Kirjoittaja Aihe: Batesin motelli  (Luettu 77923 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Vs: Batesin motelli
« Vastaus #1060 : la 03.11.2018, 12:20:02 »
Tiedän yhden ihmisen jolla lapsena virtsatieinfektio oli johtanut munuaistulehdukseen, harmi kun en kysellyt tuolloin miten se meni ja miltä tuntui. Enivei, en usko että minulla on ollut munuaisissa mitään rajumpia tulehduksia, mutta mietityttää että kun nyt kumminkin virtsassa oli verta jo 12-vuotiaana ja kukaan ei tehnyt millekään mitään, ja virtsasin paksua, ketsuppimaista verta 27-vuotiaana, että onko se jotain vauriota jättänyt. Eka hoidettu VTI minulla oli oireeton. Se havaittiin jossain työhöntuloon liittyneessä tarkastuksessa jossa jostain syystä otettiin myös näytteitä. Olin tuolloin 19-vuotias ja olin juuri aloittanut (suojatun) seksin, joten siitähän se varmaan äityikin. Jotkut naisethan saavat VTI:n milteipä aina kun harrastavat seksiä. Ja tuolloin 1996 kun vuosin sitä paksua verta minulla oli meneillään suhde jossa juipin oli sitten ihan helvetin pakko mukamas saada nuolla jokaikinen kerta kun seksiä harjoitimme, ja hänellä selvästikin oli joku bakteeri suussaan pahasta hengenhajusta päätellen (lemu äityi kun hän esim. joi kuumaa teetä). Tuon pahemman infektion jälkeen suhde jatkui vielä jonkin aikaa ja sain toisenkin tulehduksen, mutta sitten meni bänks ja sen koommin en tiedä VTI:ta itselläni olleen. - Sainpahan melkoisen tarpeekseni cunnilinguksesta tuolloin, ja eipä tuo löyhkäturvan sietäminenkään enää sen koommin ole oikein sujunut, ja siitä tuli tokan eksän kanssa jotain riitaakin välillä kun hänellä suhteemme loppuvaiheissa alkoi se henki haisemaan alvariinsa. Joka osoittautui yhdeksi oireeksi kissa-allergiasta ja hävisi kun erosimme ja kissat jäivät minulle... (Kurkkukipu se lemun aina aiheutti ja kivun aiheutti allergia/astma.)

Minun on oikeastaan ihan peevelin vaikea kuvailla ruokavaliotani, koska se ei todellakaan ole päivästä toiseen sama. Sanon että käytän juustoja. No okei, käytännössä se on sitä että syön juustoa tänään ja sitten saattaakin mennä vaikka viikko tai pidempäänkin ennen kuin muistan että siellä jääkaapissa sitä juustoa olisi. Ja aika usein joudun heittämään juustoja menemään kun ehtivät homehtua. Jotkut kermajuustot ovat alkaneet ihmeellisellä tavalla nesteytyä... (yök). Tai jos sanon että syön jogurttia, niin siinäkin saattaa tulla pitkä aika että en syö, ja aika usein niissä menee "parasta ennen" umpeen. Leipää tulee ostettua tosi harvoin, ja margariinikin ehtii pinnaltaan muuttua toisinaan tummankeltaiseksi ennen kuin sitä seuraavan kerran käytän. Leikkeleidenkin kanssa on vähän niin ja näin, jos nyt on jotain kinkkua joskus tai metukkaa, niin harvemmin (kesäkaudella näitä on alvariinsa, ja leipääkin, koska pitää sinne rantaan saada eväät tehtyä). Joskus meinaa ehtiä kinkutkin mennä pilalle, mutta onneksi kissat ovat toistaiseksi niitä suostuneet syömään vaikkeivat ihan freesejä enää olisikaan. Joskus olen joutunut heittäämään jopa metukkaa menemään, kun on vaan niin vanhaksi mennyt kertakaikkiaan. Välillä kokeilin pakastamistakin kun oli isompi paketti.

Välillä on aikoja ettei minulla ole mitään leikkelettä missään ja maitopurkkiakaan ei löydy. Jos löytyy, käytän maitoa weetabiksin tahi myslin kanssa. Ainoa mitä takuulla käytän jokaikinen päivä on yrttiteet. Kun en oikein kauheasti tykkää vetää vettä sellaisenaan, en juo mehuja enkä varsinkaan limsoja (yök), en kahvia, harvemmin kaakaotakaan, niin sitten se on ne yrttiteet. Välillä uskaltaudun juomaan mustaa, valkeaa tai vihreää teetä, mutta sitä ei voi alkaa joka päivä kitata koska vatsa ei tykkää.

Jos on ihminen joka enimmäkseen unohtaa ruoat jääkaappiin oman onnensa nojaan, niin käyhän siinä sitten niin että vähemmän ja vähemmän viitsii ostaakaan. Varmasti moni ikäiseni kiskoo monin verroin enemmän apetta kuin minä. Minulla kai energiankulutus on aika vähäistä, kun en sitten enempää ole laihtunut kuin parisen kiloa tämän Kravin peruskurssin aikana.  ;D Lieneeköhän äitini ollut samanlainen, koska aina järkytyin siitä miten vähän hänellä oli ruokaa kotona. Ja liikkui kuin vimmattu, ajeli polkupyörällä huimia määriä. Oli tosin kyllä laihakin.

Polvien turvotusten laskettua alkoi mahdoton lonksuna ja möykkä mistä mainitsinkin. Se on laantunut ja jäljellä on naksuntaa jota kuuluu aina kun polvet vähänkin liikkuvat. Viikko sitten oikea isovarpaani alkoi aristaa ja olla kipeä, ja kun se oli ollut joitakin päiviä kipeä, alkoi siitäkin kuulua naksunaa. Vasenkin on vähäsen ikävä, mutta ei niin paha, eikä naksu. Oikeasta ranteesta kuuluu vieno naksahdus jos pyörittää kättä. Äänetön ei kehoni ennenkään ole ollut, mutta nyt on varsinainen naksesirkus nykyään. Nilkoista en kumma kyllä nyt erota, vaikka nekin ovat ainakin joissakin asennoissa tuntuneet ikävältä. Kyynärpäät eivät naksu. Niskat rutisevat (kuten aina).

Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #1061 : la 03.11.2018, 13:49:19 »
Mulla on koko ikäni naksunut ranteet ja olkapäät, ja välillä nilkatkin, ilman että siihen on liittynyt mitään erityistä kipua. Eli varmaan voi olla hyvänlaatuistakin meteliä.

Mitä yrttiteetä vedät? Isoina määrinä jotkut voivat olla haitallisiakin... Muistelen joskus lukeneeni jopa maksavaurioista yrttiteiden haittavaikutuksena.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yrttitee#Terveydelliset_haitat
http://www.yrttitarha.fi/tietopankki/rohdot/maksa.html
"Kun käyttää jotain yrttiä, on perehdyttävä kunnolla sen vaikutuksiin; myös mahdollisiin haittavaikutuksiin."

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1062 : la 03.11.2018, 14:51:50 »
Tavallisia kaupan litkuja. Vuorotellen eri makuja. Esim. karpalo ja persikka olleet lemppareitani viimeaikoina. Taidankin ottaa illalla kuvan nykyisestä arsenaslistani niin pääsee vähemmällä muistelulla.  ;D

- JM

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #1063 : la 03.11.2018, 15:07:51 »
Itse tykkään rooibos-teestä, vaikka sitä tulee kyllä harvoin vedettyä. Ruusunmarjateestä muistaakseni saattaa tulla jotain karvastelua, saattaa johtua sisältämästään C-vitamiinista. Ja muistaakseni minttukin saattaa aiheuttaa mulle närästystä, mutta en muista miten inkivääritee. Ainakin flunssaisena inkivääritee (tuoreesta juuresta) maistuu hyvältä.

Kamomillateestä varoitetaan pujo-allergikkoja ainakin: https://www.iltalehti.fi/allergia/201803022200780597_al.shtml

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #1064 : la 03.11.2018, 17:00:00 »
Jos vaikka kävelisin kymmenenteen kerrokseen yhtä matkaa samanpainoisen rapakuntoisen kanssa, melko varmasti hikoilisin häntä enemmän, koska hikoilu alkaa minulla paljon nopeammin kuin sohvaperunoilla. Läskivuoret raahaavat niin suurta massaa, ettei vertailu ole mielekästä.

No mietipä sitä hien määrää kun olet läski ja rapakuntoinen. Laita videota tänne sitten!

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #1065 : la 03.11.2018, 17:21:05 »
Mulla on koko ikäni naksunut ranteet ja olkapäät, ja välillä nilkatkin, ilman että siihen on liittynyt mitään erityistä kipua. Eli varmaan voi olla hyvänlaatuistakin meteliä

On se,, toivottavasti ei vielä siritä lisäksi mistään, se voisi olla jo pahempi juttu..

Poissa Socru

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #1066 : la 03.11.2018, 19:17:44 »
Jos vaikka kävelisin kymmenenteen kerrokseen yhtä matkaa samanpainoisen rapakuntoisen kanssa, melko varmasti hikoilisin häntä enemmän, koska hikoilu alkaa minulla paljon nopeammin kuin sohvaperunoilla. Läskivuoret raahaavat niin suurta massaa, ettei vertailu ole mielekästä.

No mietipä sitä hien määrää kun olet läski ja rapakuntoinen. Laita videota tänne sitten!

Jos hommaat minulle esimerkiksi 70kg painoliivin, voin näyttää, miltä läskin tuntuu kivuta portaita. Ja hiki lentää...
Kampin playboy  -  tennissukat ja tekohampaat.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1067 : la 03.11.2018, 20:30:50 »
Hölönpölön mulla mitään persikkateetä ole, muistin väärin. Minullahan on ollut parhaimmillaan varmaan 20 - 30 eri teetä kaapissa, mutta on vähän suppeammaksi muuttunut valikoima ihan vaan senkin takia että kun sitä mustaa/vihreää/valkoista ei auta usein juoda, ja ennenkaikkea siksi että mihin tahansa teehen tykästynkin, niin eikös Prisma tai Lidl sen aikanaan hävitä valikoimistaan. K-kaupassa taitaa vähän paremmin pysyä teet tyrkyllä. Koskei ihan kaikkia tule kovin usein juotua, niin turha tässä on kaikkia alkaa esittelemään.

Viimeaikoina olen juonut tämmöisiä kuin

- karpalo/vadelma

- appelsiini/mango/kaneli (tämän kuvittelin persikaksi...)

- kiinanruusu/mustikka/vadelma/mansikka

- vadelmanlehti

Tuo jälkimmäinen on hyvä jos haluaa vähän "teemäisemmän" yrttiteen. Tykkään loorista joissa on useamman eri tyypin valikoima, ja juuri kittasin kohtalaisen nopsaan tahtiin Twining-laatikollisen erilaisia yrttiteitä. En nyt muista enää mitä kaikkea siinä oli, mutta jotkut olivat niin hyviä että löytäisipä niistä kokonaisen oman laatikkonsa. Muutoin on vuosien varrella mennyt tosiaan sitä persikkaa, ananasta, ja mitähän kaikkea lie niin kauan kuin tarjolla on ollut. Jos ei oikeasta teestä tulisi aina ennemmin tai myöhemmin vaivoja, minttumaustettu vihreä tee olisi suosikkini "arkikäytössä", valkoista teetä voisi juoda ihan miten tahansa maustettuna ja mustaahan on äärettömän laaja valikoima maustettuna. Maustamattomana en oikeasta teestä niin erityisemmin pidä.

Joskus tulee ostettua jotain pallerojauheita joissa on sokeria seassa, mutta niitä ei kauhean usein saa alas kun olen niin tottunut siihen että yrttitee on makeuttamatonta, ja makeus milteipä sitten ällöttää.

Oikean mustan teen suurimpia suosikkejani olisivat varmaan suklaa- ja chai-maustetut, jos niitä siis voisin juoda tuosta noin vaan. Noihin em. teihin laittaisiin maitoakin.

- JM

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #1068 : la 03.11.2018, 21:11:40 »
Mintulla maustettu vihreä tee tosiaankin on ihan mukiinmenevää, mutta ei sitä kovin usein tule silti juotua ehkä juuri sen mintun takia (tai sitten sekä vihreä tee että minttu närästävät vähän). Eilen join jasminteetä (vihreää), törkeän hyvää, kun laitoin sokeria. Yrttiteehen en muista laittaneeni sokeria minäkään, mutta vihreään teehen joskus, puhumattakaan mustasta teestä. Ehkä se sokeri pehmentää teen karvautta (aamukahviin eli espressoon laitan maitoa samasta syystä). Jostain syystä tee on minulle enemmän seurajuoma, jota juon silloin kun saan vieraita tai itse olen vierailulla. Erään ystäväni luona join ihanaa lakritsinmakuista vihreää teetä, taisi olla Venäjän tuliainen se.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1069 : su 04.11.2018, 20:11:38 »
Tuntuu että joka kerta kun vain nettiä plärään koskien munuaisten vajaatoimintaa, löytyy joku uusi oire joka on minulle tuttu kokemus. Tähän mennessä löytynyttä:

- nivelkivut

- pahoinvointi

- väsymys

- häikäistyminen (okei, voi siis johtua iästäkin)

- kutina (juuri nytkin kutittaa, enkä tiedä syytä; vuosien ajan olen toisinaan saanut urtikariakohtauksiakin ilman että selviää mistä ne johtuvat)

- suonenvedot (varsinkin viime vuosina on ollut tuon tuostakin tilanne että joku varpaistani menee käppyrään ja sitten kramppaa niin helvetisti

- menossa anemiaa kohti kun Hb laskenut vaikka aina ollut hyvä?

- rytmihäiriöt (näitä varsinkin huonosti nukutun yön jäljiltä) ja sydänoireet (jotain häikkää oli kuulema keväällä 2017 kun tutkittiin rinta-ahdistuksen vuoksi, toistetussa tutkimuksessa ei enää ollut)

- seksuaalinen haluttomuus? (tästähän en voi tietää onko niin vai näin kun kuitenkin olen vuosia ollut enimmäkseen ilman, että onko mahdollisesti tätäkin ollut fyys. syistä kun olen olettanut että masennuksen takia en jaksa etsiskellä hoitoja vaikken mikään nunna todellakaan ole)

- verenpaine koholla (hetken keväällä 2017)

- huimaus? (asentohuimauksen takia en voi tietää huimaako muistakin syistä)

- palelu

- hengenahdistus? (astman takia tästäkään ei voi tietää mikä on milloinkin mitäkin - en välttämättä laske tätä oireistoon tässä)

- selkä/kylkikivut (näitä on kaikenlaisia ollut vuosien varrella, tuskin ehkä näitäkään kannattaa tähän laskea mukaan - olisi varmaan jo finaalivaihe jos ne munuaisista johtuisivat)

Saas nähdä löytyykö vielä lisääkin. Mutta tietenkään se ei sitä tarkoita että varma nakki. Lukemattomia kertoja olen aiemmin viitannut kintaalla jollekin tietylle sairaudelle, koska en kauhean ärhäkästi tapaa alkaa olettamaan että minulla on tämä, tuo, se. Se tuntuu jotenkin niin typerältä. Mutta nyt olen helvetin kyllästynyt näiden polvieni kanssa ja haluaisin tietää jumprahuiti että MIKÄ on että sitä voi kenties jopa hoitaa ihan oikeasti.

Jos ei perjantaina selviä mitään tulen hulluksi.

- JM

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #1070 : su 04.11.2018, 22:32:10 »
^ Kyllähän munuaisten vajaatoiminta voisi nätisti selittää monia oireitasi, vaikka voivat ne johtua useastakin eri syystä. Ihan lonkalta ja maallikkona veikkaisin, että noista mainituista kutina (suonenvetoihin/kramppeihin yhdistettynä) voisivat olla eniten munuaissairauteen viittaavaa. Ja jos on kipua selässä munuaisten kohdalla, se usein on kovaa - ainakin jos on munuaistulehdus (jolloin kai on myös kova kuume). Yksi oire, mitä kannattaa tarkkailla munuais- (ja sydän-) sairauksissa on jalkojen, varsinkin nilkkojen turvotus:
Nefroottinen oireyhtymä (Duodecim)
Potilaalla esiintyy turvotuksia tavallisimmin nilkoissa ja säärissä. Jos turvotusaluetta painaa sormella, alueeseen jää kuoppa (niin sanottu kuoppaturvotus).

Ai niin virtsan väri on tärkeä indikaattori: jos virtsa on tummaa, sameaa tai veristä, on syytä pikaisesti ottaa yhteyttä lääkäriin. Tässä muita tärkeimpiä merkkejä:
https://icreative.am/124819.html (en tiedä kuinka luotettava) Tuossa mainitaan myös vaahtoava virtsa, sen sanotaan kertovan siitä, että virtsassa on paljon proteiineja, mikä ei ole hyvä juttu.
« Viimeksi muokattu: ma 05.11.2018, 00:04:39 kirjoittanut kertsi »

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1071 : ma 05.11.2018, 09:20:06 »
Näitä näkyviä turvotuksia tosiaan ei ole ollut kuin ne Bakerin kystat kintuissa. Jos munuaisissa on häikkää, niin en usko että kysymys on mistään akuutista ja henkeä uhkaavasta, vaan jostain erittäin pitkään jatkuneesta tasaisesta kroonisesta huononemisesta. Ties vaikka tosiaan alkanut jo 90-luvulla jolloin oli niitä infektioita. Tai ehkä sitä ennenkin. Tai voikohan olla niin että joku ihan muu sairaus X voi aiheuttaa hetkellisen munuaisten lievän vajaatoiminnan niin että se näkyy labroissa, vaikkei varsinaisesti pahasti vielä kehossa... Saamissani labratuloksissa oli kaksi eri munuaisarvoa ja näistä toinen oli normaali ja toinen hivenen liian pieni, ja lueskelin että se mikä oli epänormaali arvo on tarkempi tutkimus eli kuin tässä nyt olisi jotain semmoista mikä ei kauhean helposti edes tule esille.

Ekaa kertaa oli aamulla yhden sormen ylänivel ikävän tuntuinen, oik. käden etusormen. Aiemmin tuntu on aina ollut keskimmäisissä nivelissä taikka rystysissä. Se tuntuma sormissa joka tulee aina aamuyöllä ja kestää joskus nousuun asti on vähän vaikeampi kuvailtava kun se ei ole sellaista vihlontaa kuin kaikkialla muualla. Jos puristaa käden nyrkkiin, tuntuu että sormissa on "liikaa" jotain sisällä. Kyllä se niin kuin turvotukselta tuntuu, mutta niin ettei näy. Ja ehkä se ei keskity niveliin, vaan on siellä koko sormessa. Jos kyseessä on nestehommeli niin sittenhän se kyllä taas viittaisi munuaisiin.

Aikoinaan jo parikymppisenä minulla vihloi sääriä, mutta aina niin että että oli rankkasade tulossa siihen perään. Matalapaineko siis lie ärsytti. Sitten se vaan katosi kun vanhenin.

- JM

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1072 : ke 07.11.2018, 22:27:33 »
Ohjaaja sanoi eilen että on kovasti toivottu sparrikertaa, jotenka saimmekin sitten mätkiä oikein sydämemme kyllyydestä. Minullapa oli hanskat mukana/ostettuna, joten hakkasin niin että hiki vaan lensi. Letti oli aivan märkä treenien päälle, olisi pitänyt olla pyyhe mukana että olisi suihkuun päässyt. Potkiskelinkin sen minkä uskalsin. Nythän on niin että kun saa lyödä oikein tosissaan, siinä unohtuu kivut ja säryt ja mitään ikävää tuntemusta ei pääse läpi, joten voi tietty olla että sitten sitä oikein rasittaakin itseään kun on niin euforioissaan. Mutta ei minusta tuntunut pahalta myöhemminkään, ei ennen tämän päivä iltaa jolloin polvet taas äityivät kun olin istunut luennolla ja kävellyt sen päätteeksi. Jos ne eilisestä ärtyivät niin olisi niiden nyt luullut jo aiemmin kiukutelleen, kun ei se sporttihumala kauaa kestä kumminkaan.

Sen verran olin kuitenkin yölläkin vielä säpinöissäni että heräsin joskus klo 3 maissa, mitä en tee oikeastaan koskaan. En tiedä miten suuri osuus yöstä meni hereillä maatessa, tuntuu etten nukkunut kuin muutaman tunnin. Olen helvetin väsynyt, mutta en juurikaan sen väsyneempi kuin mitä olen normaalistikaan (eli olen aina väsynyt).

- JM

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1073 : to 08.11.2018, 21:02:40 »
Jotenkin aina niin lohdullista kuulla tai nähdä että ei se muillakaan aina suju. Veitsihipan lomassa itseäni haukuttuani pari vihreävyöläistä sanoi että samanlaisia me kaikki alussa oltiin. Sitten marisin jalkasählingeistäni isolle peruskurssilaismiehelle ja hän sanoi että hänellä on sama ongelma.

Pönötystä ei kauheammin ollut. Jotkut ovat iloisempia ja jotkut vakavampia, mutta tietynlaista kuolemanvakavuutta ei ollut vaikka ruskeavöinen ohjaaja ei varsinaisesti huumorimiehiä olekaan.

Vaihtelevuus on yksi KM:ssa vetoavista seikoista. Erilaisia ihmisiä, eri harjoituksia, erilaisia tuloksia ja kokemuksia.

- JM

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1074 : la 10.11.2018, 22:07:42 »
Alkukeväästä yli 65-kiloinen plösö, ja eilenaamulla 60,3 kg. In your face, jotka kuvittelette että keski-ikä on pelkkää väistämätöntä läskiintymistä.

Tosin osittain tämä keventyminen johtuu ruokahalun puutteesta. Ekaa kertaa sitä tuli tuossa keväällä niin että pari kiloa taisi kadota aika nopsaankin. Nyt sitä on ollut viimeaikoina, sen lisäksi että kun on ollut parina iltana viikossa riehumassa, niin ei edes ehdi syömään. Ja kotiin tultua ei jaksa.

- JM

Poissa Socru

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #1075 : su 18.11.2018, 16:58:06 »
On ollut puhetta, että seuraava miehesi on läski vanha hintti, niin miellyttäisikö noista jompi kumpi silmääsi:

www.iltalehti.fi/tyoelama/a/3d4c3b96-41f3-478b-9473-3e6e59a3c1ef
Kampin playboy  -  tennissukat ja tekohampaat.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1076 : su 18.11.2018, 17:43:48 »
Vanhemmiten se on näennä vitsit vähissä kun tuommoista läskiä hinttiä pitää jankata. Pidä hyvänäsi vaan jos homostuttaa. Ei tartte multa kysellä kumpaa saat panna. Ota molemmat.

- JM