Kirjoittaja Aihe: Minun rasismini  (Luettu 48523 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Valdemar Ala-Tuuhonen

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
Vs: Minun rasismini
« Vastaus #840 : ke 21.11.2018, 12:06:20 »

Haluaisin jotain lähdettä missä joku väittää, että älykkyysosamäärien erossa ei ole MITÄÄN geneettistä.

En minkäkään tältä istumalta löydä lähdettä, jossa joku nimenomaan sanoisi, ettei älykkyysosamäärien erossa olisi mitään geneettistä, mutta tällainen ajatus huokuu monista kirjoituksista. Käyköön esimerkkinä Soininvaarann teksti hänen blogistaan.

Olen tavannut niin monta erittäin älykästä mustaihoista, että en voi tuohon rasistiseen argumenttiin uskoa. Koska älykkäitä mustaihoisia on, ajatus siitä, että sama geeni säätelisi pigmnenttiä ja älykkyyttä, on roskaa.

Olen miettinyt, mitä Soininvaara tuolla tarkoittaa. Esittääkö hän tilastomiehenä vitsin, jonka olettaa kaikkien ymmärtävän, vai mistä on kyse.

Tuossa Soininvaaraan jutussa ei ole päätä eikä häntää.

Soininvaara on myös sanonut: "Ydinvoima torjuu kasvihuoneilmiötä kuin viinaryyppy krapulaa." Tuossa voi sentään joku nähdä jotain ymmärrettävää.....

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa mikainen

• Konkari
« Vastaus #841 : ke 21.11.2018, 12:39:41 »

Haluaisin jotain lähdettä missä joku väittää, että älykkyysosamäärien erossa ei ole MITÄÄN geneettistä. Varmaan sellaisiakin on.

En minkäkään tältä istumalta löydä lähdettä, jossa joku nimenomaan sanoisi, ettei älykkyysosamäärien erossa olisi mitään geneettistä, mutta tällainen ajatus huokuu monista kirjoituksista. Käyköön esimerkkinä Soininvaarann teksti hänen blogistaan.

Olen tavannut niin monta erittäin älykästä mustaihoista, että en voi tuohon rasistiseen argumenttiin uskoa. Koska älykkäitä mustaihoisia on, ajatus siitä, että sama geeni säätelisi pigmnenttiä ja älykkyyttä, on roskaa.

Olen miettinyt, mitä Soininvaara tuolla tarkoittaa. Esittääkö hän tilastomiehenä vitsin, jonka olettaa kaikkien ymmärtävän, vai mistä on kyse. Ensinnäkin, onko sen pakko olla saman geenin, joka säätää ihonväriä ja älykkyyttä. Ja toiseksi, ihonväri on vain yksi perinnöllinen eroavaisuus monien muiden paljon merkittävämpien eroavaisuuksien lisäksi. Ja kolmanneksi, "tunnen niin monta pitkää suomalaista" -tyyppinen kommentti kokonaista väestöryhmää koskevan väitteen perusteluksi on tuskin peruskoulun ala-asteen tasoa. Fiksuimmat sielläkin ymmärtävät, ettei muutaman satunnaisen yksilön perusteella voida tietää satoja miljooni ihmisiä koskevista tilastoluvuista yhtään mitään. Ja vielä viimeiseksi, miten Soininvaara on päätynyt siihen, että hänen tuntemansa mustaihoiset ovat erittäin älykkäitä.

Lainaus
Ja tuo "väärä ajattelu" nyt on höpöä. Siihen leikkiin ei tarvitse lähteä mukaan. "Mitään ei saa sanoa, yhyy!"

Palaan asiaan.

Nimenomaan sen ei tarvitse olla sama geeni. Soininvaarakaan ei ota ilmeisesti huomioon, että puhutaan keskimääräisestä älykkyydestä.

Sitten on vielä epigeneettinen vaikutus, jos on. En ole seurannut alaa. Sukupolvien nauttima ruoka-valio esimerkiksi. Mikä sen vaikutus on seuraaviin sukupolviin. Siinähän yhdistyisi jo itsessään ympäristötekijät ja perimä.

Paikalla Faustinen

• Konkari
« Vastaus #842 : ke 21.11.2018, 13:03:24 »

Haluaisin jotain lähdettä missä joku väittää, että älykkyysosamäärien erossa ei ole MITÄÄN geneettistä. Varmaan sellaisiakin on.

Olen miettinyt, mitä Soininvaara tuolla tarkoittaa. Esittääkö hän tilastomiehenä vitsin, jonka olettaa kaikkien ymmärtävän, vai mistä on kyse. Ensinnäkin, onko sen pakko olla saman geenin, joka säätää ihonväriä ja älykkyyttä. Ja toiseksi, ihonväri on vain yksi perinnöllinen eroavaisuus monien muiden paljon merkittävämpien eroavaisuuksien lisäksi. Ja kolmanneksi, "tunnen niin monta pitkää suomalaista" -tyyppinen kommentti kokonaista väestöryhmää koskevan väitteen perusteluksi on tuskin peruskoulun ala-asteen tasoa. Fiksuimmat sielläkin ymmärtävät, ettei muutaman satunnaisen yksilön perusteella voida tietää satoja miljooni ihmisiä koskevista tilastoluvuista yhtään mitään. Ja vielä viimeiseksi, miten Soininvaara on päätynyt siihen, että hänen tuntemansa mustaihoiset ovat erittäin älykkäitä.

Lainaus
Ja tuo "väärä ajattelu" nyt on höpöä. Siihen leikkiin ei tarvitse lähteä mukaan. "Mitään ei saa sanoa, yhyy!"

Palaan asiaan.

Nimenomaan sen ei tarvitse olla sama geeni. Soininvaarakaan ei ota ilmeisesti huomioon, että puhutaan keskimääräisestä älykkyydestä.

Sitten on vielä epigeneettinen vaikutus, jos on. En ole seurannut alaa. Sukupolvien nauttima ruoka-valio esimerkiksi. Mikä sen vaikutus on seuraaviin sukupolviin. Siinähän yhdistyisi jo itsessään ympäristötekijät ja perimä.

Afrikka on laaja alue neljä kertaa eurooppaa isompi ja siellä on paljon erilaisia ihmisryhmiä joilla on eroja toisistaan enemmänkin kuin eurooppalaisiin ihmisiin.

Ihonvärikin on hyvin erilaista pitkin mannerta, eikä muitakaan yleistäviä tekijöitä jotka määrittäisivät "mustat" samanlaisiksi ihmisiksi ole.

Ilmeisesti "aitojen afrikkalaisten geeneissä ei kyllä ole neadentaalien geenejä, mutta lieneekö se jokin viisauden mitta.  Ilmeisesti Masain ja bushmannin erokin on isompi, kuin kenenkään eurooppalaisen ja tänne joutuneiden mustien välinen.

Poissa mikainen

• Konkari
« Vastaus #843 : ke 21.11.2018, 14:17:51 »

Lainaus

Palaan asiaan.

Afrikka on laaja alue neljä kertaa eurooppaa isompi ja siellä on paljon erilaisia ihmisryhmiä joilla on eroja toisistaan enemmänkin kuin eurooppalaisiin ihmisiin.

Ihonvärikin on hyvin erilaista pitkin mannerta, eikä muitakaan yleistäviä tekijöitä jotka määrittäisivät "mustat" samanlaisiksi ihmisiksi ole.

Ilmeisesti "aitojen afrikkalaisten geeneissä ei kyllä ole neadentaalien geenejä, mutta lieneekö se jokin viisauden mitta.  Ilmeisesti Masain ja bushmannin erokin on isompi, kuin kenenkään eurooppalaisen ja tänne joutuneiden mustien välinen.

Tämäkin on kyllä hyvä muistaa joo.

• Konkari
« Vastaus #844 : ke 21.11.2018, 14:19:22 »

Kukaan ei ole tainnut puhua "afrikkalaiset" vs. "eurooppalaiset".

Petteri Orpo on mm. sanonut, että turvapaikanhakijoiden motiivien arvostelu on rasismia. Ihonväristä riippumatta.

VA.

Poissa mikainen

• Konkari
« Vastaus #845 : ke 21.11.2018, 14:21:18 »

Petteri Orpo on mm. sanonut, että turvapaikanhakijoiden motiivien arvostelu on rasismia. Ihonväristä riippumatta.

VA.

Siellä on laskukone sauhunnut kun mietitty kuinka monta ääntä vasemmalta päin tällä lausunnolla saataisiin. Vaikka olisi kuinka typerä lausahdus.

Paikalla Faustinen

• Konkari
« Vastaus #846 : ke 21.11.2018, 19:20:15 »

VA.

Ei liene, eikä kukaan liene myös väittänyt, että nytkään olisi sellaista väitetty, puhuttu.

Rotuhygieniasta vain oli puhe ja vertauksista yleensä, kuten soininvaarakin teki, omassa väitetyksi sanotusta geeniperusteesta.

Eikös muuten motiivi ole oleellinen, jota on aina syytä epäillä, epäilen orpon motiivia hänen lausunnostaan rasismista.
« Viimeksi muokattu: ke 21.11.2018, 19:22:46 kirjoittanut Faustinen »

• Konkari
« Vastaus #847 : ke 21.11.2018, 20:28:28 »

Ei liene, eikä kukaan liene myös väittänyt, että nytkään olisi sellaista väitetty, puhuttu.
........

Eikös muuten motiivi ole oleellinen, jota on aina syytä epäillä, epäilen orpon motiivia hänen lausunnostaan rasismista.

Ihan syystä.....

VA.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #848 : ke 21.11.2018, 22:27:36 »
Tietystä aihepiiristä puhuminen on kuin miinakentässä kävelemistä. Pienikin lipsahdus, ja PUM. Jo pelkästään yksittäisten sanojen - ja erityisesti niiden - kanssa pitää olla varovainen. Helpot sanat, joilla asiat saisin ymmärrettävästi sanotuksi, on kielletty. Ilmeisesti ne on kielletty siksi, ettei tiettyjä asioita sanottaisi, ja jotta ne, jotka sanovat, saadaan kiinni.

Neekeri on kielletty sana. Senhän kaikki jo tietävät. On muitakin kiellettyjä ja paheksuttuja sanoja.

Neekerin...-> tummaihoisen, etniseltä alkuperältään afrikkalaisen tai afrikkalaistaustaisen, ja valkoihoisen yhteinen jälkeläinen on mulatti ...-> (rasistinen paheksuttu sana, joten pitää käyttää kiertoilmaisua) mixed race... paitsi, että rotu on rasistinen ja siten ei-toivottu sana. Mixed race ei sitä paitsi kerro, mitä rotuja... etnisiä ryhmiä edustavien henkilöiden jälkeläisestä on kyse. Voihan kyseessä olla kiinalaisen ja Amerikan intiaanin.... alkuperäisväestön edustajan...  yhteinen jälkeläinen. Pitää siis täsmentää ja puhua tummaihoisen, etniseltä alkuperältään afrikkalaisen ja valkoihoisen eurooppalaisen yhteisestä lapsesta tai lapsista.

Seuraavaksi pitäisi yrittää sanoa se varsinainen asia. Alkaa väsyttää, joten oikaisen hieman ja esitän näytteen siitä, mten rasisti asian ilmaisisi (HUOM! Minä en siis sano näin vaan esitän ainoastaan kuvitteellisen esimerkin siitä, millaista kieltä rasistit käyttävät). 

Euroopan asteittainen neekeröityminen ja mulatisoituminen siirtolaisuuden johdosta tulee alentamaan vähitellen eurooppalaisten keskimääräistä älykkyysosamäärää, mikä tulee näkymään Euroopan koulutustason ja taloudellisen kilpailukyvyn heikkenenisenä ja elintason alenemisena, mistä on seurauksena yhteiskuntien muuttuminen epästabiileiksi. Kehityksen lopputuloksena voi olla kaaosta ja sotia ja Euroopan kulttuuriperinnön vähittäinen tuhoutuminen. Toisin sanoen Eurooppa alkaa muistuttaa Afrikkaa.

Mustissa on huippuälykkäitä tiedemiehiä ja naisia. Keskiarvot kuitenkin ratkaisevat, miten maalla menee, eivät muutamat huippuälykkäät ja huippukoulutetut. Korkean elintason maalla pitää olla paljon huippuälykkäitä ja korkeasti koulutettuja ihmisiä monilta eri aloilta.

Black Woman... (ei niin kovin black ainakaan kuvan perusteella)...

https://www.cnbc.com/2018/07/18/first-black-woman-earns-a-phd-in-nuclear-engineering-from-mit.html

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #849 : ke 21.11.2018, 23:25:02 »
Kas kummaa, Tinderissä oli musta mies joka minusta näytti mielenkiintoisen näköiseltä. Johtuneeko siitä että hänellä oli silmälasit. Varmaankin tämä hänen viehättävyytensä kääntyy sitten kierosti minun rasismikseni: pidän mustan miehen ulkonäöstä jos hän näyttää älykkäältä. Tietenkään lasit päässä eivät kerro oikeasti ihmisen älystä yhtään mitään, mutta jotenkin vaan tulee sellainen kyldyrellin tyypin vaikutelma. Versus gansta tai koripalloukko, tai muuta tylsää.
Haluatko lapsesi muistuttavan Afrikkaa vai Suomea?
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #850 : ke 21.11.2018, 23:30:45 »

Silti ihmisyhteisöissä voi eroja olla, todennäköisesti onkin. En itse toki tuohon niin keskity, koska mielestäni kulttuureissa ne suurimmat erot ovat. Kyllä minusta Suomeen rodullisesti erilainen voi sopeutua helpommin kuin kulttuurisesti vastahankainen henkilö, kuten islamia harjoittava.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #851 : to 22.11.2018, 00:09:31 »
Kas kummaa, Tinderissä oli musta mies joka minusta näytti mielenkiintoisen näköiseltä. Johtuneeko siitä että hänellä oli silmälasit. Varmaankin tämä hänen viehättävyytensä kääntyy sitten kierosti minun rasismikseni: pidän mustan miehen ulkonäöstä jos hän näyttää älykkäältä. Tietenkään lasit päässä eivät kerro oikeasti ihmisen älystä yhtään mitään, mutta jotenkin vaan tulee sellainen kyldyrellin tyypin vaikutelma. Versus gansta tai koripalloukko, tai muuta tylsää.
Haluatko lapsesi muistuttavan Afrikkaa vai Suomea?

Kaikki ei tee kakaroita. Jos mustat miehet pariutuisivat sellaisten naisten kanssa jotka eivät lisäänny, niin sittenhän mulatteja ei syntyisi.

Mutta en erikoisemmin tai erityisesti halua mustaa ja harvemmin nykyään valkoistakaan miestä, kun miessukupuoli pääosin rodusta riippumatta on perseestä.

Tai ehkei sentään alta kolmevitoset ole, nam.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #852 : to 22.11.2018, 01:03:40 »
Hyvä on toki aina ajatella sitä yhteiskunnankin tulevaisuutta, ei vain omaa...
goo

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #853 : to 22.11.2018, 10:25:30 »
Pah, eivät ihmiset seksiä harjoittaessaan ajattele edes sen partnerinsa tulevaisuutta. Oma napa siinä on aina lähinnä. Tai elin.

Paikalla Faustinen

• Konkari
« Vastaus #854 : to 22.11.2018, 10:43:26 »
Pah, eivät ihmiset seksiä harjoittaessaan ajattele edes sen partnerinsa tulevaisuutta. Oma napa siinä on aina lähinnä. Tai elin.

Ihan hyvä, onneksi ei ole ainakaan toistaiseksi kukaan rakkauden hetkellä sanonut mitään kovin tulevaisuushakuista ajatusta ääneen.
Kuten vaikka toivotan onnea tulevaisuudessa.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #855 : to 22.11.2018, 10:53:50 »

Ihan hyvä, onneksi ei ole ainakaan toistaiseksi kukaan rakkauden hetkellä sanonut mitään kovin tulevaisuushakuista ajatusta ääneen.

Taikka siegheil, Suomi suureksi, nyt on rojut torvessa, ethän muuten käytä e-pillereitä?

Paikalla Faustinen

• Konkari
« Vastaus #856 : to 22.11.2018, 11:02:28 »

Taikka siegheil, Suomi suureksi, nyt on rojut torvessa, ethän muuten käytä e-pillereitä?

Joo ajattelin lähinnä, että se onnentoivotus voisi tarkoittaa, parempaa suoritusta seuraavalla kerralla, jos sellainen joskus tulee. Onnistumista olisi turhan tyly toteamus.

Poissa mikainen

• Konkari
« Vastaus #857 : to 22.11.2018, 14:59:50 »

Black Woman... (ei niin kovin black ainakaan kuvan perusteella)...

https://www.cnbc.com/2018/07/18/first-black-woman-earns-a-phd-in-nuclear-engineering-from-mit.html

Eurooppalaiset ovat jo kauan sitten määritelleet kuka on musta ja kuka ei. Jos aikoinaan olisi katsottu, että pieninkin eurooppalainen perimä olisi riittänyt "valkoisuuteen" (eikä toisinpäin) niin tämäkin MIT-tohtori olisi "caucasian" niinkuin tykkäävät sanoa rapakon takana.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #858 : to 22.11.2018, 15:58:48 »
Aina ihmetyttänyt tuo kumma Kaukaasia. Kas kun ei Transsilvaania. Missä pirussa se hemmetin Kaukaasia edes on.

https://en.wikipedia.org/wiki/Caucasus

Jaaha. Valkoiset ovat siis kaikki ryssiä.

• Konkari
« Vastaus #859 : to 22.11.2018, 16:14:20 »
Aina ihmetyttänyt tuo kumma Kaukaasia. Kas kun ei Transsilvaania. Missä pirussa se hemmetin Kaukaasia edes on.

https://en.wikipedia.org/wiki/Caucasus

Jaaha. Valkoiset ovat siis kaikki ryssiä.

Siellä Kaspianmeren toisella rannalla oli eräillä tyttöystäväkin.

VA.