Kirjoittaja Aihe: Mania, depressio – mielialat  (Luettu 326 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Juha

• Konkari
Mania, depressio – mielialat
« : ke 02.03.2016, 04:20:07 »

Mania

Minulla ei ole viime aikoina ollut maniaa, kuten on väitetty. Ei ainakaan kovin selkeänä. Enemmän vitutusta. Pystyn kirjoittamaan melko paljon ilman manioitakin.

Maniaa esiintyy jonkin verran, mutta se ei taida olla ihan paras juttu tuottamiseen. En ole varma. Jos maniaa esiintyy, sillä on tuottamispuolella kielteistä jonkin verran. Vaikea sanoa, että voiko maniaa sitoa jotenkin niin, että sen saa selkeään hyötykäyttöön.

Maniaa esiintyy minulla hetkellisesti etenkin jos urheilen tauon jälkeen, jolloin mielialapiikki vie. Sama jos on sosiaalisesti jotain jännää. Yleensä tapahtumiin vaaditaan jotain sosiaalista puolta, ja silloin ne saa aikaan mielialan selkeää nousua.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Vs: Mania, depressio – mielialat
« Vastaus #1 : ke 02.03.2016, 10:49:53 »
Minulla ei ole ollut koskaan maniaa, mutta vuosien varrella ahdistus on joskus aiheuttanut hermostuneisuuden kausia jolloin purkaa tuntojaan pakonomaisen vyörynnäisesti. Sellainen omituinen ilmiö kuitenkin on, että aivan kuten tapaan nähdä aivan mahdottoman paljon unia sekä ovulaation aikana että kuukautisten edellä, niin samaten helpommin kirjoitan enemmän kuukautisten edellä. En tiedä mistä moinen johtuu. Nestettä ainakin kertyy kroppaan niin paljon että piirteetkin vääristyvät, joten olisiko niin että aivotkin turpoavat päässä ja aiheuttavat epämääräisen ahdistavan olon joka sitten purkautuu mm. kirjoittamalla (varmasti puhumallakin, jos sattuu olemaan tilanteita joissa puhua).

Mahtaa tulla todella mielenkiintoista elämästä menopaussin jälkeen, kun mikään ei enää aiheuta kehossani mitään ihme vuorovesi-ilmiötä. On vain tasaista pystyynkuivumista eli rusinoitumista?
Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM