Kirjoittaja Aihe: Posti jättää julkaisematta Sananvapaus-postimerkkisarjan  (Luettu 1156 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anemone

• Vieras
Huntunainen ei ala kummitella postimerkeissä, koska Posti on päättänyt olla julkaisematta merkit-

Postimerkkitoimikunnan puheenjohtajan Kaj Kulp kertoo Ilta-Sanomille, että posti teki päätöksensä postiraadin palautteen perusteella. 150 raatiin kuuluvaa asiakasta, joista moni piti merkkejä hämmentävinä ja loukkaavina (sic).

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001152498.html

Anemone

• Vieras
Vs: Posti jättää julkaisematta Sananvapaus-postimerkkisarjan
« Vastaus #1 : ti 05.04.2016, 16:54:04 »
Postimerkit suunnitteli Ville Teräväinen (he he!). "Hänen mukaansa päätöksen myötä suomalainen keskustelukulttuuri kärsii: Kokonaisuudesta tietämättömyyteen johtuva loukkaantuminen johtaa keskustelun ja ymmärtämisen yrittämisen päättämiseen ennen kuin keskustelu on alkanutkaan."

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #2 : ti 05.04.2016, 18:18:38 »
Kahden muun merkin kanssa kaavutettu nainen antaa ymmärtää että merkillä on haettu sitä että naisen kaapuun pukeminen on yhtä väärin kuin ketun häkittäminen ja ydinvoima. Näin ollen jotkut voivat pitää merkkiä rasistisena, koska heidän mielestään on vapautta että nainen saa pukeutua koko vartalon peittävään asusteeseen.

Kuitenkin merkin vastustus syntyi somekansan keskuudessa siitä että he olettivat merkin puolustelevan kaapuun pukeutumista ja yrittävän esittää sen tulevana suomalaisuuden symbolina. Jolloinka tietenkin suututtiin ja itkettiin asiaa leijonakorut heiluen, mitä saattoi pitää rasistisena tunteiluna.

Voiko hullummin käydä.

Paikalla MrKAT

• Konkari
  • Hai Sie valkolaane!
« Vastaus #3 : pe 08.04.2016, 01:37:05 »
Tässä asiassa Soinilainen "kaikki mielipiteet on oikeita" on tavallaan ihan varteenotettava motto Postille.
Eli osa näki alakuvat kielteisinä ja siis myös huntunaisen(=>kaikki muslimit) kielteisenä torjuttavana ilmiönä.
Osa(minä!) näki huntunaisen 2-putkisen kiväärin piipun läpi (sidottuna koivuun teloitettavaksi). (Mielleyhtymille on paha voida mitään, sorry).
Osa taas tulkitsi ihan toisinpäin.

Kyse ei ole ns. vapaasta taiteesta vaan käyttödesignista ja taiteilijan (Tietäväinen, ei Teräväinen!) pitäisi nyt vain nöyrtyä nielemään yleisönkin kritiikkiä.
  Onnettomasti just nyt oli kyse aiheesta "Sananvapaus" ja tämä taiteilija voi loppuikänsä tehdä tästä tilanteesta ironisen katkeraa satiiria.
Missä kohu siellä punanenä persu.  
Missä punanenä persu siellä poliisi.

Anemone

• Vieras
« Vastaus #4 : pe 08.04.2016, 05:36:45 »
Kyse ei ole ns. vapaasta taiteesta vaan käyttödesignista ja taiteilijan (Tietäväinen, ei Teräväinen!) pitäisi nyt vain nöyrtyä nielemään yleisönkin kritiikkiä.
  Onnettomasti just nyt oli kyse aiheesta "Sananvapaus" ja tämä taiteilija voi loppuikänsä tehdä tästä tilanteesta ironisen katkeraa satiiria.

"Juttua korjattu 6.4.2016 kello 11.42. Haastateltavan nimi on Ville Tietäväinen, ei Ville Teräväinen."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001152498.html

Nimivirhe oli lehdessä, ei minun keksimäni. Tietäväinenkin on huvittava!

Tuco

• Vieras
« Vastaus #5 : pe 08.04.2016, 07:13:06 »
Eli osa näki alakuvat kielteisinä ja siis myös huntunaisen(=>kaikki muslimit) kielteisenä torjuttavana ilmiönä.
Osa(minä!) näki huntunaisen 2-putkisen kiväärin piipun läpi (sidottuna koivuun teloitettavaksi). (Mielleyhtymille on paha voida mitään, sorry).

Merkkisarjalla voisi olla hyötykäyttöä poliittisena mustetahratestinä. Näyttää toimivan erinomaisesti siinä tarkoituksessa.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #6 : pe 08.04.2016, 07:54:49 »
Merkkisarjalla voisi olla hyötykäyttöä poliittisena mustetahratestinä. Näyttää toimivan erinomaisesti siinä tarkoituksessa.

Juu ja postimerkillä voi lähettää viestin vastaanottajalle. Eri juttu sitten on, meneekö viesti perille ollenkaan vai ei.

Sain taannoin kymmenen postimerkin vihkosen Postilta korvaukseksi siitä, että tärkeää postia ei minulle ajoissa toimitettu perille, vaikka jälkilähetyksestä oli vuodeksi maksettu. Ei ollut ToF merkkejä vaan eri Muumihahmoja. Näistä sitten valitsin Haisulin merkiksi kuoreen, jossa palautin allekirjoitettuna tiedonannon setäni testamentista ja lupasin olla sitä moittimatta. Testamentissa minua ei oltu edes muodollisesti muistettu, vaikka olin lähin elossa oleva sukulainen. Ei ollut veri vettä sakeampaa tälläkään kertaa :)

Poissa Chill Out

• Konkari
« Vastaus #7 : pe 08.04.2016, 08:06:38 »

Samaan käyttöön sopii myös Irwinin biisi "Mutakuono ja lakupelle". Vexi Salmen todistuksen mukaan laulu on sanoitettu ja Irwin lauloi sen parodiana varhaisesta äärioikeistolaisesta liikehdinnästä. Huumorintajuttomien persujen karaokeilloissa sitä kuitenkin lauletaan maahanmuuttokriittisenä taistelulauluna.

http://youtu.be/ADilN0erl_k

Tuco

• Vieras
« Vastaus #8 : pe 08.04.2016, 08:19:22 »

Samaan käyttöön sopii myös Irwinin biisi "Mutakuono ja lakupelle". Vexi Salmen todistuksen mukaan laulu on sanoitettu ja Irwin lauloi sen parodiana varhaisesta äärioikeistolaisesta liikehdinnästä. Huumorintajuttomien persujen karaokeilloissa sitä kuitenkin lauletaan maahanmuuttokriittisenä taistelulauluna.

http://youtu.be/ADilN0erl_k

Freukkareiden Buuri Johannesburgista kuuluu samaan sarjaan. Bändi sijoittui jossakin kantribiisikisassa viimeiseksi tuomariston pitäessä kappaletta liian rasistisena.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #9 : pe 08.04.2016, 10:26:37 »
Ja Eput tekivät biisin Murheellisten laulujen maa irvaillakseen mollivoittoisia iskelmiä. Nyt ko. biisiä hoilotetaan kuin jotain antisankarin arkkivirttä.

Itse en nähnyt Mustanaamio-naisen merkissä mitään haulikkohommeleita, johtuu varmaan siitä että aseet eivät ole minulle tuttuja. Ikävin mielikuva mitä merkistä tuli oli sellainen että jatkossa mukamas kuuluu normaaliin suomalaiseen ympäristöön (koivu) se että tällä pyörii täyspeitettyjä naisia. Että pitäisi suvaita suvaitsemattomuutta, sikäli kuin nuo naiset eivät itse sitä päätä peitetäänkö heidät vai ei.

Kun näkee muut merkit, mielikuva muuttuu ihan toiseksi. Taiteilijan olisi ehkä kannattanut laittaa kaikki kuvat samaan merkkiin, mutta eihän pikku läpyskään kaikkea mahdollista mahdu. Ja sitten joku dorka olisi kumminkin keksinyt väittää häntä rasistiksi kun ei suvaitse hunnutettuja naisia, vaan pitää näitä jopa häkkieläimen tai ydinvoiman vertaisena pahana.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #10 : pe 08.04.2016, 11:17:17 »
Niin minäkin ymmärsin, kuten Normakin, että musliminainen koivumetsässä on sama asia kuin kettu häkissä. Sananvapautta sekin.

T: Xante
« Viimeksi muokattu: pe 08.04.2016, 11:17:45 kirjoittanut Xantippa »