Kirjoittaja Aihe: Fiilikset ja päivän mietteet (nro 2)  (Luettu 95420 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Vs: Fiilikset ja päivän mietteet (nro 2)
« Vastaus #960 : la 05.08.2017, 10:15:44 »
Jos ensi vuonna vihdoin menen narun jatkoksi kun ei tule kesää, niin kuinkahan pitkän pätkän sitä neljättä potentiaalisesti paskaa kesää viitsii katsella että voi todeta että paska tuli taas. Vai olisiko tosiaan niin että koska vanhemmat hourailevat että vuonna 1987 oli hirveä kesä, ja itse muistan että 1988 oli kuuma kuin helvetissä, niin siitä voisi juontaa odotuksen että ensi vuonna olisi vihdoin kuuma kesä.

Ei tällaista iän kaiken jaksa. Eilen onnistuin sentään retkottelemaan melkein nelisen tuntia bikineissä rantsussa, mutta kun ei satanut, niin tuuli, ja pahemman pilven tullen piti kiskaista vaatetta ylle.

Suomessa rantakelien odottaminen on aina turhauttavaa hommaa. Ei Suomessa koskaan voi olettaa niitä tulevan tarjolle. Varmaa hellettä saa vain matkustamalla etelämmäksi. Tai sitten pitää mennä johonkin kylpylään ja solariumiin. Muutoin viisainta on lopettaa odottamasta ja valita ajanviettotavat sään mukaan.

Totuin liian hyvään 2010 ja 2011.  :(

Eniten vituttaa se että kesällä pitää tehdä samoja asioita kuin keväällä, syksyllä ja talvella. Talvellakin haluaisin kyllä nauttia talvesta enemmän.
Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #961 : la 05.08.2017, 10:21:20 »
Jos ensi vuonna vihdoin menen narun jatkoksi kun ei tule kesää, niin kuinkahan pitkän pätkän sitä neljättä potentiaalisesti paskaa kesää viitsii katsella että voi todeta että paska tuli taas. Vai olisiko tosiaan niin että koska vanhemmat hourailevat että vuonna 1987 oli hirveä kesä, ja itse muistan että 1988 oli kuuma kuin helvetissä, niin siitä voisi juontaa odotuksen että ensi vuonna olisi vihdoin kuuma kesä.

Ei tällaista iän kaiken jaksa. Eilen onnistuin sentään retkottelemaan melkein nelisen tuntia bikineissä rantsussa, mutta kun ei satanut, niin tuuli, ja pahemman pilven tullen piti kiskaista vaatetta ylle.

Suomessa rantakelien odottaminen on aina turhauttavaa hommaa. Ei Suomessa koskaan voi olettaa niitä tulevan tarjolle. Varmaa hellettä saa vain matkustamalla etelämmäksi. Tai sitten pitää mennä johonkin kylpylään ja solariumiin. Muutoin viisainta on lopettaa odottamasta ja valita ajanviettotavat sään mukaan.
Itse ehdotin muuttoa ulkomaille, sillä Suomen kelit ovat mitä ovat, vaihtelevaiset.

Myös auringonttoaddiktion hoito voisi auttaa, sillä sehän näemmä pilaa elämän, jos sattuu asumaan Suomessa. Kaikilla addiktioilla tuppaavat pilaamaan elämän, sillä vähintäänkinne aiheuttavat ahdistusta tms., joten eikö niistä kannattaisi pyrkiä eroon?

No mutta...! Älä nyt ihmeessä masentuneelle ja ahdistuneelle ihmiselle ehdottele että joku niistä harvoista asioista joka vielä tuottaa mielihyvää pitäisi juuria elämästä pois. Sama kuin ehdottaisi että seksi pois, herkut pois, lemmikit pois, samantien vaikka asunto pois ja asumaan ojaan. Tai ihminen joka hyötyy SSRI-lääkkeistä (kuulema 20 % masentuneista hyötyy, en tosin minä), hänen pitäisi lopettaa se lääkitys koska (jotain, en keksi että mitä).

Ei se että ei hinkua jotain yksittäistä asiaa tarkoita automaattisesti sitä että hokkuspokkus alkaa nauttimaan joistain muista asioista. Vaikka en itseäni grillaisikaan, niin minulle valo on kaiken a ja o. Olin jo lapsena sellainen että halusin olla valossa, siitä tuli pieni tappelu kerran koulussa kun minä kiskoin kaihdinta auki ja joku poika kiinni, kun istuimme ikkunan viereisessä pulpettirivissä. Yhäkin vielä hakeudun kaikissa paikoissa lähemmäksi ikkunaa, ja jos ikkuna peitetään, tunnen ahdistusta. En pidä pimeästä juuri yhtään, ja sen vuoksi nousen mieluummin kohtalaisen aikaisin ja menen nukkumaan keskiyön maissa, ennemmin kuin nukkuisin keskipäivään ja valvoisin yli yön, kuten jotkut syrjäytyneet tekevät (en tajua että miksi he niin tekevät, paitsi eka eksäni kertoi että ei halua liikkua kuin pimeällä kun hän ei halua törmätä ihmisiin).

- JM

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #962 : la 05.08.2017, 10:27:11 »
Addiktion tyydyttäminen tuo kumminkin sisältöä elämään eikä kaikilla addiktioilla ole selkeitä fyysisiä haittavaikutuksia.

Njaa. Tässä kyseisessä Norman tapauksessa kun vaan se haittavaikutus vaan on vähän ikävä, kaulan venyminen ja hengityksen loppuminen, jos sään jumalat eivät suosi, mikäli ymmärsin oikein synkät mietteensä aiheesta.

Mutta Norma on sanonut haluavansa ulos pois kotoa, missä ahistaa ja rantsukeikkojen korvaajaa ei ole ihan helppoa keksiä. Toki kylmien päivien varalle kannattaa yrittää jotain muuta puuhaa keksiä.

Luulen ettei Norman addiktio ole fyysinen. Rantsulla pörrää vakiokasvoja, joilla on paljon vapaa-aikaa.

Pitää ulkoilla toiseen tapaan, liikkuen, jos sää ei salli makoilua vaatteitta. Suomessa kyllä löytyy polkuja tallattavaksi. Kun on sään mukaiset vermeet, niin myös tarkenee. Tai sitten pitää hankkiutua paikkoihin, joissa on sopiva pienilmasto - vaikkapa lasitettu terassi / parveke tms. sopivaan ilmansuuntaan.

Kaatosateeseen ei sovi mitkään vermeet. Sateenvarjo antaa kinttujen kastua reiteen asti, sadetakkeja vihaan (niissä tulee ällöttävä olo kun ne eivät hengitä), ja jos silmälasit kastuvat, niin eipä siinä järin paljon näe.

Parvekkeen kyllä haluaisin vielä kerran elämässäni omata. Se onkin kokolailla jurppinut viime vuosina että 7 v ajan olen joutunut aina lähtemään kotoa jonnekin loitommalle jos haluan nauttia maisemista. Tässä on taloyhtiöllä katolliset keinut kyllä, mutta en tykkää istua tien vierellä kun siinä menee kokoajan porukkaa ohi, eikä tuo välitön maisema ovesta ulos astuessa ole järin häävi. Istuin aikoinaan parillakin puistonpenkillä alueella, mutta joskus viereen änkee viinalle haiseva papparainen jotain selittämään. Nyt ei penkeillekään enää ole asiaa rakennustoiminnan vuoksi. Sittemmin olen retkialustan kanssa pyörinyt ympäri tienoita, mutta sen kanssa tulee selkä kipeäksi kun ei voi nojata mihinkään. Taittotuolinkin hommasin että kiikutanpa sitä eestaas, mutta en jaksanut kiikuttaa ja ei se ole järin kiva istua.

Kyllä se parveke olisi ihan must. Tai upouudet maisemat uusine penkkeineen. Tietty ravaamisesta eli siitä että aina pitää lähteä kotoa veks nauttiakseen luonnosta on se hyöty että kuluu energiaa eikä perse leviä, mutta ei jaksaisi enää, kyllästyttää. Kun muutin nykyiseen paikkaan se meno oli sitä että saatoin päivän mittaan käydä kahdessakin järvessä/rannalla, ja sitten vielä illalla ampaista kävelylle tai istumaan lähitienoille. Ilmankos olinkin sutjakampi kuin nykyään, kun jatkuvasti liikuin.

- JM

socrates

• Vieras
« Vastaus #963 : la 05.08.2017, 10:47:41 »
Itselläni rantsulle meno on ollut keino kestää aurinkoa, kun siellä voi käydä vähän väliä uimassa ja hikoilla vapaasti.

Missään muualla en auringosta välitä vaan se ahdistaa fyysisesti ja henkisesti. Parvekkeella en kesällä oleilisi aurinkoisena päivänä mistään hinnasta. Onneksi ei ole partsia.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #964 : la 05.08.2017, 10:50:30 »
No se on kyllä että varsinainen kidutusvempainkin se parveke voi olla. Paras olisikin sellainen jossa on edes muutama puu edessä.

- JM

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #965 : la 05.08.2017, 14:47:07 »
Minulla on parveke. Se olikin valintakriteerini no. 1 kun asuntomarkkinoilla liikuin ostoaikeissa. Auringonpaisteessa ei parvekkeella jaksa istua, mutta aurinkovarjo on keksitty. Sellainen minulla tietenkin on. Jäävät kyllä nuo parvekeistuskelut jotenkin kausiluontoisiksi siten, että välillä aina unohtuu, että jaa parvekkeellakin voi istua. Minulla ei ole parvekekalusteita, vaan olohuoneessa kansituolityyppiset kevyet tuolit, jotka voin tarvittaessa nostaa parvekkeelle. Hyvin on toiminut ja on mukavaa, ettei ole kalusteita, jotka tarvitsevat erityisen talvisäilytyspaikan.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #966 : su 06.08.2017, 16:49:36 »
Tuntuu todella ikävältä kun netti syöttää minulle jatkuvasti sotaisaa mainontaa.

http://aijaa.com/vRmGum

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #967 : to 10.08.2017, 13:29:29 »
Sain eilen vaihteeksi ihan oikeaa postia, kutsun taidenäyttelyyn. Mutta senkin Posti piti pilata runttaamalla kortti keskeltä taitteelle. Vitutukselta ei voi nykyisin välttyä edes pysymällä kotona nettiä avaamatta. >:(

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #968 : pe 11.08.2017, 10:43:25 »
En taidakaan lähteä vielä huomenna Saarenmaalle, sillä täällä Suomenlinnassa on perinteinen vuosittainen vanhojen purjelaivojen tapahtuma Viaporin tuoppi ja tuttuja muusikoitakin soittamassa sulosäveliä.  http://www.suomenlinna.fi/tapahtumat/viaporin-tuoppi/.

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #969 : pe 11.08.2017, 10:50:24 »
En taidakaan lähteä vielä huomenna Saarenmaalle, sillä täällä Suomenlinnassa on perinteinen vuosittainen vanhojen purjelaivojen tapahtuma Viaporin tuoppi ja tuttuja muusikoitakin soittamassa sulosäveliä.  http://www.suomenlinna.fi/tapahtumat/viaporin-tuoppi/.

Ne on veneitä, puu sellaisia. Laivat kisaa Tervasaaren tynnyrissä.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #970 : pe 11.08.2017, 11:01:47 »

Ne on veneitä, puu sellaisia. Laivat kisaa Tervasaaren tynnyrissä.

Tule itse katsomaan, niin näet tapahtumassa myös puisia purjelaivoja. Tosin puuveneitä taitaa olla enemmän.

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #971 : pe 11.08.2017, 15:54:05 »
^Olen osallistunut kisaan useamman kerran. Tämä vuosi jää väliin. Isoimmat veneet saattavat näyttää vuohen näkökulmasta laivoilta  ;D

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #972 : pe 11.08.2017, 16:32:45 »
En ole vuosikausiin seurannut yleisurheilukilpailuja, mutta Yle on ladannut sivuilleen aineistoa ensimmäisistä Yleisurheilun MM-kilpailuista 1983 Helsingissä. Se herätti muistoja, sillä työskentelin kisaorganisaatiossa. Minulla oli siis pääsy kisakylään ja stadionille, urheilijakatsomoon ym. Eniten aikaa vietin kisakylässä. Näin kaikki tähdet livenä monta kertaa. Suurimmat suosikkini olivat 10-ottelija Daley Thompson ja aituri Edwin Moses. Molemmat voittivatkin lajinsa. 10-ottelua pidän yhä oikeana kuninkuuslajina. Kisojen suurin tähti oli Carl Lewis. Suomalaisista suurin tähti oli Tiina Lillak. Olinkin stadionilla seuraamassa keihäskilpailun finaalia. Unohtumattomat kisat kaiken kaikkiaan!

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #973 : pe 11.08.2017, 17:42:27 »
^Olen osallistunut kisaan useamman kerran. Tämä vuosi jää väliin. Isoimmat veneet saattavat näyttää vuohen näkökulmasta laivoilta  ;D

Kävitkö uittamassa Suomenlinnassa kumiankkaasi? Löytyykö yhtään puulaivaa? http://www.viaporintuoppi.fi/kuvagalleria/
« Viimeksi muokattu: pe 11.08.2017, 18:26:42 kirjoittanut hibiscus »

socrates

• Vieras
« Vastaus #974 : pe 11.08.2017, 17:55:15 »
En ole vuosikausiin seurannut yleisurheilukilpailuja, mutta Yle on ladannut sivuilleen aineistoa ensimmäisistä Yleisurheilun MM-kilpailuista 1983 Helsingissä. Se herätti muistoja, sillä työskentelin kisaorganisaatiossa. Minulla oli siis pääsy kisakylään ja stadionille, urheilijakatsomoon ym. Eniten aikaa vietin kisakylässä. Näin kaikki tähdet livenä monta kertaa. Suurimmat suosikkini olivat 10-ottelija Daley Thompson ja aituri Edwin Moses. Molemmat voittivatkin lajinsa. 10-ottelua pidän yhä oikeana kuninkuuslajina. Kisojen suurin tähti oli Carl Lewis. Suomalaisista suurin tähti oli Tiina Lillak. Olinkin stadionilla seuraamassa keihäskilpailun finaalia. Unohtumattomat kisat kaiken kaikkiaan!

Edwin Moses juoksi nopeimmillaan 400m aidat 47.03 ja nyt MM-kulta irtosi ajalla 48.35. Meneillään olevissa kisoissa on ollut muutenkin odotettua huonompi tulostaso lyhyillä juoksumatkoilla.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #975 : pe 11.08.2017, 19:01:24 »
Unohtumattomat kisat kaiken kaikkiaan!

Vuoden 1983 MM-kisojen TV-lähetyksestä (mitä niitä nyt vähän katsoin) mieleeni ovat jääneet poliisit, joita vilahteli kuvassa siellä ja täällä. Lieneekö ollut maraton vai mikä, jossa poliiseja erityisen paljon näkyi. Juoksijat saapuivat poliisien kunniakujassa stadionille. Suomi näytti poliisivaltion kasvonsa maailmalle.

Toisaalta. Ei niitä tässä koosteessa paljon näy, mitä nyt poliisiauto ajaa letkan kärjessä. Ehkä aika "kultaa" muistot.

https://youtu.be/Iz57ZgSympg

En juurikaan seuraa urheilua sen enempää TV:stä kuin paikan päältäkään. Vuoden 1992 Barcelonan maratonia näin sattumalta, kun olin kaupungissa muista syistä kuin urheilun takia - tai välillisesti ehkä kuitenkin urheilun takia.

Kävin kahdessa kaupassa. En ole kovin menestyksekäs jonottaja. Muut tulevat ja menevät, ja minä vain seison hitaimmassa mahdollisessa jonossa ja vaihdan joskus varmuuden vuoksi vieläkin hitaampaan.

Joskus kaupassa ollessani huomioni kiinnittyy johonkin naishenkilöön. Ehkä kyseessä on jonkinlainen esi-ihastuminen. Toisin sanoen haluan nähdä naisen tarkemmin ja arvioida häntä. Pari päivää sitten näin Lidlissä karkeasti arvioiden noin kolmikymppisen naisen, joka oli kuin aikakoneella jostakin 1960-luvun köyhästä maalaismökistä tähän päivään siirretty. Naisessa oli tietynlaista viehättävää viattomuutta ja vaatimattomuutta ja surumielisyyttä ja säälittävyyttä. Tavallaan kuin eräänlainen kovaa elämää nähnyt luonnonlapsi. Taisi odottaa lasta ellei ollut muuten vatsasta pyöreä. Hoikka nainen sinänsä muuten.

Tarkkailin naista useammankin kerran salaa eri puolilta. En tiedä, mikä tuollaisessa naistyypissä viehättää. Ehkä hienostelemattomuus ja aitous, jos se on aitoa.

socrates

• Vieras
« Vastaus #976 : pe 11.08.2017, 19:12:08 »
Mitä jäi mieleen 1983 kisoista:

-Alberto Juantorenan karmean näköinen loukkaantuminen
-doupatun näköisen Jarmila Kratochvilovan hurja 800m
-ennustin oikein miesten 800m epätodennäköisen voittajan (Will Wylbeck)
-Bryggare, Vainion heittäytyminen, Lillak
-maratonin australialainen melko raskasrakenteinen voittaja
-kuuma kesä

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #977 : la 12.08.2017, 20:15:17 »
Miete 1. Tuli taas kertausta asiasta, jonka piti olla tiedossani. Ei kannata hitsata T-paita päällä.

Miete 2. Kokeilin uimista märkäpuvussa. Epämukava pukea ja epämukava päällä. Käsiä (siitä alkaen mihin puvun hiha loppuu) paleli. Muuten tarkeni. Taisi olla ostos, joka olisi saanut jäädä tekemättä.

Miete 3. Löysin eräästä autiotalosta (lukitusta ja hallinnassani olevasta) pahvilaatikon, joka sisälsi "old cassettes" eli vanhoja C-kasetteja. Otin laatikon mukaani. Kokeilin yhtä kasettia auton kasettisoittimessa. Mitään ei kuulunut. Kun poistin kasetin soittimesta, nauha oli poikki. Oliko se ollut poikki jo ennen kokeilua, vai katkaisiko laite nauhan? En ollut kokeillut tätä ennen myöskään auton kasettisoitinta, joka tuli autossa mukana, kun ostin sen vajaa neljä vuotta sitten.

Harmittaa, jos laite katkaisi nauhan. Periaatteessa sen saa liimattua, mutta siinä on hommansa. Pitäisi saada kopioitua vanhat kasetit tietokoneelle ja muistivälineille niin kauan kun on vielä toimivia kasettisoittimia. Ainakin ne kasetit, joilla on jotain nostalgia-arvoa. Itse äänitetyt ynnä muut. Kasetissa on kirjoittamani teksti "Old Rock". Nauhoitus on niin vanha, että en kehtaa edes kertoa. Kappaleet on nauhoitettu yleisradion lähetyksestä. "Old Rock" oli tuolloin paljon uudempaa kuin mitä kasetin nauhoitus on nyt.

1950-luvun "rockia" on saanut jo vuosikymmenet tavaratalojen halpalaareista erilaisina uusintapainoksina. Toista oli joskus aikoinaan, jolloin kyseinen musiikki oli harvinaista keräilymateriaalia, jota nauhoitettiin kaverin kaverin serkun siskon vanhoilta levyiltä, jos sellaisia onnistuttiin saamaan lainaksi. Yhdellä nauhallani - taitaa olla jo kadonnut sekin - on Elviksen kappale, josta puuttuu pätkä välistä. Nauhoitin sitä single-levyltä Grundig TK54 -kelanauhurilla, ja sähköt katkesivat vähän väliä. Olin nimittäin ukkosta ilmassa. Uusintaotoskin katkesi. Levy oli palautettava, joten ei ollut mahdollisuutta lisäottoihin. Olin lähdössä yön yli kestävälle rekkareissulle auton mukana, joten oli kiire saada nauhoitus valmiiksi.

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #978 : la 12.08.2017, 20:32:04 »

Miete 3. Löysin eräästä autiotalosta (lukitusta ja hallinnassani olevasta) pahvilaatikon, joka sisälsi "old cassettes" eli vanhoja C-kasetteja. Otin laatikon mukaani. Kokeilin yhtä kasettia auton kasettisoittimessa. Mitään ei kuulunut. Kun poistin kasetin soittimesta, nauha oli poikki. Oliko se ollut poikki jo ennen kokeilua, vai katkaisiko laite nauhan? En ollut kokeillut tätä ennen myöskään auton kasettisoitinta, joka tuli autossa mukana, kun ostin sen vajaa neljä vuotta sitten.

Harmittaa, jos laite katkaisi nauhan. Periaatteessa sen saa liimattua, mutta siinä on hommansa.

Ne kannattaa kelata ensin sormin, jotta kasetin jumit aukenevat.

Itsellänikin on pahvilaatikollinen vanhoja c-kasettela. Nykyiseen harrasteautooni  joku on mennyt asentamaan modernin mp3-soittimen ja se pitäisi vaihtaa takaisin kasarimankkaan jos vain jostakin löydän toimivan. Kelapyörien kuminauhat niistä tahtoo olla löysällä tai poikki.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #979 : la 12.08.2017, 21:26:53 »
Miete 2. Kokeilin uimista märkäpuvussa. Epämukava pukea ja epämukava päällä. Käsiä (siitä alkaen mihin puvun hiha loppuu) paleli. Muuten tarkeni. Taisi olla ostos, joka olisi saanut jäädä tekemättä.

Jos palelee missä tahansa Suomen järvistä keskellä kesää, palelee tod.näk. märkäpuvunkin kanssa. Itse koen että käsiäni ja jalkojani ei varsinaisesti palele sinä aikana kun tunnin vesijuoksen märkäpuku päällä (minkä olen nyt tehnyt x 2), mutta koko kropassa on tietynlainen viileys joka ei ole välttämättä erinomaisen miellyttävä tunne, vaikkei varsinaisesti kylmäkään ole. Kun ekan kerran juoksin tunnin ja tulin sitten kotiin suihkuun, käsiä ja jalkoja poltti se vesi joka torsossa tuntui sopivalta. Että olivat ne raajat sitten kumminkin kylmenneet, vaikken itse kokenut sitä liialliseksi.

Kannattaa kokeilla useamman kerran. Ja uintiin en minäkään tuota pukua oikein suosittele. Tuntui hankalalta ja minulla tosiaan vesi loiskii liikaa kaula-aukosta sisään. Saattoi tosin olla siitäkin kiinni etten ollut justeerannut tarraläppää tarpeeksi tiukalle kaulani ympärille.

- JM