Kirjoittaja Aihe: Kikkoja vaivojen parantamiseksi  (Luettu 4923 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Vs: Kikkoja vaivojen parantamiseksi
« Vastaus #40 : ma 04.12.2017, 10:58:42 »
Tuollainen pärähti vastaan FB:n mainosvirrassa:

https://www.mutjutin.fi/product/2/mutjutin

Mutjutin™ on kätevä kalvohierontaväline, jolla saat lihaskalvot irtoamaan lihaksesta. Mutjuttimen™ käyttö helpottaa lihasten toimintaa, vähentää kipua ja parantaa verenkiertoa lihaksiin.

...

Mutjutin™  on todella helppokäyttöinen ja opit nopeasti soveltamaan käyttöä juuri sinulle sopivaksi. Eniten Mutjuttimesta™ hyötyvät ihmiset, jotka tekevät työtä käsillään, käyttävät paljon tietokonetta tai harrastavat käsitöitä ja yksipuolista liikuntaa (erinomainen mm. penikkataudin hoitoon). Lihaskalvojen hieronta apuvälineellä on ollut hyötyjensä vuoksi suosittua etenkin kiinalaisessa lääketieteessä jo tuhansia vuosia sitten.

Kuulostaa ällöttävältä tuo lihaskalvojen irrottelu, ja nevö hööt ov. Mutta laitoin tähän jos jotakuta kiinnostaa tai osaa tästä enemmän sanoa.
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC

socrates

• Vieras
« Vastaus #41 : ma 04.12.2017, 11:24:12 »
  ^ Näyttää aika leikkivehkeeltä. Vaikea nähdä tuossa mitään oleellista etua mihin tahansa kapulaan verrattuna.

Tähän mennessä olen törmännyt oikeastaan vain yhteen todella tehokkaaseen ja vaikeasti korvattavaan itsehoitovälineeseen ja se on kipukoukku.

Lihaskalvoista hössöttävät tällä hetkellä hoito- ja liikunta-alan porukat. Eiköhän sekin hössötys kohta tasaannu.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #42 : ke 03.01.2018, 21:34:18 »
Muistikuvani mukaan Erkki (jollain nimimerkillään) ehkä jo Tiede-foorumilla kun siellä vielä pörräsin (jouluun 2015 asti) mainitsi että astmaan auttaisi kun ei hengitä liikaa, tai jotain tämmöistä. Minä en tuolloin tainnut tajuta sitä oikein, kun itse kuvittelisin että syvään hengittäminen nimenomaan olisi hyödyksi. Ja jonkun luontaisparantajan kirjaa olin vilkaissut astmakohdasta, jossa ukkeli esitti että juokseminen (eli itseasiassa hengästyminen) auttaisi astmaan, koska parantaa ilmanvaihtoa keuhkoissa.

https://www.menaiset.fi/artikkeli/sport/testaa_osaatko_hengittaa_oikein

Nyt kun tuolta luin, niin eipä ihme että olen tajunnut koko jutun ihan väärin, kun sanotaan että

Elimistösi on niin viisas, että se hoitaa homman puolestasi, ajattelitpa sitä tai et. Mutta välillä kannattaisi ajatella. Väärä hengitystekniikka voi nimittäin aiheuttaa kummallisia oireita, kuten astmakohtauksia, jännittyneisyyttä ja huimausta.

Syynä oireisiin se, että me stressaantuneet nykyihmiset hengitämme helposti liikaa, mikä laskee veren hiilidioksidipitoisuutta.

Huomio kiinnittyy kohtaan "liikaa", ja mielestäni kannattaisi korostaa että hengitämme helposti liian nopeasti (ja pinnallisesti). Siinä on semmoinen pikku nyanssi että jos ihmiselle sanotaan että hän hengittää liikaa, hän saattaa alkaa hengittämään entistäkin pinnallisemmin. Jos korostaa että hengittää liian nopeasti, silloin ihminen saattaa hidastaa hengitystään ja tällöin hän hengittää syvempään (ilmaa tulee koko keuhkojen mitalta ja se puhdistaa kaikenlaista paskaa kuten allergeeneja keuhkoista paremmin), ja hitaasti hengittäessä ei tietenkään tule mitään happihumalaa kun ei ehdi "pumppaamaan" happea nopealla hengityksellä lisää ja lisää.

Minun on ollut hyvin vaikea käsittää tai uskoa asiaa kun siellä täällä kerrottiin että astmassa ilman ulosvirtaus on heikentynyt, kun käytännössähän astma pahana tuntuu siltä että on vaikea saada ilmaa sisäänpäin. Mutta tuo missä ilmaa ei tunnu saavan tarpeeksi kyllä taitaa tosiaan oikeasti olla sitä että ei ole kunnolla saanut kaikkea ulos kun jo hengittää uutta sisään. Silloinhan se menee sellaiseksi haukkomiseksi.

Jos tietoisesti hengittää mahdollisimman pitkään ja syvään ulospäin, ja antaa sitten ilman virrata luonnostaan, itse varsinaisesti sitä itseensä vetämättä, sisään, niin silloin haukkomiseen ei niin helposti lankea. Tämän olen havainnut nykyisillä astmaoireillani, en tiedä auttaako se varsinaisessa kohtauksessa tai muuten vaan konkreettisemmassa hengenahdistuksessa kuin itselleni on tyypillistä.

Astmaatikot ovat jutelleet että on neuvottu rauhoittamaan hengitystä niin että vetää ilmaa sisään nenällä ja sitten puhaltaa sen suusta ulos. Toisille on neuvottu että suu pitää olla pyöreänä (O), toisille että sen pitää olla leveä vaakasuora rako (-). Tiedä sitten kumpi on parempi.
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #43 : to 25.01.2018, 13:49:23 »

JC