Kirjoittaja Aihe: Muotia  (Luettu 2146 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kertsi

• Konkari
Vs: Muotia
« Vastaus #20 : to 11.05.2017, 16:35:59 »
Luulin ettei 80-luvun pipoinho palaa enää koskaan, sen verran paljon on päähineitä näkynyt nuorilla ja varsinkin kesällä. Itse en yleensä käytä pipoa, koska se ei jostain syystä lämmitä korviani tarpeeksi (enkä halua tukkaa paskaiseksi ennen aikojaan). Käytän korvaläppiä aina kun on alle +10 astetta, ja kylmällä säällä kiskon takista hupun päähäni. Joka takissani kuitenkin sellainen on.
Kokeile baskeria. Sen saa vedettyä korville ja siitä ei tuuli tule läpi nk. piposta. Baskeri on vähän armollisempi hiuksille kuin pipo. Mallin kannattaa olla semmoinen suuaukosta sopivan kireä mutta muuten väljä, ja pestessä se täytyy venytellä alkuperäisiin mittoihinsa "kuvun" osalta. Oikein kovilla pakkasilla niitä voi laittaa parikin päällekkäin. Näyttää ihan kivalta, jos värit sointuvat yksiin ja jos jättää sen alimmaisen reunan sentin verran näkyviin.

(Ja jos on ihan tulipalopakkaset, niin sitten silkkikypärä baskerien alle - siinä suojaa sitten posket ja leuankärjen parhaiten. Tukan se laittaa kyllä littuun. Iso huivikin ajaa vähän samaa asiaa. Ja tietty huppu vielä koko komeuden päälle niin kyllä tarkenee vaikka 30-40 miinusasteessa, jos muualtakin on lämpimästi ja tuulenpitävästi puettu.)

Itse kyllä arvostan päätäni ja sen palelemattomuutta niin kovasti, että paskat nakkaan hiuksien ulkonäöstä. Mutta minulla ei ole lyhyttä tukkaa, eikä otsatukkaa, joten asia ei ole niin akuuttti omalta osaltani.

Huono puoli baskerissa on se, että se on värillistä villaa, ja jos oikein kovasti hikoilee, niin silloin voi otsaan jäädä värillinen rantu. Itse olen ratkaissut tämän siten, että pidän helposti pestävää keinokuitusta pipoa tai otsanauhaa baskerin alla, jos tiedän jo etukäteen hikoilevani.

Hupussa on se huono puoli, että useimmat eivät suojaa otsaa. Semmoiset huput voisivat toimia, jossa sen suuaukon saa tarvittaessa kursittua kasaan ja pieneksi, ja joissa on karvareunus. Huono puoli karvareunuksessa on se, että sitä lienee vaikea puhdistaa. Muuten huppu on kyllä huippukeksintö. Nykyään en osta talvitakkia ilman kunnollista huppua.
« Viimeksi muokattu: to 11.05.2017, 16:56:56 kirjoittanut kertsi »

Paikalla Norma B

• Konkari
« Vastaus #21 : la 13.05.2017, 10:24:34 »
Minulle on vissiin sattunut takkeja joissa on tosi hyvä huppu, se + korvaläpät -kombinaatio on toiminut hyvin. Mutta välikausitakkien kanssa on pirullista se että ne ovat kaikki tyynni sellaista materiaalia että tukka menee ihan jumalattoman sähköiseksi jos hetkenkin pitää huppua päässään (varsinkin Kenny-tyyliin eli narulla sumppuun kiskottuna). Toukokuusta jonnekin syksyyn päin en viitsisi korvalätkiä käyttää, ja toisaalta korvalehteni ovat niin arat että joskus pieninkin viima saa ne kylmiksi ja jos korvalehdet ovat kylmänä, minua alkaa oksettamaan, huimaamaan ja päätä särkemään (lienekö ketjussa jo narissutkin, en nyt jaksa tarkistaa).

Öpaut vuoden ajan olen välillä survonut yhden tietyn myssyn suosiolla päähän vaikka keskellä kesää. Viime kesänä varsinkin oli kerran pakko kun tuuli ihan sikana. Eipä sitten tarvitse olla tukka suussa tahi silmillä, kun pysyy paikoillaan. Mutta tuon myssyn jäljiltä on kyllä niin karmea ilmestys että sitä myssyä ei riisuta ennen kuin vasta kotona kun ei tarvitse lähteä enää minnekään.

Baskerista silleen tiedä. Äitivainaa käytti sitä loppuvuodet ja minä en ehkä juuri sen takia pystyisi...

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #22 : la 13.05.2017, 13:07:20 »
Mulla on hupullinen ja goretexinen kuoritakki (retkeilykaupasta) välikausitakkina, ja ainakaan siitä en ole huomannut, että tekisi hiukset sähköiseksi.

Baskereissa on muuten sekin hyvä puoli, että niissä on ihania värejä nykyään. Mutta ne ehkä mielletään vanhemman polven päähineiksi, ja jos muistuttaa väärällä tavalla jostain kuolleesta perheenjäsenestä, ymmärrän kyllä ettei hotsita. Itse vaan olen niin ihastunut niihin monesta syystä, ja tärkeimpänä syynä on se, ettei niistä tuule läpi ja ne saa korvien suojaksi, ja tukkakin on paremman näköinen baskerin jäljiltä, verratuna pipon jäljiltä.

Minulla oli aiemmin otsatukka vuosikausia, mutta nyt muistankin, että juuri talvipäähineiden takia luovuin siitä. (Plus että sitä piti niin usein leikata tai leikkauttaa, että kyllästyin siitäkin syystä.)
« Viimeksi muokattu: la 13.05.2017, 13:37:44 kirjoittanut kertsi »

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #23 : la 13.05.2017, 13:33:55 »
Korvaläpät toimivat minulle, ainut ongelma ettei niitä nykymuodin aikana enää oikein löydä mistään. Ja ne kumminkin aina jossain vaiheessa hajoavat.
Ehkä kandee katsoa myös miesten osastolta?

https://www.stockmann.com/product/korvalapat/1171520368
https://www.stockmann.com/product/korvalapat/1171503706 (miesten)

Jos korvaläppiä ei löydy, niin miten olisi korvaläpällinen joku pipontapainen, semmoinen, mikä ei ole keinokuitua tai neulottu, vaan jotain tiiviimpää kangasta? Vuori jotain pehmeää kangasta, tyyliin flannelli, päällä jotain enstex- tms. tuulenpitävää. Ei olisi varmaan kovin vaikeaa edes ommella itse. Siis tämän mallinen (vaikka ilman mitään pampuloita):
Trespass Queenie - Bonnet péruvien - Fille
Millä nimellä nuo kulkevat Suomessa? Tai voisi semmoisen teetättää, ja pyytää kaavat mukaan, niin seuraavat kerrat olisi halvempaa teetättää uusi.

Vaikka kaikkein kivoin olisi päähine, jossa on lippakin, varsinkin jossain räntäsateessa siitä olisi iloa. Tässä päähine, jossa sekä lippa että korvalaput, ja väljä kupukin, joka ei litistä tukkaa:
http://yle.fi/uutiset/3-5064226
« Viimeksi muokattu: la 13.05.2017, 13:36:17 kirjoittanut kertsi »

Paikalla Norma B

• Konkari
« Vastaus #24 : la 13.05.2017, 21:00:46 »
Minulla on joku reuhka jossa on korville taitettavat lätkät, mutta siitä tuuli sujahtaa lätkien alle vaikka köyttäisin hihnat kiinni leuan alle. Se myssy mitä olen nyt satunnaisesti käytellyt jos on jo muutenkin huono hiuspäivä on ainoa päähine joka minulla on koskaan ollut joka ihan oikeasti peittää kunnolla korvat. Ja sekin meinaa välillä vähän tursuta pois paikoiltaan.

Mutta tuo oli hyvä tieto tuo miesten osasto. Jossain kaupassa olen joskus tsekannut miesten osaston ja siellä oli sellaisia ihan onnettoman ohkaisia lätkiä jotka eivät talvella lämmitä, mutta ainakin tuo kuvassa ollut Stockmannin plätkäviritys näytti lämpimältä. Ellei sitten ole jo sellainen möhköplätkä jommoisia ostin yhdet jostain ja jäi käyttämättä kun ne olivat hemmetin hankalat. Jos pitäisi ottaa päästä pois (kuten kauppaan mennessä), niin ei tiedä minne tunkisi kun eivät mene pieneen tilaan, eli ei saa taitettua kasaan.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #25 : la 13.05.2017, 21:37:17 »
Voisko ne jättää kaulalle, jos eivät mahdu taskuun?

Paikalla Norma B

• Konkari
« Vastaus #26 : la 13.05.2017, 21:44:27 »
Voisko ne jättää kaulalle, jos eivät mahdu taskuun?

Aina yksi vaihtoehto, siinä on vaan sitä prosedyyria että ensin otettava päästä ja sujuteltava pidemmän tukan alle kaulalle. Eniten tosiaan tykkään niistä plätkistä mitä on halpakaupoista löytynyt, jotka saa kompaktiin koppuraan. Ehkä niitä vielä jostain löytyy. Aika monet aikoinaan sain pilalle kun pakkassäässä repäisin niitä levälleen ja sanka jääkylmänä pamahti poikki, muovia kun oli. Mutta materiaali ehkä jotenkin muuttui kun tämä ongelma katosi.

Kauhean paljon nuorilla näkee nykyään kuulokkeita korvilla ympäri vuoden, mietityttää että käyttävätköhän niitä tavallaan korvaläppinäkin. Kun aikoinaan tuli nappikuulokkeet, olisi luullut että ne jäävät pysyvään yleiskäyttöön kun ne on helppo pakatakin, mutta ei, nyt on "kaikilla" nimenomaan sankakuulokkeita. Äänentoisto tosin napeissa taitaa olla aina(?) huonompi kuin sankakuulokkeissa. Minulla on yhden (tosin kokoontaitettavat) Kossin Sporta Pro-sankakuulokkeet ja niissä on hemmetin paljon pehmeämpi ja miellyttävämpi ääni kuin yksissäkään napeissa joita on kertynyt kännyköiden mukana.

Paikalla Norma B

• Konkari
« Vastaus #27 : pe 26.05.2017, 16:24:20 »
Meitsi saa päähänsä että tänään harjoitellaankin korkokengillä kävelyä, kun on edessä ostosretki erääseen kauppakeskukseen. Äkkiä kävi selväksi että meikäläiseltä ei luonnistu 9 cm koroilla enää paljon muu kuin juoksu/hölkkä (kun tuli bussiin kiirus). Jäin sitten tietysti vielä kaksi pysäkkiä liian aikaisin bussista, kun oli niin pirun vaikea muistaa ja arvata että missä se oikea pysäkki seisoo, josta kumminkin on vielä joltisenkin paarustettavaa muutenkin. Perkele varmaan joku 2 km kipittelin niillä hemmetin koroilla pitkin kaupunkia ja sitten siellä kaupassa. Ja jokainen askel yhtä vaikea. Seistä sentään osasin.

En ole ollut koskaan mikään korkokenkäihminen, mutta tässä on nyt ihmeellistä se että joku vuosi jo käytin noita samoja tukevakorkoisia kenkiä ja muistikuvani mukaan mitään ongelmia ei ollut. Sukulaiset häät juhlin vuosikymmen sitten 10 cm koroissa. Ei ollut ongelma.

Mikä nyt sitten mättää? Onko minusta tullut persjalkainen tantta, eli keho näin ettei korkkareilla paljon enää keikuta. Vai onko vain harjoituksen puutetta. Tuntui kuin ei saisi jalkaterää millään joustamaan sen vertaa että ase asento menee oikein.

Bikinläjääkin pitäisi kai taas uusia, osa alaosista alkaa olemaan väsähtämistilassa. Jopa niin että meinaa päältä pudota.

Edit. Ne hääkengät olivatkin 8 cm korolla. Eli laitoin tänään siis kengät joissa on kaikkein korkeimmat korot mitä minulta nykyään löytyy. En kyllä laita toiste jos tarvista kävellä. Seisoskelu kyllä luonnistuu.

Karmeita räyskiä bikiniosastolla yhdessä rättifirmassa. Jos en tänä vuonna löydä mistään uusia bikineitä, niin mitä pointtia on ottaa perinteistä bikinikuvaa jos joutuu turvautumaan vanhoihin rätteihin joissa on jo esiintynyt.  >:(
« Viimeksi muokattu: pe 26.05.2017, 22:26:15 kirjoittanut Norma B »

Paikalla Norma B

• Konkari
« Vastaus #28 : ma 05.06.2017, 10:13:41 »
Kuulema tämän kesän muotia:

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #29 : ma 05.06.2017, 13:38:43 »
^Pyöräilijä, ilmiselvästi.

Näyttää myös siltä, että 80-luvun olkatoppaukset ovat tehneet paluun.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Isiskar Keturi

• Konkari
« Vastaus #30 : ma 05.06.2017, 14:00:55 »

Juu. Oululaiset eivät ole ihan ns. tavallisia. Pankaa - merkille - ilmeinen mr. PussyCatti-lookki!

VV.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #31 : ti 20.06.2017, 18:22:31 »
Isukkityyli on nyt in – housut korviin ja vyö kireälle!

Maltan tuskin odottaa, että mamut omaksuvat tämänkin niin että saan metromatkoille ilmaista huumoriviihdettä.

http://www.is.fi/mystyle/art-2000005262123.html

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #32 : ti 20.06.2017, 20:15:30 »

Juu. Oululaiset eivät ole ihan ns. tavallisia. Pankaa - merkille - ilmeinen mr. PussyCatti-lookki!

Oululaisista. Juu. Tuosta tulee kyllä mieleen ilmielävästi Sebastian Tynkkynen:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701112200051964_uu.shtml

Paikalla Norma B

• Konkari
« Vastaus #33 : ti 20.06.2017, 20:40:17 »
Naisten muodissa tyyli muuttui muutama vuosi sitten, kun korkeavyötäröiset housut ja mammafarkut valtasivat vaatekaupat. Naisten housujen vyötärö on nyt korkealla, ja paita kuuluu laittaa housuihin – tai valita niin lyhyt yläosa, ettei se peitä peppua ja hävitä lantiota.

Missähän nämä korkeavyötäröiset housut oikein lurkkivat, kun en minä niitä vaan ikinä näe. Itselleni kyllä kelpaisivat. Tai ylipäätään housut jotka pysyvät paikoillaan. Monien byysien kanssa tulee se tunne että ne kiskoutuvat aina vaan alemmas sitä mukaa kun päivän mittaan liikkuu ja vaihtaa asentoa.

Paikalla Norma B

• Konkari
« Vastaus #34 : la 01.07.2017, 22:07:34 »
Jos osaisin ja varsinkin viitsisin meikata, niin sehän olisi ihan must näiden mekkojen kanssa:

http://www.blackgroup.fi/kellomekot

Vau.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #35 : la 01.07.2017, 22:18:17 »
Hauska tämä vesimelonikuosi, mutten usko, että 50+:ssana enää voisin sellaista pitää. Ehken olisi edes nelikymppisenä.  :'(

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #36 : la 01.07.2017, 22:34:32 »

Mustanaamion kesävermeet: lyhyet kalsarit ovat edelleenkin pitkien päällä, mutta pitkien kalsarien lahkeet ovat lyhentyneet.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #37 : la 01.07.2017, 23:38:44 »
Harvemmin näkee mitään noin homoa edes prideparaatissa, kuin "miesten" suunnittelemissa muotinäytöksissä... Ristus sentään...
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Paikalla Norma B

• Konkari
« Vastaus #38 : ke 05.07.2017, 10:47:42 »
Joku pulju mainosti paitoja joissa on "roiske-efekti". Sehän kätevää. Sitten kun roiskuu ruokaa/juomaa sekaan, ei tahraa erota "efektistä". Paitaa voikin käyttää vielä päivän päättymiseen asti vaikka taas sähläsi syödessään.

Poissa Renttu

• Konkari
  • Saippuakauppias
« Vastaus #39 : la 08.07.2017, 16:00:08 »
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius