Kirjoittaja Aihe: Batesin motelli  (Luettu 85465 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hartsi

• Konkari
Vs: Batesin motelli
« Vastaus #1140 : pe 28.12.2018, 15:35:59 »
Joo, joo, hyviä isiä on Suomessa pilvin pimein enemmän kuin huonoja.

Harmin harmi, että sinulle vaan tuli sellainen epämieluisa isä kokemuksiesi vahvistamiseksi ?

Kyllä niitä isiä kuule riittää joka lähtöön, suurin osa on kyllä hienoja ja kultaisia.
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1141 : pe 28.12.2018, 17:59:20 »
Eipä tuo toisenkaan sukulinjan isätouhu hääviä ole ollut. Äidinisä pani piikansa paksuksi ja suostui naimaan tämän vasta kun esikoinen oli vuoden vanha, kun suku painosti. Kakaroita tuli kaksitoista ja mies vihasi näistä jokaista. Ehkä vähän vähemmän sitä poikaansa joka oli hänen suosikkinsa, ja joka jahtasi sisaruksiaan veitsi kädessä. Nuorimmista sisaruksista ukko otti remmillä luulot pois. Jokainen lapsista lähti kotoa heti kun kynnelle kykeni, osa vanhempia sisaruksiaan sillanpääasemana käyttäen. Nuorin tätini häipyi kun oli vielä koulutkin kesken, ne hän kävi sitten loppuun sukulaisten hoteissa (siirtyen samalla kansakoulusta peruskouluun).

Jotkut sisaruksista ovat saaneet kunnon miehiä, jotkut eivät. Pari enoani jostain syystä jäi täysin naimattomiksi ja lapsettomiksi. Ehkäpä heitä ei se perhe-elämä silleen kiehtonut omalla kohdalla, kuten ei minuakaan.

Poissa Juha

• Konkari
  • Back
« Vastaus #1142 : pe 28.12.2018, 18:03:08 »
En tiedä onko joillekin naisille joilla on ollut hankala tai puuttuva isäsuhde ollut avuksi alkaa uskomaan Isä Jumalaan taikka rakastua Jeesukseen. Itse panteistina olen eliminoinut moiset miesjumaluudet maailmankuvastani kokonaan.

Voi olla allergista reaktiota, josta ei kannata oppia pois.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1143 : pe 28.12.2018, 18:06:34 »
En tiedä onko joillekin naisille joilla on ollut hankala tai puuttuva isäsuhde ollut avuksi alkaa uskomaan Isä Jumalaan taikka rakastua Jeesukseen. Itse panteistina olen eliminoinut moiset miesjumaluudet maailmankuvastani kokonaan.

Voi olla allergista reaktiota, josta ei kannata oppia pois.

Ja kun maailma on väärällään miesjumalan palvojia, ei haittaa millään tavalla että vastaanpullistelijoitakin on. Olivat syyt psykologiset tai mitkä hyvänsä.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1144 : la 29.12.2018, 19:18:38 »
Useallakin saitilla tässä parisen päivää on ollut porukoilla hermot kireällä. Ensin luulin että itse vien riidan kaikkialle minne menen, mutta sitten alkoi vaikuttamaan siltä että yhtälailla on monellakin pinna katkeamaisillaan. Lieneekö joulu ottanut monellekin niin koville. Stressi purkautuu kärttyisyytenä. Itseni olisi kannattanut mennä tänään hakkaamaan säkkiä, mutta oikea polvi on vihoitellut torstaisen treeninkin jäljiltä, joten ei sitten viitsinyt mennä sitä rääkkäämään. Takaoikealla lyödessähän joutuu sillä tavalla jalalla niksauttamaan että siitä ei polvi tykkää. On nämä kaikki nivelvaivat vaikuttaneet olevan katoamaan päin, mutta jotain kummittelua on aina vaan. Sormissa. Isovarpaita särkee välillä. Ja oikeaa polvea sattuu jos kyykkään, ja meinaa mennä (edelleen) jalat alta.

Mutta selvästikin siinä nyt on vaan sillä tavalla loppuvuoden mittaan käynyt että jos en harjoita hikistä liikuntaa 2 - 3 krt/vk niin alkaa tulemaan höyry korvista. Kumma juttu kun aina pidin itseäni vain semiliikunnallisena, en minään urheiluhulluna.

Complete Krav Maga -kirjaa selatessa tajusin yhden jutun. Nyt kun KM:ssa ei kerta oikeastaan ole tarkoitus kilpailla ja paremminkin on niin että treenataan hoitamaan tilanne loppuun ASAP, niin onhan se jännää että kuitenkin toisinaan sparrailemme eli siis kumminkin otamme yhteen kilpailullisessa (joskaan ei kauhean totisessa) mielessä. En tätä ollut sen kummemmin ajatellut että tässä on ristiriita, mutta tuosta jenkkikirjasta luin että oppilaita kannustetaan olemaan kilpailullisia näiden sparrien avulla. Tämä tietysti siksi että täytyyhän olla jonkinlainen voittamisen hinku jos tulee joku tilanne kohdille. Jos asenne on jo valmiiksi se että en halua voittaa, niin yhtä hyvin voi vaikka asettua maahan makaamaan että ota mitä lystäät. Omaisuus tai terveys, tai mitä nyt irti lähtee. Vaikka nirri. Tämmöiset tapaukset eivät Kraviin kaiketi mukaan lähdekään, tai häipyvät ennemmin tai myöhemmin omille teilleen. Näin ollen se että minä jatkan osoittaa että jonkinlaista kilpailullisuutta itsestäni löytyy. Mikä on aika jännä juttu kun kumminkin kovin kärkkäästi arvostelen tai haukun itseäni.

Mutta on se jokin siellä kumminkin, uinumassa, ja treeneissä se voi tulla esille. Hassua sinänsä se poitsu jota voisin, jos saisin, kiksaista, herättää kilpailullisuuden tuntemuksia kaikkein eniten. Hivenen pännii että hänelle en pärjää kauhean hyvin. Aika erikoista että mies johon tuntee jonkin verran vetoa on juuri se jonka haluaisi edes kerran voittaa kunnolla - mitenkään erityisen nöyrä en siis ole, enkä koskaan ole kyennyt tuntemaan mitään "alamaisuutta" miehiä kohtaan, en edes niitä joista pidän tavalla tai toisella. Joku sellainenkin ihmissuhde luonnistuisi minulta paremmin jossa olisin jopa domina mieheen nähden, kuin sellainen että mies jotenkin alistaisi tai dominoisi minua. Sellaiseen ei vaan luontoni taivu kertakaikkiaan.

Voi siinä tietysti olla vaan simppelisti se että kun kumpikin on periaatteessa samalla tasolla, eli tämä peruskurssilta tullut vyötön, niin sitten sitä kilpailullisuutta on ylipäätään mahdollista edes olla. Ihan turha kuvitellakaan että pärjäisi vyöväelle, näille kenties jo vuosiakin harrastaneille. Tietty tuon "kollegani" etuna on hänen aiempi harrastustaustansa toisen lajin parissa. Yksi toinen vyötön mies saattaisi olla iisimpi nakki, mutta hän on harvemmin treeneissä mukana. Kolmas vyötön mies taas on niin kova hanu että lieneekö lie ollut pidempäänkin kuvioissa mukana, ei sitten vaan ole viitsinyt tavoitella vyötä?

Jaa-a, olihan pitkässä parisuhteessanikin aikoinaan jonkinlaista skabaa joissain asioissa varmaan. Vaikken minä sitä kyllä varsinaisesti miehen naamaan tavannut hieroa jos olin jossain asiassa parempi. Ja olihan noita asioita joissa olin huonompi. Esmes ei sitä fyysistä voimaa ole koskaan häävisti ollut. Eikä minua todellakaan haittaa jos mies sitä demonstroi ja kauppakassit kantaa, hah hah.

Mutta olisi se silti kiva sparrissa osua toisinaan tumpulla tuutaten. Osunhan minä monia, mutta en sitten tätä yhtä.  ;D

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #1145 : ma 31.12.2018, 12:57:57 »
Useallakin saitilla tässä parisen päivää on ollut porukoilla hermot kireällä.

En haluaisi tunkeutua tähän Batesin motelliin, mutta kun nimenomaan tässä NB esittää mielenkiintoisimmat juttunsa, en voinut vastustaa kiusausta tulla kuokkavieraaksi tämän kerran. Yritän pysyä pois jatkossa olettaen, että motelli on tarkoitettu yksityisalueeksi.

Yksi syy tähän poikkeukseen on se, että yleisesti tiedossa olevista syistä johtuen olen ollut huolissani, jatkuuko keskustelu enää entiseen tapaan. Olisi haikeata menettää kokonaan keskusteluyhteys ihmisiin (vaikkakin anonyymeihin, joista ei tiedä mitään), kun sitä sentään on jatkunut vuosien ajan.

Huomaan monesti päivän mittaan mietiskeleväni erilaisia asioita ja ajattelevani, että tästäpä kirjoitan foorumille. Eilenkin palatessani autonvientireissulta kävellen ehdin miettiä noin puolen tunnin aikana ties miten monta eri asiaa, joita olisi mielenkiintoista käsitellä muidenkin kanssa foorumiympäristössä. Aina, kun silmiini osui tai korviini kantautui jokin tapahtuma (kaupungillahan koko ajan tapahtuu, ja tapahtumaköyhässä ympäristössä elänyt maalainen puolestaan on herkkä havaitsemaan asioita), ajattelin, että tästä kirjoitan. Sen jälkeen aloin pohdiskella asiaa ja ajauduin aina vain hurjempiin mietteisiin kauas alkuperäisestä asiasta. Ajatukset katkesivat, kun näin jotain muuta aloitin uuden ajatusketjun rakentamisen. Olisi pitänyt puhua ajatuksensa nauhalle, niin olisi saanut saman tien puolen tunnin sekopäisen esitelmän.

Esimerkkejä: Ratikkakuski soitti apinan raivolla torvea autoilijalle, jonka auto oli jäänyt kiskoille. Nuori nainen oli kävelemässä päin punaisia, ja koin itseni nössöksi, kun seisoin valoissa uskaltamatta lähteä. Niinpä minäkin lähdin ylittämään suojatietä punaisten palaessa - mutta nainenpa (jonka "esimerkkiä" olin seurannut) ei lähtenytkään. Raitiovaunu pysähtyi ja päästi kaksi jalankulkijaa kävelemään suojatietä pitkin kadun yli.

Nuo riittäkööt esimerkeiksi, joita olisi pitkä luettelo, jos kaiken muistaisin.

Itse liikun kaupungilla vuoroin jalankulkijan ja vuoroin autoilijan ja joskus polkupyöräilijänkin roolissa. En katso olevani erityisesti mitään noista, kaikkein vähiten polkupyöräilijä. Sen olen joka tapauksessa huomannut, että ihminen on arvokkaimmillaan kävellessään. Kaikki väistävät, kaikki antavat tietä, kaikki ovat  kohteliaita. Yksilön ihmisarvo on vähäisin silloin, kun hän istuu henkilöauton ratissa. Sama ratikkakuski, joka kohteliaasti päästää hänet kadun yli, vaikka sata matkustajaa joutuu sen vuoksi odottamaan, huudattaa hänelle protestiksi torvea, jos hän ei ehdi autollaan tarpeeksi vikkelästi pois lähestyvän raitiovaunun edestä.

Julkinen liikenne on arvokkaampaa kuin yksityinen liikenne, ja iso on arvokkaampaa kuin pieni. Näin ollen julkisen liikenteen kulkuneuvojen, erityisesti raitiovaunujen, kuljettajat ovat katujen kuninkaallisia, joita muiden on kumarrettava. Henkilöautokuski on liikenteen surkein otus. Jos ajaa sadan tuhannen euron autolla, se ehkä vähän lievittää. Jos ajaa (korkeintaan) muutaman sadan euron arvoisella romulla niin kuin minä, kuuluu alimmista alimpiin.

Äh, tarkoitukseni ei ollut tulla höpöttelemään, kun kutsumattomana kuokkavieraana tänne tunkeuduin. Unohdin asemani. Sorry.

Tarkoitukseni oli kertoa talon emännälle, että pidän häntä suuressa arvossa ja koen, että hän on foorumilla jonkinlainen tätihahmo, jolle voi kertoilla asioitaan, ja joka vastaa kärsivällisesti ja kohteliaasti. Ja yleensä vastaa. Se merkitsee paljon erityisesti minunlaiselleni erakolle, jonka sosiaaliset "live-kontaktit" vuoden mittaan rajoittuvat muutamiin satunnaisiin kertoihin, kun joku vanha tuttu vaihtaa kaupassa muutaman sanan. Tämän motellin täti on tullut pari kertaa jopa uniini, ei missään kyseenalaisessa roolissa tai mielessä vaan neutraalisti ihmisenä.

Toivottavasti keskusteleminen jatkuu. Olisi niin paljon asioita, joita olisi mukava käsitellä.

NB:n kertoma lapsuutensa kotiolojen kuvaus esimerkiksi herätti paljon ajatuksia ja sai minut muistelemaan omia olojani, jotka ovat olleet erilaiset. NB:lle isä oli se henkilö, jonka hän jollakin tavalla - jos oikein ymmärsin - koki olleen haitaksi itselleen lähinnä isän alkoholin käytön takia. Allekirjoittaneen tilanne muistuttaa siinä mielessä NB:n kokemuksia, että minunkin elämässäni isä oli se, jonka koin pilaavan ja tuhoavan kaiken, mitä halusin ja mitä arvostin. Hän piti minua itsekkäänä, ja minä pidin häntä itsekkäänä. Kumpi meistä oli itsekäs, vai olimmeko molemmat, se taisi jäädä ratkaisematta.

Pakko lopettaa tähän. Olisi kuitenkin mukava jatkaa aiheesta, josta raapaisin vasta pintaa.

Olen tainnut ennenkin kysyä tätä, mutta kysynpähän uudestaan. Jos sattuisi niin, että keskustelut tällä foorumilla loppuisivat, mitä en toivo, onko olemassa mitään "varapaikkaa", josta täällä vaikuttaneita ihmisiä löytäisi. NB taitaa pitää mainitsemansa useat "saitit" omana tietonaan niin kuin minäkin pidän jotkut foorumit, joihin osallistun. Yhdellähän kirjoittelen omalla nimelläni kuten myös Facebookissa (jossa en mielipiteitäni esittele). Hommafoorumin olen maininnut, mutta en nimimerkkiäni siellä (vaikka se ei liene vaikea arvata vertailemalla kirjoituksia). Ehkä jonnekin Outomaalle voi jollakin pakolaisnimellä kirjautua viimeisenä keinona, jos muut on jo käytetty. Mutta kuten sanottu, toivottavasti meininki jatkuu täällä.

Poissa Vatupassi

• Konkari
« Vastaus #1146 : ma 31.12.2018, 14:09:36 »
 :)Pisteet kotiin!*****

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1147 : ma 31.12.2018, 14:21:00 »
Kiitän, asiallisesti kommentoivat ovat toki motelliin aina tervetulleita. Asiattomasti kommentoiviakin on vuosien varrella ollut.

Voisihan sitä ajatella vaikka jotain FB-ryhmää jota varten luotaisiin anonyymeja "nimiä", mutta monetkin meistä taitavat saada näppylöitä ja syyliä moisista ryhmistä tai Facesta noin ylipäätään. Ja niissä ryhmissä todella vaikeasti pystyy löytämään keskusteluja jotka eivät ole päällimmäisenä.