Kirjoittaja Aihe: Naistenpäivä - merkitys? Pitäisikö olla miestenpäivä?  (Luettu 1937 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Koska en ole tehnyt urotekoa eli lapsia veronmaksajiksi, enkä ole kuin itseni kotiorja, ihmettelen että miksi tai miten minun pitäisi viettää tällaista "naistenpäivää". Voisin tietysti muistaa äitiäni, mutta toisaalta on olemassa tuo äitienpäiväkin, joten...?

Onko tämä naistenpäivä globaali juttu, on jäänyt vähän epäselväksi? Jos on, silloin siinä on varmaan enempi pointtia. Mutta minusta olisi kuitenkin hienointa jos jokaikinen päivä olisi ihmistenpäivä. Tai mitä hittoa, olisi joka päivä samantien kaikkien elollisten päivä.

Miehenä minua varmaan hämmentäisi tällainen naistenpäivä, koska ajattelisin että naiset ovat ilmeisesti jokin erityisryhmä kuten esim. vammaiset, että heitä pitää erityisesti muistaa. Hämmentää se kyllä naisenakin.

Rebus

• Vieras
Vs: Naistenpäivä - merkitys? Pitäisikö olla miestenpäivä?
« Vastaus #1 : su 08.03.2015, 12:02:13 »
Naisten päivä on YK:n aikanaan julistama. Tarkoitus on edistää tasa-arvoa, naisten oikeuksia ja miehiin verrattuna samanarvoista asemaa yhteiskunnassa. Päivän tarkoituksena on demonstroida sitä, että naisilla on samat oikeudet kuin miehillä osallistua politiikkaan, kouluttautua, käydä töissä ja elää vapaana väkivallasta ja ahdistelusta. Päivän luonne on tosin vuosien varrella muuttunut. Kysymys ei kuitenkaan ole äitien päivästä vaan nimenomaan naistenpäivästä, tarkoituksena sukupuoleen perustuvan syrjinnän vastustaminen. Miehille ei YK tietääkseni ole vastaavaa esittänyt. Ilmeisesti sitä ei tarvita.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #2 : su 08.03.2015, 12:06:57 »
Kansainvälinen miestenpäivä on marraskuun 19. päivä, mutta sen viettäminen on tainnut jäädä vähemmälle kuin naistenpäivän. Miksihän?

Poissa Sini

• Täysjäsen
« Vastaus #3 : su 08.03.2015, 12:50:37 »
Wikipedia: "Suomessa miestenpäivää ei Helsingin yliopiston kalenterin mukaan vietetä."

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #4 : su 08.03.2015, 13:14:09 »
Wikipedia: "Suomessa miestenpäivää ei Helsingin yliopiston kalenterin mukaan vietetä."

Kai nyt päivää voi viettää ilman että se yliopiston kalenteriin on merkitty?
Voiko olla niin, ettei kukaan ole keksinyt oikeanlaista muotoa, jollä päivää pitäisi juhlistaa?

Radion aamuohjelmissa usein kerrotaan alkavaan päivään liittyvistä tapahtumista ja joskus on tullut ihmeteltyä sitä, millaisia asioita juhlistetaan valtakunnallisella tai jopa maailmanlaajuisella päivällä. Siinä valossa on aika kummallista, että miestenpäivälle ei ole löytynyt puuhahenkilöitä.

Poissa Sini

• Täysjäsen
« Vastaus #5 : su 08.03.2015, 13:51:02 »
Minunkin mielestä kaikkien elollisten päivä olisi hauska. Komppaan siis Norma Batesia. Se olisi myös samalla päivä, jolloin panteismi pääsisi valokeilaan. Nyt vaan keksimään lisää merkityksiä vuoden jokaiselle päivälle! Mitä haluaisit juhlistaa ja miten? Päästäisiin täten arkipäivistä eroon.

Ja miten sujui naistenpäiväsi? Tuliko juhlittua? Itsellä kävi vähän mielessä, mennäkö Naisasialiitto Unionin tilaisuuteen, mutta ihmispaljous aralle ihmiselle on varsin tukalaa. Eli tässäkin olisi ollut hyvä mahdollisuus mennä epämukavuusalueelle.

Poissa Sini

• Täysjäsen
« Vastaus #6 : su 08.03.2015, 15:59:15 »

Tässä maalaukseni muutaman vuoden takaa. 'Hullaantunut helluntaiheila'

Korjattu pyynnöstä.
« Viimeksi muokattu: su 08.03.2015, 16:11:41 kirjoittanut Admin »

Poissa Sini

• Täysjäsen
« Vastaus #7 : su 08.03.2015, 16:01:06 »
Juha! Saakohan tuota kuvaa yhtään pienemmäksi??

Antares

• Vieras
« Vastaus #8 : su 08.03.2015, 17:15:07 »
Kansainvälinen miestenpäivä on marraskuun 19. päivä, mutta sen viettäminen on tainnut jäädä vähemmälle kuin naistenpäivän. Miksihän?

Ei kiitos miestenpäiviä miulle. En oikein jaksa tuota isänpäivääkään, se on se päivä milloin kaikki feministit muistelevat mahdollisimman aktiivisesti julkisuudessa juoppoja naistenhakkaajatyyppejä, se on niiden päivä, muilla isillä ei mitään statusta olekaan...

Tänä naistenpäivänä kävimme siipan kanssa kaupassa kun laatuaikaa muutenkin yhdessä vietimme. Kassalla maksettuamme siippa sai myyjältä naistenpäivälahjana suklaapatukan. Ihmettelin sitä hänen kädessään, mutta en kauan, koska hän lahjoitti sen saman tien myyjälle. On itse keliaakikko joten ei oikein lahja maistuisi ja siksi tuota patukkaa hänellä kummastelinkin... Myyjä ihastui kyllä lahjasta...

« Viimeksi muokattu: su 08.03.2015, 17:19:38 kirjoittanut Antares »

Chama

• Vieras
« Vastaus #9 : su 08.03.2015, 18:14:07 »
Eli tässäkin olisi ollut hyvä mahdollisuus mennä epämukavuusalueelle.

Ah, joskus niin ottaa päähän tällaiset muotihokemat, kuten nyt tämä "tekee hyvää välillä mennä omalle epämukavuusalueelleen". Totuus on, että elämässä on yleensä tarpeeksi kestämistä ihan vaan siellä mukavuusalueellakin pysytellessä. Sitä paitsi, jos minä vielä toisen kerran menen oopperan penkeille kiemurtelemaan, niin, mitä minä siitä oikeasti hyödyn... ?

Poissa Sini

• Täysjäsen
« Vastaus #10 : su 08.03.2015, 18:55:30 »
Ah, joskus niin ottaa päähän tällaiset muotihokemat, kuten nyt tämä "tekee hyvää välillä mennä omalle epämukavuusalueelleen".

Jaa-a... toinen muotihokema on sitten sohvaperuna. Minulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko menen epämukavuusalueelle tai alistun sohvaperunaksi. Minusta nämä ovat aika osuvia ilmaisuja. Ja ainakin minulle niillä on omakohtaista sisältöä.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #11 : su 08.03.2015, 19:15:51 »
Ah, joskus niin ottaa päähän tällaiset muotihokemat, kuten nyt tämä "tekee hyvää välillä mennä omalle epämukavuusalueelleen". Totuus on, että elämässä on yleensä tarpeeksi kestämistä ihan vaan siellä mukavuusalueellakin pysytellessä. Sitä paitsi, jos minä vielä toisen kerran menen oopperan penkeille kiemurtelemaan, niin, mitä minä siitä oikeasti hyödyn... ?

Minä ainakin haluan ymmärtää tuon epämukavuusalueelle menon siten, että siellä on kiinnostavia ja houkuttelevia asioita, joihin tarttuminen pelottaa tai jännittää, koska ei tiedä, onnistuuko vai epäonnistuuko. En ajattele sitä siten, että se kehottaisi minua tekemään jotakin sellaista, mikä ei minua millään tavalla innosta tai on pelkästään vastenmielistä. Mutta ehkä sinulla ei ole sellaisia asioita, joissa tunnet epävarmuutta? Mikäpä siinä silloin on porskuttaessa. Ei sinne oopperaan kannatakaan mennä, jos sen jo etukäteen tietää pelkästään ikäväksi itselleen. Mutta että jättää menemättä siksi, että kuitenkin kaikki ympärillä näkee, ettei kuulu joukkoon eikä ymmärrä koko jutusta mitään. Silloin asettaa itse itselleen aivan turhia esteitä.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #12 : su 08.03.2015, 19:54:32 »
Star Trekin motto sopii tässäkin: To boldly go where no man has gone before. Varsinkin naisena kannattaa mennä, niin saa sitten lällättää että ettepäs te miehet ehtineet ensin.

Silloin ei ole epämukavaa, on vain uteliaisuus että miltähän tämä vaikuttaa.

Markkinointi muistaa kärkkäästi naistenpäivänä meikäläistä. Tuli sitä sun tätä tuputusta s-postiin.

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #13 : su 08.03.2015, 22:29:07 »
Miehenä minua varmaan hämmentäisi tällainen naistenpäivä, koska ajattelisin että naiset ovat ilmeisesti jokin erityisryhmä kuten esim. vammaiset, että heitä pitää erityisesti muistaa. Hämmentää se kyllä naisenakin.

Yritä nyt nainen ymmärtää, että olet uhri ja vammainen. Naistenpäivällä me normaalit ihmiset muistutamme sinua siitä koko ikäsi. Hyvää naistenpäivää.
« Viimeksi muokattu: su 08.03.2015, 22:31:19 kirjoittanut Laika »
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #14 : su 08.03.2015, 23:14:07 »
Jees jees.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #15 : su 08.03.2015, 23:39:40 »
Hyvää naistenpäivää naisille. Naisia saa silti arvostella..., eikös?
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #16 : ti 10.03.2015, 13:34:59 »
Riippuu miten roikkuu. Sellaisesta voi arvostella mikä on muutettavissa (käytös), sellaisesta ei ehkä kannata arvostella mille ei mahda mitään (syntymässä saatu ulkonäkö esmes).