Kirjoittaja Aihe: Batesin motelli  (Luettu 72395 kertaa)

TSS, Topi, Brutto ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Socru

• Konkari
  • Säätäjä
Vs: Batesin motelli
« Vastaus #900 : to 11.10.2018, 09:32:11 »
En kyllä ihan ajatellut että alkaisin joissain hikisissä treeneissä kissankuselta (=pinttyneeltä hieltä) haisevassa budosalissa himoamaan vuoroin ketäkin miestä. Nyt oli treeneissä se poitsu joka kerran parinani piteli sekunnin ranteestani kiinni vielä kun oli huudettu seis. Tällä kertaa sitä vasta oikein kädestä pideltiinkin. Nimittäin harjoituksessa piti vääntää vastustajan kättä niin että tämä kiepahtaa ketoon. Minulla kun on ranteet muutenkin kipuilleet, parkaisin kun mies vääntää.

Tämä sitten alkoi hieromaan rannettani huolehtivaisesti.

Yli vuosi selibaattia ja 6 v ylipäätään ihan oikeasti mainittavaksi kelvollisesta seksistä niin ei se paljoa ota että ajattelee jo ties mitä pienimmästäkin eleestä. Tätä menoa vielä raiskaan siellä treeneissä jonkun. Tsiisus kraistus mikä himo iskee yhtäkkiä.

Älä sorru huonoille teille. Sulla on jo kaksi hyvää harrastusta runq ja krav maga.
Jos joku mussuttaa, usutan Gestapon kimppuun.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #901 : to 11.10.2018, 09:42:28 »
Eläissäni en ole lennosta pokannut ketään, eli iskenyt miehiä livenä. Tuntuisihan se aika hassulta aloittaa piirun verran alta viisikymppisenä. Olisiko sitten joku viidenkympin villitys. Olihan se meno jonkin aikaa melkoista 41-vuotiaanakin, että silloin lienee ollut aiempi villitys. Ero teki niin epätoivoiseksi ja vieroitusoireet seksistä olivat melkoiset, joten miehissä tuli käytyä - mutta aina netin kautta kontakti luoden. Ei koskaan livenä.

Itsetuntoni on niin paska että hourupäisten unelmien rinnalle nousee aina se visio että menen jotenkin kömpelösti kysymään että onkos herra varattu tahi onko sulla kumppania tai jotain muuta tämmöistä ja toinen vastaa että on, ja eipä tule kiva olo. Ja jos vastaisi että ei ole, niin miten helvetissä siitä sitten edetään? Täräytänkö suoraan että lähex paneen? Koska mitään muutahan siinä kumminkaan ei ole tarjolla jos ikäeroa on messevästi.

Nämä Krav Magan oppilaat ovat niin vakaviakin että ties mitä nörttejä, ja menevät vaan takalukkoon jos joku muija käy härskiksi.
Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM

Paikalla Socru

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #902 : to 11.10.2018, 10:17:52 »
                    ^
Pokailu urheiluseuran treeneissä on aika kinkkinen juttu, jonka ainakin itse kierrän kaukaa, vaikka joskus on mieli tehnytkin. Siinä on jotain samaa kuin seuranhaku saunassa eli pilaa "pyhän" paikan/tilanteen. Tavallaan juuri tuollaisissa tilanteissa, joihin liittyy fyysistä kontaktia ja/tai paljastavaa pintaa, ei katsota hyvällä mitään seksuaalisuutren liittyvää toimintaa.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #903 : to 11.10.2018, 10:25:46 »
                    ^
Pokailu urheiluseuran treeneissä on aika kinkkinen juttu, jonka ainakin itse kierrän kaukaa, vaikka joskus on mieli tehnytkin. Siinä on jotain samaa kuin seuranhaku saunassa eli pilaa "pyhän" paikan/tilanteen. Tavallaan juuri tuollaisissa tilanteissa, joihin liittyy fyysistä kontaktia ja/tai paljastavaa pintaa, ei katsota hyvällä mitään seksuaalisuutren liittyvää toimintaa.

Indeed. Jotenkin oli henkisesti helpompaa siihen asti että tämä yksi herra piti siitä ranteestani himpun verran "liian kauan" kiinni. Siihen asti en ollut ajatellut mitään erikoisia yhdestäkään miehestä koko ryhmässä, mutta yksi pieni ohikiitävä ele ja johon on matopurkki auki ja levällään. Voisihan sitä tietysti ajatella että lisänä rikka rokassa ja on sitäkin mielenkiintoisempaa se ähellys siellä jos on jotain "kutinaa". Enkä minä siellä ryhmässä ehdi kuolata ja läähättää (paitsi väsymyksestä), mutta kun treenit on ohi niin johan pyörii päässä. Aloin jo saamaan vähän paremmin untakin touhun jälkeen tässä taannoin, kun ei enää liikesarjat niin viuhtoneet päässä pitkin yötä, mutta nyt menee taas unet.

Mutta en minä sitä miestä syytä, enhän minä tiedä onko tuossa "mitään" ja kaikki sekoilu voi olla vaan omien korvieni välissä. Mitäs elän tämmöistä luostarielämää, saatana.

Kuva treeneistä:

- JM

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #904 : to 11.10.2018, 10:26:21 »
Kyllähän se heppukin on jo huomannut mikä on pelin henki ellei satu olemaan ihan sokea. Nainen kehrää kuin kiimainen puuma kun vähän tassua silittää.

Poissa hibiscus

• Täysjäsen
« Vastaus #905 : to 11.10.2018, 11:01:14 »
Kyllähän se heppukin on jo huomannut mikä on pelin henki ellei satu olemaan ihan sokea. Nainen kehrää kuin kiimainen puuma kun vähän tassua silittää.

Onko sinulla omakohtaista kokemusta saada nainen kehräämään kuin puuma tassua silittämisellä? Aikamoinenen yleistys. Olet täällä misogyyninä monen muun misogyynin joukossa

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #906 : to 11.10.2018, 11:37:20 »

Tarttis varmaan kehrätä siellä eikä täällä netissä että mitään huomaisi. Mutta mää olen livenä niin tönkkö että ei minusta tiedä mitä päässäni liikkuu.

Oltiin varmasn ekaa kertaa tämän poitsun kanssa parina kun alkoi harmittaa että olin niin paska ettei liikesarjat mene jakeluun. Menin sitten avautumaan että motorisia ongelmia ollut aina kun olen lievästi autistinen. Ei hän siihen mitään sanonut (vaisu tapaus muutenkin, oikeastaan jokainen mies siellä on - ottavat jutun niin vakavissaan?) Mutta jos nyt vaikka jotain empatiaa tuntee. Mistä minä tiedän...

Oli hakusessa sekin että miten ne kädet pitääkään laittaa, kun tuli minun vuoroni väntää mies mäkeen. Mies yritti asetella kättäni ja haettiin ja haettiin sitä asentoa, kunnes toisen parin jäsen puuttui asiaan ja kysyi että olenko oikeakätinen, jonka jälkeen hän sitten sai meidät asemiin.

Ei se sitten tuolta pariltanikaan aina kaikki luonnistu, vaikka aikojen alussa jännitin häntä että kun on niin etevä.

Hauskaa menoa, naurattaa se räpellys vieläkin.

- JM

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #907 : to 11.10.2018, 18:50:49 »
On se vaan niin ihqu biisi.

https://www.youtube.com/watch?v=u1ZoHfJZACA

Black: Wonderful Life

Hurtsilla on samanniminen, mutta heiltä soitan mieluummin tämän:

https://www.youtube.com/watch?v=MBCkfjqGQ5A

Hurts: Evelyn

(Olen takuulla tuutannut tuon ekan biisin jo johonkin musaketjuun, joten laitoin ihan vaan Motelliin soimaan.)

- JM

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #908 : ma 15.10.2018, 09:22:31 »
Viikko pitää odotella röntgen-kuvien ja reumalabrojen tuloksia. Revin varmaan tukan päästäni niitä odotellessa.  :( Minä en todellakaan ole mikään kauhean vahva ihminen, ja henkinen vahvuus alkaa väpättää ja horjua aina varsinkin silloin kun fyysinen vahvuus on niin ja noin. Tiesin kyllä etten ole mikään voimanpesä, mutta en minä oikein ole osannut ajatella niin että olisin ihan niin paska ettei minusta ole siihen Krav Magaan. Minusta se ei nyt niin myyttisen ihmeellistä vääntöä ole kuin jotkut ovat kuvitelleet. Alkujumppa, ähellystä niin ja ja noin ja sitten se loppu-mikä-lie, en oikein edes tiedä mikä sen nimi on. Minusta siellä ei ole mitään tosi raskasta. Yksi kaverini uumoili etten jaksa koska minulla on astma, mutta nyt on ollut ilmeisesti tavallista vähähomeisempi syksy joten en ole ollut niin paskassa kunnossa keuhkojeni kanssa kuin esim. syksyinä 2015 ja 2017. Tottakai hengästyn alkuun kun alkulämmittely, mutta punottaa ja hikoilee ne muutkin. Ja sitten ei kun homma jatkuu kun on aikansa huohottanut.

Mutta ilmeisestikään ne alun haarahyppelyt ja lopun kyykyt eivät sitten polviani miellyttäneet. Kyllähän tässä väkisinkin tulee mieleen että ehkäpä olisin jo kondiksessa jos ei ne polvet olisi kokoajan rasituksessa. Enkä malta olla tekemättä kävelylenkkejäkään, kun on tämmöiset ilmat.

Sitten on selkää ja sitä sun tätä. Kaikkea tätä on ollut muutenkin, rasittavintahan on että kaikki on nyt vaan yhtäaikaa tai kokoajan limittäin ja lomittain. Ja nyt sitten törmään siihen ilmiöön mistä minä en ole koskaan urheilussa tahi liikunnassa pitänyt, eli siihen että pitäisi vaan jaksaa, jaksaa vaikka olisi ihan hajalla. Se on joku äärimaskuliininen asenne että pitää urheilla itsensä rikki ja sitten urheillaan vielä lisää. Tämä sanonta "urheilija ei tervettä päivää näe" ihmetyttää. Onko vaiva tuskan väärti? Kiinnitin huomiota lauantaina salillakin siihen että ihmisillä oli kaikenlaisia tuki. Kellä polvessa, ja aika monella nilkoissa. Saattoivat ne ihan tukeakin vaan ilman että on ollut vammoja, mutta entäpä jos on ollut. Kravissakin yhdellä poitsulla käsivarsi kipeä ja ohjaajallakin selkä. Ja kellähän kaikilla mitä kaikkea?

Olen aikoinaan ajatellut milteipä samoin kuin joku kuuluisuus (en muista kuka) joka on sanonut että ainoa liikunta mitä sivistynyt ihminen harjoittaa on se kun kahvilan pöydän ääressä nostaa shakkinappulaa.  :P

Elikä jos tämä meno nyt tämmöisenä jatkuu, niin lähteekö tässä 2,5 kk kokeilun jälkeen sitoutumaan kokonaiseen 6 kk vääntöön ja ähinään... Todella, todella vaikea päätös. Mutta kun tämä nykyinen kurssi päättyy marraskuun puolivälissä, niin kaippa se jatkokausi kuitenkin alkaa vasta ensi vuoden alussa, että siinähän on sitten jonkin aikaa voi katsastella sitä oloaan. Nyt tämä on kumminkin ollut tällaista tutustumista, mutta teenkö pidemmän sitoumuksen, en tiedä. Voi olla että rankkeneva meno ei edes oikein miellytä ajatuksena. Ennemmin sitä kävisi vaikka peruskurssin toistamiseen. Mutta se nyt tuntuisi vähän hassulta luokalle jäämiseltä.

- JM

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #909 : ma 15.10.2018, 11:23:51 »
Kyykky sattuu varmaan aika monilla keski-ikäisillä ja sitä vanhemmilla polviin. Syynä voi olla toki vika polvissakin, mutta toisaalta huono kyykkytekniikka, heikot tai ylikireät lihakset esim. lonkankoukistaja-lihakset (korostuu istumatyöläisillä), takareiden ylikireys (aika yleistä sellaisilla, joilla on lanneselän kanssa ongelmia - takareiden ja pakaroiden venytys muuten auttaa usein selkävaivoihin(kin)), lantion virheasento jne..

Jos yhtään tulee kipeäksi polvet kyykyssä, tsekkaa ainakin nämä peilin kanssa edestä ja suoraan sivulta:
- varpaiden pitää osoittaa samaan suuntaan kuin polvet, jotta polviin ei tule vääntöä - tämä on tärkeää! Ei siis pihtipolvista kyykkyä, eikä balleriinan kyykkyäkäään
- pidä paino kantapäillä ja takana, ei edessä eikä päkiöillä (ainakin itselleni tämä on auttanut) - eli työnnä takamusta vähän taaksepäin
- em. liittyen, yritä olla viemättä polvia kovin paljon jalkaterälinjan etupuolelle
- tee vain siihen asti kun ei vielä satu (polvet esim max 90 asteen kulmaan)
- liike ei saisi sattua polviin
- pyydä joku personal trainer tsekkaamaan liikeratasi (mielellään sellainen, joka on perehtynyt fysioterapiaan ja vammoihin) - tavan krav maga ope ei välttämättä osaa?

https://www.personaltrainingstudio.fi/fi/personal-trainer-blogi/kyykky

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #910 : ma 15.10.2018, 11:35:56 »
En Kravissa enää tee kyykkyjä siellä loppulämmittelyssä, mutta silloin kun vielä tein, niin pystyin ne tekemään enkä muista että ne olisivat sattuneet (ainakaan pahasti), mutta oletan että ne kumminkin ärsyttivät ja ovat osaltaan hidastaneet mahdollista paranemisprosessia polvissa. Sensijaan kun olen kotona joutunut kyykistelemään arkitoimissa lattiatasolle asti, on se välillä tuntunut ihan helvetin epämiellyttävältä ja välillä se oli todella tuskaisaa silloin kun "lihat" polvissani oli pahemmin turvoksissa. Ne kohdat eivät ole polvilumpiossa, vaan olivat sivuilla ja taaempana tai syvemmällä mitkä olivat niin piukeina ettei meinannut kyykkyyn päästäkään sen takia että "tila loppui kesken" eli jalat olivat niin turpeina etteivät taipuneet kunnolla. Tästä on jo pidempi aika ja tietysti jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt silloin lähteä lääkäriin.

Nyt kun tiedän että kantapää pitäisi saada persieseen, niin enpä saa vieläkään seisoessa. Käsin painamalla tietysti saan, mutta se ei kai ole tarkoitus.

Minulla jalkaterät osoittavat luonnostaan ulospäin, juurikin kuin ballerinalla. Pikkutyttönä olin siitä iloinen koska oli hauska fantasoida että olisi ballerina. (Varmaan naisellisimpia haaveita mitä minulla on koskaan eläissäni ollut) - satuin lukemaan että ballerinoille tuo on hyvä ominaisuus. En tiedä sitten voiko sitä sitten vahingossa askeltaa tai seisoskella liian terät harallaan, kun se niin kuin väkisinkin sinne viipottaa. Varsinkin vas. polvessa on usein tuntunut sellainen "väännön tunne" ihan kuin jalkaa olisi väännetty aiemmin väkisin, taikka väännettäisiin kevyesti juuri nyt.

En tosiaan niitä kyykkyjä kyllä tee enää ainakaan ennen kuin menee tuo kantapää persauksiin ja on sellainen tunne että jalkani ovat rauhoittuneet, eivätkä turvota yhtään mistään. Jos semmoista ilon päivää tässä enää koskaan näkeekään. Kotona joutuu väkisinkin kyykistelemään välillä, mm. kissojen yrjöjä yms. tavanomaista siivotessa, ja ei ole kivaa, ei.

- JM

Paikalla Topi

• Konkari
« Vastaus #911 : ma 15.10.2018, 12:05:33 »
Elikä jos tämä meno nyt tämmöisenä jatkuu, niin lähteekö tässä 2,5 kk kokeilun jälkeen sitoutumaan kokonaiseen 6 kk vääntöön ja ähinään... Todella, todella vaikea päätös. Mutta kun tämä nykyinen kurssi päättyy marraskuun puolivälissä, niin kaippa se jatkokausi kuitenkin alkaa vasta ensi vuoden alussa, että siinähän on sitten jonkin aikaa voi katsastella sitä oloaan. Nyt tämä on kumminkin ollut tällaista tutustumista, mutta teenkö pidemmän sitoumuksen, en tiedä. Voi olla että rankkeneva meno ei edes oikein miellytä ajatuksena. Ennemmin sitä kävisi vaikka peruskurssin toistamiseen. Mutta se nyt tuntuisi vähän hassulta luokalle jäämiseltä.

Jos laji miellyttää ja tuntuu paremmalta jatkaa sitä kuin etsiä jotain uutta, en näe, miksi peruskurssin toistamisessa olisi mitään vikaa. Eihän se mikään kilpailu kai vanhemmalla iällä enää ole, että pitäisi päästä tietyssä ajassa tietylle tasolle. Vähäisellä judokokemuksellani sanoisin, että jos siellä peruskurssilla oikeasti oppii tai on mahdollisuus oppia, on melkein parempi että saa perusjutut kunnolla haltuun, vaikka se sitten kestäisi parikin vuotta.

Jos taas luulet, että jatkokurssilla saisi erilaista tai parempaa opetusta, parempaa ohjausta tms, voi sekin olla ihan jees. Varmaan siellä jossain määrin pystyy säätelemään sitä, mitä ja kuinka kovaa tekee. Mutta tärkeää olisi myös kuunnella omaa kroppaa ja mennä sen ehdoilla.

Sekin on tietysti asia erikseen, jos mietit, että joku kokonaan rauhallisempi tekeminen olisi itselle mieluisampaa tai hyväksi. Esimerkiksi kamppailulajien tai budolajien joukosta varmaan löytyy myös muita vaihtoehtoja, jos siis sellainen kiinnostaa.

Nyt kun tiedän että kantapää pitäisi saada persieseen, niin enpä saa vieläkään seisoessa. Käsin painamalla tietysti saan, mutta se ei kai ole tarkoitus.

Huomasin että en saa :D Varmaan lihakset jäykkänä, laiskasti venytelty jne. Mutta mistä kuulit, että kantapää pitäisi saada kädellä auttamatta seisoessa takapuoleen kiinni?

Tämä seuraava on nyt täysin tietämättömän ihmisen puhetta, joten suhtaudu sen mukaisella varauksella. Olen ollut siinä luulossa, että kyykätessä jalkaterien ulospäin kääntyminen on ihan OK. Salilla kyykkyä tekevillä varpaat osoittavat yleensä hieman ulospäin.

Mutta siinä, missä asennossa koko kroppa on, kuinka paljon ulospäin varpaat osoittavat, ja ennen kaikkea täsmälleen miten sinne alas laskeutuu, on valtavasti pieniä mutta paljon vaikuttavia tekijöitä. Minulla ei ole mikään hyvä tai vahva kyykkytekniikka, mutta olen muutaman kerran saanut voimanostajalta tai fysioterapeutilta siihen tekniikkavinkkejä ja vähän tarkempaa ohjausta, ja voi veljet että on iso ero, kun tekniikkaa saa parempaan kuosiin.

Olen siis hieman kömpelö, ja minulla ei ole mikään hirveän hyvä kehotietoisuus tai kehon hallinta. Ehkä ajattelin sitä, että sinullakin kyykkyyn saattaisi auttaa se, jos saisit siihen joltain ammattilaiselta ihan yksityiskohtaista tekniikkavalmennusta ja vinkkejä niin, että yhdessä kokeilette mikä toimii ja hän näkee koko kroppasi ja asentosi ulkopuolelta. Tietysti nämä vammat ovat asia erikseen ja ne pitää varmaan hoitaa ensin.

Paikalla Socru

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #912 : ma 15.10.2018, 12:11:34 »
Tottakai käsillä saa auttaa taivuttamaan kantapään pakaraan.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #913 : ma 15.10.2018, 12:49:35 »
Jaa. Se oli vissiin tuo kremppaketju missä asiasta oli Socrun kanssa puhetta ja minä luulin että se kantapää pitää saada ilman käsien apua persieseen.

Saan käsin, mutta jää ällö kipu polvien ulkosyrjille. Voisiko olla ihan saatanan kireät lihakset. Eikä niitä näemmä kävelemällä rentouta, kun kumminkin olen ravannut tuon tuostakin.

- JM

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #914 : ma 15.10.2018, 13:08:11 »
Saattaa olla, että jos sulla on polvissa esim. nivelsiteet tai kierukka hajalla, niin voi olla parempi, ettet omin päin ala tekemään mitään etureiden voimakkaita venyttelyjä (kantapää takamukseen). Silloin nimittäin stabiilisuus voi kärsiä. Ja jos stabiilisus kärsii, se voi pedata vielä isommille ongelmille kuten nivelrikolle.

Paikalla Topi

• Konkari
« Vastaus #915 : ma 15.10.2018, 13:10:35 »
Vaikea sanoa mitään maallikkona ja kuvailun perusteella. Järkevämpi olisi varmaan kysyä neuvoa siihen, minkälaisesta kuntoutuksesta ihmiset ovat saaneet apua. Siihenkään en osaa polven kohdalla sanoa oikein mitään.

Olen käynyt fysioterapeutilla joka samalla veti funktionaalisen treenin lihaskuntopiiriä, ja sitten myöhemmin osteopaatilla. Fysioterapeutti on enemmän sellainen, että sieltä saa venytyksiä ja kuntouttavia harjoituksia, joilla kenties pitemmässä juoksussa saa paikkoja kuntoon, kun jaksaa maltilla ja pitkäjänteisesti tehdä.

Osteopaatti auttoi minulla siihen, kun olin ihan hyvässä kunnossa noin muuten, mutta selässä oli joku ihmeellinen virheasento tai lukko, jota en oikein saanut avattua omin avuin. Venytykset ja kunnon liikkeet vain sattuivat tai liikeradat olivat jumissa. Osteopaatti sai sen ihan kerralla sen verran elpymään, että pystyin sille pohjalle sitten tekemään treeniä ja vahvistamaan kroppaa itse.

Se voi olla, että polvessa tai jossain muualla jalassa on joku vamma, tai että siinä on jotain virheasentoa tai sellaista, jota ei itse sillä tavalla näe tai tajua. Suosittelisin sopivassa välissä ja kukkaron salliessa näyttämään sitä ammattilaiselle.

Tarkemmin ajattelen, en tajua mitä tarkoitat ulkosyrjillä. Jalkaterää vai polvea vai mahdollisesti jotain muuta?

EDIT: Mutta samalla linjalla olen kertsin kanssa siitä, että ei varmaan omin päin kannata kipua vasten väkisin yrittää saada paikkoja auki tai rentoutumaan tai muuta. Ei sitä itse niin helposti tiedä tai näe, mitä kropassa tapahtuu.
« Viimeksi muokattu: ma 15.10.2018, 13:12:40 kirjoittanut Topi »

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #916 : ma 15.10.2018, 13:20:57 »
Viikko pitää odotella röntgen-kuvien ja reumalabrojen tuloksia.
Röntgenkuvista ei kyllä paljon ole apua polven pehmytkudosvammoissa, vaikka se tärkeä tutkimus onkin, jos ei muuten niin luumurtumien poissulkemiseksi. MRI olisi tarkempi. Kehno yleislääkäri ei välttämättä osaa pelkän kliinisen tutkimuksen (ja röntgenin) perusteella tehdä oikeaa polven diagnoosia, eikä aina kokenut ortopedikaan.

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo96483.pdf

ps. tuossa muuten sanotaan:

Polvituet
•   Vammautunutta polvea ei saa immobilisoida ilman diagnoosia.
•   Joustosidokset, esimerkiksi ideaalisiteet tai neopreenituet, eivät ole polvivammojen hoidossa hyödyllisiä.
 •   Patellatuki saattaa auttaa akuutissa polvilumpion sijoiltaan menossa.
•    Saranaortoosia käytetään sivusidevammojen hoidossa, täydet liikelaajuudet sallitaan.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #917 : ma 15.10.2018, 13:39:44 »
Vuosi sitten muistaakseni oli tuista jotain puhetta ja joku sanoi että on siitä se hyöty ettei jalka hölsky sivuttaissuunnassa. Tms.

Polvien ulkosyrjillä tarkoitan kohtaa taipeen alun lähellä.

Sikäli tekisi mieli jatkaa Kravin jatkokurssille että jos kaksi himoitsemaani miestä sattuisivat jatkamaan. Varsinkin se jota mietin siksi että saattaa itse himoita minua. Mutta siis SAATTAA. Tai sitten ei. En ole niin kopea akka että pidän itsestäänselvänä että tuosta noin vaan hurmaan miehet. Paremminkin tuntunut siltä että kukaan ei minusta tykkää. Kyllä sitä netissä kuolataan kuvia, mutta tosielämässä en tunne olevani mikään jatkuva himonkohde.

Ajatuskin siutä että olisi, siis jonkun ok oloisen taholta, on helvetin addiktoiva.

Mutta pitääkö sitä varten sitten repiä itsensä rikki. Että saa edes joskus joltakulta kosketusta. En minä tiedä.

- JM

Paikalla Socru

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #918 : ma 15.10.2018, 13:50:54 »
Jaa. Se oli vissiin tuo kremppaketju missä asiasta oli Socrun kanssa puhetta ja minä luulin että se kantapää pitää saada ilman käsien apua persieseen.

Saan käsin, mutta jää ällö kipu polvien ulkosyrjille. Voisiko olla ihan saatanan kireät lihakset. Eikä niitä näemmä kävelemällä rentouta, kun kumminkin olen ravannut tuon tuostakin.

Katsotaan nyt, mitä sieltä kuvista löytyy, mutta jos siellä on vaikka alkava nivelrikko (joka tosin ei näy kuvissa), niin lihakset pitää venytellä auki. Eikä vain takareidet, vaan lähentäjät (erittäin tärkeä), pohkeet ja säären etupuolenkin lihakset sekä lonkan ulkosyrjältä keskimmäinen pakaralihas ja siihen kuuluva pieni sidepeitteen jännittäjälihas. Osan saa venyteltyä, osan joutuu kaivamaan auki vaikka kipukoukulla.

Kertsiltä hyvä linkki polvituista. Niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä ellei kyseessä ole nivelsidevamma. On erittäin tärkeää, että polvi reagoi askeleen osumiseen maahan erittäin nopeasti oikein ja tuki ottaa kontrollia pois vaimentamatta mitenkään kantaiskua.

Noin yleisesti ottaen itsehoito on ratkaisevaa. Vain itse voit treenata ja venytellä polvea ympäröivät tukikudokset siihen kuntoon, että ne tukevat riittävästi niveltä.

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #919 : ma 15.10.2018, 13:54:57 »
Sikäli tekisi mieli jatkaa Kravin jatkokurssille että jos kaksi himoitsemaani miestä sattuisivat jatkamaan. Varsinkin se jota mietin siksi että saattaa itse himoita minua. Mutta siis SAATTAA. Tai sitten ei. En ole niin kopea akka että pidän itsestäänselvänä että tuosta noin vaan hurmaan miehet. Paremminkin tuntunut siltä että kukaan ei minusta tykkää. Kyllä sitä netissä kuolataan kuvia, mutta tosielämässä en tunne olevani mikään jatkuva himonkohde.

Ajatuskin siutä että olisi, siis jonkun ok oloisen taholta, on helvetin addiktoiva.

Mutta pitääkö sitä varten sitten repiä itsensä rikki. Että saa edes joskus joltakulta kosketusta. En minä tiedä.

Käykää nyt joku äkkiä panemassa Normaa! Juha?