Kirjoittaja Aihe: Soldiers of Odin  (Luettu 55712 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Valdemar Ala-Tuuhonen

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
Vs: Soldiers of Odin
« Vastaus #40 : pe 04.03.2016, 12:06:54 »

Olen oikeasti nyt virallisesti kurkkuani myöten täynnä näitä "yhden naapurin serkun alaikäistä tyttöä seurattiin kolmetoista minuuttia"-uhkia sekä väitteitä,.....

T: Xante

Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista?

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Paikalla Xantippa

• Konkari
« Vastaus #41 : pe 04.03.2016, 12:11:01 »

Olen oikeasti nyt virallisesti kurkkuani myöten täynnä näitä "yhden naapurin serkun alaikäistä tyttöä seurattiin kolmetoista minuuttia"-uhkia sekä väitteitä,.....

VA.

Tarkoitatko siis, että kadehdin näitä väärän tiedon levittäjiä ja valehtelijoita? No ymmärrän, että semmoinen sopii sinun maailmankuvaasi. Harmittaa, kun keksii paremman valheen kuin sinä. Emme kuitenkaan ole samankaltaisia, tässäkään.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #42 : pe 04.03.2016, 12:25:16 »

VA.

Tarkoitatko siis, että kadehdin näitä väärän tiedon levittäjiä ja valehtelijoita? No ymmärrän, että semmoinen sopii sinun maailmankuvaasi. Harmittaa, kun keksii paremman valheen kuin sinä. Emme kuitenkaan ole samankaltaisia, tässäkään.

Vastakohdat kuitenkin vetävät toisiaan puoleensa ???
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #43 : pe 04.03.2016, 12:25:34 »
Tätä jäin ihmetttelemään, siis sen vuoksiko tarvitsemme pitkin kylää vaeltavia miesporukoita, että alueilla on turhanpäiten turvapaikkaa vaatineita, vaiko turhanpäiten liikkuvia turvapaikan vaatijoita?

En minä ainakaan aio liittyä mihinkään porukkaan Xantippaa suojellakseni.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #44 : pe 04.03.2016, 12:29:10 »
Minä voisin liittyä johonkin ryhmään joka haluaa suojella kaikkia ihmisiä jotka ovat suojeluntarpeessa. Mutta sitten se menee kumminkin riitelyksi siitä että kuka on oikeasti suojeluntarpeessa. Jos olisi oikein ideaalinen ryhmä, siellä ei mietittäisi ainakaan sellaista että kuka oikeasti suojeluntarpeessa olevista on ansainnut suojelua. Sitten kun sylivauvankin pitää jo jotenkin osata perustella se että miksi hänen pitäisi saada olla rauhassa rääkkääjiltä, niin maailma joutaa minun puolestani vaikka poksahtaa pois.

Luonnollisesti jos joku rääkkää sylivauvaa, siihen on aina joku syy. Mutta ei sitä syytä voi jäädä mielinmäärin iäksi ajaksi märehtimään, jotain on välittömästi myös tehtävä että rääkki loppuu. Joutaa sitä rääkkääjääkin tietysti hoitaa, mutta ensisijaisesti kuitenkin rääkin kohdetta.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #45 : pe 04.03.2016, 12:36:48 »
Tämähän nyt on vain juuri osa sitä mokuttajien kovasti toivomaa kansainvälistymistä. Saadaan lisää rasismiakin (Huomattavasti lisää, sillä Suomessa sitä on ollut tähän mennessä vähän!), ihmiset kokevat entistä enemmän turvattomuutta, tarvitaan poliisia tyynnyttelemään kansalaisia televisioon (Tuskin poliisi mielellään tai ilman poliittista painostusta tyynnytteli, sillä se tapahtunee vastoin parempaa tietoaan), ja niin edelleen. Ihanaa!

Oikeastaan suhtautuminen on täysin junttia: Soldiers of Odinhan on Suomen merkittävin vientituote sitten Angry Birdsin! Porukallehan tulisi antaa valtion tuki ja reippaasti starttirahaa! :)
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #46 : pe 04.03.2016, 12:44:02 »
Muistin nyt että taisi olla sellainen termi kuin "pikakoulutus" siinä teksti-tv:n uutisessa jossa "ryhmyritkin" mainittiin ja käsiteltiin hätäapupoliisien palkkaamista. Tällaista matskua löysin Googlesta poliisien pikakoulutus -termein:

http://www.spjl.fi/medialle/julkaisut/puheenjohtajan_blogi/pikakoulutettu_poliisi.3246.blog

Pikakoulutettu poliisi

Tänään 2.3.2016 on uutisoitu vahvasti eduskuntaryhmien puheenjohtajien mielipiteistä täydennyspoliisiin liittyen. Kahta (Vasemmistoliitto ja RKP) lukuun ottamatta peukalot sojottavat ylöspäin. Toivottavasti tämä tilanne huolestuttaa muitakin kuin minua.

Poliittiset päättäjämme ovat jo aikoja sitten sysänneet poliisin resurssit alamäkeen. Mitään korjaavia liikkeitä ei ole juurikaan havaittavissa. Mahtaako sisäisen turvallisuuden selontekokaan tuoda mitään valoa tunnelin päähän, uskallan epäillä.

Nyt virkamiesjohto ja poliitikot yrittävät löytää pikaisia ratkaisuja tilanteen korjaamiseksi. Tähän he tarjoavat täydennyspoliisijärjestelmän laajentamista. Asiaa lähtee viemään eteenpäin juuri asetettu lainsäädäntöhanke.

Ymmärrän ettei poliisi tämmöiselle välttämättä lämpene. Koska:

RKP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja, entinen oikeusministeri Anna-Maja Henriksson oli kannanotossaan oikealla linjalla. Meille ollaan luomassa A- ja B-luokan poliisijärjestelmää, joka on omiaan hämmentämään kansalaisia sen sijaan, että sillä parannettaisiin turvallisuuden tunnetta.

Näyttää siltä, että joudun palaamaan tähän aiheeseen vielä muutamaan kertaan. Tavoitteena on vain ja ainoastaan korostaa poliisitehtävien vaativuutta ja niiden hoitamiseen tarvittavaa ammattitaitoa ja osaamista.

En ole havainnut, että kovin monella muullakaan alalla ollaan valmiit antamaan työkaluja osaamattomien käsiin. En minäkään haluaisi joutua täydennyskirurgin leikeltäväksi tai itseoppineen hammaslääkärin porailtavaksi.

Poissa Valdemar Ala-Tuuhonen

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #47 : pe 04.03.2016, 12:45:06 »

Oikeastaan suhtautuminen on täysin junttia: Soldiers of Odinhan on Suomen merkittävin vientituote sitten Angry Birdsin! Porukallehan tulisi antaa valtion tuki ja reippaasti starttirahaa! :)

Hyvä havainto ja rinnastus!

Angry Birds elokuvakin on jo leimattu umpifasistiseksi rasistisia ja islaminvastaisia näkemyksiä sisältäväksi. Edellinen huomattava suomalainen elokuvahan oli kuunatseista kertonut dokumentti "Iron Sky".

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #48 : pe 04.03.2016, 12:53:18 »
Samaan aikaan kun nyt puhutaan joistain pikakoulutetuista semipoliiseista (Todella, todella huono idea), niitä varsinaisia poliiseja ollaan irtisanomassa sadoittain. Vähintään 200 saa potkut lähivuosina, ja ne leikkauspäätökset on tehty jo. Samaan aikaan on kuitenkin niinkin, että poliisi on saamassa samanlaiset kyberkyttäysoikeudet, kuin se Yhdysvaltain pahamaineinen NSA:kin.

Suomi nousuun!

Tuco

• Vieras
« Vastaus #49 : pe 04.03.2016, 13:02:25 »
Vähintään 200 saa potkut lähivuosina, ja ne leikkauspäätökset on tehty jo. Samaan aikaan on kuitenkin niinkin, että poliisi on saamassa samanlaiset kyberkyttäysoikeudet, kuin se Yhdysvaltain pahamaineinen NSA:kin.

Huvittuneisuuden sekaisella huolestuneisuudella olen pannut merkille, että loput vähät resurssinsa varsinainen poliisi suuntaa pääosin suomalaisten katupartioiden tarkkailuun ja mustamaalaamiseen sen sijaan että ottaisi niilläkin resursseilla tarkkailun alle maahanmuuttajien katupartiot. Tällöin tarve suomalaisille katupartioille poistuisi. Mutta poliisillehan on tyypillistä kanavoida voimavaransa aina siihen helpoimpaan kohteeseen.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #50 : pe 04.03.2016, 13:21:02 »

Kyse siis oli siitä, että tämä SOO kertoo suojelevansa naisia, mutta ei kysy naisilta, haluavatko he tällaista suojelua tällaisilta tyypeiltä.

Eri naisilla voi olla erilaisia mielipiteitä siitä, keiden tarjoama apu kelpaa, jos nainen tosiaan joutuu tukalaan tilanteeseen. Ehkä voisi kehittää hihamerkkejä ilmaisemaan, ketkä ainakaan eivät saa yrittää pelastaa asianomaista naista.

Ymmärrän kyllä, että jos tosiuskovainen nainen sattuisi putoamaan heikkoihin jäihin, hän mieluummin hukkuisi kuin sallisi itseltään Perkeleeltä vaikuttavan tyypin kiskoa itsensä kuiville.

Mä olenkin jo ehdottanut tällaisia hihamerkkejä. Tosin ehkä myös punainen pellenenä ajaisi saman asian.

Mutta siis - se, että jotkut pelkää, ei vielä millään tavalla todista, että vaarallista tosiaan onkin. Vai kuinka moni on tilannut Ghostbustersit, kun lapsi pelkää, että sängyn alla on mörkö? Musitatteko vielä, mitä kaikkea pelättiin, kun HIV oli uusi asia? Joskus paras tapa näihin pelkoihin ja turvattomuuden tunteisiin on jokin muu kuin vaatia hihamerkkejä hiviä kantaville tai polkaista pystyyn mörköjen jahtaajien yhdistys.

Edelleen kandee pelätä enemmän niitä autoja, jotka unohtaa pysähtyä punaisiin valoihin kuin turvapaikanhakijamiehiä.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #51 : pe 04.03.2016, 13:27:18 »

VA.

Ehkä VA ajattelee sun salaa toivovan, että suakin lähettäis seuraamaan - tai joku sut halajais pelastaa.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #52 : pe 04.03.2016, 13:30:51 »
Mistä syntyy luja luottamus siihen että turvapaikanhakijamiehet eivät ole todellinen uhka? Yrittäkää miettiä asia uusiksi kaikkialla yksin liikkuvan, ei-erityisen kookkaan naisen kannalta katsottuna, jos turvallisuudentunteenne juontuu siitä että teette kaiken aina joukolla? Kaikki eivät tee.

:-\

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #53 : pe 04.03.2016, 13:33:59 »
Huvittuneisuuden sekaisella huolestuneisuudella olen pannut merkille, että loput vähät resurssinsa varsinainen poliisi suuntaa pääosin suomalaisten katupartioiden tarkkailuun ja mustamaalaamiseen sen sijaan että ottaisi niilläkin resursseilla tarkkailun alle maahanmuuttajien katupartiot. Tällöin tarve suomalaisille katupartioille poistuisi. Mutta poliisillehan on tyypillistä kanavoida voimavaransa aina siihen helpoimpaan kohteeseen.
Eiköhän kyse ole ennen muuta poliisinkin poliittisesta painostuksesta ja sitä kautta partioinnin kanavoimisesta. Alun perinhän poliisin ylin johto suhtautui periaatteessa ihan myönteisesti kansalaisten omiin katupartioihin, mutta siitähän tietyt päättäjämme älähtivät heti. Poliisilla on myös useampi sen tyyppinen ulostulo, joka on täysin ristiriidassa siihen, mitä nyt viimeksi muutama edustaja oli A-Studiossa sitten kansalaisia rauhoittelemassa.

Jos poliisi ottaisi maahanmuuttajaryhmät näkyvästi erityistarkkailuun myös siellä arjen katupartioinnissa, niin rasismisyytösten ryöppyhän siitä vain tulisi. Täällä vain ei tajuta sitäkään, että tänne nyt saapuvat turvapaikkasurffarit vain nauravat sivistyneen länsimaan poliiseille. Mistä tulevat, poliisi pieksee pahanpäiväisesti jo siitä, jos heille ryhtyy väittämään vastaan. Ovat tottuneet hieman toisenlaisiin poliiseihinkin.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #54 : pe 04.03.2016, 13:37:49 »
Mutta siis - se, että jotkut pelkää, ei vielä millään tavalla todista, että vaarallista tosiaan onkin. Vai kuinka moni on tilannut Ghostbustersit, kun lapsi pelkää, että sängyn alla on mörkö? Musitatteko vielä, mitä kaikkea pelättiin, kun HIV oli uusi asia? Joskus paras tapa näihin pelkoihin ja turvattomuuden tunteisiin on jokin muu kuin vaatia hihamerkkejä hiviä kantaville tai polkaista pystyyn mörköjen jahtaajien yhdistys.

Edelleen kandee pelätä enemmän niitä autoja, jotka unohtaa pysähtyä punaisiin valoihin kuin turvapaikanhakijamiehiä.
...Miten tyhmä ihmisen pitää olla (Kysymys on tietenkin retorinen), että meillä on jo vuosien ajan ollut puoli Eurooppaa ja erityisesti naapurimme Ruotsi todistus- ja havaintoympäristönä, ja edelleen jotkut safiirit loistavat tällä järjettömyyden valollaan? Huoleen ja suoranaiseen pelkoonkin on aidosti aihetta. Muuta Safiiri esim. Kontulaan, se on onnen ja auvon kehto. :)

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #55 : pe 04.03.2016, 13:39:33 »
Mistä syntyy luja luottamus siihen että turvapaikanhakijamiehet eivät ole todellinen uhka? Yrittäkää miettiä asia uusiksi kaikkialla yksin liikkuvan, ei-erityisen kookkaan naisen kannalta katsottuna, jos turvallisuudentunteenne juontuu siitä että teette kaiken aina joukolla? Kaikki eivät tee.

:-\

Noh...mä nyt olen tällainen puoltoistametrinen yksin ilta-aikaan liikkuva naisihminen. En kulje joukolla, vain joukkoliikenteellä ja kävellen. En silti osaa hirveesti nyt pelätä. Olen aina lapsesta saakka liikkunut - myös ilta-aikaan - yksin esim. Helsingin keskustassa. Ehkä mun "pelottomuus" johtuukin siitä?

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #56 : pe 04.03.2016, 13:42:14 »
Noh...mä nyt olen tällainen puoltoistametrinen yksin ilta-aikaan liikkuva naisihminen. En kulje joukolla, vain joukkoliikenteellä ja kävellen. En silti osaa hirveesti nyt pelätä. Olen aina lapsesta saakka liikkunut - myös ilta-aikaan - yksin esim. Helsingin keskustassa. Ehkä mun "pelottomuus" johtuukin siitä?
Sinä et todellakaan enää olekaan mikään nuori herkku, joten sen puolesta saat rauhassa ollakin. Mutta ne teinitytöt ja siitä nuoremmatkin...

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #57 : pe 04.03.2016, 13:42:35 »

...Miten tyhmä ihmisen pitää olla (Kysymys on tietenkin retorinen), että meillä on jo vuosien ajan ollut puoli Eurooppaa ja erityisesti naapurimme Ruotsi todistus- ja havaintoympäristönä, ja edelleen jotkut safiirit loistavat tällä järjettömyyden valollaan? Huoleen ja suoranaiseen pelkoonkin on aidosti aihetta. Muuta Safiiri esim. Kontulaan, se on onnen ja auvon kehto. :)

Mä olin muutamia vuosia sitten töissä Kontulan ostarilla. Duunit loppui myöhään illalla ja kuljin siletä sitten kotiin metrolla. Koskaan ei ollut sellainen ole, että hui kuinka pelottavaa. Kontulan apteekissa kyllä opastettiin Kela- korvauksen hakemisesta juurta jaksain ihan kysymättä. Ehkä siellä tälllainen opastus on monelle tarpeen?

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #58 : pe 04.03.2016, 13:44:46 »
Mä olin muutamia vuosia sitten töissä Kontulan ostarilla. Duunit loppui myöhään illalla ja kuljin siletä sitten kotiin metrolla. Koskaan ei ollut sellainen ole, että hui kuinka pelottavaa. Kontulan apteekissa kyllä opastettiin Kela- korvauksen hakemisesta juurta jaksain ihan kysymättä. Ehkä siellä tälllainen opastus on monelle tarpeen?
Se, että jotkut ovat liian tyhmiä edes pelätäkseen todistaa vielä vähemmän kuin se, että jotkut pelkäävät.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #59 : pe 04.03.2016, 13:51:07 »
Sinä et todellakaan enää olekaan mikään nuori herkku, joten sen puolesta saat rauhassa ollakin. Mutta ne teinitytöt ja siitä nuoremmatkin...

Tämä sama yksin liikkuminen siis alkoi lapsena, jatkui koko nuoruusiän ja jatkuu edelleen. Aika nuorta lihaa ne vaaralliset tyypit siis hakee, jos jo 7-vuotiaana olin liian rupsahtanut.

Sen sijaan raiskausuutisista kyllä löytyy sekin tieto, että jopa mummoja raiskataan, jos niikseen tulee. Mutta ei ehkä yhtä usein kotibileissä tai baari-illan jatkoilla.

Sen olen kyllä huomannut, että jostain pikkukylästä Helsinkiin muuttaneilla on enemmän taipumusta pelätä vaikkapa keskustassa. Paljasjalkaiset helsinkiläiset ei säiky sitä, että Asematunnelissa on joku äänekäs porukka ihan yhtä paljon. Tää on vähän niinkuin koirapelko. Toki koirat voi olla vaarallisiakin, mutta harvoin kukaan kuitenkaan joutuu hyökkäyksen kohteeksi. Ja suurimmassa vaarassa ovat - toiset koirat.