjän päällä, saattaisi käydä niin että innostun perustumaan kilpailevan foorumin, ja tätähän Juha ei varmaankaan erityisemmin kaipaa, vai mitä?

Ignoresta ei ole mitään hyötyä koska pahimmillaan pelkkä nimimerkin pelkkä näkeminenkin ärsyttää, saati sitten lainaukset.
Horoskooppi: Kurnusimppu

Voimaeläin: Aku Ankka

Poissa hibiscus

• Konkari
Vs: Omat jutut suojelualueeksi?
« Vastaus #1 : to 15.09.2016, 20:20:06 »
Voi ressukkaa. Et tajua itse, kuinka rasittavia ruikutuksia kirjoitat vuositolkulla omasta henkilöstäsi ja aina samoista aiheistasi, jotka koskevat itseäsi. Kyllä minä voin olla kommentoimatta sinun itkuvirsiäsi ja niin taidan tehdäkin. Sure rauhassa.
"Sosiaalipsykologia ja pedagogia tarkoittaa että tarhan tätiä totellaan."

Sepe

Poissa socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #2 : to 15.09.2016, 20:20:23 »
Minusta blogityyppiset omaketjut eivät sovi keskustelufoorumeille, joiden tarkoitus on nimenomaan olla vuorovaikutteisia. Siksi en hirveästi innostu ideasta.

Norma, ota kevyemmin hibin jutut. On se minuakin läpsinyt toisilla foorumeilla. Yksi kunnon provoilija pitää foorumilla ollakin.
Jatkumo on moderni, perspanomyönteinen rähinöintiin keskittyvä yleiskeskustelufoorumi, joka tarjoaa kohtaamispaikan niin piilo- kuin julkirunkuille.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #3 : to 15.09.2016, 20:26:43 »
Ainahan suukopua ja jankkaamista on, mutta siihen määrään ja törkeyteen mihin Norma viittaa yltää vain muutama.
Yksinkertaisinta olisi lempata nämä rikkaruohot pihalle.
Nähtiin miten foorumi rauhoittui kun yksi riesa ulostettiin.

Minä pidän Norman jutuista ja tyylistä. hibiskusen tyylistä en pidä. Valintani on siis selvä: hibiskusi ulos vuohipellolleen ja Norma jatkaa.
Minulla on hyviä muistoja Norman pitämästä foorumista.
hibiskusi:  Onko kakka taas housussa?

Poissa socrates

• Konkari
« Vastaus #4 : to 15.09.2016, 20:35:58 »
Omat jutut kannattaisi kertoa päivän fiilikset-ketjussa ja tämä omaosio haudata turhana.
Jatkumo on moderni, perspanomyönteinen rähinöintiin keskittyvä yleiskeskustelufoorumi, joka tarjoaa kohtaamispaikan niin piilo- kuin julkirunkuille.

Paikalla Juha

• Konkari
« Vastaus #5 : to 15.09.2016, 20:41:54 »

Vastaan nousseeseen kun ehdin. Tuli mieleen jotain tarttumisen arvoista.

Poissa Harald

• Konkari
  • Harald Reinholdt Finnhalsbruken
« Vastaus #6 : to 15.09.2016, 20:49:30 »
- Minä Kyllä Tiedän, taikka ainakin Luulen, että kun socrates oikein pohtii ja pohtiessaan ehdotuksiaan saadakseen Juhan pään kääntymään suuntaan, taikka toiseen, niin hetken kuluttua on tämäkin Foorumi pelkkä rauniokasa.

Sellainen tietäjä on joka-asian "sorkkija socrates". 

Ei asiaa ei tapahtumaa, joissa hän ei tyrkytä omia sanontojaan, kuten Läskimooses, taikka Seniilit Huru-ukot ?

Antaas Norman vaan puhua omasta puolestaan ihan rauhassa.
Teoriasta >> ............ hyvin suunniteltu on kokonaan  tekemättä ?

Paikalla Juha

• Konkari
« Vastaus #7 : to 15.09.2016, 20:52:06 »
Tai jos tällä Älyllä aloittais jotain.

Kun lyödään ja sattuu niin ellei oalaudu,  jää suojat tai välimatkaa. Syntyy kaukaisuutta. Kaukaiset ovat helposti vaara-aineisiin liittyneitä kun on tosiaan sitä etäisyyttä mutta silti aineiden vientimahdollisuutta on niiden lähelle jotka eivät niin suojissa.

Trendinä etäisyys ei ole kiva juttu. Surullista jos tällaista jää päälle pitempiaikaisesti. Sitä eletään missä ollaan. Aika fakta. Etäinen toimii eri tavoin ja ei huomaa aina omakohtaisen tuntemismahdottomuuden takia aikaansaannoksia. Aiheuttaa näin muissa helposti siirtymää itsensä suuntaan.

Oma ajatus kulkusuunnasta on lähijuttu. Etäisyyttä tarvitaan ja joskus satadelka mutta vain sen läheisyysarvon takia. Osattomuus elämästä on kuolema.

Poissa hibiscus

• Konkari
« Vastaus #8 : to 15.09.2016, 21:10:19 »
Ainahan suukopua ja jankkaamista on, mutta siihen määrään ja törkeyteen mihin Norma viittaa yltää vain muutama.
Yksinkertaisinta olisi lempata nämä rikkaruohot pihalle.
Nähtiin miten foorumi rauhoittui kun yksi riesa ulostettiin.

Minä pidän Norman jutuista ja tyylistä. hibiskusen tyylistä en pidä. Valintani on siis selvä: hibiskusi ulos vuohipellolleen ja Norma jatkaa.
Minulla on hyviä muistoja Norman pitämästä foorumista.

Hyvä, että olet saanut puheenaihetta. Tuskin keltään on jäänyt huomaamatta, kuinka sinä nuolet myös Norman peppua. Yksinäisyydessäsi sinä alennut mihin tahansa saadaksesi kaveruutta.

Sepe

Poissa Harald

• Konkari
  • Harald Reinholdt Finnhalsbruken
« Vastaus #9 : to 15.09.2016, 21:11:56 »
Tosiaan, sitä eletään missä ollaan, oli se sitten surullista, taikka iloista ja jos ei elä, niin se aiheuttanee helposti siirtymää itsestään poispäin olevaan suuntaan.

- Minä Kyllä Luulen, että helposti oma ajatuskulku omasta suunnasta saattaa vaihdella, jos painotuksia on tulossa "suuren ajatustuottamon" läheiseltä, mutta kaukana arki todellisuudesta olevalta jäseneltä.

Osallistuminen pitempiaikaisesti poikkeaviin ajatuskulkuihin tuottanee osanottoa elämän ja Tuonen välimaastossa, mutta älyllä sekin hoitunee.

Trendihakuisuus tuottaisi vain osin muutosta Wanhan ajatuskulun muovaamiin kuvioihin, mutta saattaa tiedonkulussa lisätä pejoratiivisen viestinnän volyymia, sekä tukkeuttaa osan jo valmiina olevasta totuudesta muuttaen sen kausaalisen pejoratiiviseksi vastoin lähettäjän perimmäisiä tarkoitusperiä, taikka faktaan perustuvaa epäilyä olemassa olevasta.
« Viimeksi muokattu: to 15.09.2016, 21:21:08 kirjoittanut Reinholdt JR »
Teoriasta >> ............ hyvin suunniteltu on kokonaan  tekemättä ?

Outi

• Vieras
« Vastaus #10 : to 15.09.2016, 22:16:02 »
Normalla on ollut oma foorumi?
Sopiikohan kysyä, minkä niminen se oli..
« Viimeksi muokattu: to 15.09.2016, 22:18:29 kirjoittanut Outi »

Paikalla Norma B

• Bölö bölö
  • Konkari
« Vastaus #11 : to 15.09.2016, 22:58:09 »
Mikäköhän piru se oli. Aivoriihi, jollen väärin muista? Se ei toki ole ainoa jota olen pitänyt, mutta ainoa jonka käytöstä olen maksanut. Moiseen en enää lähtisi, eli jos perustaisin foorumin, se saisi olla joku ilmaissysteemi. Mutta nyt ei kyllä kiinnosta moinen.

Paikalla Norma B

• Bölö bölö
  • Konkari
« Vastaus #12 : to 15.09.2016, 23:02:29 »
Jos nyt itsekukin koettaisi tahollaan tajuta että keskustelufoorumi ei voi täysin eristäytyä maailmasta ja olla kuin oma erillinen planeettansa keskellä avaruutta, jossa vallitsee joku ihme alieneiden mellastus ja riehunta. Kyllä varmasti monet osaavat olla livenä eri tavalla kuin täällä, olenhan minäkin tuonut esille etten harrasta mitään face to face combatteja tosielämässä. Paremminkin olen karkuri ja pelkuri. Mutta mietityttää välillä että mitäs jose kumminkin alkaa heijastumaan täältä tosielämään jos täällä saa olla kuin sika pellossa. Ei tarvitse välittää mistään mitään.

Eivät lapsetkaan rajoitta opi mitään. Jos omat jutut on nimeltään omat jutut, niin kyllä jotain painoarvoa on myös sanalla omat. Vai pitäisiköhän foorumi esitellä sillä tavalla että tänne vaan jos haluat henkisesti turpaasi juuri kun olet heikoimmillasi. Kaikki vaan rypemään paskassa.

Ja sitten taas joku tavanomaiset 20 sivua parranpaukutusta itsekultakin. Helvetti soikoon ettei olisi ikinä ollut mitään asiaa alkaa hotellissa höpisemään, niin olisi parempi olla edes siltä osin. Mutta kun yritin taloudellisia kiemuroita selvitellä yhtäällä, tuli vittuilua, ja että sitten täälläkin...

Miettikää nyt kumminkin tuota ideaa. Tai jotain muuta ideaa. Ihan mitä tahansa mutta ei tämä voi jatkua näin, ei ainakaan minun osaltani.
« Viimeksi muokattu: pe 16.09.2016, 16:48:14 kirjoittanut Norma Bates »

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #13 : pe 16.09.2016, 00:36:27 »
Norma Bates kirjoitti asiaa niin kuin tavallisesti, ja eikös sitä jo kiirehditty kommentoimaan negatiiviseen sävyyn, että ei kommentoida. Jos NB päättää jättää nämä maisemat ja siirtyä muualle, mistä mahdollisuudesta hän vihjasi, toivottavasti hän antaa vinkin, että minne.

En tiedä, miten vaikeaa NB:n ehdotuksen tekninen toteuttaminen on.  Mutta jos tekniikka unohdetaan, niin mikäs siinä. Eihän se sinänsä yleistilannetta paljon muuttaisi.

Paikalla Juha

• Konkari
« Vastaus #14 : pe 16.09.2016, 05:14:53 »

Hibos kertoi erilaisesta suhtautumisesta kuolemaan. Melko selkeää tekstiä. Olisiko perimmäinen motiivi kuitenkin inhokkien kurmuutus. Yhteisön varmaan hyvä tietää tällaisesta. Asia tuli toisaalta mainittua häneltä itseltään.

Paikalla Xantippa

• Konkari
« Vastaus #15 : pe 16.09.2016, 06:31:48 »
Kyllä jokaiselle normaaliälyiselle on selvää, että toisen omiin juttuihin ei mennä kuolemaa ivaamaan ja riitelemään. Ellei normaalia älyä sitten ole, on melkoisen mahdotonta säännöillä sitä kasvattaa. Norman pyyntö on erinomaisen kohtuullinen, enkä ymmärrä, mitä vaikeuksia sitä olisi noudattaa.

Jos todellakin vittuilun tarve on niin kova, voihan sitä perustaa vaikka ikioman ketjun, jossa sitä harrastaa.

T: Xante

Poissa hibiscus

• Konkari
« Vastaus #16 : pe 16.09.2016, 06:42:28 »
Kyllä jokaiselle normaaliälyiselle on selvää, että toisen omiin juttuihin ei mennä kuolemaa ivaamaan ja riitelemään. Ellei normaalia älyä sitten ole, on melkoisen mahdotonta säännöillä sitä kasvattaa. Norman pyyntö on erinomaisen kohtuullinen, enkä ymmärrä, mitä vaikeuksia sitä olisi noudattaa.

Jos todellakin vittuilun tarve on niin kova, voihan sitä perustaa vaikka ikioman ketjun, jossa sitä harrastaa.

T: Xante

Se, mitä täällä pidetään vittuiluna, on pikemminkin suoraan sanomista ja oman mielipiteen esittämistä. Kuolema on luonnollinen asia, eikä minusta ole mitään syytä tehdä siitä tabua. Kaikista ihmisistä ja heidän höpinöistään ei tarvitse pitää. Olen kertonut tällä palstalla, minkälainen käsitys minulla on kuolemasta ja surusta. On jokaisen oma asia, jos käsityksiäni pidetään vittuiluna. Kaikki saavat mystifioda kuoleman ja surun niin paljon kuin haluavat.

Sepe

Poissa socrates

• Konkari
« Vastaus #17 : pe 16.09.2016, 08:20:21 »

Hibos kertoi erilaisesta suhtautumisesta kuolemaan. Melko selkeää tekstiä. Olisiko perimmäinen motiivi kuitenkin inhokkien kurmuutus. Yhteisön varmaan hyvä tietää tällaisesta. Asia tuli toisaalta mainittua häneltä itseltään.

Tilanne kai lähti kärjistymään asunnon myyntiä koskien ja liittyen aiempaan kirjoitteluun.

Ymmärrän Normaa, mutta minusta mitään blogeja ei tarvita. Eikö niihin muut saisi kommentoida ja jos, niin miten samanmielinen pitää olla? Älytön koko idea.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #18 : pe 16.09.2016, 08:39:07 »
Juha,
ethän mielestäsi kiemurtele ja väistele ja yritä viedä asiasta syrjään? Luulen että foorumilaiset odottavat sinulta jotain kannanottoa hibiskusen viesteistä nousseeseen kähinään.
hibiskusi:  Onko kakka taas housussa?

Poissa hibiscus

• Konkari
« Vastaus #19 : pe 16.09.2016, 08:55:19 »
Juha,
ethän mielestäsi kiemurtele ja väistele ja yritä viedä asiasta syrjään? Luulen että foorumilaiset odottavat sinulta jotain kannanottoa hibiskusen viesteistä nousseeseen kähinään.

Vähä-älyiset kähisevät tyhjästä kuten sinäkin. Jos on eri mieltä kuolemasta ja surusta, niin vanhoilliset aloittavat melkoisen älämölön.

Sepe