Kirjoittaja Aihe: Minun rasismini  (Luettu 48812 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa a4

• Konkari
Vs: Minun rasismini
« Vastaus #780 : to 14.06.2018, 14:55:08 »
Tämä ketju on kylläkin tarkoitettu oman napanöyhdän kaiveluun. Yleisen mamutöhkän keskusasema on monikulttuurisuus-ketju Tori-alueella.
Anteeksi. Yritin vain tarjota auttavaa kättä itsetyydytykseen. Ehkä tämä on vain miesten juttu.
Noh, kukan sijaan tarjoan anteeksipyyntönä ideanpoikasta makuukammariin kaikille rengastetuille naisille.
Kokeilkaapa roolileikkejä tähän tyyliin! Voi toimia myös sinkuille somedeittien massasta erottautumiseksi:
https://www.youtube.com/watch?v=Jr9Kaa1sycs

Itse ketjulle tarjoan taustamusiikiksi tätä tunnelmanluojaa.:
https://www.youtube.com/watch?v=kT_HROY-p-w

Jatkaakseni asianmukaisella argumentointilinjalla.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #781 : to 14.06.2018, 15:11:48 »
Kiinalaisten suhteen ei Suomessa kannata olla kovin rasistinen. Suomalaisista miehistä n. 60 % kuuluu isälinjaltaan haploryhmään N, joka on Suomeen päätynyt Etelä-Kiinasta. Suomessa N-haplon osuus on suurin Euroopassa. Koko perimästä suomalailla on itäaasialaista n. 10 %, mikä sekin poikkeaa muusta Euroopasta.

Hyvä kun muistutit, sittenhän kiinalaisia saakin pieksää oikein olan takaa, koska omiansa kritisoi. Jostainhan se minunkin pallinaamaisuuteni periytyy, että kiitos kiinalaisille.

(Samoin voi valkoihoisena mäkättää arabeista koska nämäkin ovat valkoihoisia eli tätä indoarjamikäpaskakaukasialaisjotain mitä ovat kaikki jotka eivät ole mustia, keltaisia, punaisia tai Etelämereltä.)
« Viimeksi muokattu: to 14.06.2018, 15:14:52 kirjoittanut Norma B »

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #782 : to 14.06.2018, 15:18:04 »
Okei, eli ensin oli väärin raportoida naamaansa tonkineesta ja löydökset verhoihin ikuistaneensa tyypistä koska hän näytti kiinalaiselta, ja sitten se oli väärin näytti hän ylipäältään yhtään keneltäkään. Olisi pitänyt todeta että ihmisen näköinen ihminen, vieläpä miesoletettu (huomautettakoon, vaikka sekin jonkun miehen perseen raivosta räjäyttää), osoitti sottaisuuttaan joka saattaa olla huonon pottakasvatuksen tulos (mutta näinpä tietenkin loukkaamme hänen vanhempiaan ja sekään ei ole oikein), tai sitten jostain muusta syystä jotenkin johtuvaa, tai sitten näin harhoja.

Voin tosin heittäytyä Dirty Harry -linjalle ja todeta että suurin osa ihmiskuntaa on paskaista väkeä ja inhoan likaisuutta tasapuolisesti kaikissa kansoissa missä hyvänsä sitä esiintyy.  8)
Mistä minäminä-lehden horoskoopista sä näitä tulkintoja vetelet? :)
Vaihda kiinalaisen paikalle suomalainen ja yritä uudestaan.
Jos et ole koskaan nähnyt vastaavaa tekoa suomalaiselta niin voin auttaa:
Lähisukulaisellani on tapana pyyhkiä nenäräkänsä pöydän reunan alapintaan.
kahviloissa tuosta tulee jollekin hyvää aavistamattomalle mukava kinderi tai salajälkkäri.
#vitsivitsi
Anteeksi.

Vakavammin ja asiallisemmin:
Vielä kerran anteeksi typeriä puheitani.
Ei ole tilastotieteellisesti pätevää yleistää yhden ihmisen perusteella mitään havaintoa kattamaan reilusti
yli puoltatoista miljardia ihmistä, etenkään hyvin hämäräksi jäävällä "kiinalaisen näköinen"-otosrajauksella.
Kyse on faktoista ja niiden pätevästä käsittelystä. Tai ainakin sen opettelusta.
Muutoin kyse on hölynpölystä.

Luodakseni inhimillisempää vaikutelmaa, seuraavaksi vähemmän asiallinen loppukevennys.
Omaa napanöyhtääni kaivellakseni:
Kerran kurkkasin moottoripyörän bensatankkiin palava tupakka suussa.
Melkein sain Darwin-palkinnon.

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #783 : to 14.06.2018, 15:19:09 »
Se ei siis riittänyt että junien ikkunaverhoihin räkää pyyhkiviä kiinalaisia on vain puolitoista miljardia.
Nyt mukaan pitää aikuisten oikeasti saada kaikki kiinalaisilta näyttävätkin.

Jos valitaan umpimähkään joku kiinalaiselta näyttävä, niin lienee kohtalaisen hyvä todennäköisyys osua aivan oikeaan kiinalaiseen. Tarkempaan arvioon tarvittaisiin luonnollisesti tieto, montako miljardia kiinalaisilta näyttäviä kaikkiaan on.
Mihin faktatietoon perustat tämän lienee-arviosi?

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #784 : to 14.06.2018, 15:26:47 »
"Olen minäkin nähnyt" on ANEKDOOTTI eikä mitään $%#@ tilastotiedettä. Valitettavasti olen ihminen, enkä robotti.

Poissa Valdemar Ala-Tuuhonen

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #785 : to 14.06.2018, 15:32:44 »

Jos valitaan umpimähkään joku kiinalaiselta näyttävä, niin lienee kohtalaisen hyvä todennäköisyys osua aivan oikeaan kiinalaiseen. Tarkempaan arvioon tarvittaisiin luonnollisesti tieto, montako miljardia kiinalaisilta näyttäviä kaikkiaan on.

Jos lintu näyttää drontille, kävelle ja ääntelee kuin drontti, niin.....

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #786 : to 14.06.2018, 16:02:07 »
Se ei siis riittänyt että junien ikkunaverhoihin räkää pyyhkiviä kiinalaisia on vain puolitoista miljardia.

Kiinalaisten lukumäärään ja maapallon väkilukuun. Jälkimmäiseen kuuluu paljon epäkiinalaisenkin näköisiä, on afrikkalaisen, intialaisen, eurooppalaisen, papualaisen ym. näköisiä. Arvioni ei ole mitenkään tarkka, mutta tuskin kiinalaisen näköisiä ei-kiinalaisia niin paljon on, että satunnaisen valinnan osuma heihin olisi valtavan paljon todennäköisempi kuin osuma kiinalaisen näköiseen kiinalaiseen.

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #787 : to 14.06.2018, 16:12:06 »
Oletteko te kaikki humalassa?  :o

Poissa Chill Out

• Konkari
« Vastaus #788 : to 14.06.2018, 16:18:55 »

Kiinalaisten lukumäärään ja maapallon väkilukuun. Jälkimmäiseen kuuluu paljon epäkiinalaisenkin näköisiä, on afrikkalaisen, intialaisen, eurooppalaisen, papualaisen ym. näköisiä. Arvioni ei ole mitenkään tarkka, mutta tuskin kiinalaisen näköisiä ei-kiinalaisia niin paljon on, että satunnaisen valinnan osuma heihin olisi valtavan paljon todennäköisempi kuin osuma kiinalaisen näköiseen kiinalaiseen.

Tyypillinen kiinalainen on Zhou Xuan. Kiinalaisen näköinen?

Sun Yat-sen

« Viimeksi muokattu: to 14.06.2018, 16:24:13 kirjoittanut Chill Out »

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #789 : to 14.06.2018, 16:21:25 »
Lähisukulaisellani on tapana pyyhkiä nenäräkänsä pöydän reunan alapintaan.

Suomalaisista miehistä n. 60 % kuuluu isälinjaltaan haploryhmään N, joka on Suomeen päätynyt Etelä-Kiinasta.

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #790 : to 14.06.2018, 16:28:30 »
Oletteko te kaikki humalassa?  :o

Valitettavasti emme - vielä!

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #791 : to 14.06.2018, 17:25:05 »
Periytyyköhän se rään kanssa askartelu vain miehille. Se selittäisi miksi suomalaiset naiset tähyävät muihin haploryhmiin. Kotoperäisten oksetusten sijaan vaihteeksi jotain eksoottisempaa yökötystä tilalle?

Poissa Chill Out

• Konkari
« Vastaus #792 : to 14.06.2018, 17:45:15 »
Se selittäisi miksi suomalaiset naiset tähyävät muihin haploryhmiin. Kotoperäisten oksetusten sijaan vaihteeksi jotain eksoottisempaa yökötystä tilalle?

Noinhan asia on aina ollut. N-miehet tulivat tänne todennäköisesti ilman naisia, koska suomalaisista pääosa kuuluu äitilinjaltaan halpoihin H ja W, jotka ovat tyypillisesti vanhoja eurooppalaisia.

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #793 : to 14.06.2018, 18:52:41 »
"Olen minäkin nähnyt" on ANEKDOOTTI eikä mitään $%#@ tilastotiedettä. Valitettavasti olen ihminen, enkä robotti.
Todiste, joka on itsessään kelvollinen mutta jota käytetään "todistamaan" liian yleistä väitettä - sellaista, jonka todistaminen vaatisi huomattavasti laajempaa todistusaineistoa. Tämä jälkimmäinen merkitys on suunnilleen sama asia kuin virheellinen yleistys.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Anekdoottinen_todiste
https://fi.wikipedia.org/wiki/Anekdootti

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #794 : to 14.06.2018, 18:59:54 »

Puhe oli kiinalaiselta näyttävästä miehestä joka kaiveli nenäänsä ja pyyhki sitten sormensa ikkunaverhoon.
Millä faktoilla arvioit heidän lukumäärää?
« Viimeksi muokattu: to 14.06.2018, 20:39:51 kirjoittanut a4 »

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #795 : to 14.06.2018, 19:16:22 »
Räkä on vain erite joidenkin ihmisten jatkokäytössä. Miksi siitä nyt tuli niin paljon kommenttia ?

Räkämäisen eritteen uusiokäyttöä voi verrata minkä tahansa materiaalin uusiokäyttöön.

Kaikenlaisella uusiokäytöllä pelastetaan maailmaa uppoutumasta/hukkumasta yhä syvemmälle kaiken käytetyn materian, sen paljouden tunkeutuessa liikaa elämäämme.
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #796 : to 14.06.2018, 22:02:53 »
Lainaus
Käännösprojektin vetäjä Rosenkranz tunnistaa tämän ristiriidan tuoreen julkaisun johdannossa. Hän arvioi Einsteinin olleen suorempi, koska päiväkirjojen ei ollut koskaan tarkoitus tulla julkisiksi. Hän nostaa esiin myös pelon siitä, että kiinalaiset syrjäyttäisivät ”meidät” – siis valkoiset eurooppalaiset.

”[Tämä] on yksi rasistisen ideologian tunnusmerkeistä.”
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005717865.html

Mutta eihän tuo ole merkki rasismista, vaan siitä, että ihmiset ovat huolissaan omasta yhteiskunnastaan ja mm. siirtolaisuuden vuoksi todella huolissaan, millaiseksi yhteiskunta muotoutuu siirtolaisuuden kautta.

En minäkään pidä lähi-idän ja afrikkalaisten siirtolaisten ihmisarvoa yhtään vähäisempänä kuin meidän. Minä silti pelkään sitä, että noiden tulo suuressa mitassa luo yhteiskunnastamme samanlaisia paskaläpiä, mitä Lähi-itä ja Afrikka nyt ovat. Miten he ja heidän siirtolaisuus parantavat meidän yhteiskuntaamme? En vain käsitä, miten kehittäisivät yhteiskuntaamme?

Ei tuossa ole kyse mistään rasismista. Kyse on vain siitä, että ihmisten luomat kulttuurit ovat joskus onnistuneita, joskus ihan perseestä. Ottakaamme mallia vain niistä yhteiskuntamalleista, jotka toimivat. Älkäämme ottako vaikutteita yhteiskuntamalleista, jotka luovat persläpiyhteiskuntia. 8)
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Paikalla Kopek

• Konkari
« Vastaus #797 : pe 05.10.2018, 19:38:36 »
Selasin vanhaa päiväkirjaani vuodelta 1996, kun etsin merkintöjä epäonnisesta internetin kokeilusta Richardinkadun kirjastossa. Päiväkirja osoittaa, että rasistiset ajatukset ovat alkaneet itää mielessäni jo ennen internettiä ja jo ennen kuin tiesin Halla-ahosta ja "maahanmuuttokriittisistä". Seuraavassa on sensuroimaton lainaus 11.4.1996 tekemästäni merkinnästä:

Illalla katselin Ruanda-dokumenttia TV:stä. Siinä tyypit listivät uhrejaan viidakkoveitsillä. Tällaisen näkeminen ei ole omiaan vähentämään valkoihoisten ennakkoluuloja neekereitä kohtaan. En kirjoita tähän "minun ennakkoluulojani", sillä jos kirjoittaisin, tätä lukevat saisivat sanotuksi, että olin rasisti. En ole rasisti, mutta en silti ummista silmiäni tosiasioilta. Mikäli uutisiin on luottamista, Afrikan maat ovat valtioina läpimätiä. Niissä on korruptiota, raakoja sisällissotia, taloudellista kaaosta, nälänhätää, diktatuuria, AIDSia aiheuttavaa holtitonta käyttäytymistä, salametsästystä jne. enemmän kuin maailman maissa keskimäärin. Samat ilmiöt ovat korostuneita myös Yhdysvaltain mustien asuttamilla alueilla.

Toivottavasti joku pian tieteellisesti todistaa, että mustien ja valkoisten asuttamien alueiden vuosituhansia kestänyt kuilu tieteessä, taloudessa ja kulttuurissa johtuu vain sosiaalisista eroista ja koulutuksen puutteesta - eikä rodusta.

Toistaiseksi en ole asiasta täysin vakuuttunut.

Tuolla tavalla se rasismi hiipii ajatteluun. Helsingin Sanomat ja Yleisradio ovat olleet pahimpia rasistisen ajatteluni edistäjiä.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #798 : pe 05.10.2018, 20:05:05 »
Rasismissa kai olennaista onkin että jonkun ikävän seikan ajatellaan johtuvan "ihoisuudesta". Kun Jugoslaviassa alkoi hulinat ja miehiäkin raiskattiin, kukaan ei tullut sanomaan että tuommoisia ne valkoihoiset nyt sitten ovat.

Paikalla Kopek

• Konkari
« Vastaus #799 : su 14.10.2018, 12:55:52 »
Rasismissa kai olennaista onkin että jonkun ikävän seikan ajatellaan johtuvan "ihoisuudesta". Kun Jugoslaviassa alkoi hulinat ja miehiäkin raiskattiin, kukaan ei tullut sanomaan että tuommoisia ne valkoihoiset nyt sitten ovat.

Soininvaara 27.10.2007:

Väite, että afrikkalaiset ”rodut” ovat muita tyhmempiä, on epätieteellinen, jos väite sisältää jonkin ihonväriin liittyvän kausaliteetin. Emme ole pystyneet paikallistamaan kuin pienen osan lahjakkuuteen liittyvistä geeneistä, mutta olisin kovin yllättynyt, jos aivoja säätelisivät samat geenit kuin pigmenttiä. Pidän hyvin todennäköisenä, että joidenkin Afrikan maiden kovin huonoon jakaumaan ovat vaikuttaneet samanlaiset ympäristösyyt, jotka laskivat älykkyyttä Suomessa vielä sata vuotta sitten.

Soininvaara 26.10.2007:

Olen tavannut niin monta erittäin älykästä mustaihoista, että en voi tuohon rasistiseen argumenttiin uskoa. Koska älykkäitä mustaihoisia on, ajatus siitä, että sama geeni säätelisi pigmnenttiä ja älykkyyttä, on roskaa.

.....

Soininvaara on oppinut ja älykäs ihminen, mutta tässä nimenomaisessa asiassa hänen ajatteluaan rajoittaa rasisminvastainen ideologia. Kun etukäteen on määritelty, että tietynlaisia ajatuksia ei voi hyväksyä, eikä tietynlaisia johtopäätöksiä voi tehdä, eikä tietynlaisia mielipiteitä voi esittää, aihetta kiertää kuin kissa kuumaa puuroa pystymättä analysoimaan sitä ennakkoluulottomasti ja pystymättä puhumaan siitä vapaasti.

Soininvaara kirjoittaa eri populaatioiden välillä mitatuista älykkyyseroista seuraavaa: "...mitatut erot ovat niin suuria, että ne eivät voi perustua yksin genetiikkaan. Sitä vastaan puhuu sekin, että afroamerikkalaiset ovat Afrikassa asuvia sukulaisiaan älykkäämpiä. Senhän pitäisi olla toisin päin, jos vain genetiikasta olisi kyse."

Soininvaaran kirjoitus on mielenkiintoinen siksi, että jossakin toisessa yhteydessä on väitetty, että Afrikassa asuvat täysmustat ihmiset ovat valkoista perimää omaavia afroamerikkalaisia älykkäämpiä, minkä pitäisi olla päinvastoin, jos valkoisten geenit lisäisivät älykkyyttä.   

Miksi ylipäätään keskitytään ihonväriin, kun puhutaan afrikkalaisten ja eurooppalaisten älykkyydestä ja sen eroista? Ihonvärihän on vain yksi monista eroavaisuuksista perimässä. Afrikkalaisen erottaa ulkonäöltään eurooppalaisesta, vaikka hänen ihonsa vaalennettaisiin. Paksut huulet, isot hampaat, jykevä ulkoneva leuka, leveä nenä, ulkoneva takapuoli, kellertävät silmät, kiharat hiukset... eroja kantaeurooppalaisiin verrattuna on kymmenittäin aina hormonitasoihin ja sisäelinten mittoihin asti.

Tämän kirjoitukseni varsinainen aihe on erään rasistin hommafoorumilla antama linkki erään amerikkalaisen rasistin kirjoitukseen, jossa hän esitti mielenkiintoisen teorian koskien mustien ja valkoisten eroavaisuuksia. En esittele tarkemmin tätä teoriaa, vaan esittelen niitä ajatuksia, mitkä tuosta teoriasta tuli mieleeni. Sen verran kerron tuosta amerikkalaisen rasistin esittämästä ajatuksesta (joka taisi pohjautua joihin tutkimuksiin ja teoretisointeihin), että siinä kerrottiin tietynlaisessa kylä- ja heimoyhteisössä elämisen vaikutuksesta ihmisten luonteenpiirteisiin. Lähinnä tarkastelun kohteena olivat miehet.

Ajatus oli se, että kun tietynlaisessa heimo- ja kyläyhteisössä naiset päätyvät kylän päällikön vaimoiksi, suuri osa miehistä jää täysin ilman seksuaalisia kokemuksia. Eikä tässä kaikki. Kyläpäällikkö on useimpien syntyvien lasten isä.

Sama jatkuu seuraavassa sukupolvessa ja sitä seuraavassa sukupolvessa ja yhä uusissa sukupolvissa satojen vuosien ajan. Kylän vahvin ja seksuaalisesti aktiivisin mies päätyy johtoon ja siittää kaikki lapset, jotka luonnollisesti perivät isänsä seksuaalisen aktiivisuuden. Tämä ominaisuus rikastuu aivan kuten jokin tietty ominaisuus eläinten "jalostamisessa", jonka menetelmät ovat samat. Suurin osa miehistä jää ilman naista, koska naiset päätyvät sukupolvesta toiseen yhden supermiehen vaimoiksi. Ilman naista jääneillä miehillä, jotka ovat siis perineet isältään vahvan seksuaalivietin, on valtavia seksuaalisia patoutumia, jotka purkautuvat homoseksuaalisuutena ja eri ikäisten naisten raiskaamisina ja jopa lasten raiskaamisina. Tuollaisessa yhteiskunnassa meno on aivan holtitonta. Lähes jokainen nainen tulee raiskatuksi eikä pelkästään kerran vaan useasti.

Mieleeni muistui heti, että olen lukenut kirjoituksia tutkimuksista, joissa moniavioisuuden ja yhteisössä esiintyvien raiskauksien välillä on osoitettu yhteys. Tuollainen yhteiskuntahan on moniavioinen, eli yhdellä miehellä on monta vaimoa, ja suurella osalla miehistä ei ainoatakaan.

Here’s (linkkin kirjoituksen lopussa) a 2012 study, for example, that discovered “significantly higher levels of rape, kidnapping, murder, assault, robbery and fraud in polygynous cultures.” According to the research, “monogamy's main cultural evolutionary advantage over polygyny is the more egalitarian distribution of women, which reduces male competition and social problems.”

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2015/07/case-against-polygamy/397823/

https://torontosun.com/2012/01/23/more-rape-and-violence-among-polygamists-study/wcm/51a0c559-9723-402c-8aa1-9b76b5c5b5ba

Millaisia rasistisia ajatuksia edellä esitetystä voi johtaa?

Esimerkiksi sellaisen, että tiettyjen etnisten ryhmien keskuudessa keskimääräistä enemmän tapahtuvat raiskaamiset eivät ole pelkästään kulttuurisidonnainen asia, vaan taustalla on perimää. Yhteisöjen miehet ovat eräänlaisen jalostuksen tuotetta. Aivan kuten koiraroduilla on vahvistettu vanhempia valikoimalla tiettyjä ominaisuuksia, myös ihmisillä on tapahtunut näin vaikka ei tarkoituksella eikä tietoisesti. Se on kuitenkin aika tehokasta käytännön "jalostusta", jos yhteisöjen lapset sukupolvesta toiseen ovat joko kyliä hallitsevien superhäntäheikkien tai heidän raiskailevien poikiensa jälkeläisiä. Vähemmän aktiivisilla miehillä ei ole paljon osuutta tässä pelissä.

Edellä esitettyjen tietojen valossa katson olevan ainakin jossakin määrin toteen näytettyä, että raiskaamisten taustalla saattaa olla perimästä johtuvia tekijöitä. Toisin sanoen se, että tiettyihin etnisiin ryhmiin kuuluvat miehet raiskaavat keskimäärin enemmän kuin joihinkin muihin ryhmiin kuuluvat, voi johtua heidän perimästään, johon kuuluu enemmän seksuaalista aktiivisuutta kuin muilla ryhmillä.

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2012-01/uobc-mrm012312.php