Kirjoittaja Aihe: Trendipelleilyä  (Luettu 2157 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anemone

• Vieras
Trendipelleilyä
« : ti 05.04.2016, 20:23:19 »
Tänään oli iltapäivällä aika viileää ja sitten alkoi vähän sataakin. Onneksi olin pukenut housujen alle ohuen välikerroksen. Vaikka tein vain lyhyen korttelikieroksen tuli vastaan kaksi nuorta miestä (n. 20-v.), joiden asun silmiinpistävin piirre oli paljaat nilkat. Toisella oli kyllä pitkä palttoo, mutta lahkeet oli kääritty ja nilkat loistivat paljaina. Sukkia ei näkynyt. Kun käänsin päätäni näin toisellakin hepulla samalla tavalla käärityt lahkeet ja paljaat nilkat. Televisiossa olen tätä tyyliä joissakin jenkkiohjelmissa nähnyt, mutta nyt saatoin todeta vaikutteiden levinneen kotinurkille.

Tuco

• Vieras
Vs: Trendipelleilyä
« Vastaus #1 : ti 05.04.2016, 20:37:14 »
Tänään oli iltapäivällä aika viileää ja sitten alkoi vähän sataakin. Onneksi olin pukenut housujen alle ohuen välikerroksen. Vaikka tein vain lyhyen korttelikieroksen tuli vastaan kaksi nuorta miestä (n. 20-v.), joiden asun silmiinpistävin piirre oli paljaat nilkat. Toisella oli kyllä pitkä palttoo, mutta lahkeet oli kääritty ja nilkat loistivat paljaina. Sukkia ei näkynyt. Kun käänsin päätäni näin toisellakin hepulla samalla tavalla käärityt lahkeet ja paljaat nilkat. Televisiossa olen tätä tyyliä joissakin jenkkiohjelmissa nähnyt, mutta nyt saatoin todeta vaikutteiden levinneen kotinurkille.

Toivottavasti Miami Vice-muoti ei koskaan palaa.

Poissa T0ope

• Konkari
« Vastaus #2 : ti 05.04.2016, 20:46:22 »
Katsoin sarjaa viimeksi tänään, ja naurahtelin näillekin asioille. Crockett ja Tubbs!
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität"
https://www.xvideos.com/gay

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #3 : ti 05.04.2016, 23:36:54 »
Katsoin sarjaa viimeksi tänään, ja naurahtelin näillekin asioille. Crockett ja Tubbs!

Tubbsilla oli paremmat puvut kuin Crockettilla.
« Viimeksi muokattu: ti 05.04.2016, 23:37:11 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #4 : su 10.04.2016, 13:43:56 »
 Lävistykset ovat ihania, eikös vain:

Vain mielikuvitus on rajana.

Tässä taas nuorta neitiä hieman harmittaa kun naama tulehtui, kirjoittelee näin:

Tältä näytin aamulla. Hävettää ihan törkeästi julkaista tällasia, mutta tämä on minun blogini ja minä olen ihan normaali ihminen

Aivan niin,  ihan normaalilta vaikuttaa, miksi eivät kaikki muutkin ihmiset ole normaaleja, miksi normaaleja on vain harvassa ?
« Viimeksi muokattu: su 10.04.2016, 13:44:56 kirjoittanut Reinholdt JR »
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Anemone

• Vieras
« Vastaus #5 : su 10.04.2016, 16:10:53 »
Lävistykset ja tatuoinnit eivät ole enää mikään trendi, vaan ne ovat vakiinnuttaneet asemansa jo ajat sitten.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #6 : su 10.04.2016, 16:23:20 »
Lävistykset ja tatuoinnit eivät ole enää mikään trendi, vaan ne ovat vakiinnuttaneet asemansa jo ajat sitten.

Jaa, minusta ovat jonkinlainen trendi.

Ainakin näillä seuduilla vain trenditietoiset lävistelevät kasvojaan aivan mielettömästi.
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #7 : su 10.04.2016, 16:53:14 »

Jaa, minusta ovat jonkinlainen trendi.

Ainakin näillä seuduilla vain trenditietoiset lävistelevät kasvojaan aivan mielettömästi.

Anna toisten lävistää mitä haluavat, eikä se todellakaan ole mikään trendi, jos puhutaan lävistyksistä ja tatuoinneista.
Mulla on ensimmäiset lävistykset jo 36v vanhoja, ja ensimmäiset tatuoinnitkin n.32-33v.

Toisaalta; Jos on trendi , niin mitä sitten?
Mongo mogo...

Anemone

• Vieras
« Vastaus #8 : su 10.04.2016, 17:08:31 »
Avasin aiheen ajatuksella kerätä havaintoja uusista trendi-ilmiöistä. En ole itse koskaan ymmärtänyt trendikkyyttä, siis halua osallistua trendiin. Tiettyihin vaatemuoteihin tulee kyllä pakostakin osallistuttua, koska kaupoista ei saa muuta kuin juuri tietyn hetken muotia. Jos haluaisi täysin vältellä uusimpia trendejä, pitäisi ostaa vaatteita vain kirpputoreilta. (Tai sisustustarvikkeita, koska sisustaminenkin on nykyisin erittäin trenditetty ala). En sinänsä juuri välitä arvioida sitä, onko jokin trendi "hyvä" tai "huono".

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #9 : su 10.04.2016, 18:13:17 »

Olen varmaan väärä henkilö kirjoittamaan trendeista mitään, sillä ei tule juurikaan seurattua. Jossain määrin olen Anssi Kelan kanssa samaa mieltä tästä hänen lausumastaan "Mulle on yritetty tarjota jotain räikeän harmaata, mutta mustaa se pitää olla!". Nyt varttuneemmalla iällä olen antanut periksi on tullut hankittua harmaatakin räikeämmät tummansiniset farkut. Kotini ei sentään ole musta, vaan väritys on murrettua ja maanläheistä, rauhallista ja rauhoittavaa vaikka on jopa punaista joukossa.

Tuota edellä kerrottua vasten kevät on aivan toivoton aika täydentää vaatevarastoa, vaikka olisi jostain tarvetta. Keväällä tulee kauppoihin raidat. Miksi ihmeessä joku haluaa joka jumalan kevät hankkia raidallisia T-paitoja? Kevääseen kuuluvat myös kammottavat neonväri tai vaaleat pastillihömpötykset. "Pukeudu nyt raikkaaseen neonraitaan!" KMA! En minä halua kulkea huutomerkkinä.

Neonvärit kuuluvat myös kevään tiski- ja pölyrätteihin. Kirkkaat värit ärsyttävät ja tekevät levottoman vaikutelman, joten riepuun tarttuminen on entistäkin tympeämpää. Ostan aina reilusti riepuja, silloin kun huomaan tarjolla olevan maltillisen värisiä, jotta koskaan keväällä ei ole tarvetta ostaa uusia.

Joulun alla parisen kuukautta on toinen, milloin ei kannata mitään hankintoja tehdä. Silloin ilmestyvät joulukuosit niin liinavaatteisiin kuin neuleisiin, kotiasuihin ja yöppäreihin. Kuin taikaiskusta joulunpunainen harmaalla somistettuna tuntuu olevan ainoa kaupoilta löytyvä väri ja kuosit viittaavat jouluun, lumiukkoja, poroja, kuusia, tunttuja ja pukkeja, lumihiutaleita ja typeriä joulutekstejä. Jonkun jouluisen pöytäliinan vielä ymmärrän, jos joku sellaista jouluna haluaa käyttää ja sitten hautaa kaapin perälle odottamaan seuraavaa joulua. Mutta kuka oikeasti noita ympäri vuoden käytettäviä tekstiilejä haluaa lystikkäissä joulukuosissa? Silti niitä ostetaan - ehkä lahjaksi (riesaksi) kun mitään muuta ei keksitä.

No tämä nyt tuli ehkä hiukan ohi trendeistä, mutta tuossa on kuitenkin pientä nurinaa siitä, miten kauppa pyrkii ohjaamaan ihmisten haluamista tekemällä selväksi tarjonnallaan, että "nyt pitää tätä olla kaikilla".

Poissa Norma B

• Öllölän örkki
  • Konkari
« Vastaus #10 : su 10.04.2016, 18:14:46 »
Vuosia olen ihmetellyt mummeleita joilla on pakkasillakin hame ja sukkahousut, näiden lisäksi toki pitkä takki, mutta ei niin pitkä että se ylettyisi nilkkoihin asti. Jonkun ajan trendi sekin lienee että naisella pitää olla hame vaikka miten palelisi. Enkä puhu mistään tyylirouvista, jotka kulkevat lämpimällä taksilla, vaan kaupungilla köpöttelevistä tavallisista eläkeläisistä.

Itse en voi pitää korvalehtiä paljaana alle 10 asteen säässä ja/tai kovalla tuulella. Kun korvalehteni jäähtyvät, niitä voi alkaa särkeä ja sitten minua alkaa pyörryttää ja oksettaa. Jälkimmäinen tuntemus varmaankin jälleen kerran tasapainoelimen häikkää. Aina kun jostain löydän kunnollisia korvaläppiä ostan useita. Sellaisia kookkaampia missä on joku "pesä" ja vaahtomuovia ja tekoturkista ja mitä kaikkea lie. Vuosia sitten sellaisten sankoja paukkui alvariinsa poikki kun huolimattomasti avasin läppiä päähän ne laittaakseni. Nykyään riesana on että toinen läppä irtoaa sellaisesta ihme pikku tapista ja joutuu niitä asentamaan uusiksi. Mutta suurin ongelma on että näitä halpakaupoille tyypillisiä korvaläppiä ei ole pitkään aikaan löytynyt enää mistään. Mitäs sitten teen jos viimeinenkin hajoaa? Mitään hemmetin tuubia en ala päähäni viritellä, vai mikä se semmoinen kangaspötkö on joka pitäisi muka asentaa päähän korvien ympärille? Sen keksinyt ei varmaan käyttänyt silmälaseja eikä harrasta otsatukkaa, tai paljon muutakaan tukkaa.

80-luvun nuorena totuin siihen että housuissa vyötärökaitale tulee vyötärölle, eikä jonnekin hivenen häpykarvoituksen yläpuolelle. Kovin usein en mieleisiäni housuja löydä, useimpien kanssa tuntuu siltä kuin olisivat putoamaisillaan koska niissä on niin matala lantio-osuus. Varsinkin selkäpuolella tämä tuntuu ihan helvetin ikävältä, ehkä sen takia että minulla on pitkä selkäranka ja jos housuja ei saa tarpeeksi ylös ja kävelen pitkän lenkin, alaselän väsyessä (kuten se usein minulla väsyy ja kremppaa vähän) alkaa lopulta tuntumaan siltä kuin kehoni olisi kahtena eri kappaleena ja rajalinja menee siinä liian matalien housujen "vyötärö"kappaleen kohdalla. Mikä tekee kaistapäiseksi.

Anemone

• Vieras
« Vastaus #11 : su 10.04.2016, 18:33:47 »
Toisaalta trendiajattelu liittyy tietenkin kaupallisuuteen eli tarpeeseen keinotekoisesti vanhentaa edellisten kausien look, jotta saadaan ihmiset ostamaan taas uutta. Trendien historia on kuitenkin vanhempi kuin nykyaikainen kulutuskulttuuri. Yhteiskunnan yläluokissa on harrastettu keskinäistä kilpailua muodin avulla jo vuosisatoja.

Toinen asia sitten on se, että on ihmistyyppi, joka ilmeisesti pitkästyy helposti ja viehättyy siksi herkästi kaikesta uudesta, olipa tämä sitten miten pinnallista tahansa. Tai sitten jotkut pelkäävät joutumista vähemmistöön ja haluavat varmistaa tulevansa hyväksytyksi kiirehtimällä omaksumaan uudet trendit aina nopeasti.

Anemone

• Vieras
« Vastaus #12 : su 08.05.2016, 22:28:55 »
Metrossa tuli eilen bongattua tämä miesten pompadour hiustyyli. Ja sitten tänään heti uudestaan. Oli jopa samassa vaunussa useammalla miehellä tällainen tukka. Yhdellä todella korkea hiuskupu päälaella. Eivätkä olleet muuten teinejä, joilla nyt tietenkin näkee usein trendihullutuksia. Ilmeisesti on niin, että mitä korkeampi kupu päälaella, sitä "coolimpi".

« Viimeksi muokattu: su 08.05.2016, 22:31:29 kirjoittanut Anemone »

Poissa T0ope

• Konkari
« Vastaus #13 : ma 09.05.2016, 01:10:00 »
^
Mitä saadaan, jos kaikki kasvatetaan uskomaan olevansa erityisiä lumihiutaleita?

Hipstereitä. Saadaan todella paljon hipstereitä.
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität"
https://www.xvideos.com/gay

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #14 : ma 09.05.2016, 09:31:48 »
Kyllä niitä uniikkeja lumihiutaleita yleensä kuvittelevat olevansa he, jotka kuvittelevat, että ovat täysin mainosmiesten ulottumattomissa olevia "omia itsejään".

T: Xante

Poissa Norma B

• Öllölän örkki
  • Konkari
« Vastaus #15 : la 28.05.2016, 10:16:48 »
http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/suomalaisaidin-pysayttava-blogikirjoitus-moni-lapsi-ei-saa-kuulla-vuoden-aikana-kertaakaan-olevansa-hyva/5913510#.V0kr9zow6dQ.facebook

Wilmassa on mahdollista välittää vanhemmille tietoa jälkikasvunsa pienistä rikkeistä nopealla kommentilla. Huono äiti -blogissa kuvaillaan lausuntoja muun muassa näillä esimerkeillä: ”lapsi oli liian kauan vessassa”, ”lapsella oli koulussa karkkia” ja ”lapsi pieraisi tunnilla”.

Kyllähän siis trendi on nyt se että tämmöinen piereskelyn kammottavuus pitää juuria lapsista pois jo kouluajan varrella.  :o

Poissa Taha Islam

• Lukija
  • Konkari
  • *
    • Vapaa Näkökulma
« Vastaus #16 : la 28.05.2016, 11:36:05 »
http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/suomalaisaidin-pysayttava-blogikirjoitus-moni-lapsi-ei-saa-kuulla-vuoden-aikana-kertaakaan-olevansa-hyva/5913510#.V0kr9zow6dQ.facebook

Wilmassa on mahdollista välittää vanhemmille tietoa jälkikasvunsa pienistä rikkeistä nopealla kommentilla. Huono äiti -blogissa kuvaillaan lausuntoja muun muassa näillä esimerkeillä: ”lapsi oli liian kauan vessassa”, ”lapsella oli koulussa karkkia” ja ”lapsi pieraisi tunnilla”.

Kyllähän siis trendi on nyt se että tämmöinen piereskelyn kammottavuus pitää juuria lapsista pois jo kouluajan varrella.  :o

Hiukan missaat pointin, joka on se koulun tehtävä lannistaa lapsi ja tehdä hänestä tottelevainen kuluttaja.
"Varsinainen asia, jos sellaista oli, jäi nyt kirjoittamatta. No, onhan päivä vielä huomennakin."

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #17 : la 28.05.2016, 16:00:40 »
Hiukan missaat pointin, joka on se koulun tehtävä lannistaa lapsi ja tehdä hänestä tottelevainen kuluttaja.

Taha Islamistin sanoma on siis Boko Haram.

Poissa Norma B

• Öllölän örkki
  • Konkari
« Vastaus #18 : la 28.05.2016, 17:31:21 »
Tottelevainen terroristi lienee parempi kuin tottelevainen kuluttaja... Jälkimmäiset mälläävät luonnonvarat, terot taas harventavat näppärästi kuluttajia, jolloin luontoon kohdistuva rasitus vähenee? Terot eivät vaan ole tarpeeksi tehokkaita. Ja jos heille antaa ydinaseen, kärsii jo luontokin. Paitsi torakat ja rotat.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #19 : la 10.02.2018, 15:41:59 »
Jaahas, ainakaan mainosmarkkinoilla ei vielä haluta luopua paljaista nilkoista, Vaikka ketjun avaamisesta juuri tällä aiheella on jo vajaat kaksi vuotta. On tää Suomi vain takapajula kun jaksaa roikkua tommosessa, joka ei ole edes last season, eikä sitä edeltäväkään.

Minä tässä vain, anteeksi.