Kirjoittaja Aihe: Kaupassa asioinnin sietämättömästä vaativuudesta  (Luettu 10234 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa urogallus

• Konkari
Vs: Kaupassa asioinnin sietämättömästä vaativuudesta
« Vastaus #20 : la 16.04.2016, 20:22:30 »
Eikös rikosmuseosta löydy joku erikoisvahvistettu heimolaishame, jonka kuljetuskapasiteetti on useampia kymmeniä kiloja?

Poissa Renttu

• Konkari
  • Saippuakauppias
« Vastaus #21 : la 16.04.2016, 20:29:57 »
Eikös rikosmuseosta löydy joku erikoisvahvistettu heimolaishame, jonka kuljetuskapasiteetti on useampia kymmeniä kiloja?
En tiedä, en ole koskaan tullut käyneeksi. En kyllä yllättyisi yhtään.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

Poissa Juha

• Kansalaiskokija
  • Konkari
  • Riihitontun ikkunasta avautuu
« Vastaus #22 : la 16.04.2016, 20:34:06 »

Häkellyn, tai oikeastaan panikoin enemmän tai vähemmän kassalla huomionkohteena olemisesta.

Eräänlainen hankala tilanne oli se, kun tili oli ollut pitkään tyhjä, ja sitten menin ostamaan jotain, ja verensokeri oli alhaalla. Hyvä jos sain mieleen pankkikortin tunnusluvun.
KK: Kirjoittelen täällä (ja yleensäkin) kokemuksista, ajatuksistani, ja ideoista, vailla konkreettisempaa ehdotusta yhtään mistään, oli kyseessä kevyesti heitetty, tai muu siitä mahdollisesti poikkeavaksi koettu. Osin vaihtuva tyyli, tosin paljon löytämiseen liittyvää.

Poissa socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #23 : la 16.04.2016, 20:35:08 »
Viime aikoina kaupan ulko-oven lähettyville pesiytyneet kerjäläiset ovat lisääntyneet. Sekä kotini että työpaikan lähellä olevien S-markettien edessä päivystää aina kerjäläinen. Hakevat kontaktiakin aiempaa äänekkäämmin.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #24 : la 16.04.2016, 20:43:31 »
En tiedä, en ole koskaan tullut käyneeksi. En kyllä yllättyisi yhtään.

Olen käynyt, eikä löydy.  Tämä urbaanilegenda on kotoisin samalta ajalta kuin permanentit. Voitte pojat ihan kotona laittaa hameen päälle ja ripustella siihen koukkuja ja sen jälkeen koetella, miten hyvin liikkuminen joulukinkun roikkuessa hameessa onnistuu.

T: Xante

Poissa Renttu

• Konkari
  • Saippuakauppias
« Vastaus #25 : la 16.04.2016, 20:44:34 »
Viime aikoina kaupan ulko-oven lähettyville pesiytyneet kerjäläiset ovat lisääntyneet. Sekä kotini että työpaikan lähellä olevien S-markettien edessä päivystää aina kerjäläinen. Hakevat kontaktiakin aiempaa äänekkäämmin.
Olen kuullut, että ovat paikka paikoin todella aggressiivisia. En koskaan anna heille mitään; organisoitua toimintaa. Suomen festaritkin kiertää sama porukka. Mahdolliset kilpailijat/freelancerit luultavasti piestään.

Poissa Renttu

• Konkari
  • Saippuakauppias
« Vastaus #26 : la 16.04.2016, 20:48:12 »
Olen nähnyt mustalaisten varastelu-operaation itsekin.

Xantippa,

Tässä käy nyt niin, että annan sinulle mahdollisuuden lopettaa. Jos jatkat tuota vielä, aloitan jossain vaiheeessa sinulle sen luokan kestovittuilun, että se tulee päättymään sinun kirjaimelliseen itkuusi. Muista sitten, että valinta oli omasi.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #27 : la 16.04.2016, 20:55:46 »
Olen nähnyt mustalaisten varastelu-operaation itsekin.

Xantippa,

Tässä käy nyt niin, että annan sinulle mahdollisuuden lopettaa. Jos jatkat tuota vielä, aloitan jossain vaiheeessa sinulle sen luokan kestovittuilun, että se tulee päättymään sinun kirjaimelliseen itkuusi. Muista sitten, että valinta oli omasi.

En voi mitään sille, että olen enimmäkseen eri mieltä kuin sinä. Enkä sille, että rikosmuseossa (joka muuten ei taida olla yleisölle avoin, tai ainakaan ei silloin ollut, kun minä siellä kävin) ei ollut mitään tuommoista hametta esillä. En voi mitään sillekään, että permanentteinesi alat vaikuttaa oikeasti aika menneen ajan omituiselta haamulta.

Sinun sen luokan kestovittuilut on nähty. Et ole kovin kekseliäs, mutta voithan toki vuorotellen horotella tai väittää minun elävän puutteessa, näitä on jo nähty ja muuta ei vuosien varrella ole nähty, vaikka uhonnut muistaakseni olet minulle ja muille ennenkin. Eli yritä vaan vinkulelu itkettää, aiemminkin on tainnut siinä käydä niin, että minä saan hyvät naurut ja sinä tauon.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #28 : la 16.04.2016, 21:33:47 »
Koukuista en tiedä, mutta sukulaisena oli aikoinaan kaupassa töissä ja kyllä siellä kamaa lähti mustalaisten mukaan.

Apteekit ovat itselleni kammotus. Minusta on kiva, jos on aikaa, tutustua valikoimaan. Että onko tullut jotain uusia tuotteita johonkin kestovaivaani. Mutta kun ei saa tutkia rauhassa. Aina siellä on se iänikuinen voinko olla avuksi -hyeena vaanimassa saalista. Joskus jos onnistuu menemään sellaiseen aikaan paikalle että siellä on joku mummokaruselli menossa, niin sitten ehkä saa olla rauhassa. Paitsi että ei saa, koska juuri sille hyllylle johon tähyät tulee se mummo sen hyeenan kanssa ja minun pitää antaa heille tilaa, enkä saa tarkastella sitä mitä piti.

Koska en alvariinsa ramppaa apteekeissa ja jos ramppaan, saatan käydä vuorotellen useassa eri liikkeessä, niin nämä hyväkkäät ehtivät laittaa sisustuksen uusiksi joka hemmetin puljussa. Siinä sitten joutuu etsimäänkin sitä tavallista troppiaan, jolloinka hyeenat pääsevät kimppuun. Sitä varten niitä muutoksia varmaan tehdäänkin.

Eräässä kirjastossa on asiakkaiden rutkutuksia ilmoitustaululla. Nauratti kun luin palautelapun jossa joku keuhkosi että TULTIIN KYSYMÄÄN ETTÄ TARTTENKO APUA VAIKKA EN TARTTENUT APUA!!! Jossain toisessa lapussa taas joku toinen valitti että ei ollut saanut apua ja oli ollut jopa ynseää kohtelua ja oli neuvottu väärin.

Itse tarkistan tuotteiden päiväyksistä mikä on uusin ja ostan sen. En aina laita ko. tuotetta välittömästi ruoaksi, joten pelivaraa eli säilytysaikaa on hyvä olla. Tai jos on vaikkapa margariini jota saatan käyttää samaa pakettia kuukausia, niin onhan siinä sitä aikaa oltava. Margariini muuten menee omituisen koppuraiseksi ja kadottaa levitettävyytensä vanhemmiten... Joskus tulee sitten kaiveltua aikamoinen läjä kamaa läpi tai urkittua rivin takaa sitä uusinta. Ehkä siitä ei kaikki tykkää. Lihaa tai kalaa jossa on eräpäivä huomenna en enää osta, sen verran usean kerran joutunut pettymään.

Olen joskus jättänyt jonkun irtokarkki- tai suklaapussin ostamatta kun hinnasta on vaa'alla tullut hirvittävä. En minä ala niitä takaisin lapioimaan, vaan ihan olen jättänyt täysinäisen pussin sinne karkkialueelle. Sori vaan. Kerran minulta hukkui kokonaan täysi ostoskärryllinen kamaa eli en enää löytänyt sen luo. Sellainenkin on tullut mieleen että joku ehkä otti sen, ehkä katsoi että näppärästi siinä kaikki mitä hän tarvitseekin. Epämääräinen mielikuva että olen tainnut kerran jättää tahallani ostoskorin kamoineen ja painella kaupasta ulos kun alkoi niin keittämään, varmaan joku riita eksän kanssa. En ole tästä muistikuvasta ihan varma. Mutta jos alkaa jo tulla sarvet päästä ulos niin ei siinä kyllä kykene juoksemaan nöyrästi joka käytävää taaksepäin läpi että asettelenpa kamat paikoilleen.

Sellaista en ikinä tekisi että jätän sulavan tuotteen minne sattuu. Ne kyllä kiikuttaisin aina sinne mistä otinkin, jos semmoisen päättäisin hylätä.
Nyyhky-yhteiskunnan syrjäyttämä.

Anemone

• Vieras
« Vastaus #29 : la 16.04.2016, 21:38:43 »
Osaattehan kaikissa jonoissa aina huolehtia, että ette joudu ulkomaalaisten taakse? Tämä voi tosin olla vaikeaa, koska ihonväri ei asiassa ole ratkaiseva. Erityisesti matkailijat ovat vältettäviä penteleitä, koska niillä on usein KYSYTTÄVÄÄ. Ennen varsinaiseen aiheeseen pääsyä vatkataan esiin yhteistä kieltä ja kun syntyy yhteisymmärrys siitä, mitä kysytään, niin ilmenee mahdollisesti, ettei tämä ensimmäinen kysymys kuulu kassalle, vaan infotiskille (tavarataloissa tai isoissa marketeissa) tai tietylle osastolle.

Älkääpä hermostuko, ollaan tässä vasta pääsemässä alkuun…

Ikimuistoisin kokemukseni  aiheesta ajoittuu joulunaluspäivään, jolloin hairahduin pahaa aavistamatta tavaratalossa jonoon keski-ikäisen pariskunnan taakse, viimesen päälle laitettu kuivettunut tikkunainen ja perussiisti tavismies. Olis pitäny arvata: venäläisiä. Koska, kuinka usein suomalaiset pariskunnat käyvät yhdessä kosketiikkatarvikeostoksilla kosmetiikkatarvikeostoksilla? (Oikeasta vastauksesta etukuponki Saiturin pörssiin.)

Onkos tullut riittävästi jumpattua jalkoja? Tässä kohtaa tarinaa nostellaan jalkoja 20 minuuttia…

…sen aikaa kun selvitellään äijäpuoliskon maksukortin kelpoisuutta. Jumppaohjaajana toimii kassamyyjä, jonka puheluun… ei  vastata…eikä vieläkään vastata…hetki vielä…ei vastata…tii-daa-dii…hetki vielä…ei vastata. Nyt, nyt tapahtuu! Myyjä puhuu luuriin. Vaihtelevia ilmeitä naamalla; vaikea tulkita. Puhelu päättyy. Myyjä puhuu asiakkaalle. Näkyviin ilmestyy uusi kortti…Puhelinta näppäillään. Ta-dii-daa…hetki vielä…Jalanvaihtojumppaan lisätään kääntyilyä jonossa ja kaulan kurkottelua katseen hakiessa näköyhteyttä toisille kassoille. Ostoskoria siirretään kädestä toiseen. Kaulaliinaa löysätään. Pipo tungetaan taskuun. Pudotellaan ja nostellaan lapasia.

Mobiilista ei selailla uutissivuja, koska sitä ei ollut keksitty. Nykypäivän oloissa sitä ei selailla, koska akusta on lataus loppu.

Hyvin jumpattu! Ihme tapahtuu, maksukortin kelpoisuus todetaan. Päästään yhdessä myyjän kanssa tutkimaan tuotteita, joista on paljon kysyttävää. Myyjä tihrustelee purtiloiden kyljistä pikkupränttiä. Onko sopivaa sille tai tälle iholle? Tikkunainen pöyhii hiuksiaan ja myyjä lukee ohjeesta hiustökötin ohjeita, koostumusta, jotain…Hampaat! Ei pidä unohtaa hampaita! Hammastahnastakin on syytä keskustella. Onko sopivaa? Juuri minun hampailleni? Millainen hammasharja? Hammasharjan tuotemerkki? Harjaustekniikka? Hampaiden harjauksen syvin olemus? Hampaiden harjauksen poliittinen merkitys? Hampaiden harjauksen vaikutus maailmantalouden rakenteisiin?

Ei tässä varmaan enää kauan mene…

Keskusteluyhteys on lämmennyt myyjän ja venäläisten välillä. Onneksi volyymikin on niin kovalla, että voi aikansa KULUKSI (arrrggggh!) osallistua näytelmän kuunteluun. Hyvä fiilis saa keskustelijat vauhtiin, innostus kohoaa, kasvot loistavat ilmeikkäinä. KUIVETTUNUT tikkunainen nappaa esiin uuden tuotteen, kaikkein rakkaimman, tärkeimmän. Hivelee hellästi kosketiikkakosmetikkapurtilon sileää pintaa. Kieli lipaisee huulia kun suu hakee muotoa uudelle kysymykselle…

Tavaratalon ääninauhalta KAJAHTAA kolmannen kerran…kulkuset riemuin helkkäilee

Purtilon pränttiä tihrustetaan. Onhan tämä nyt varmasti…pilluvoide?

Liukuominaisuuksista keskustellaan kuin Lahden kisoissa ennen starttia. Työntojen laatu? Sopivasti kitkaa/liikaa kitkaa? Ylämäet, alamäet? Milloin syytä lisätä voidetta?

…on ryijyn alla lämmin…

...Niin myös talvitakin alla, hetki hetkeltä lämpimämpi, liian lämmin jo eilen, aivan helvetillisen lämmin jo tunti sitten. Eikö vain sivullisen joulumieltä LÄMMITÄKIN mielikuva keski-ikäisen venäläisen pariskunnan hiihtoharjoituksista hotellin valkoisilla lakanoilla?

…ei liinakkomme talliin jää…
…sen kohta valjastan…
…rekehen nousen matkaamaan…
…niin puhtaan valkeaan käy liinakkomme tie…

Purtilon korkki avataan. Haistellaan. Maistellaanko myös? Tämä kohta jäi epäselväksi, koska vähemmän kärsivällinen kuluttaja tunki jonon läpi peittäen hetkeksi näkyvyyden.

LÄMPIMÄN ILOISTA JOULUMIELTÄ KAIKILLE! Koskaan ei ole liian aikaista kiiruhtaa jouluostoksille. Ja jos olet lukenut tänne asti, niin, joulu lieneekin pian jo ovella.

https://www.youtube.com/watch?v=VSIRwfnpN6Y

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #30 : la 16.04.2016, 21:48:10 »
^   ;D

Tuli mieleen vielä nämä jotka jonkin pyhän alla piiiitkässä kassajonossa päättävät kaivaa esiin joku sata lahjakorttia mitä ovat saaneet. En tiedä mistä korteista on kyse kun en ikinä itse pelaile lahjakorttien kanssa, mutta semmoisia luottokorttien kokoisia ja silleen.

Että minkä täytisen takia ne pitää päättää lunastaa juuri siinä kauheimmassa hässäkässä? Jos niillä saa riihikuivaa (en ole nähnyt mitä niillä varsinaisesti siellä tehdään), niin kai ne pesetat saisi kaupan infotiskiltäkin, etukäteen.

Sitten on tupakan ostajat. On ihme etten ole joutunut vielä kertaakaan vahingossa maksamaan sitä askia joka putoaa ihan minne sattuu, vaikkapa minun ostosteni joukkoon.
Nyyhky-yhteiskunnan syrjäyttämä.

Poissa Renttu

• Konkari
  • Saippuakauppias
« Vastaus #31 : su 17.04.2016, 04:54:58 »
En voi mitään sille, että olen enimmäkseen eri mieltä kuin sinä. Enkä sille, että rikosmuseossa (joka muuten ei taida olla yleisölle avoin, tai ainakaan ei silloin ollut, kun minä siellä kävin) ei ollut mitään tuommoista hametta esillä. En voi mitään sillekään, että permanentteinesi alat vaikuttaa oikeasti aika menneen ajan omituiselta haamulta.

Sinun sen luokan kestovittuilut on nähty. Et ole kovin kekseliäs, mutta voithan toki vuorotellen horotella tai väittää minun elävän puutteessa, näitä on jo nähty ja muuta ei vuosien varrella ole nähty, vaikka uhonnut muistaakseni olet minulle ja muille ennenkin. Eli yritä vaan vinkulelu itkettää, aiemminkin on tainnut siinä käydä niin, että minä saan hyvät naurut ja sinä tauon.

Ethän sinä typerä ämmä voi yhtään mitään millekään tässä elämässä, muutenkaan. En ole edes hermostunut huomionhalustasi. Haukkasit ison kasan paskaa jo kauan ennen, kuin mitään verkkofoorumeita on ollut olemassakaan.

Oikeastaan ajattelin niin, että niin hauskaa kuin sinun kertakaikkinen rääkkäämisesi saattaisi ollakin, sillä ja sinulla ei ole mitään väliä. Mikäli kiinnittäisin sinuun senkään tyyppistä huomiota vain vahvistaisi kierolla tavalla omaa uskomustasi siitä, että olemassaolollasi olisi merkitystä. Koska sinulla ei ole minulle mitään merkitystä, on turha haaskata sinuun aikaa - edes rääkkimielessä. En ollut Näkökulmallakaan lainkaan niin läpitunkevan säälimätön kuin elävässä elämässä saatan olla, enkä ole ollut sitä täälläkään. Se, että tekisin sinusta kaikille muille esimerkin olisi oikeastaan vain kunnianosoitus, jota et todellakaan ole ansainnut. En ole alun perinkään ryhtynyt kirjoittamaan verkkofoorumeille sen vuoksi, että voisin ruhjoa kaltaisiasi tolloja. Hauskaa tässä onkin se, että en ole huomannut sinullakaan olevan mitään aidosti itsenäistä asiaa. Päin vastoin, kirjoituksesi ovat reaktiivisia, ja koska omaa persoonallista otetta ei ole, pyrit keppihevostelemaan parempiesi siivellä.

Xantippa, keskinkertaisuutesi ja suoranainen typeryytesi eivät ole pahinta. Pahinta on se, että olet niin saatanan tekopyhä - ja ontto.
« Viimeksi muokattu: su 17.04.2016, 05:12:48 kirjoittanut Renttu »

Poissa siittä

• Konkari
« Vastaus #32 : su 17.04.2016, 08:10:17 »
Jaxuhalit kaikille tähän ketjuun kirjoittajille.

Armando

• Vieras
« Vastaus #33 : su 17.04.2016, 11:14:18 »
Tämän ketjun agenda ainakin piti olla hyväntahtoinen.

Voisitteko nimimerkit Renttu ja Xante ehkä harkita jatkaa tätä kaunanne selvittelyä vaikkapa yksityisviestein. Eikö tätä vittuilupaskaa ole palstalla jo ihan riittävästi. Aikuiset ihmiset, mikä teitä vaivaa.

Mutta ei siinä mitään.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #34 : su 17.04.2016, 13:48:23 »

Voisitteko nimimerkit Renttu ja Xante ehkä harkita jatkaa tätä kaunanne selvittelyä vaikkapa yksityisviestein. Eikö tätä vittuilupaskaa ole palstalla jo ihan riittävästi. Aikuiset ihmiset, mikä teitä vaivaa.

Mutta ei siinä mitään.

Sinustako sietämättömyys on hyväntahtoista? Tapahtuipa se kaupassa tai jossakin muualla. Miksi sinun tulee sinulle siunatuilla eväillä puuttua toisten keskusteluihin? Ei ole ensimmäinen kerta ja itsekin olet melkoinen rääväsuu.

Renttu on läpimätä arrogantti itsekehuinen paskaläjä ja paskanpuhuja, joka esittää kaikkien alojen asiantuntijaa, kun osaa kaivella linkkejä. Ihan hyvä, että Xante höykyttää tuota idioottia.

Rentun omat mielipiteet ovat yhtä tyhmiä ja onttoja kuin Sepen ja Jaskankin mielipiteet. Tyhmien on välttämätöntä turvautua internetiin oman uskottavuutensa takia.

Poissa socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #35 : su 17.04.2016, 14:13:34 »

Mutta ei siinä mitään.

Ei ollut hyväntahtoinen, kun haukuit ihmisiä, jotka aiheuttavat ostoskärryillään nilkkoihisi mustelmia, mitä muuten en usko, kun en ole ikinä saanut nilkkoihini mustelmia, vaikka asioin ruokakaupoissa erittäin paljon.

Ja mitähän vittua tuo "ei siinä mitään" tarkoittaa? Ensin itket ketjusi tärvelemistä ja sitten et.

Opettele talon tavoille törppö.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #36 : su 17.04.2016, 14:25:24 »
Hyväntahtoiset socrates ja hibiskusi opettavat talon tavoille. Ilmeisesti Juhan toimeksiannosta.
Hyvien tapojen ideaalit. Älköön kukaan noudattako heidän tapojaan.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #37 : su 17.04.2016, 16:06:19 »
Kieltämättä hiukan on minullakin ongelmia tuon ”Voinko auttaa jotenkin?” >< ”Missä kaikki myyjät on?” –tasapainoilun kanssa. 

Noin kerran vuodessa otan kaupoilla skannailupäivän, jolloin minulla on ehkä jotain pientä ostettavaakin, mutta pääasiassa kiertelen katsomassa sellaisten liikkeiden tarjontaa, joissa en ole pitkään aikaan käynyt. Yleensä varaan tähän arkivapaan aamupäivän, jolloin muuta väkeä on vähemmän liikkeellä tai muut ovat valloittaneet ruokakaupat. Näin pysyn kartalla mihin on suunnattava, sitten kun jotain vähän tavallisuudesta poikkeavaa hilavitkutinta tarvitsen. Näillä kierroksilla voin myös ostaa jotain sellaista, joka on ollut listallani otsikon ”ostan, jos joskus löydän” alla.

Viimeksi juuri tuollaisella reissulla eräässä liikkeessä huomasin sivusilmällä, että joku nuorimies kulki perässäni hyvän aikaa ja seurasi puuhiani, kun pysähtelin räpläämään milloin mitäkin. Lopulta hän ei jaksanut enää pidätellä vaan tuli kysymään voisiko olla avuksi. Kerroin käyntini tarkoituksen ja myyjä jätti minut rauhaan. Hiukan tuli tunne, että ajatteliko hän minun olevan varkaissa siellä, kun perässäni kulki.

Minua oudoksuttaa tämä moniin vaatekauppoihin rantautunut tapa, jossa myymälässä kuljeksiva henkilökunta tervehtii asiakasta hihkaisten ”Hei!”, näin siis siitä huolimatta, että on selvästi toimittamassa jonkun muun asiaa. Muutaman ”hein” jälkeen tulee mieli jo sanoa, että jättäkää minut rauhaan. Nämä myyjät eivät välttämättä edes erotu asiakkaista muuten kuin, että näillä on nimikyltti rintapielessä, joten olen joskus vastannut myös handsfree-höpöttäjälle. 

Usein palvelevassakin kaupassa haluan katsella rauhassa ja osaan kyllä pyytää apua, jos tunnen sitä tarvitsevani. Joskus näissä saa niin hyvää palvelua, että sen kyllä muistaa pitkään ja liikkeeseen tulee toistenkin poikettua. Taannoin poikkesin tällaiseen palvelevaan vaatekauppaan, kun tarvitsin hautajaisiin soveliaita vaatteita. Selitin myyjälle tilanteen, tilaisuuden luonteen, oman tyylini ja sen, että haluan asun, joka on käyttökelpoinen myöhemmin ihan arkikäyttöön. Myyjä kävi keräämässä pari erilaista asukokonaisuutta, joista toinen oli kuin tehty minulle. Tästä käynnistä jäi tosi hyvä mieli.

Isoissa marketeissa yleensä ei löydä myyjiä, vaikka joskus tarvitsisikin apua. Jossain olen huomannut oivallisen ratkaisun, eli myymälässä on jokunen puhelin, jolla voi pyytää henkilökuntaa paikalle. Tämän soisi yleistyvän muihinkin laajoihin marketteihin, sillä tuo toimii juuri oikein siinä, että myyjä tulee asiakkaan luo eikä asiakas joudu kulkemaan pitkiä matkoja johonkin palvelupisteeseen hakemaan apua.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #38 : ma 18.04.2016, 01:07:45 »
Jälkeenpäin tuli vähän paha mieli, kun ärähdin eräälle mammalle, kun jumitti kassalla. Taisi olla ihan oikeasti vähän vaivainen, itse olin vain ärtyneen kiireinen. No, anteeksi, jos oli joku foorumilainen... Safiiri tai Xantippa... ;D
« Viimeksi muokattu: ma 18.04.2016, 01:09:04 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #39 : ma 18.04.2016, 09:08:45 »
Rentulta taas tavanomainen uho, joka kierretään "et ole sen arvoinen"-tekosyyllä, kuten aina. Mutta kun kerran on niin, että olen täysin ontto ja tyhjä, ihmettelenkin, mistä Renttu murskavoimansa ammentaisi. Ämmitelty, horoteltu jo on käytetty ja älykkäänä, nerokkaana vetona keksitty, että olen puutteessa. Huu,uusia herjoja kaikki! Niin että odoteltu lopputulos, johon taas jäänee, ennen kuin Renttu seuraavan kerran hermostuu siihen, että pidän hänen uhoamistaan ja kerskumistaan säälittävänä ja sanon sen. Vaikka toki juuri rentuille pitäisi varata tälläkin foorumilla tila kirjoitella mitä näppis syytää, ja meille on sitten varattu näiden kirjoituksien komppaaminen.

Itse asiasta sen verran, että en oikein ymmärrä näitä kauppakilareita. Ärsyttäähän se joskus, kun jono ei etene, mutta yleensä varaan kaupassa käyntiin sen verran aikaa, että ennätän jonottaakin. Jos todella on pakko mennä ostamaan jotain todella kiireessä (erittäin harvoin on), lento lähtee tms. pakottavaa, olen huomannut ihmiset aika joustaviksi, kun kauniisti selittää, että nyt olisi todella kiire, saanko maksaa. Toki siinä maksamistapahtumassa sitten itse kannattaa olla ripeä...