Kirjoittaja Aihe: Foorumin politiikkaa  (Luettu 10381 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hibiscus

• Vieras
Vs: Foorumin politiikkaa
« Vastaus #40 : ti 24.02.2015, 11:00:10 »
Linjoista...

Foorumi voisi kyllä todeta selkeästi, ettei se hyväksy riidan haastamista, ilkeilyä ja nimittelyä.
Toinen asia on sitten se, miten foorumi implementoi mielenilmaisunsa. Voisihan sen tehdä vaikka äänestämällä selkeistä tapauksista.

Mielestäni jos huonosta käytöksestä kärsiviä on enemmän kuin siitä nauttivia, Admin on vastuussa tilanteesta.

Jospa avaisit ehdottamasi äänesyksen itsestäsi, niin nähtäisiin, kuinka se toimii. Koko äijäkööri ei taida olla vielä täällä. Minusta tosiasiassa äänestykset henkiöistä ovat muille foorumeille kuuluvia käytäntöjä. Se on yksi tapa manipuloida ylläpitoa.

Poissa Vatupassi

• Konkari
« Vastaus #41 : ti 24.02.2015, 11:13:33 »
Tässä on kyse siitä, että jonkinasteinen vastakkain asettelu rivikirjoittajan ja ylläpidon välillä kuuluu asiaan. Jos pomonsa kanssa ei voi olla kaveri, yhtä vähän adminin, kokemusta siitä on jo paljon ennen Juhaa.

Järjestäjän kehuminen on teennäistä hölynpölyä, mikä ei kuvasta ollenkaan todellisia tunteita vaan jolla koetetaan varmistaa omaa asemaa yhteisössä. Järjestin kerran kilpailutapahtuman, mikä sai ylenpalttista kiittelyä kaikilta osallistujilta. Jopa liiton jaiken nähnyt toimihenkilö kehui tapahtumaa parhaaksi evö nevö ja liittooli kustantanutkin sen. Kun pari vuotta myöhemmin olisin järjestänyt saman tapahtuman kokonaan omasta pussistani, yksikään lipojista ei halunnut tulla ja muistakin vain yksi. Jos joskus vedän foorumia, viimeinen asia mitä haluan on typerä monotoninen kiittely.

;)-Suomalaisista ei turhaan sanota että niillä on herra-viha, liittyneen historialliseen viitekehykseen
ollaan oltu niin mota kertaa vieraan vallan alaisia.

-Venäjällä taas ihan pidetään itsestään selvänä, että oppilas voi olla"ystävä opettajan kanssa
ja viedä konvehtirasian.
-Kun järjestelmä on vastaan, niin verkostoista tulee sitäkin tärkeämpiä!

Poissa Vatupassi

• Konkari
« Vastaus #42 : ti 24.02.2015, 11:17:29 »
pomon rooli on aina kusinen,
teet niin taikka näin se on väärin päin!

-siksi johtan pitää aina lähellään tärkein porukka joka tukee sua kaikissa tilanteissa,

ja palauttaa maan pinnalle, jos rupee pissiä kertymään limbiseen aivolohkoon!

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #43 : ti 24.02.2015, 11:40:55 »
Linjoista...

Foorumi voisi kyllä todeta selkeästi, ettei se hyväksy riidan haastamista, ilkeilyä ja nimittelyä.
Toinen asia on sitten se, miten foorumi implementoi mielenilmaisunsa. Voisihan sen tehdä vaikka äänestämällä selkeistä tapauksista.

Mielestäni jos huonosta käytöksestä kärsiviä on enemmän kuin siitä nauttivia, Admin on vastuussa tilanteesta.

Jospa avaisit ehdottamasi äänesyksen itsestäsi, niin nähtäisiin, kuinka se toimii. Koko äijäkööri ei taida olla vielä täällä. Minusta tosiasiassa äänestykset henkiöistä ovat muille foorumeille kuuluvia käytäntöjä. Se on yksi tapa manipuloida ylläpitoa.

Et siis ymmärtänyt esitystäni. En ole ehdottanut äänestystä henkilöistä, mutta ad hominem on parasta mihin hibiscus pystyy.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #44 : ti 24.02.2015, 11:50:52 »
Linjoista...

Et siis ymmärtänyt esitystäni. En ole ehdottanut äänestystä henkilöistä, mutta ad hominem on parasta mihin hibiscus pystyy.

En ymmärrä muutenkaan omintakeista ja yleisistä käytännöistä poikkeavaa ilmaisuasi, mutta tunnistan kyllä ad hominem -viestintäsi, harhaiset vihajailusi ja siis-tulkintasi. Kaada itsellesi vaan!

Paikalla Xantippa

• Konkari
« Vastaus #45 : ti 24.02.2015, 11:51:51 »
Tässä on kyse siitä, että jonkinasteinen vastakkain asettelu rivikirjoittajan ja ylläpidon välillä kuuluu asiaan. Jos pomonsa kanssa ei voi olla kaveri, yhtä vähän adminin, kokemusta siitä on jo paljon ennen Juhaa.

Höpön löpön. Ei sinun tarvitse olla kaveri yhtään kenenkään kanssa, mutta kohtelias voisit olla. Jos vastoin parempaa tietoasi kumminkin nyt sattuisit ottamaan kutsun vastaan pomon kotiin, tuskin aloittaisit illanviettoa haukkumalla pomoasi?

En ymmärrä tätä, että joku voi ottaa itselleen oikeuden paitsi röhnöttää ruokapöydässä niin haukkua ruuan tarjoajaa.

Itse en ole mitään mieltä tämän foorumin pidosta sinällään, vaan ainoastaan sanonut, että olipas kivaa ja reilua, että joku viitsi tämän asian tehdä - vaikka varmaan Juhakin sen tiesi, että paskaahan tästäkin tempusta niskaan saa.

Ikävää, että sinun nuoleskelemasi ylläpito ei sitten saanutkaan foorumia aikaiseksi. Ikävää, että tahtosi siitä, että kukaan ei rekkaudu tänne, vaan jää pyörimään pitkin nettiä, ei toteutunutkaan. Ikävää, että nyt ei tehtykään sinun mielesi mukaan. Sellaistakin elämä joskus on!

T: Xante

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #46 : ti 24.02.2015, 12:10:09 »
Täällä(kin) on taas metakeskustelu hyvässä vauhdissa. Foorumilla on enemmän viestejä foorumin formaatista kuin keskusteluviestejä. Rupatellaan ja katsotaan miten tämä kehittyy. Ja jos tulee kilpailevia foorumeita, niin tehdään sama. Sen jälkeen voi arvioida jatkoja tai vaikkapa mahdollisia yhdistymisiä.

Socrates

• Vieras
« Vastaus #47 : ti 24.02.2015, 12:11:16 »
Ehdotin heti näkkärin lopettamistiedom tultua Juhaa teknisiltä osin jatkajaksi mutta samalla toivoin muita mukaan ylläpitotiimiin. Koska Juha haluaa kaveerata monien tahojen kanssa, ainakin äijäkööri vie häntä kuin litran mittaa, jos tänne rantautuu. Se on nähty vaikka kuinka monesti.

Juha minut tänne maanitteli ja vastasi viestiini idioottimaisesti joten oma vikansa. Halusi minut muuten räyhäämään Fb: iinkin. Tykkää säpinästä.

mks

• Vieras
« Vastaus #48 : ti 24.02.2015, 12:21:28 »
Jos pomonsa kanssa ei voi olla kaveri, yhtä vähän adminin, kokemusta siitä on jo paljon ennen Juhaa.
Ikävää, että sinun nuoleskelemasi ylläpito ei sitten saanutkaan foorumia aikaiseksi.

Onhan Socrates liponut jo muuhunkin suuntaan, joten toivoa on!

Tarjosin jo Don Quixotelle 20€ oman foorumin pystyttämisen, se kun häneltä ilmoituksensa mukaan luontuu 10 - 20 minuutissa mainitulla kustannuksella. Tarjoan nyt myös Sancho Panzalle perässäratsastuksen tueksi saman summan Rosinanten sapuskoihin.

Toivon, että tällä foorumilla hissukseen loppuu ennakoiva mäkätys joidenkin muualla historiassa koettujen todellisuuteen tai kuvitelmiin perustuvien turhaumien mukaan.

Ennusteilla on riskinsä toteutua. Siksi kannattaa reivata ennuste niin positiiviseksi kuin rohkea realismi sallii.

mks

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #49 : ti 24.02.2015, 12:32:05 »
No onhan niitä täysin ilmaisiakin foorumeita, jos joku haluaa sellaisen perustaa. Niissä on maksuttomissa versioissa luultavasti aina mainoksia rasitteena. Tosin masullisissakin tahtoo kyytipojiksi mainoksia tuppautua, mikäli niitä ei estetä.

Socrates

• Vieras
« Vastaus #50 : ti 24.02.2015, 13:04:34 »
Höpön löpön. Ei sinun tarvitse olla kaveri yhtään kenenkään kanssa, mutta kohtelias voisit olla. Jos vastoin parempaa tietoasi kumminkin nyt sattuisit ottamaan kutsun vastaan pomon kotiin, tuskin aloittaisit illanviettoa haukkumalla pomoasi?

En ymmärrä tätä, että joku voi ottaa itselleen oikeuden paitsi röhnöttää ruokapöydässä niin haukkua ruuan tarjoajaa.

Itse en ole mitään mieltä tämän foorumin pidosta sinällään, vaan ainoastaan sanonut, että olipas kivaa ja reilua, että joku viitsi tämän asian tehdä - vaikka varmaan Juhakin sen tiesi, että paskaahan tästäkin tempusta niskaan saa.

Ikävää, että sinun nuoleskelemasi ylläpito ei sitten saanutkaan foorumia aikaiseksi. Ikävää, että tahtosi siitä, että kukaan ei rekkaudu tänne, vaan jää pyörimään pitkin nettiä, ei toteutunutkaan. Ikävää, että nyt ei tehtykään sinun mielesi mukaan. Sellaistakin elämä joskus on!

Minä on muodosta ihmisestä käsitystä lainkaan sen perusteella, tarjoaako hän minulle lounaan tai keskustelualustan vai ei. Siinä painavat ihan muut seikat ja arvot.

Poissa wade

• Konkari
« Vastaus #51 : ti 24.02.2015, 13:32:05 »
Jos pomonsa kanssa ei voi olla kaveri, yhtä vähän adminin, kokemusta siitä on jo paljon ennen Juhaa.
Ikävää, että sinun nuoleskelemasi ylläpito ei sitten saanutkaan foorumia aikaiseksi.

Onhan Socrates liponut jo muuhunkin suuntaan, joten toivoa on!

Tarjosin jo Don Quixotelle 20€ oman foorumin pystyttämisen, se kun häneltä ilmoituksensa mukaan luontuu 10 - 20 minuutissa mainitulla kustannuksella. Tarjoan nyt myös Sancho Panzalle perässäratsastuksen tueksi saman summan Rosinanten sapuskoihin.

Toivon, että tällä foorumilla hissukseen loppuu ennakoiva mäkätys joidenkin muualla historiassa koettujen todellisuuteen tai kuvitelmiin perustuvien turhaumien mukaan.

Ennusteilla on riskinsä toteutua. Siksi kannattaa reivata ennuste niin positiiviseksi kuin rohkea realismi sallii.

mks

Näin!

Mahdollisuuksia täynnä olevassa maailmassa ei ole välttämättömiä lopputulemia: kyse on osittain siitä millaisia ennusteita tulevasta tehdään, ja mitä tehdään noiden ennusteiden toteutumiseksi.

Jos ennustaa välttämätöntä pahaa ja alkaa välittömästi toimimaan tämän ennustuksen determinoimana, niin miten siitä olisi edes teoreettista mahdollisuutta johonkin muuhun?

Paikalla Xantippa

• Konkari
« Vastaus #52 : ti 24.02.2015, 14:04:54 »

Minä on muodosta ihmisestä käsitystä lainkaan sen perusteella, tarjoaako hän minulle lounaan tai keskustelualustan vai ei. Siinä painavat ihan muut seikat ja arvot.

En minäkään. Sen sijaan en ikinä ottaisi vastaan lounasta tai keskustelualustaa ihmiseltä, jota en voi laisinkaan arvostaa. Minusta sellainen olisi paitsi erittäin noloa, myös epäeettistä.

Kyse on siis siitä, miten arvotan itseni ja millaiset arvot ja seikat tekojani ohjaa.

Rasti ruutuun

• Vieras
« Vastaus #53 : ti 24.02.2015, 14:53:41 »

En minäkään. Sen sijaan en ikinä ottaisi vastaan lounasta tai keskustelualustaa ihmiseltä, jota en voi laisinkaan arvostaa. Minusta sellainen olisi paitsi erittäin noloa, myös epäeettistä.

Kyse on siis siitä, miten arvotan itseni ja millaiset arvot ja seikat tekojani ohjaa.

Loistavasti sanottu, täysin samaa mieltä.

Ottaessaan ilmaisen lounaan vastaan ihmiseltä, jota pitää pääsääntöisesti mulkkuna, tekee itsestään säällittävän pellen.
Pellen, jonka ainoa tehtävä on yrittää hakea tukea omille jutuilleen.

Socrates

• Vieras
« Vastaus #54 : ti 24.02.2015, 15:30:58 »

Niin, minä kun arvostan oman panokseni kirjoittajana korkeammalle kuin Juhan panoksen admininä ja kai hänkin kun miin kovasti minua tänne maanitteli ja juurikin sillä perusteella, että vedän muita mukana. Juha ei ole täällä tarjonnut muuta kuin törkyviestin asialliseen postaukseeni ja saa ansionsa mukaan.

Ylipäätän miehen projekti on ollut saattaa minut hankaliin välikäsiin ja huonoon valoon muiden kirjoittajien silmissä . Siinä hän on onnistunut kiitettävästi.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #55 : ti 24.02.2015, 15:38:47 »
Juha minut tänne maanitteli ja vastasi viestiini idioottimaisesti joten oma vikansa. Halusi minut muuten räyhäämään Fb: iinkin. Tykkää säpinästä.

Luutuneisuuksien tuulettelu on kivaa.

Suurimman osan voi toki tehdä itse tykönään, mutta jonkin verran tarttee apua, että pääsee käsiksi. Jotkin projektit voivat olla toki yhteisempiä, kuten vaikka politiikan ja käytäntöjen tapauksessa.

Ehkä Socrusta hain vetoapua. Rajojen rikkominen on vaikeaa, ja sitä ei olisi niin mielellään yksin. Yksintoiminta, "yksilöaktivismi" on kyllä paras tavoite. Toivottavasti itse yllän siihen selkeästi joskus.

Rasti ruutuun

• Vieras
« Vastaus #56 : ti 24.02.2015, 15:40:12 »

Ylipäätän miehen projekti on ollut saattaa minut hankaliin välikäsiin ja huonoon valoon muiden kirjoittajien silmissä . Siinä hän on onnistunut kiitettävästi.

Ihminen netin ulkopuolella, kuten myös netissä, on itse vastuussa siitä, millaisessa valossa hänet nähdään.
Jos vaikuttaa siltä, että joku on sinua työntämässä hankalaan välikäteen, on ehkä parempi vetää johtopäätökset asian tilasta ennen kuin itsellä kilahtaa.

Turha syytellä ketään muuta; ainakaan nikillä kirjoitettaessa.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #57 : ti 24.02.2015, 15:42:39 »
Niin, minä kun arvostan oman panokseni kirjoittajana korkeammalle kuin Juhan panoksen admininä ja kai hänkin kun miin kovasti minua tänne maanitteli ja juurikin sillä perusteella, että vedän muita mukana.

Olet tärkeä osa yhteisöä, ja myös haluat olla. Tiedän tämän. Pyysin myös Teehooällää tänne, vaikka tiedän kyllä haasteeksi. Itse päättää, milloin tulee, jos tulee, ja missä olomuodossa. (Joo, olet yhteisöä yhdistävä jollain tapaa. Hajoamista pelkäsin)

Juha ei ole täällä tarjonnut muuta kuin törkyviestin asialliseen postaukseeni ja saa ansionsa mukaan.

Luutuneisuutesi tuulettelua. No hard feelings at all! Sitä paitsi, kirjoittelen nykyään viestejä aika rennosti ja hyvällä mielellä sitäkin enemmän. Toki fiilikset varmaan tästä vaihtelevat joka suuntiin. Mut nyt tätä.

Socru on oikeassa hankalaan välikäteen joutumisessa, ja etenkin sen koennasta. Tuo kohtalo on monella, ja ehkä paljon juuri Socrateella. RR kertoi kaiken, mitä halusin sanoa asiasta.
« Viimeksi muokattu: ti 24.02.2015, 15:47:34 kirjoittanut Juha »

Paikalla Xantippa

• Konkari
« Vastaus #58 : ti 24.02.2015, 15:51:20 »
Niin, minä kun arvostan oman panokseni kirjoittajana korkeammalle kuin Juhan panoksen admininä ja kai hänkin kun miin kovasti minua tänne maanitteli ja juurikin sillä perusteella, että vedän muita mukana. Juha ei ole täällä tarjonnut muuta kuin törkyviestin asialliseen postaukseeni ja saa ansionsa mukaan.

No sitähän nyt sitten sopii toivoa, että löydät alustan, joka on kirjoittelusi arvoinen. Ei olisi kannattanut varmaan sortua imartelun edessä saapumaan alustalle, joka ei ollenkaan tasoasi vastaava.

Paitsi perso muiden imartelulle, taidat olla taipuvainen myös imartelemaan itseäsi. Tuskin persoonastasi on sentään projektiksi asti. Sen sijaan jos toistuvasti joudut jonkun kanssa hankalaan välikäteen, kenties kannattaa miettiä, ovatko omat toimintatavat todellakin toimivia. Einsteinko se oli, joka sanoi, että hulluutta on toimia aina samalla tavalla ja odottaa eri lopputulosta.

Socrates

• Vieras
« Vastaus #59 : ti 24.02.2015, 15:58:24 »
Jospa nyt Xantippa kutoisit vaikka sukkia etkä sekaantuisi minun ja Juhan väleihin, joista et mitään ymmärrä.