Kirjoittaja Aihe: Muotia  (Luettu 3669 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anemone

• Vieras
Muotia
« : ke 13.04.2016, 19:49:20 »
Uimapukukausi lähestyy...

Poissa Juha

• Konkari
Vs: Muotia
« Vastaus #1 : ke 13.04.2016, 20:00:41 »

Kaunis.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #2 : ke 04.01.2017, 21:43:04 »
Tuli eilen vastaan näyte venäläisten kauneuskäsityksestä tv:n Viipuri-aiheisessa ohjelmassa. Stylisti kehaisi ensin itsensä maasta taivaaseen (kovin venäläistä; "mä oon paras", vaikka kädenjälki olisi mitä) ja kertoi käyneensä kaikki mahdolliset koulutukset ja lukeutuvansa maansa kauneusalan eliittiin. Hän ei leikkaa hiuksia eikä tee värjäyksiä, vaan tekee vain kampauksia. Kampauksen tekemiseen kuluu helposti tuntikausia (tämä kerrottiin ylpeydellä). Sitten tuli asiakkaaksi nainen, jolla oli häiden vuosipäivä tulossa ja hän halusi samanlaisen kampaustyylin kuin "silloin ennen". Hänellä varmaankin oli silloin pitkät hiukset, koska aherrettuaan hiuslisäkkeiden parissa koko päivän huippustylisti sai valmiiksi raskaan karvahökötyksen. Vähän niin kuin joku turilaseläin olisi tarrannut naisen tukkaan ja jäänyt siihen roikkumaan. Tuskin pidetään kauniina missään muualla kuin Venäjällä. Asiakas oli oikeasti paljon kauniimpi ennen eläimenraatoa olkapäällä.  ;D

Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #3 : to 05.01.2017, 05:22:28 »
On ne sitten aivan mahdottoman tärkeitä ja ainutlaatuisia yksilöitä kun pitää sukia hiuksia ylpeydellä tuntikausia.

Tuo on itselleni jotenkin niin kaukainen ja outo elämänmuoto, että minun on hyvin vaikea samaistua siihen mitä noiden ihmisten päässä liikkuu. Vaikka kuinka tuijotan tuota kuvaa, en vain pysty ymmärtämään. Lähin kokemus on toissa vuodelta kun erehdyin kerran käymään parturissa (yleensä joku vain ajaa koneella siiliksi muutaman kerran vuodessa). Teki mieli painua ulos sieltä kesken operaation kun meni hermot siihen hössötykseen ja kysymyksiin. Mistä minä tiedän haluanko kammata nyt sitten niin tai näin? Haluanko geeliä? Voi vittu sentään.

Ei siinä mitään sinänsä, sallittakoon se heille. Kai tuollaisiakin ihmisiä täytyy olla.

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #4 : to 05.01.2017, 07:48:10 »
Tuskin pidetään kauniina missään muualla kuin Venäjällä. Asiakas oli oikeasti paljon kauniimpi ennen eläimenraatoa olkapäällä.  ;D

Kamala luomus, kieltämättä. Venäläisillä naisilla on muutenkin taipumus pilata hiuksensa ylikäsittelemällä niitä kaikenlaisilla kemikaaleilla sun muilla vippaskonsteilla. Kuvan kampaajallakin näyttää olevan huonot hiukset.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #5 : to 05.01.2017, 10:28:58 »
Näin kerran telkassa nuoren miehen jonka piti laittaa tukkaansa pari tuntia putkeen. En havainnut mitään eroa lookeissa ennen ja jälkeen käsittelyn. Kuitenkin omalla kohdallani tiedän helvetin hyvin milloin on tukan kanssa hyvä, milloin paha olla. Vaikken mitään erityisiä kampauksia varsinaisesti harrastakaan.

Ehkä turkinhoito tuottaa jonkinlaista mielihyvää ihmisilläkin, ainakin osalla porukoista.  :D
Paska hyppy lattia koitukoon teidän kohtaloksenne, näin sanoo Herra.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #6 : to 05.01.2017, 16:31:34 »
Luulin ettei 80-luvun pipoinho palaa enää koskaan, sen verran paljon on päähineitä näkynyt nuorilla ja varsinkin kesällä. Itse en yleensä käytä pipoa, koska se ei jostain syystä lämmitä korviani tarpeeksi (enkä halua tukkaa paskaiseksi ennen aikojaan). Käytän korvaläppiä aina kun on alle +10 astetta, ja kylmällä säällä kiskon takista hupun päähäni. Joka takissani kuitenkin sellainen on.

Paljaiden nilkkojen muoti on minulle ihan uutta, olen tätä talvena sitä ihmetellyt. Joillakin on ollut minihame ja paljaat sääret jopa, ainakin oli ennen joulua kun viimeksi kaupungilla pyörin.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005033452.html

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #7 : to 05.01.2017, 17:08:44 »
Itse en yleensä käytä pipoa, koska se ei jostain syystä lämmitä korviani tarpeeksi (enkä halua tukkaa paskaiseksi ennen aikojaan).

Heh.
Sen pipon voi kiskoa korvien päälle, niin lämmittää paremmin kuin läpät.
Kuinka helvetin paskaisia pipoja oot meinannut käyttää, jos ne paskastavat hiuksesi???
Mongo mogo...

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #8 : to 05.01.2017, 17:29:19 »
Luulin ettei 80-luvun pipoinho palaa enää koskaan, sen verran paljon on päähineitä näkynyt nuorilla ja varsinkin kesällä. Itse en yleensä käytä pipoa, koska se ei jostain syystä lämmitä korviani tarpeeksi (enkä halua tukkaa paskaiseksi ennen aikojaan). Käytän korvaläppiä aina kun on alle +10 astetta, ja kylmällä säällä kiskon takista hupun päähäni. Joka takissani kuitenkin sellainen on.

Paljaiden nilkkojen muoti on minulle ihan uutta, olen tätä talvena sitä ihmetellyt. Joillakin on ollut minihame ja paljaat sääret jopa, ainakin oli ennen joulua kun viimeksi kaupungilla pyörin.

No mikäs noiden on teputtaessa huolellisesti auratuilla pikiteillä. Ei se nilkkojen iho varmaan sen kummempaa ole kuin poskienkaan.

Oma muotini on aika tasan päinvastainen: käytän sellaisia -50 -saappaita, lahkeet varsien sisällä tottakai. Mut mie olenkin täällä syrjäseudulla karhujen seurana. Nekin on menneet unten maille. Pitäisi varmaan itse kunkin kun ei ole oikein houkuttele nuo säät tällä hetkellä.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #9 : to 05.01.2017, 17:32:36 »
Itse en yleensä käytä pipoa, koska se ei jostain syystä lämmitä korviani tarpeeksi (enkä halua tukkaa paskaiseksi ennen aikojaan).

Heh.
Sen pipon voi kiskoa korvien päälle, niin lämmittää paremmin kuin läpät.
Kuinka helvetin paskaisia pipoja oot meinannut käyttää, jos ne paskastavat hiuksesi???

No hitto vie tottakai teen näin, mutta kun kaikista pipoista puhaltaa tuuli näemmä läpi, eli se materiaali ei ole tarpeeksi tiivistä minun herkille korvalehdilleni. Enkä ole löytänyt sellaista pipoa joka ei ole niin tiiviisti että tukka painuu päätä vasten. Reippaammassa liikunnossa se sitten hiestyy. Ja jos ei reippaasti liiku, niin tukasta tulee ainakin saatanan sähköinen. Mikään ei ole niin ällöttävä tunne kuin se että pitkät hiukset liimaantuvat poskiin. Paitsi se että lyhyet hiukset liimaantuvat päähän ja menevät suoraan silmiin.

Lätkät + huppu -systeemi on ihan helvetin toimiva. Tietenkään mikä tahansa pilipalihuppu ei tule kyseeseen, mutta pääasiallisesti harrastamissani laskettelu- ja uivelon untuva -takeissa on yleensä hyvät huput. Jää sitä happea sekaan, mutta lätkät lämmittävät korvia.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #10 : to 05.01.2017, 17:35:09 »

No mikäs noiden on teputtaessa huolellisesti auratuilla pikiteillä. Ei se nilkkojen iho varmaan sen kummempaa ole kuin poskienkaan.

Oma muotini on aika tasan päinvastainen: käytän sellaisia -50 -saappaita, lahkeet varsien sisällä tottakai. Mut mie olenkin täällä syrjäseudulla karhujen seurana. Nekin on menneet unten maille. Pitäisi varmaan itse kunkin kun ei ole oikein houkuttele nuo säät tällä hetkellä.

Vaikea tietty sanoa kun en ole testannut. Poskissa on pläskiä että se lämmittää, mutta nilkoissa luu on lähempänä nahkaa, joten äkkiseltään tulisi mieleen ettei hyvä pitää sitä aluetta paljaana. Kun siinä jotain suoniakin vielä pullottaa, että jäähtyykö veri...?

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #11 : to 05.01.2017, 17:39:58 »
Vaikea tietty sanoa kun en ole testannut. Poskissa on pläskiä että se lämmittää, mutta nilkoissa luu on lähempänä nahkaa, joten äkkiseltään tulisi mieleen ettei hyvä pitää sitä aluetta paljaana. Kun siinä jotain suoniakin vielä pullottaa, että jäähtyykö veri...?

No eikun testaamaan sitten! Olisit sitten muodikas ja metro.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #12 : to 05.01.2017, 17:51:07 »

No eikun testaamaan sitten! Olisit sitten muodikas ja metro.

Ja nurin ja seuraavaksi asusteena kainalosauva. Nimittäin kaikki nilkat paljaaksi jättävät kenkäni taitavat olla kesä"pohjaisia"kenkiä, eli siis helvetin liukkaita. Testailkoot nuoret minun puolestani.

Poissa socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #13 : to 05.01.2017, 18:24:30 »

Tuulenpitävä otsapanta pipon alla tai lauhalla kelillä ilman pipoakin toimii hyvin. Tosin niitä ei kaupoista kovin hyvin löydy, mutta googlettamalla netissä muutama malli. Näppärä, kun se mahtuu taskuun hyvin.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #14 : to 05.01.2017, 18:39:33 »

Tuulenpitävä otsapanta pipon alla tai lauhalla kelillä ilman pipoakin toimii hyvin. Tosin niitä ei kaupoista kovin hyvin löydy, mutta googlettamalla netissä muutama malli. Näppärä, kun se mahtuu taskuun hyvin.

Ja helvetin hankala joidenkin kampausten ja varsinkin silmälasien kanssa. Te jotka ette joudu laseja pitämään, olkaa onnessanne...  8) Korvaläpät toimivat minulle, ainut ongelma ettei niitä nykymuodin aikana enää oikein löydä mistään. Ja ne kumminkin aina jossain vaiheessa hajoavat.

Poissa socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #15 : to 05.01.2017, 18:51:01 »

Ja helvetin hankala joidenkin kampausten ja varsinkin silmälasien kanssa. Te jotka ette joudu laseja pitämään, olkaa onnessanne...  8) Korvaläpät toimivat minulle, ainut ongelma ettei niitä nykymuodin aikana enää oikein löydä mistään. Ja ne kumminkin aina jossain vaiheessa hajoavat.

Laseja joutuu vähän pujottelemaan, mutten sanoisi helvetin hankalaksi. Helppo pestä koneessa eikä se pipo paskaannu, kun välissä on panta.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #16 : to 05.01.2017, 22:28:24 »
Riippuu vähän kai laseista. Yhdet silmälaseistani on netistä tilattu ja niissä pitäisi itse väännellä aisat sopivaan kulmaan, mutta en ole viitsinyt/uskaltanut ja ne aisat sojottavat helvetin pitkälle. Ja muutenkin inhoan näpertelyä. Korvalätkät on vaan niin helppo iskeä päähän. Ongelma niissä on lähinnä se että jos ovat sellaista möykyksi pakkautuvaa mallia, niin se aisa on välillä niin kippuran käppyrä ettei meinaa saada säädettyä lätkiä sopivaan kokoon. Aikoinaan meni monet sangat poikki kun alkoi venyttelemään ja vanuttelemaan, varsinkin pakkasella kun muovi oli jäähtynyt. Nykyään ei mene sangat poikki, nykyään irtoilee jompikumpi lätkistä siitä namikasta jolla se on sangassa kiinni. Että onhan se tietty suo siellä, vetelä täällä.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #17 : la 07.01.2017, 22:14:44 »
Lääkäri kommentoi paljaita nilkkoja:

Lääkärin mukaan nuorison muoti kulkea paljailla nilkoilla voi johtaa kudosvaurioihin ja muihin ongelmiin.

...

Paleltumavammoista voi Teikarin mukaan jäädä hoidosta huolimatta jälkioireiksi tuntohäiriöitä, nivelkipuja, liikahikoilua ja kylmänarkuutta.

Paleltumassa on aina kyse kudosvauriosta, joka johtuu kylmässä oleskelusta. Kylmässä ihon pintaverisuonet supistuvat ja niiden verenkierto heikkenee.

– Jos tilanne pääsee pahaksi, verenkierto lakkaa kokonaan ja suonet tukkeutuvat, jolloin iho menee kuolioon. Kudostuhoa aiheuttaa myös paleltuman sulamisvaiheeseen liittyvä tulehdusreaktio.

Paleltumavammaa ennakoivat vaaran merkit ovat kipu ja tunnottomuus.

– Riippuu tilanteesta, kuinka äkkiä henkilö nämä oireet huomaa. Huomiokyky saattaa esimerkiksi päihtymyksen takia olla heikentynyt.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005035790.html

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #18 : to 11.05.2017, 14:24:59 »
Metrossa tulee usein tarkasteltua ihmisten pukeutumista. Kylmästä säästä johtuen päälläni oli tällä kertaa nahkanilkkurit. Katsellessani metromatkustajien jalkineita huomasin - jälleen kerran - kuinka moni kulkee joissakin lättäpohjaisissa tossuissa. Huomasin ajattelevani, että ihminen tuntuu paljon aikuisemmalta kulkiessaan nahkakengissä, joissa on oikea korko. Itsekin kuljen usein tossuissa, mutta olo on jotenkin itsevarmempi ja vakuuttavampi "oikeissa" kengissä.
Minä tässä vain, anteeksi.

Paikalla Safiiri

• Konkari
« Vastaus #19 : to 11.05.2017, 14:38:47 »
Lääkäri kommentoi paljaita nilkkoja:

Lääkärin mukaan nuorison muoti kulkea paljailla nilkoilla voi johtaa kudosvaurioihin ja muihin ongelmiin.

...

Paleltumavammoista voi Teikarin mukaan jäädä hoidosta huolimatta jälkioireiksi tuntohäiriöitä, nivelkipuja, liikahikoilua ja kylmänarkuutta.

Paleltumassa on aina kyse kudosvauriosta, joka johtuu kylmässä oleskelusta. Kylmässä ihon pintaverisuonet supistuvat ja niiden verenkierto heikkenee.

– Jos tilanne pääsee pahaksi, verenkierto lakkaa kokonaan ja suonet tukkeutuvat, jolloin iho menee kuolioon. Kudostuhoa aiheuttaa myös paleltuman sulamisvaiheeseen liittyvä tulehdusreaktio.

Paleltumavammaa ennakoivat vaaran merkit ovat kipu ja tunnottomuus.

– Riippuu tilanteesta, kuinka äkkiä henkilö nämä oireet huomaa. Huomiokyky saattaa esimerkiksi päihtymyksen takia olla heikentynyt.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005035790.html

Nää on kyllä ihan klassikkoja nää lääkärien vuosikymmenestä toiseen jakamat huolestuneet kommentit nuorison muodista. Milloin kyseessä on liian lyhyiden takkien paljaaksi jättämä selkä, pipoa kaihtava pää tai liian kireät housut. Mutta AINA nuoriso siis palelluttaa itsensä muodin tähden. Kun muoti vaihtuu, ei tietenkään kukaan muista kiittää siitä, että nytpäs onkin pipot päässä sisätiloissakin, joten muoti kerrankin terveellistä.