Kirjoittaja Aihe: Minun rasismini  (Luettu 45627 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Safiiri

• Konkari
Vs: Minun rasismini
« Vastaus #820 : la 20.10.2018, 08:34:28 »
Itse edelleenkin ajattelen rasismiksi sen että mustaihoisia ihmisiä hirtetään puihin ja pannaan ruumis palamaan, taikka kohdellaan kuten Etelä-Afrikassa oli tapana. Eli siis kyseessä on ihan oikea viha, halveksunta, sorto, alistus...

Tuollaisen rasismin kohteeksi joutuneita ihmisiä kohtaan on suorastaan loukkaavaa piipittää rasismista jokaisessa naurettavassa käänteessä. Varsinkin semmoisessa että jos ei halua mielinmäärin epämääräisen taustan omaavia muukalaisia maahansa. Eiväthän jonkun ghetonkaan asukkaat sinne haluaisi yhtäkkiä jotakin ties ketä. Jengisotahan siitä syttyisi.
Ihmisyksilön arvottaminen on minusta väärin. Ihmisten luomien kulttuuriarvojen, uskontojen ja poliittisten näkemysten arvioimisessa en mitään väärää enkä rasistista lähtökohtaisesti näe. Tiedän, että tuossa ajatuksessa liikutaan osin harmaalla alueella, mutta periaatteena näin. Kulttuuritkin osin liittyvät geneettiseen perimään, näin vaan on.

Kyllä minä vähän loukkaannun, jos tapahtuu tällaista:
https://pt-media.org/2018/10/16/yksintulleet-raiskasivat-kaksi-tyttoa-ylaasteella-koulun-tiloissa/
Ei tapahtunut Suomessa, vielä. Tapahtui Ruotsissa, josta mallia otamme.

Sinuako koet loukatun tuossa?
Minä en tuollaista yhteiskuntaa halua, siksi loukkaa. Haluaisin jälkeläistenikin välttyvän tuollaiselta paskalta, mitä on länsimaihin otettu.

Sinä olet siis tässä mielestäsi se uhri?

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #821 : la 20.10.2018, 23:07:02 »
Me länsimaalaiset olemme se uhri, jos tänne sikiää jotain Lähi-idän ja Afrikan kulttuurien negatiivisia piirteitä. Meidän kulttuuriamme ja saavutuksiammehan tuollainen kehitys rikkoo.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #822 : su 21.10.2018, 19:21:16 »
Me länsimaalaiset olemme se uhri, jos tänne sikiää jotain Lähi-idän ja Afrikan kulttuurien negatiivisia piirteitä. Meidän kulttuuriamme ja saavutuksiammehan tuollainen kehitys rikkoo.

!Nyyh ja voih! Miksei kukaan sääli mua, kun mulla meni kynsi katki.”

On vähän noloa samaan hengenvetoon kehua sillä, miten menestyvä on ja valittaa olevansa uhri.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #823 : ti 23.10.2018, 21:46:14 »
Mutta toki irakilaiset, kongolaiset, somalit tms. ovat "uhreja", kun kulttuureillaan luovat tuollaisia yhteiskuntia. Jonkun muun (=länsimaiden) pitää korjata hommat kuten mustassa Afrikassa, kun eivät itse osaa...

Typerää rasistista lässytystä tuollainen, etteivätkö muka itse osaisi. He tarvitsisivat motivaatiota, eivät sosiaalitätejä.
Jos kulttuuri ei toimi, silloin kulttuurin tulee kehittyä!
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #824 : la 27.10.2018, 20:19:40 »
Mutta toki irakilaiset, kongolaiset, somalit tms. ovat "uhreja", kun kulttuureillaan luovat tuollaisia yhteiskuntia. Jonkun muun (=länsimaiden) pitää korjata hommat kuten mustassa Afrikassa, kun eivät itse osaa...

Typerää rasistista lässytystä tuollainen, etteivätkö muka itse osaisi. He tarvitsisivat motivaatiota, eivät sosiaalitätejä.

Mutta ei sulla pitäis olla mitään valittamista, jos / kun joku heistä päättää vaihtaa maisemaa ja tulla Suomeen. Kehity! Motivoidu! Siitä se lähtee - sullakin. Vai etkö pysty ja kykene?

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #825 : la 27.10.2018, 22:38:19 »

Mutta ei sulla pitäis olla mitään valittamista, jos / kun joku heistä päättää vaihtaa maisemaa ja tulla Suomeen. Kehity! Motivoidu! Siitä se lähtee - sullakin. Vai etkö pysty ja kykene?
Miksi heidän tänne pitäisi tulla? Paremmin rakentaisivat yhteiskuntiaan työskennellen siellä, kotimaissaan.
goo

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #826 : su 28.10.2018, 09:18:45 »
Kas kummaa, Tinderissä oli musta mies joka minusta näytti mielenkiintoisen näköiseltä. Johtuneeko siitä että hänellä oli silmälasit. Varmaankin tämä hänen viehättävyytensä kääntyy sitten kierosti minun rasismikseni: pidän mustan miehen ulkonäöstä jos hän näyttää älykkäältä. Tietenkään lasit päässä eivät kerro oikeasti ihmisen älystä yhtään mitään, mutta jotenkin vaan tulee sellainen kyldyrellin tyypin vaikutelma. Versus gansta tai koripalloukko, tai muuta tylsää.
Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #827 : ti 30.10.2018, 08:03:40 »

Miksi heidän tänne pitäisi tulla? Paremmin rakentaisivat yhteiskuntiaan työskennellen siellä, kotimaissaan.

Ööö...koska se rakentaminen on heille osoittautunut henkilökohtaisesti mahdottomaksi. He ovat tavalla tai toisella joutuneet tilanteeseen, jossa tällaisen rakentamisen mahdollisuudet on heiltä viety ja tarjolla on lähinnä henkilökohtainen uhka ja toivottomuus. Ethän sinäkään ole hankkinut itsellesi suurta omaisuutta tai ehjää perhettä. Mikset? ikset myös kehitä ja rakenna meidän yhteiskuntaamme siten, etteivät ne maahanmuuttajat aiheuta haittoja. Kai sä nyt sen verran pystyt? Oletko liian laiska ja mukavuudenhaluinen (hedonisti ja egoisti)?

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #828 : ma 19.11.2018, 17:17:39 »
Ajelin eilen tyttäreni kanssa autolla. Kävimme Ikeassa, minkä jälkeen olimme hänen asunnollaan. Vaihdoimme rasistisia mielipiteitä. Keskustelimme mm. siitä, miten Yhdysvalloissa etnisten ryhmien järjestys on aina suunnilleen sama, kun arvioidaan menestystä elämässä - olivatpa kyseessä koulujen tasotestit tai korkeakoulututkinnon suorittaneiden osuus ikäluokasta tai tulotaso tai mitä nyt mitataankin. Huipulla ovat yleensä aasialaiset. Heidän jälkeensä tulevat eurooppalaistaustaiset valkoiset. Kolmantena ovat latinot ("hispanic"). Ja hännänhuippuna ovat mustat. Alkuperäisasukkaat sijoittuvat myös jonnekin listan huonompaan päähän mikäli heitä edes mainitaan.

Olimme kumpikin sitä mieltä, että tasoerot johtuvat ihmisistä itsestään eivätkä ole seurausta pelkästään ympäristöeroista ja muista tämän tyyppisistä syistä, mitä on esitetty selitykseksi. Näin siksi, että samat erot tulevat esille kaikkialla. Jos ympäristö olisi syy eroihin, järjestys olisi erilainen erilaisissa ympäristöissä.

Vertaisin ihmisiä koiriin.

Kun jonkin koirarodun jotain tiettyä ominaisuutta halutaan kehittää, risteytetään koiria, joilla haluttu ominaisuus on voimakas. Näin saadaan luotua rotu, joka on erityisen sopiva esimerkiksi ajokoiraksi tai mikä päämäärä onkin. Koirarodun luonnetta voidaan siis ajan kuluessa muokata toivottuun suuntaan. Ja tietysti myös koiran ulkoisia ominaisuuksia voidaan muuttaa sekoittamalla tietynlaisia koiria.

Jos tuollaisia muutoksia saadaan aikaan muutaman koirasukupolven aikana, miten voidaan perustella se väite, että 50000 - 100000 vuotta erillään eläneet ihmisryhmät, jotka ovat jo ehtineet muokkautua ulkonäöltään erilaisiksi, eivät ole millään tavalla eriytyneet toisistaan henkisesti, eli näiden ihmisryhmien välillä ei ole eroja luonteenpiirteissä tai älykkyydessä tai vieteissä tai missään.

Tuota väitettä pystytä kunnolla perustelemaan. Entistä kiusallisemmaksi asian tekee se, että käytännön havainnot näyttäisivät vahvistavan erojen olemassaolon. Älykkyystestit antavat eri ryhmille erilaisen älykkyyskeskiarvon. Tilastot osoittavat eroavaisuuksia mm. parisuhteisiin liittyvissä käytännöissä. Selitykset, joilla asia yritään kumota, ovat toivottomia.

Mitä pitäisi tehdä?

Asia on niin ongelmallinen, ettei siihen ole ratkaisua, eikä mitään ole tehtävissä. Voidaan vain todeta, että here we go. 

Jos tosiasiat myönnetään, se saattaa johtaa käytännön rasismiin ja pahimmillaan kansanmurhiin erityisesti jos etnonationalistit pääsevät valtaan. Kaikki muistavat, miten kävi, kun natsit yrittivät poistaa ei-toivotun "rotuaineksen" keskuudestaan. Jos tosiasioita ei myönnetä, ruususen sadusta herätään jonakin päivänä karuun todellisuuteen. Ai, näinkö se olikin. Hyvää vaihtoehtoa ei ole. 

Miksi kirjoitan tästä? Miksi asia vaivaa minua? Syyt ovat ehkä saman tyyppisiäia kuin Hänen pyhyydellään uskontojen, erityisesti kristinuskon suhteen.

Poissa mikainen

• Konkari
« Vastaus #829 : ma 19.11.2018, 17:33:33 »
Myönnän ihan tosiasiana, että älykkyyosamäärissä on eroa mainitsemissasi kansanryhmissä ja silti se ei johda kohdallani rasismiin. Eli pitäisin jotain ryhmää ja varsinkaan yksilöä huonompana kuin muut etnisyyden vuoksi.

Ja miksi näin kävisikään? En pidä afrikkalaista perimääkään olevia parempina ihmisinä vaikka keskimäärin ovat "atleettisempia". Jossain spartalaisten tapaisessa yhteiskunnassa voisivat olla arvostetuimpia.

Ympäristöllähän totta kai on vaikutusta vaikkei se ole ainoa selitys. Kun arvostetaan koulutusta lähipiirissä niin on helppo samaistua siihen ja jatkaa arvostusperinnettä. Jos sukunimensä vuoksi on vaikea päästä edes työhaastatteluun niin karsiihan se jo enemmän niitä vähemmän sinnikkäitä pois kuin jos ei olisi tällaista ylimääräistä estettä.

Poissa Valdemar Ala-Tuuhonen

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #830 : ma 19.11.2018, 18:25:08 »
Myönnän ihan tosiasiana, että älykkyyosamäärissä on eroa......

Jos sukunimensä vuoksi on vaikea päästä edes työhaastatteluun niin karsiihan se jo enemmän niitä vähemmän sinnikkäitä pois kuin jos ei olisi tällaista ylimääräistä estettä.

Nimen vaihtaminen on nykyisin helppoa, jos kokee sen rasitteeksi - kuten varmaan esim.  sodan jälkeen monet kokivat sukunimen Hitler......

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #831 : ma 19.11.2018, 18:45:56 »
Parisuhdekäytäntöjä ajatellen en nyt sentään ihan usko että esim. masaiden keskuudesta adoptoitu yksilö alkaa aikuisena harjoittamaan ympärisilpomista omin päin itse päästään keksien... Eiköhän ne vietit ja seksuaalisuus ole melko samanlaista kaikkialla, jos kulttuuri saadaan täysin tislattua veks.

(Vaan missäpä saataisiin...)
Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #832 : ma 19.11.2018, 19:25:55 »
Myönnän ihan tosiasiana, että älykkyyosamäärissä on eroa mainitsemissasi kansanryhmissä ja silti se ei johda kohdallani rasismiin.

Jos älykkyysosamäärien eron myöntää tosiasiana eikä samaan hengenvetoon jatka, että ero ei tietenkään johdu perimästä vaan olosuhteista ja ympäristötekijöistä, ilmoittaa käytännössä olevansa rasisti.

Eihän rasismi nykyään tarkoita pelkästään tekoja vaan vääränlaista ajattelua. Enhän minäkään tekee rasistisia tekoja vaan suhtaudun samalla tavalla kaikkiin ihmisiin etnisestä taustasta ja ihonväristä riippumatta. En äänestä edes rasistista puoluetta. Rasismi on pelkästään ajatuksissani, enkä kerro näitä ajatuksia omalla nimelläni Facebookissa. Esitän "kiellettyjä" mielipiteitä korkeintaan sellaisten ihmisten seurassa, jotka jakavat enemmän tai vähemmän samat käsitykset. Ja tällä foorumilla voin myös kertoa niistä.

Poissa Valdemar Ala-Tuuhonen

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #833 : ma 19.11.2018, 19:54:46 »
Myönnän ihan tosiasiana, että älykkyyosamäärissä on eroa mainitsemissasi kansanryhmissä.....

Jos älykkyysosamäärien eron myöntää tosiasiana eikä samaan hengenvetoon jatka, että ero ei tietenkään johdu perimästä vaan olosuhteista ja ympäristötekijöistä, ilmoittaa käytännössä olevansa rasisti.

Eihän rasismi nykyään tarkoita pelkästään tekoja vaan vääränlaista ajattelua. ....... Esitän "kiellettyjä" mielipiteitä korkeintaan sellaisten ihmisten seurassa, jotka jakavat enemmän tai vähemmän samat käsitykset. Ja tällä foorumilla voin myös kertoa niistä.

Niinpä. Moni asia on nykyisin näin - etsimättä tulee mieleen muuan orwellilainen romaani käytännön tasa-arvosta.....

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Paikalla Xantippa

• Konkari
« Vastaus #834 : ma 19.11.2018, 21:58:45 »
Jos asia ihmiskunnan kesken olisi niin yksinkertainen, että vain parhaat, spartalaisia ihanteita vastaavat yksilöt pitäisi säästää/jalostaa jatkoon, olisi kuva aika synkeä nimenomaan Y-kromomosomia ajatellen.

Siksi oletankin erilaisten valistusajatusten vallanneen alaa, hei kundit, kyllä täällä järkeäkin kaivataan.

T: Xante

Poissa mikainen

• Konkari
« Vastaus #835 : ti 20.11.2018, 16:12:38 »
Myönnän ihan tosiasiana, että älykkyyosamäärissä on eroa mainitsemissasi kansanryhmissä ja silti se ei johda kohdallani rasismiin.

Eihän rasismi nykyään tarkoita pelkästään tekoja vaan vääränlaista ajattelua. Enhän minäkään tekee rasistisia tekoja vaan suhtaudun samalla tavalla kaikkiin ihmisiin etnisestä taustasta ja ihonväristä riippumatta. En äänestä edes rasistista puoluetta. Rasismi on pelkästään ajatuksissani, enkä kerro näitä ajatuksia omalla nimelläni Facebookissa. Esitän "kiellettyjä" mielipiteitä korkeintaan sellaisten ihmisten seurassa, jotka jakavat enemmän tai vähemmän samat käsitykset. Ja tällä foorumilla voin myös kertoa niistä.

Haluaisin jotain lähdettä missä joku väittää, että älykkyysosamäärien erossa ei ole MITÄÄN geneettistä. Varmaan sellaisiakin on.

Ja tuo "väärä ajattelu" nyt on höpöä. Siihen leikkiin ei tarvitse lähteä mukaan. "Mitään ei saa sanoa, yhyy!"