Kirjoittaja Aihe: Väärinkäsityksiä  (Luettu 5007 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anemone

• Vieras
Väärinkäsityksiä
« : ma 28.03.2016, 19:05:58 »
Olen aina pitänyt Paavo Pesusientä juustona. En ole katsonut Paavoa animaatioista tai lukenut sarjakuvia, joten tietoisuuteeni Paavo on aika pysyvästi pinttynyt juustoksi.

Anemone

• Vieras
Vs: Väärinkäsityksiä
« Vastaus #1 : ma 28.03.2016, 19:53:55 »
Tuli heti mieleen vielä toinenkin pinttynyt väärinkäsitys. Näen nimittäin Batman-symbolin aina siten, että pidän keltaista varsinaisena kuviona ja mustaa taustana. Siksi minulle tulee symbolin nähdessäni mieleen kitalaki.

Paikalla MrKAT

• Konkari
  • Hai Sie valkolaane!
« Vastaus #2 : ma 28.03.2016, 22:36:34 »
Kuultuja taitaa olla enempi.
 Luulin aina että kun tuli tv:stä se musavideokappale jossa oli armeijamiehiä että alokas siinä unelmoi japanilaistyttö Jaminou:sta tai Yaminou:sta.
 Kyseessä oli kuitenkin kappale In the Army now, jossa "You are in army now". Piti tarkistaa googlella, se on Status Quo:n kappale. (Enpäs ennen tienny).

Sarjakuvista.
 Niilo Peilistä luettiin sukulaisen kanssa aina ja tyrmistyimme sitten kun kyläläinen luokkatoverini korjasi että se on Niilo Pielinen eikä Peilinen.  Oli käsittämätöntä että kuukausia tai vuosia luimme molemmat samalla lailla väärin.
 Yksi sarjakuvasarja alkoi jaksolla Uuniintunkeutuja mutta oikeasti kyse oli Uniintunkeutuja:sta. Se sekoitti että aloitusjaksossa oli uuni josta ne taisi tulla alas tms.
« Viimeksi muokattu: ma 28.03.2016, 22:41:17 kirjoittanut MrKAT »
Missä kohu siellä punanenä persu.  
Missä punanenä persu siellä poliisi.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #3 : ma 02.04.2018, 19:26:07 »
Näin mainoskanavalta Always-terveyssidemainoksen, jossa oli eri rotuisia nuoria naisia. Mainos kertoi, että Alwaysillä on erilaiset siteet erilaisille naisille. Ajattelin automaattisesti, että enpä ole tiennytkään, että mustille naisille pitää olla erilaiset siteet. Yritin mainoksen lopusta katsella, onko joku tuotemerkin sidepaketeista musta. ;D
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Juuli

• Konkari
  • Hukkaskukka
« Vastaus #4 : ma 02.04.2018, 19:50:14 »
Juu..minä  olin jo mummo kun minulle selvisi että  laulussa Kesäpäivä Kangasalla...
... "kirkkaus Roineen ja kuu Hankaveen" on kysymys kuusta Hankavedellä eikä paikkakunnasta jonka nimi on  Kuuhankave.    ::)

« Viimeksi muokattu: ma 02.04.2018, 20:21:17 kirjoittanut Juuli »
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Poissa Juuli

• Konkari
  • Hukkaskukka
« Vastaus #5 : ma 02.04.2018, 23:12:04 »
Olen aina pitänyt Paavo Pesusientä juustona. En ole katsonut Paavoa animaatioista tai lukenut sarjakuvia, joten tietoisuuteeni Paavo on aika pysyvästi pinttynyt juustoksi.

Juustoksi sitä minäkin luulin.  On oikea pesusieni jossain trooppisessa meressä. Samoin luulin tuosta Batmanista. Mutta siinä on  lepakkokuvio mustana. Ensin kuvittelin  että siinä joku on suu ammollaan.
« Viimeksi muokattu: ma 02.04.2018, 23:35:23 kirjoittanut Juuli »
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #6 : ma 02.04.2018, 23:43:46 »
Näköjään lepakkoviestistäni kuva vaihtunut toiseen. Vaikka tiedän Batmanin merkin olevan se musta, niin edelleen näen merkissä keltaisen kitalaen.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #7 : ti 03.04.2018, 09:56:09 »
Ihmettelin aikoinaan että mikä ihmeen "ankkurinaatti" jonkun muijan puserosta jäi, jota asiaa raakkui J. Karjalainen.

Poissa Valdemar Ala-Tuuhonen

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #8 : ti 03.04.2018, 10:11:03 »
Näköjään lepakkoviestistäni kuva vaihtunut toiseen. Vaikka tiedän Batmanin merkin olevan se musta, niin edelleen näen merkissä keltaisen kitalaen.

Ihan sama juttu - ihmettelin aikoinaan kamalasti, että miten tuo auki oleva kita harvoine hampaineen liittyy Batmanniin......

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #9 : ti 24.04.2018, 16:29:11 »
Luulin, että Hangonsilta olisi Hangossa. No joo, onhan meillä Arabia ja Aavasaksa ym.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #10 : ti 24.04.2018, 16:50:00 »
Ihmettelin aikoinaan että mikä ihmeen "ankkurinaatti" jonkun muijan puserosta jäi, jota asiaa raakkui J. Karjalainen.

Sekin on oletus, että puhuttiin muijasta. Yhden selityksen mukaan itkettiin meriMIEHEN perään, siitä vihjeenä ankkurinappi.

T: Xante

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #11 : to 26.04.2018, 08:06:03 »

Sekin on oletus, että puhuttiin muijasta. Yhden selityksen mukaan itkettiin meriMIEHEN perään, siitä vihjeenä ankkurinappi.

Hmm. Mä muistelen kyllä, että tää biisi kertoi kohtaamisesta risteilyllä ja kyse tosiaan oli siellä tavatusta naisesta, jolla nyt vain sattui olemaan ankkurinappiset vaatteet. Sopivasti laivaristeilyhengessä toki.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #12 : ke 06.06.2018, 01:18:32 »
THL varoittaa jalkapalloturisteja taudeista: Älä koske katukoiraan, pidä kondomeja mukana
https://www.is.fi/terveys/art-2000005708226.html

Jos kuitenkin nylkytät katukoiraa, niin käytä kondomia!

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #13 : ke 06.06.2018, 05:25:35 »

Hmm. Mä muistelen kyllä, että tää biisi kertoi kohtaamisesta risteilyllä ja kyse tosiaan oli siellä tavatusta naisesta, jolla nyt vain sattui olemaan ankkurinappiset vaatteet. Sopivasti laivaristeilyhengessä toki.

Tämä lienee virallinen selitys, mutta nehän eivät keskiössä ole, kun ihmiset levittävät käsityksiään asioista. Siitäpä sanontani: yksi selitys.

Ankkurinaatti on kyllä hauska.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #14 : ke 13.06.2018, 19:04:27 »
Jackson, 6, sanoi viimeisen kerran hyvää yötä kuolevalle pikkusiskolleen

– Pienen pojan ei pitäisi joutua sanomaan hyvästejä rikoskumppanilleen, leikkitoverilleen, parhaalle ystävälleen, pikkusiskolleen. Näin ei pitäisi olla. Mutta tällainen on särkynyt maailma, jossa me elämme.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005718507.html

Mikähän rikos näillä lapsilla on harteillaan? Murha, ryöstö, vakuutuspetos, raiskaus? Se ON valitettavaa, että nykyisin jopa henkirikollisissa on lapsia.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #15 : ke 13.06.2018, 19:11:32 »
Jackson, 6, sanoi viimeisen kerran hyvää yötä kuolevalle pikkusiskolleen

– Pienen pojan ei pitäisi joutua sanomaan hyvästejä rikoskumppanilleen, leikkitoverilleen, parhaalle ystävälleen, pikkusiskolleen. Näin ei pitäisi olla. Mutta tällainen on särkynyt maailma, jossa me elämme.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005718507.html

Mikähän rikos näillä lapsilla on harteillaan? Murha, ryöstö, vakuutuspetos, raiskaus? Se ON valitettavaa, että nykyisin jopa henkirikollisissa on lapsia.

Nyt ei tainnut sanan accomplice käännös mennä ihan kohilleen.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #16 : ke 13.06.2018, 19:15:09 »
^"Partner in crime" lukee alkutekstissä.

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #17 : ke 13.06.2018, 19:53:20 »
Kontekstista päätellen ja ilman muuta taustatietoa, veikkaan kyseessä olevan perheen sisäisestä huumorista ja siihen liittyvästä ilmaisusta joka viitannee kahteen vilkkaaseen lapseen.

Voin olla ihan tuuliajollakin ja siitä saanen huutia..

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #18 : to 14.06.2018, 17:36:14 »
^"Partner in crime" lukee alkutekstissä.

Vaikka sitten sekin, mutta eipä siinäkään taidettu ihan todellisia rikoksia tarkoittaa. Selitys esim. ”Good friends who get in trouble together or get each other in trouble and laugh about it.” Tai vaihtoehtoisesti: ”Your significant one; someone you can depend on to help you get shit done.”

(Urban dictionary)

Joitakin sanontoja ei vain voi kääntää suoraan.
« Viimeksi muokattu: to 14.06.2018, 17:43:01 kirjoittanut Safiiri »

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #19 : to 14.06.2018, 23:00:46 »
Englannin MM-kisajoukkueen majapaikka on kaukana ökyhotellista

Ahaa, joukkue haluaisi asua edes lähellä ökyhotellia, jos eivät sinne asumaan mahdukaan. Läheisyys on hyvä!

https://www.is.fi/mm-futis/art-2000005719775.html