Kirjoittaja Aihe: Batesin motelli  (Luettu 81709 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kertsi

• Konkari
Vs: Batesin motelli
« Vastaus #1100 : ke 28.11.2018, 19:33:51 »
Selitys voisi olla se, että vasta-aineet, joita labriossa tutkitaan, voivat loksahtaa kohilleen (eli kiinnittyä) monenmoisten bakteerien pintarakenteiden kanssa. Vähän niin kuin yleisavain aukaisee monenlaisia lukkoja, kunhan lukot ovat ns. "samassa sarjassa".

Luithan jo sen aiemmin linkaamani https://huslab.fi/ohjekirja/3552.html ?

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #1101 : ke 28.11.2018, 19:45:06 »
" On esitetty, että varhaisvaiheessa annettu liian lyhyt antibioottikuuri saattaisi toisinaan johtaa siihen, että vasta-aineet eivät myöhemminkään lisäänny mitattaviksi."
lähde: Lymen taudin laboratoriodiagnostiikka

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1102 : ke 28.11.2018, 20:01:23 »
Ainakin sen tänäinen lääkäri siis oli sitä mieltä että kannattaa mennä sinne uusintalabraan joulukuun puolivälissä. Sanoi että vasta-aineet näkyvät kuukausien ajan veressä. Ei hän nähnyt mitään ristiriitaa siinä että käyttää antibiootit tässä välissä.

Tuosta huslabbin linkistä tuli mieleeni että voisikohan herpes simplex yhtäkkiä aiheuttaa niveloireita. Sairastin vesirokon 21-vuotiaana kun olin yhden vyöruusua potevan mummon kanssa tekemisissä. Virus löytyy siis kyllä elimistöstäni. No, eipä nyt ainakaan äkkiseltään löytynyt mitään juttuja moisesta.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #1103 : ke 28.11.2018, 20:14:45 »
Ainakin suolistotulehdusten tai virtsatietulehduksen jälkeen voi iskeä järkyt nivelkivut:
Reaktiivinen niveltulehdus (laitoinkohan tänä joskus aiemmin jo?)
Lasketaankohan IBS muuten tulehdukseksi?

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1104 : ke 28.11.2018, 21:06:18 »
Ainakin suolistotulehdusten tai virtsatietulehduksen jälkeen voi iskeä järkyt nivelkivut:
Reaktiivinen niveltulehdus (laitoinkohan tänä joskus aiemmin jo?)
Lasketaankohan IBS muuten tulehdukseksi?

Ei kai? Juuri luin jostain että IBS on kiusallinen, mutta harmiton vaiva. Eihän siinä mitään tulehdusta kaiketi ole, suolet eivät vaan sulata niitä FODMAP-juttuja? Virtsatietulehduksia minulla ei puolestaan tietääkseni ole ollut sitten 90-luvun.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #1105 : ke 28.11.2018, 21:21:40 »
Ed. linkissä (siltä varalta, ettet nähnyt sitä): (Reaktiivista niveltulehdusta) "Edeltävä bakteeritulehdus voi olla niin vähäoireinen, että ei tiedä sairastaneensa sitä."

En kyllä tiedä, onko siinäkään luuoireita, mutta silmän värikalvon tulehdus voi olla. Siinä voi olla aika rajujakin monen nivelen oireita.
---
Keuhkoklamydiakin voi aiheuttaa sitä: Reaktiivinen artriitti
« Viimeksi muokattu: ke 28.11.2018, 22:20:01 kirjoittanut kertsi »

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1106 : ke 28.11.2018, 22:37:06 »
Elokuun lopun mystisen 3 vrk räkätaudin (hillitöntä aivastelua aamusta iltaan) jälkitaudiksi ajallisesti nivelhommeli kävisi, mutta suolen puolen tai rakon vaivoja en muista. Ensimmäiseksi vihloivat päiväkirjani mukaan ranteet, käsivarret, sääret ja jalkaterät. Nuo viimeiset olin itse unohtanut.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1107 : to 29.11.2018, 21:30:55 »
Kävelin jostakin jonnekin ja yhtäkkiä tajusin perillä että... minua ei ollut sattunut jokaikisellä askeleella kävellessä! Seisoskellessa vähän pisti jonnekin. Mutta noin ylipäätään tänään on päässyt tosi vähällä nivelten suhteen. Treeneissä potkin ilmaan eikä mitään vittumaista vihlaisua lumpion edessä kuten eräänkin kerran vastaavassa tilanteessa.

Voisiko nivelordiilini päättyä...  :o

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #1108 : to 29.11.2018, 21:34:39 »
jee.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1109 : pe 30.11.2018, 18:59:58 »
Eilen askel eteenpäin, tänään puoli askelta taaksepäin. Vihlaisi kaupassa ikävästi ja eipä nuo niin priimat nuo kintut olleet siitä eteenpäin. Sitten tulee vielä kaikista paskin bussi joka aina reuhtoo ja repii ihmisiä miten sattuu. Oikeaa kättäkin särki jo kotona ennen maailmalle lähtöä.

Kaippa tässä jotain sahalaitaa mennään vielä pitkään. Ja se oli kumma juttu että juuri kun olin ajatellut miten hyvässä kunnossa selkäkin yhtäkkiä on, niin on se paska bussi alla ja siellä alkaa selkääkin särkeä. Ne istuimet ovat aivan karmeat.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1110 : ti 04.12.2018, 20:39:26 »
Luulin etten oikein tykkää potkimisesta ja luulon taustalla oli tietysti ajatus että olen siinä ihan paska. Mutta tänään jotenkin napsahti silleen että viimein sisäistin sen homman jotenkin paremmin ja kun vielä polvetkin ovat ilmeisesti(?!) paranemassa, uskalsin yrittää tosissani, ja jumankekkura onhan se potkiskelukin ihan messevää touhua.

Ei mitään haarapotkuja tänään, ihan vaan "mitsiin". Mutta siihen voikin survaista kunnolla.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #1111 : ke 05.12.2018, 10:13:53 »
Norma,

Ennen kuin jätän tämän tänne, muutama asia.

Pyri elämässäsi varmistamaan, että et itse hankkiudu vaarallisiin olosuhteisiin. Ymmärrä myös perusteellisesti se, että saattaisit tulkita jonkin satunnaisen tilanteen pieleen, ylireagoida, ja joutuakin sitten itse törkeästä pahoinpitelystä käräjille. Tilannetaju ja -tietoisuus on A ja O, mutta elämää on myöskään turha liikoja jännittää. Jos odottaisi ja pelkäisi alituiseen jotain pahaa tapahtuvaksi, ei elämisestä tulisi mitään. Nyt kun tämä on kirjoitettu, niin se varsinainen pihvi:

Quit Lying to Women About How to Survive Violent Attacks...Please. (Youtube).

Vinkkini katuhyökkäykseksen kohteeksi joutumisesta naisille, periaate koskee kyllä miehiäkin.

1. Hyökkääjä on erittäin suurella todennäköisyydellä suurikokoisempi ja voimakkaampi, kuin sinä.

2. Hyökkäyksen ensimmäiset sekunnit ovat ratkaisevia. Tärkein seikka: sinun on räjähdettävä sekunnissa raivokkaaseen ja päämäärätietoiseen toimintaan. Ei pidä epäröidä lainkaan, vaan sinun on silloin haluttava toimia, itseään ja omaa toimintaansa ei saa epäillä lainkaan. Ei auta vaikka hallitsisi mitä tekniikoita, jos tositilanteessa ei rohkenekaan käyttää oppimaansa. Monimutkaisempien tekniikoiden opetteluun ja pidempien liikesarjojen aitoon hallintaan menee muutenkin paljon aikaa, eikä niiden treenaaminen ole mitään "voimaannuttavaa" ja kivaa. Parhaimmillaan se on mahdollisimman realistista vääntämistä, ja saattaa tuntua tottumattomasta ahdistavalle. Ahdistavuus on osa pätevää koulutusta.

3. Eläinkunnassa edellisen huomaa hyvin. Pedolla on kyllä nälkä ja se haluaa ruokaa, mutta ei ole valmis menettämään silmäänsä tai katkaisemaan jalkaansa sen eteen. Etsivät mahdollisimman vähällä vaivalla hankittua saalista. Useimmat lopettavat nopeasti, mikäli potentiaalinen saalis laittaakin raivokkaasti hanttiin ja ennen kaikkea - lähtee pakoon heti, kun on päässyt tilanteesta irti. Sama pätee katuhyökkäykseenkin. Jos ei ole muuta mahdollisuutta, täysillä vastaiskuun ja sitten heti jalat alle! Tilanteesta pitää päästä nopeasti irti. Palaa kohtaan yksi ja kaksi.

4. Huuda tilanteessa. Ihmiset aliarvioivat, mitä pelkällä raivokkaalla huudolla voi saada aikaan. Se voi päättää hyökkäyksen alkuunsa; se kiirii sadan metrin päähän, ja kaikki pysähtyvät katsomaan. Jos paikalla on sivullisia, tee selväksi että et edes tunne hyökkääjää. Älä tyydy huutamaan vain apua vaan jos pystyt ja ehdit niin käske, komenna sivullisia apuun. Osoita sivullista sormella ja sano, että sinä siinä, auta minua! Tämä murtaa mahdollisen sivustakatsojan efektin. Tilanteesta tulee sivullisellekin henkilökohtainen.

Eli: Iske raivolla välittömästi takaisin, huuda ja pakene tilanteesta heti, kun vain voit. Pienikokoisen ja heikomman naisen on turha jäädä paikalle tappelemaan "loppuun asti", vaikka saisi räjähtävän alun. Siten saattaa välttyä myös siltä, että onkin itse syytettynä. Suomen lakien mukaan väkivaltaa saa käyttää vain niin paljon, että hyökkäys tulee torjutuksi. Lain mukaan hyökkäyksen torjumisen tulee myös olla suhteessa hyökkäyksen vakavuuteen, ei yhtään enempää. Käräjillä tilanne saatetaan tulkita erittäin helposti hätävarjelun liioitteluksi, vaikka tilanne olisi ollut miten paha. Toisaalta, mitäs yhdestä pahoinpitelytuomiosta, jos riskinä oli vakava uhka omalle terveydelle. Oma terveys ja hyvinvointi on tärkeämpää, kuin ehkä väärin perustein saatu merkintä rikosrekisterissä. Kuten kaikkialla eläinkunnassa, myös ihmisillä on kyky äärimmäiseen raivoon. Se ei sinällään ole paha tai hyvä asia, vaan aggressio on sisäsyntyinen perusviettimme, eikä siinä ominaisuutena ole mitään tuomittavaa. Se mitä kutsumme sivistyneeksi käytökseksi, on käytännössä impulssikontrollia. On erittäin toivottavaa osata hillitä itsensä, mutta elämässä saattaa tulla vastaan tilanteita, jolloin siitä ei ole muuta, kuin haittaa. Toivottavasti tuo klippi oli hyödyllinen.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1112 : ke 05.12.2018, 10:35:14 »
Jep. Klipistä tulee mieleen välittömästi että pitää osata salamannopeasti päättää milloin paeta ja milloin hyökätä. Vastahyökkäystä on Kravissa toisinaan korostettukin. Riippuu tietenkin tilanteesta. (Naisesta lähti sivumennen sanoen ihan samanlaisia ääniä joita välillä kuulen kun saavun salille ja siellä on potkunyrkkeilyporukkaa läsnä... yksi naisista ääntelee aivan samalla tavalla.)

Naisten itsepuolustuskurssilta elokuussa jäi mielikuva että kun mies hyökkää naisen kimppuun ja varsinkin kun on kyse raiskauksesta, laki katsoo vähän suopeammin sitä jos naisella menee hätävarjelun liioittelun puolelle. Tai jos joku vaikka käy lapsen kimppuun ja vanhempi ryntää apuun. Ymmärretään että uhkaavassa tilanteessa ihminen ei välttämättä toimi täydessä järjessä ja emootiot jylläävät. Vaikka helposti mediakin antaa sellaisen vaikutelman että järjestelmä lupsuttelee hyökkääjien perseitä sen minkä ehtii, niin kuitenkin ymmärretään että kun hengestä tai terveydestä on kyse, ei voi edellyttää että ihmiset antavat tehdä itselleen vahinkoa. Omaisuuden suhteen sekä em. kurssilla että Kravissa ovat ohjaajat neuvoneet että luovu suosiolla siitä veskasta tai lompsasta. Saatuaan haluamansa varas lähtee ja nirri säilyy. Omalla kohdallani tämä voisi olla ongelma, sillä olen sen verran lääpälläni omaisuuteni että saattaisin ajattelemattomasti panna kyllä hanttiin, enkä niin vain luovuttaisi omastani. Mutta ei voi tietää miten todellisuudessa. Tämän vain tämmöistä pähkäilyä tuntien oman luonteenlaatunsa.

On erinomainen neuvo sotkea sivulliset heti mukaan, ja korostaa sitä että ei tunne tekijää. Aina kun nämä ah niin viattomat sivulliset saavat seliteltyä itselleen että siinä nyt pariskunta vähän kinastelee keskenään saa jäädä täysin oman onnensa varaan. Olen monta kertaa kuullut tarinan että joku meni pariskunnan väliin ja sai sitten vain muijaltakin turpaansa, vaikka oli yrittänyt puolustaa tätä ukkoaan vastaan.

Kravissa olen joutunut nielemään jonninsorttisen ylpeyteni, ja kyselen muilta kaikenlaisia neuvoja kokoajan, silläkin uhalla että miellyn porukan idiootiksi joka ei ikinä opi nopeasti. No kun en opi niin en opi. Tai oppiipahan edes sosiaalisuutta. Vain lopputulos merkkaa, ei se miten sinne on päädytty. Varmasin suurin ongelmani tositilanteessa olisi juurikin se nopeasti reagoiminen, sillä minulla ei ole mitkään Speedy Gonzales -tason aivot. Mutta paljon puhutaan lihasmuistista treenin yhteydessä. Ehkä se vielä alkaa minullakin toimia. Tai ainakin pitää yrittää panostaa siihen räjähtävyyteen ja voimaan, mitkä nekin ovat kyllä hakusessa kun en moisia ole koskaan liikunnassa tarvinnut. Onhan minulla tähän asti kaikki liikehdintä ollut enempi nautintoon keskittyvää, aistillista (uinti yms.)

Hyvin pitkälti KM:sta on kuitenkin tullut minulle oikeastaan liikuntaharrastus, ja ajatus uhkaavista tilanteista on vaipunut jonnekin taka-alalle. Pelkoon ei harrastukseni siis (enää) perustu. Ennemminkin jännittävyyteen, sillä kun joka kerta on eri setti liikehdintää, homma pysyy mielenkiintoisena. Perfektionistina myös tavallaan pidän siitä että tekniikkaa hiotaan hiomasta päästyään, vaikka olenkin näin alkusuoralla melko jäävi edes puhumaan mistään tekniikasta omalla kohdallani. Voisi jopa sanoa että koreografia kiinnostaa. Mutta nyt tulee tietysti muistaa, jos miettii tositilanteen mahdollisuutta, että sehän ei ole mitään pariluistelua se. Yyperohjaajamme sanoikin että kun joku humalainen tulee hutkimaan, niin siinä grillillä tapellessa ne lyönnit ovat semmoisia huitomisia että aina kannattaa valita perääntyvä liike omalla kohdalla, eikä mennä päin, koska silloin se huitoja saattaa jopa osuakin, vaikka miten päissään olisi. Että turha kuvitella jotta se tosielämän hyökkääjä tai riehuja mitään koreografiaa suorittaa siellä.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #1113 : ke 05.12.2018, 11:01:13 »
^
Luotan KM:n toimivuuteen, koska se on elävästä elämästä ja aidoista tilanteista kehitetty laji. En itse kuitenkaan suosi mitään monimutkaisia ja tyylikkäitä liikesarjoja, koska elävässä elämässä ne ovat usein turhia, pahimmillaan vain ajan ja energian tuhlausta. Vastustaja on saatava torpatuksi, turha siinä on ryhtyä millään hienouksilla kikkailemaan.

Olen muun muassa nähnyt, miten pitkälle lajissaan edistynyt karateka sai katutappelijalta kuokkaan niin, että roikaa. Kamppailulajit ovat ennen kaikkea työkaluja, ja kuten kaikki muutkin työkalut, ne ovat tosipaikassa vain niin hyödyllisiä, kuin käyttäjänsä omat kyvyt käyttää niitä. Monille harrastajille käy niin, että ehdollistuvat samalla liikaa salin sääntöihin ja lajin hienouksiin. Kadulla ei ole mitään sääntöjä, ei kumarrella vastustajalle, ei odoteta toipumisia, ei pyritä "puhtaisiin tekniikoihin". Alla ei ole myöskään tatamia tai painimattoa, jossa on miellyttävä pomppia ja kimpoilla. On esimerkiksi hieman eri asia lyödä kaatuessaan päänsä tatamiin, kuin asfalttiin. Mainitsemistasi puukkoharjoituksista tämä on ihan hyvä klippi:

MUST SEE! I Tried to Stab a US Marine & Cop! Here are 20 Life Saving Lessons Everyone Needs To Know!

Siinä mainitaan sekin tärkeä seikka, että tulee hyväksyä se, että tappelussa tulee itsellekin osumaa. Se on pelin henki.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1114 : ke 05.12.2018, 11:04:52 »
Yyperohjaaja sanoikin kerran että ette mene kaduille kuvaamaan mitään Youtube-videoita liikesarjoista. Että jos siis tulee tilanne, se pitää saada poikki ASAP...

Poissa Socru

• Konkari
  • Sokeri-isi
« Vastaus #1115 : ke 05.12.2018, 11:08:34 »
Yyperohjaaja sanoikin kerran että ette mene kaduille kuvaamaan mitään Youtube-videoita liikesarjoista. Että jos siis tulee tilanne, se pitää saada poikki ASAP...

99% todennäköisyydellä et ikinä joudu minkään katuhyökkäyksen kohteeksi tai jos joku yrittää ryöstää käsilaukkusi, kun olet ysikymppinen, et enää muista mitä piti tehdä.

Elämä ei vain ole täällä niin täynnä uhkia, kuin lehtiä lukemalla voisi luulla.
Kampin playboy  -  tennissukat ja tekohampaat.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1116 : ke 05.12.2018, 11:13:29 »

99% todennäköisyydellä et ikinä joudu minkään katuhyökkäyksen kohteeksi tai jos joku yrittää ryöstää käsilaukkusi, kun olet ysikymppinen, et enää muista mitä piti tehdä.

Elämä ei vain ole täällä niin täynnä uhkia, kuin lehtiä lukemalla voisi luulla.

IP-lajin harjoittamisesta on kuitenkin kaikenlaista muuta hyötyä, joten sitä kannattaa jatkaa vaikka sinne ysikymppiseksi asti jos vaan intoa riittää. Varsinkin jos rankempi liikunta estäisi raihnaistumista, niin mikäs sen kivempi. Minullahan ei ole oikeastaan koskaan ollut talvikaudella mitään kunnollista liikuntamuotoa. Vuosia sitten kävelin pitkiä lenkkejä, mutta nykyään kun on pakko ostaa joka päivä käytettävä bussilippu, niin ei huvita kirmata yhtään sen enempää kuin on pakko. Ja vuosikausia kun katselee yksiä ja samoja maisemia, niin ei jaksa se lenkkeilykään kiehtoa. Uiminen jää talvisin, uimahallissa ei oikein voi alvariinsa rampata kun iho ei kestä sitä klooria. Ja hiihtämään ei välttämättä kauhean usein pääsekään, jos talvi ei ole talvimainen. Järvien jäätymistäkin saa odottaa maailmantappiin asti että sinne pääsisi, kävelemään tai hiihtämään.

Että onpas kerrankin joku liikuntamuoto talvikaudellekin. Ettei sitten kevättalvella ole taas plösähtänyt paska, kuten muutamana aiempana keväänä olen ollut. Nyt itseasiassa pitäisi kai alkaa syödäkin vähän enemmän, kun paino humpsahti 59 kg korville ja eihän treenata jaksa jos on ihan riuku. Pari kiloa olisi hyvä saada takaisinpäin.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #1117 : ke 05.12.2018, 11:16:40 »
^^
Juuri noin. Sen takia Krav Magaa arvostankin: se on realistinen laji, ilman turhia kikkailuja. Minulla on paini- ja judotaustaa, ja myöhemmin muuan iso ja erittäin paha poika opetti lyömään ja potkimaan. Sitten on vähän muutakin koulutusta näiden päälle. Mutta puhetaidot ja nopeat jalat ovat ne tärkeimmät osaamiset. En ole itse mikään katutappelija, enkä ole aktiivisesti hakeutunut niihin tilanteisiin. Mutta osaan kyllä tarvittaessa yhtä sun toista, jos tilanne niin vaatii.

Kovimmat tuntemani jätkät eivät näytä lainkaan kovilta, vaan ihan tavallisilta. He eivät välttämättä edes kiinnitä kadulla mitään huomiota, jos sattuisi tulemaan vastaan. Se, että ei kiinnitä huomiota on vain osa heidän osaamistaan.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1118 : pe 07.12.2018, 09:40:18 »
Olin jo lähes normaali, eilen sitten meni taas kinttu alta kyykistyessä. Oikea polvi lähinnä petti, ja käsiäkin on vähän särkenyt. Tosiaan ihme sahaamista, ei tämä (mikä lieneekään) niin vain anna periksi ja jätä minut jo rauhaan.

Jumalaton väsymys, yrjötystä ja pyörrytystä. Emmä kyllä lähde tänään ekaa kertaan mihinkään sekatreeneihin joissa potkunyrkkeilyväki kumminkin enemmistönä. En yhtään ihmettelisi jos en yhtä ainutta tuttua naamaa näkisi, koska ei ole tullut sellaista vaikutelmaa KM-treenaajien keskuudessa että heissä olisi yksilöitä aivan erityisen painokkaasti nyrkkeilyyn päin kallellaan. Painiin päin kallellaan olevat käyvät siellä toisessa puljussa jossa itse kävin maanantaina tsekkaamassa ja totesin kutakuinkin että ei ole paini (edelleenkään) meikäläisen heiniä. Tottakai harjoitteita teen jos niitä kohdalle osuu, mutta olen todella tyytyväinen siihen että tämä "minun" salini on enempi pystytreenikeskeinen. Ne todellakin ovat minun juttuni, ei se matolla möyrintä.

Mutta Kravissa noin pääasiassa parasta on todellakin sen monipuolisuus. Itse kun kyllästyn hyvin helposti kaikkeen, saattaisin ennenpitkää saada tarpeekseni jos olisi aina vaan yhtä ja samaa, kerta toisensa jälkeen.

Sitä ihmettelen että kun hihhuloin netissä Kravista, kauhean moni tulee mussuttamaan että sehän on sitä painia. Miten niin? Kyllä minulle ainakin ensimmäiseksi tulee Kravista mieleen, ja tuli jo ennen kuin siihen tutustuin, nimenomaan blokkaaminen seisaaltaan. Ja sitä meillä kyllä on eniten ollutkin, tosin meidän sali on tosiaan se pystytreenipainotteinen paikka. En tiedä sitten tuleeko ensi vuonna enempi painia, koska kuulema mattoliikkeisiin tulee joku uusi ohjeistus. Tällaisella ei-vantteralla kropalla kuin meikäläisella on ei kyllä todellakaan mikään luontainen painija ole. Välillä kun salille mennessä tai sieltä poistuessa näen potkunyrkkeilijöitä, heidän slimmi olemuksensa viehättää silmääni ja koen että heihin minun on vaan helpompi samaistua, vaikkei minusta ikinä niin sitkeää sissiä tulekaan kuin he ovat.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1119 : to 13.12.2018, 09:45:28 »
Pitäisiköhän vaan unohtaa loppuvuodeksi tämä että menenkö perjantaina mitsitreeniin vai en. Lyöminen ei olisi ongelma ja potkimistahan olisi nyt kiva harjoitella kun siitä aloin jotain ymmärtääkin, mutta mitsien pitely on aika raskasta ja kun siinä sekaporukassa (jossa pahoin pelkään KM-väen olevan vähemmistönä, ehkä jopa olematonta) on varsinaisia potkunyrkkeilijöitä, niin takuulla lyödään ja potkitaan niin että tuntuu. Tuntuisi tympeältä lähteä sieltä karkuun kesken kaiken että mulle riitti. Kaippa siellä toki jotain huilitaukoja on...

Vihlontaa on siellä sun täällä satunnaisesti ja olohan ei muutenkaan ole lähimainkaan priima. Ehtii sinne ensi vuonnakin. Josko vuoden alusta vaikka tulisi, kun jatkokurssi varsinaisesti alkaa, jotain uusia tyyppejä ja joku heistä olisi yhtä aloittelijan tasolla kuin minä, niin ei tarvitsisi olla (mahdollisesti) ainoana vanhojen patujen seassa.