Kirjoittaja Aihe: Treenaus ja harjoittelu: voima, kestävyys, ... henkinen ja fyysinen  (Luettu 76939 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Öllölän örkki
  • Konkari
Älä kääkkä rääkkääkkään itseäsi.

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005488936.html?share=22b9d8a7214c292f24adf9ba2ce90799

Fysioterapeutin mukaan suurin osa kuntoilijoista treenaa aivan liian kovaa – neuvoo ottamaan mallia Iivo Niskasesta

Moni ajattelee, että treenin pitää todella tuntua, sykkeen hakata ja hien virrata, jotta treenistä on hyötyä. Näin ei asia todellakaan ole, fysioterapeutti ja personal trainer Jussi Sievälä sanoo. Päinvastoin.

Poissa socrates

• Konkari
  • Ällön ihana mies
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa Norma B

• Öllölän örkki
  • Konkari
Sitten kuului rits ja rats
ja olo muuttui paskemmaks.

Poissa socrates

• Konkari
  • Ällön ihana mies
Kommenteissa vihjattiin, että kaverit on vetäneet ennen nostoa pöntön sekaisin jollain normaaleja dopingaineita kovemmilla tropeilla.

Tiedä sitten, mutta onhan toi aivan hengenvaarallisen näköistä treenaamista.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
Jännä sydänilmiö joka on tapahtunut kahdesti. Aamuyöstä tutkin pulssia ja se lyö 45 BPM.
Usein edellisenä päivänä tai sitä edellisenä olen kuntoillut aerobisesti. Tuossakin oli liikkunut potkurilla parisen km.
Se on "jännä ilmiö" jota vain tutkin uteliaana vaikka se lääketieteellisesti on epänormaalin alhaista eli bradykardiaa.

(Taajalyöntisyyttä eli takykardiaa oli kerran yli 180 BPM ...ja sitten jouduinkin teho-osastolle. Influenssan jälkiseurauksena..).

Kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneiden, paperittomien, piilottelu ei ole laitonta.
   - presidentti Sauli Niinistö 13.12.2017

Poissa Erkki

• Konkari
Mulla on aina aamusyke noissa kieppeissä.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
Siitä on kuukausi tai 1½ kuukuatta kun kävin viimeksi puntarissa. Odotin lihoneeni n. 1½ kg mm. jouluherkuttelun takia. Ylläri: olinkin laihtunut 3½ kg! ("Odotusarvoissani" -5 kg! ;) )  Viimeistään nyt olen ns. normaalipainoinen. Näin  ohut en ole ollut ehkä koko tällä vuosituhannella! Vessassa olen käynyt tiuhempaan. Bakteeristo ehkä muuttui ja liikuntaa on tullut lisää. Vanhasta Valituista Paloista löysin tänään tiedeuutisen että liikunta muuttaa myös suolistoflooraa ja aineenvaihduntaa, tosin se oli rottakoe.  Nyrkkisääntö laihduttamisessa on että 70%  se on ravintoa ja 30% liikuntaa. Luulen että minulla se voisi ehkä olla toisinpäinkin? Tässä on yksilöllisiä eroja varmaan.

Kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneiden, paperittomien, piilottelu ei ole laitonta.
   - presidentti Sauli Niinistö 13.12.2017

Poissa socrates

• Konkari
  • Ällön ihana mies
Siitä on kuukausi tai 1½ kuukuatta kun kävin viimeksi puntarissa. Odotin lihoneeni n. 1½ kg mm. jouluherkuttelun takia. Ylläri: olinkin laihtunut 3½ kg! ("Odotusarvoissani" -5 kg! ;) )  Viimeistään nyt olen ns. normaalipainoinen. Näin  ohut en ole ollut ehkä koko tällä vuosituhannella! Vessassa olen käynyt tiuhempaan. Bakteeristo ehkä muuttui ja liikuntaa on tullut lisää. Vanhasta Valituista Paloista löysin tänään tiedeuutisen että liikunta muuttaa myös suolistoflooraa ja aineenvaihduntaa, tosin se oli rottakoe.  Nyrkkisääntö laihduttamisessa on että 70%  se on ravintoa ja 30% liikuntaa. Luulen että minulla se voisi ehkä olla toisinpäinkin? Tässä on yksilöllisiä eroja varmaan.

Jos on mahdollista harrastaa oikea määrä oikeanlaista liikuntaa oikeaan aikaan, voi syödä mitä vain lihomatta.

Kaikki lähtee liikunnasta, nykyinen niuhottaminen syömisistä on ihan pöhköä.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
Nuorten jäykkyys huolestuttaa liikunta-ammattilaisia
30 prosenttia kahdeksasluokkalaisista pojista ei esimerkiksi pysty ojentamaan alaselkäänsä täysistunnassa. Viidesluokkalaisillakaan liike ei onnistunut joka viidenneltä.
https://yle.fi/uutiset/3-10041913

Ajattelin otsikon perusteella, että tämä artikkeli tuo minulle ikäviä muistoja koulujumpasta, koska olen aina ollut huono taivutuksissa enkä pidä kovista "pää polviin"-venytyksistä. En tähän päivään mennessä ole ymmärtänyt, mitä haittaa tällaisesta taipumattomuudesta on. Yllätyin myönteisesti tuosta kuvasta, sillä selkääni pyrin suoristelemaan usein ja esim. kävelemään ryhdikkäästi, istumaan kulkuvälineissä ryhdikkäästi jne. Kyykistelyssä ja nousuissa olen jopa hyvä, sillä siihen minua ovat harjaannuttaneet lukuisat kukkapenkin kitkemisessä vietetyt tunnit. Talvikaudella harjoittelen kyykistelyä siivoamalla lattioita ilman varrellisia työkaluja erityisesti keittiössä ja kylpyhuoneessa. Kuviin verrattuna olen varsin taipuisa! :)

Minä tässä vain, anteeksi.