Kirjoittaja Aihe: Normaalien ja tavallisten ihmisten oudot asenteet ja toiminta  (Luettu 8527 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Jos kukaan muu kuin minä koskaan ihmettelee logiikkaa mikä tuntuu heittävän häränpyllyä kun pääsee muodostumaan jonkinlaisia "laumakäytäntöjä", niin tähän voisi koota esimerkkejä.

Itselleni tuli nyt mieleen kummastella tätä. Kun muutaman kerran vuosien mittaan jokunen nainen on ärsyyntynyt keskustelufoorumeilla siitä että puhun niin paljon itsestäni, niin millä tavalla on jotenkin ansiokasta vaieta omasta itsestään ja sitten kuitenkin tehdä näin: keski-ikäisten naisten keskuudessa tuntuu olevan suorastaan muotivillitys että pitää ikäänkuin rakastua omaan itseensä. Tuon tuostakin milloin kukakin nainen alkaa runoilemaan siitä miten hän on niin hyvä ja erinomainen ihminen, ihana ja kiva, ja nättikin. Tuntuu että pidetään oikein kilpailu siitä kuka onnistuu itseään eniten kehumaan.

Minkä takia ei ole ok jutella itsestään itseään sen kummemmin kuitenkaan kehumatta? Miksei saa kertoa siitä mitä on kokenut tai miltä tuntuu? Miksi on ihan ok ylistää itsensä maasta taivaisiin kun on tullut keski-ikään ja/tai on naisporukalla liikenteessä? Yritetäänkö sillä itsensä kehumisella jotenkin tsempata itseä ja muitakin kun ei oikein enää olla missejä, tai ei ole koskaan oltukaan? Vai onko niin että kun miessuhteet elämässä vähenevät, nainen rakastuu tai hänen jopa kuuluu rakastua paremman puutteessa itseensä?

Vai onko minulla tässä jonkinlainen näköharha, kun nämä "ei saa toitottaa itsestään" -naiset ovat foorumien hapannaamoja, ja itseään kehuvat naiset taas ovat näitä "tavallisempia" naisia jotka eivät välttämättä juttele foorumeilla, vaan livenä taikka Facebookissa keskenän tai FB:n keskusteluryhmissä. Eli siis olisi ihan eri ihmisistä kyse. Nettideiteissä muutama mies on kehunut siitä etten ole ilmoituksessani leperrellyt niitä näitä siitä miten iki-ihana olenkaan. No enpä kai kun minusta oman luonteensa kehuminen on älytöntä. Mistä pirusta sen voi tietää onko ihana juuri jonkun tietyn ihmisen mielestä? Minusta oleellisempaa on kertoa mistä asioista elämässä on kiinnostunut, luonteen ihquus selvinnee livenä, ei tai sitten ei.

Se etten jaksa mitään itsensä ylistämistä ja kehumista itse harjoittaa on saanut jotkut naiset uskomaan että vihaan ja inhoan itseäni ja minulla on huono itsetunto. Ei se niin hyväkään ole, mutta voisiko ajatella että keski-ikäisenä naisena voi elää niinkin ettei ole kokoajan ihan valtavassa kiimassa omaan itseensä...

;D

Taikka väitä olevansa.
Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM

Anemone

• Vieras
Vs: Normaalien ja tavallisten ihmisten oudot asenteet ja toiminta
« Vastaus #1 : ti 05.04.2016, 16:18:26 »
Muistan sellaisen suomalaisen dokumentin, jonka aiheena oli naisen ruumiillisuus. Keski-ikäiset naiset (vai oliko mukana nuorempiakin?) höpöttivät siitä, kuinka ovat hyäksyneet ja jopa rakastuneet omaan ruumiiseensa. Tämä oli suorastaan jonkinlainen kulttuurin trendi joskus ehkä 1990-luvun lopulla. Totesimme nelikymppisen ystäväni kanssa, että emme voi tajuta koko asiaa emmekä sietää tällaisia ohjelmia. Pidimme ohjelman naisia jotenkin tyhminä. Itse en ole välittänyt koskaan kiinnittää ruumiiseeni erityisempää huomiota tai pohdiskella ruumiillisuutta. Olen tyytyväinen kun pystyn toimimaan ilman kipua ja erityisiä vaikeuksia. Paino-ongelmia ei ole ollut, joten kaikki laihdutusjutut olen sivuuttanut huomiotta.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #2 : ti 05.04.2016, 16:37:07 »
Aiheen avaus oli minusta oikeni hyvä, mutta mennäänkö tässä nyt taas sivuraiteille, että vain naisilla on normaalien ja tavallisten ihmisten  outoja asenteita. Ymmärrän toki, että kukin puhuu lähinnä oman sukupuolensa kokemuksista.

Mikä nyt sitten on normaalia ja tavallista itse kunkin kohdalla riippumatta sukupuolesta? Minusta täällä on aika monta abnormaalia ja he edustavat lähinnä miehistä sukupuolta. Kaikki me vanhenemme joskus ja sitä on turha sureskella.  Ihmisen lumovoima ei ole olennainen osa ulkonäköä. Minä pidän outona sitä, että ihmisen tulisi näyttää kiinteältä ja teini-ikäiseltä vielä 80- kymppisenä. Katsokaa Hyrsylän mutkan kalmankuokkaa. Moneen kertaan paikkailtu Aira Samulin on minusta kuvotus.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #3 : ti 05.04.2016, 18:49:26 »
Ei tämän tarvitse mihinkään yhteen ainoaan arvoitukselliselta vaikuttavaan ilmiöön jämähtää, vaan voidaan käsitellä kaikkea mahdollista mitä emme lajitovereidemme taholta ymmärrä.

Minua tosiaan ihmetyttää se minkä itse koen kaksinaamaiseksi. Yhdet saa yhtä ja toiset ei saakaan toista. Yhdet saavat kehua itseään (joskus vaativat sitä toisiltakin), minä en saa puhua itsestäni asioita vaikka en kehuisi. Mutta ehkä normaalin ihmisen psyykeen kuuluu jotenkin tehdä jotain ihme johtopäätöksi ja olla lukevinaan rivien välistä. Eli jos aina puhuu itsestään, niin on itseensä ihan saatanan lääpällään. Ehkä kehumisen pitäisi olla jotenkin "voimaannuttava", yhteinen sisarkokemus? Mutta minulle tulee aina hemmetin vaivaantunut olo kun jossain ryhmässä naiset keksivät että nyt meidän kaikkien pitää löytää itsestämme vaikkapa viisi hyvää asiaa. Se etten halua niitä ääneen sanoa ei tarkoita ettenkö niitä kykenisi löytämään.

En tiedä siitä kaksinaamaisuudesta onko se hyvä sana. Epälooginen? Omituinen?

- JM

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #4 : su 17.04.2016, 10:52:40 »
Kai nuo miehet ovat olleet olevinaan normaaleita ja tavallisia, kun eivät kerta ole mitään luusereita.

http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nelikymppinen_anna_kavi_vuoden_ajan_tinder_treffeilla_paljastaa

- JM

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #5 : su 17.04.2016, 16:56:41 »

Osallistujilla täytyy ollla jotain omaa ja riittävän arvokasta pelissä, jotta osallistuminen olisi ok. Jos käsiteltävien asioiden arvo jää itseä lähelle, eikä kovin moni koe ihan samoin, ei tilanne oikein sytytä laajasti.

Jos on selkeää asemaa, eikä siis koe olevansa altavastaajana, niin silloin se tila tulee otettua, vaikka yleisesti ei niin paljon tilanottoa edes siunailtaisi. Kun on asema, on silloin selkeästi osana muuta, ja kun on osana muuta, niin sehän on silloin muilla osallistumisen paikka. Mikseivät itselle tärkeitä käsittelisi, ja jos on sellaista ainesta, niin kiva juttu.

Näinkö?

socrates

• Vieras
« Vastaus #6 : su 17.04.2016, 17:35:14 »
Kai nuo miehet ovat olleet olevinaan normaaleita ja tavallisia, kun eivät kerta ole mitään luusereita.

http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nelikymppinen_anna_kavi_vuoden_ajan_tinder_treffeilla_paljastaa

Luin tuon linkin jo aiemmin bussissa ja ajattelin, että taitaa olla Norman kokemuksia.

Tuco

• Vieras
« Vastaus #7 : su 17.04.2016, 18:19:32 »

Siis uskooko joku ihan oikeasti, että tinderissä liikkuisi täyspäisiä ihmisiä?

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #8 : su 17.04.2016, 18:24:33 »
Siis uskooko joku ihan oikeasti, että tinderissä liikkuisi täyspäisiä ihmisiä?

Jos ei, niin kyllä tällaista tulisi odottaa ihan normaalina asiantilana. Aika vaikeeks on mennyt, jos tällänen ei toimi. Ehkä ei sitten.

Eipä kokemusta, ainakaan miehenä, ja tuskin naisenakaan tulee olemaan :)

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #9 : su 17.04.2016, 19:31:15 »
Ei ole älypuhelinta, niin en harjoita Tinderin kanssa touhuamista. Onneksi. Minä jotenkin oletin että siellä on sitä hip ja hop -porukkaa joka on "laadukasta" tai ainakin kuvittelee olevansa. Höps pöps, ihan samalta kuulostavat kuin nettideittien tapaukset.

Nettideitit ovat kuolemassa pystyyn. Yksi missä olen ollut lähes katkotta kohta 6 v on pilannut kaikki ilmaistoimintonsa ja siellähän ei sitten tapahdu enää mitään. Pari muuta jotka ehkä toimisivat taitavat olla paikoilleen jämähtäneitä sen vuoksi tuo kolmaskin, eli että aina on samat tyypit ja porukka ei vaihdu. Jos on jo käynyt kaikki mielenkiintoiset tyypit läpi ja saanut heidän taholtaan viestin tai viestittämättömyyden muodossa kuulla/havaita olevansa itse epämielenkiintoinen, niin eihän se että siellä ollaan vuodesta toiseen tarkoita sitä että me jämäihmiset alamme sitten väkisin olemaan toistemme kanssa kun emme kerta ketään muutakaan saa.

Yksi saitti jolla en ole jatkuvasti, vaan ajoittain, oli aiemmin sellainen että vastauksia tuli tulvimalla, mutta nyt ei tule vaikka miten hemaisevan valokuvankin tunkisi oheen. Joko sielläkin on tuo jämähtäneisyysongelma pahana tai vieläkin pahempana, tai sitten ikälukemani on vähän kuin olisi pääkallo ja sääriluut profiilissa.

Enneminkin nykyään kai kannattaisi pitää meteliä FB-ryhmissä, mutta nekin ryhmät ovat hyvin helposti näemmä semmoisia että samat parrat paukkuvat samojen asioiden parissa päivästä toiseen. Tuntuu että se jämähtäminen tapahtuu netissä joka saitilla, oli minkämuotoinen paikka hyvänsä. On vakkarit horisemassa omiaan. Joku uusi välillä käy vähän hommaan ihmettelemässä, suuttuu että eikö täällä olisi tarkoitus pariutua ja te vaan sukkaa neulotte, ja häipyy.

Ketjun nimi muistaen normaalit ihmiset kai sitten liittävät aidon parittelu- ja pariutumistoiminnan live-elämään, eivätkä nettiin. Normaalimmalta kuulostavat tyypit eivät etsi oikeasti ketään netistä, epänormaalit etsivät ihan kaikkialta (paitsi minä, koska en harrasta räkälöitä).

- JM

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #10 : su 17.04.2016, 19:47:48 »

Viime vuoden puolella, tai reilu vuosi sitten treffasin erään, tosin otti jalat alleen, kun hiukan debatoin sen kanssa liian rajusti. Älyllisesti antoisaa seuraa, tosin ei tainnut olla hakemassa tällaista ajanviettomahdollisuutta. Itselleni olisi kelvannut.

Tapailut voisi olla vähän hiukan rennommin toteutuvia, jos jotain treffipalvelua sitten käyteskelee. Mitään suurempia ei tarvitse odotella, koska todennäköisyydet ovat mitä ovat. Odotuksiin vain pettyy. Mikäs sitä on tapaillessa aikaa joskus vietellä.

No, aika vähissä ovat treffailut. Siltä osin tiedä varmaan itseänikään. Norman kanssa olis varmaan antoisaa rupatella. No, täytyy varmaan kohta alkaa yrittää jotain.

Voisiko Jatkumolla olla jokin treffipalsta? Saataisiin sen tiimoilta lisää väkeä?

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #11 : su 17.04.2016, 19:55:27 »
Tuskinpa saadaan. Minä yritin kerran pitää ihan silkkaa treffipalstaa ja eihän sinne tullut väkeä juuri lainkaan. Kaikki mitä on olemassa mainostavat itseään siellä ja täällä, ja kun ei edes noista mainostetuista saiteista moni mitään kostu (päätellen siitä että jököttävät siellä kuin täi tervassa - kuten siis minäkin teen), niin kokolailla pystyynkuollut hanke on nettideittiosio tai -saitti.

Saisivat muuten laittaa aina ihmisen paikkakunnan selkeästi esille. Yksikin saitti tuputtaa kaikenlaista miestä (ilman että nämä miehet itse mitenkään haluaisivat itseään tuputtaa) ja aina pitää kaivaa suurella vaivalla se paikkakunta esiin. Kuitenkin se on olennainen tieto siinä kun miettii kannattaako johonkuhun ottaa yhteyttä tai kannattaako vastata.

- JM

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #12 : ma 18.04.2016, 20:55:16 »
Mää tiärä että kannattaako tätä tähän laittaa, kun fiktiosta kyse, mutta en parempaakaan sijoitusta keksinyt.

En näemmä osaa erottaa toisistaan murhanhimoista ja himokasta katsetta. Tässä kun jatkui telkassa Hävyttömät-sarja, sisarussarjan homoseksuaalinen veljes (Ian? en oikein tahdo muistaa hahmojen nimiä) oli kaupassa kaksi pikkulasta rattaissa mukanaan. Jostain kauempaa häntä tuijotti joku mies, ja se katse oli sellainen läpitunkeva ja hymytön. Ihmettelin että mikä jätkää mättää, eikö hän pidä siitä että nuori mies käy kaupassa ja hoitaa lapsia?

Myöhemmin Ian ja tuo mies runkkailivat toisilleen orkut jossain kujalla. Katseen oli siis ollut tarkoitus ollut himokas.  :o

Olen ihan samanlaisen katseen nähnyt itse, ja ihmettelin että mikä vihamielinen tuijotus tuo nyt oli. Paikka oli kaupunki, aika viime kesä ja asialla itseäni reippaasti nuorempi juippi joka oli tätä tyypillistä Lähi-idästä tulleen näköistä porukkaa. Ei tainnut olla vielä varsinainen turvapaikanhakuhässäkkä menossa. Tai jos oli jo alkanut, niin itse en tiennyt että oli.

Miten voi tietää haluaako joku mies tappaa vai panna, jos kumpikin ilme on ihan saman näköinen?

- JM

socrates

• Vieras
« Vastaus #13 : ma 18.04.2016, 21:05:26 »
Taha voi vastata 8)..

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #14 : ma 18.04.2016, 22:31:24 »
http://www.como.fi/uutiset/nuoren-naisen-surullinen-viesti-keskustelupalstalla-pysayttaa-en-oikeasti-jaksa-tata-nykyajan-tapailukulttuuria/

"Olen nytkin ollut yhteyksissä erään miehen kanssa. Kaikenlaista on juteltu ja päivittäin oltu yhteyksissä. Nyt hän sitten lähti viikonlopun kestävään tapahtumaan, ja kas vain, minkäänlaista viestiä ei ole tullut!

Myönnän että tuntuu pahalta, että nyt hän katsoo oikeudekseen olla enää vastaamatta minulle, kun on pitämässä hauskaa.
Myönnän, että mietin tapahtuukohan siellä jotain. Myönnän, että ärsyttää, että nykyään yleinen mielipide on, ettei minulla ole tässä kohtaa mitään oikeutta kysyä, onko hän kenties pannut jotakuta viikonlopun aikana, ilman että vaikutan sekopäältä, takertuvalta idiootilta.

Hänestä saattaa kuulua seuraavan kerran huomenna, tai maanantaina, ja kyllä, tuntuu vähän ikävältä jatkaa juttelua muina naisina miettien, onko hän viikonloppuna tavannut jonkun.

Jokaisen uuden tuttavuuden kanssa jossain kohtaa alkaa kaihertaa, montakohan sillä mahtaa olla kierroksessa. On todella inhottavaa, kun mitään varmuutta ei ole mistään, mies saattaa panna vaikka kymmentä naista, ja minä olen vain yksi muiden joukossa. Välit saattavat katketa yhtäkkiä. Mies saattaa yhtäkkiä ilmoittaa alkaneensa seurustelemaan, enkä minä tiennyt mitään.

En vain jaksa tätä nykyaikaa. Enkä ole edes vanha."

Moni jakaa aloittajan ajatukset:

-Nykyaikana ei saisi olla herkkä, helposti ihastuva ja lojaali jo tapailuvaiheissa, vaan paremminkin pitää pää kylmänä ja katsella itsekin monista vaihtoehdoista.

-Joo niihän se on. Ei jaksa nyt hetkeen taas sekaantua edes miehiin ku ei vaan jaksa sitä ihmeellistä pelleilyä mitä se aina on.

-Kulttuurihan muuttuu jatkuvasti. Esimerkiksi “ghosting” on viimeaikainen uusi käsite, joka on syntynyt kuvaamaan sitä miten ihmissuhteet vain lakkaavat olemasta yhteydenpidon jäätyä toisen osapuolen epäaktiivisuuden seurauksena. Puhumattakaan somen ja viestintäkeinojen muutoksesta.

- JM

Anemone

• Vieras
« Vastaus #15 : ma 18.04.2016, 23:33:46 »
Ghosting ei ole millään tavalla uutta. Varmaan jo muinaiset roomalaiset...

Poissa Rampsi

• Konkari
« Vastaus #16 : to 15.09.2016, 04:06:38 »
Takaan olen ja TULEN!!
Vopi vitti minkä teki Ruzlanas!!!

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #17 : ma 03.10.2016, 20:07:13 »
Hauveli on perheen vauveli, joten täytyy selitellä sen puolesta. Hah hah...!

http://yle.fi/uutiset/3-9204426

Jokainen koira reagoi konekarhuun tai -suteen vaistojensa ja perimänsä pohjalta, tavalla tai toisella. Oman lemmikin käytöksen tuntemus on omistajalle petotestin arvokkainta antia. Tosipaikassa siitä voi olla elintärkeää hyötyä.

...

Reaktiot riippuvat myös siitä, mikä petoeläin kulloinkin on vastassa. Pelottavin on karhu.

– Koira tietää, että sille ei pärjää vaan henki lähtee, joten se haukkuu kymmenen metrin päästä. Susi taas on koiraeläin, sitä se haukkuu viidestä metristä. Ilves on olevinaan koiran mielestä helpoin, hyvin syönyt kissa, Sorvo kertoo yksinkertaistaen.

Uransa aikana Asko Sorvo on testannut lähes 7000 koiraa, yli 250 eri rotua. Kaikenlaiset reaktiot on siis nähty, mutta erikoisimmat tulevat kuitenkin ihmisiltä.

– Jos koira on kovin erilainen kuin on odotettu, ihmisten reaktio on selittely. Milloin ei ole koira nukkunut päiväunia ja milloin mitäkin. Ja itse testissä omistajankin käytös muuttuu jännittyneeksi, kun tilanteeseen ei pystykään itse vaikuttamaan.

No, kai sitä on tullut itsekin kissojensa käytöstä ääneen fundeerattua.  :P

- JM

Nynny

• Vieras

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #19 : pe 14.10.2016, 09:25:22 »
Jännästi pamahti jossain välissä vanha episodi "eräältä" foorumilta mieleen. En muista mikä se assosiaatioketju oli että näin kävi. Enivei:

Aikoinaan oli em. foorumilla ketju jossa oli tarkoitus esitellä kauniita ihmisiä. Joku nuori(?) mies laittoi kuvan jostakusta naisesta. Mitään tekstiä ei ollut mukana. Oman käsitykseni mukaan näin jälkikäteen funtsaillen tietysti aina oletan että siinä nyt vaan on joku random ihminen jonka ulkonäöstä pitää. Näin ollen en sitten ymmärtänyt mihin muurahaispesään pääni tungin, kun kävi niin että olin jollain deittisaitilla sattunut näkemään tuon naisen (omasta mielestäni) identtisen kopion, ja töräytin siihen ketjuun sitten että tämä nainenhan näyttää aivan siltä toiselta siellä nettideiteissä.

Ilmoitukseeni pärähti 16 alapeukkua tai mitä lie miinusta siellä silloin oli käytössä. En ymmärtänyt yhtään että mistä on kyse, joten utelin sitä ja eräs kommentaattori ärähti että etkö tosiaan muka tajua mistä ne miinukset. "Kaikki" ilmeisesti olivat hoksanneet siinä ketjussa että se mies oli laittanut valokuvan tyttöystävästään, ja se että minä huomautin että tämä nainen oli samannäköinen kuin nettideittisaitilla näkemäni nainen oli ilkeämielistä vihjailua ja panettelua että kyseisen naisen mies on uskoton...

Minusta tuo oli aivan käsittämätöntä. Miten helvetissä jos nyt vaan huomauttaa että se ja se on samannäköinen siinä muka on taustalla joku ihmeellinen vittuilun halu tai jopa halu sotkea jonkin pariskunnan välit - parin jonka olemassaolosta ei ole ollut edes tietoinenkaan? Minua on aina kiinnostanut se että on olemassa samannäköisiä ihmisiä, katson telkastakin kaikki identtisiä kaksosia ja kaksoisolentoja käsittelevät ohjelmat. En tiedä miksi. Nyt vielä sain kuulla että eihän näillä naisilla ollut samanlaiset suut tai jotkut muut ja niin edelleen, ja sen oli kai sitten tarkoitus korostaa sitä minkä vuoksi oli oletettavaa että vain ilkeilen. No, minusta ne pärstävärkit olivat ihan samanlaiset piste.

Jäi paska fiilis siitä kaikesta, kuten jää aina kun syytetään jostain mikä ei ole edes käväissytkään mielessäni. Mutta nyt sitten pyörii jälkikäteen päässäni, pitkävihainen kun olen:

Kuka helvetti laittaa tyttöystävästään kuvan nettiin keskustelufoorumille?!

- JM