Kirjoittaja Aihe: Facebook  (Luettu 8756 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Brutto

• Konkari
Vs: Facebook
« Vastaus #40 : to 13.04.2017, 08:49:09 »

Miksi täälläkään juttellisin. Ei kukaan välitä, ei ketään kiinnosta. Mikään ei tapahtunutta muuta.

Varmasti monikin välittää ja monia kiinnostaa, mutta siinä olet oikeassa ettei tapahtumat siitä muuksi muutu. Ja täällä juttelemisessa on omat riskinsä jotka varmasti tunnet.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #41 : to 13.04.2017, 09:07:57 »
En minäkään Faceen mennyt toitottamaan että äitini kuoli. (Täälläkin taisin puhua siitä vasta hautajaisten yhteydessä.) Jotenkin vierastutti koko ajatuskin, vaikka muutama FB-kavereistani on ihmisiä jotka olen tavannut livenä. Kai se Face on sitten mieltynyt varsin kepeäksi kanavaksi, etten siellä välttämättä syvimpiä tuntojani ala jakamaan. Helpompi sinne on laittaa jotain videoita joista sattuu sillä hetkellä tykkäämään, elukankuvia ja sen sellaista tavanomaista.

Yksi kaverini ilmoitti siellä julkisesti oman vanhempansa kuolemasta. Siitä tuli vähän kumma olo. Ja kuitenkin Facen pitäisi olla sosiaalinen verkosto. Mutta jotenkin... emmää tiiä. Kaikkea en osaa aina pukea sanoiksi.

Minusta jotenkin tuntuisi henkilökohtaisesti väärältä viedä oma suru faceen. Vaikka ei sille vääryyden tunteelle olisi varmaan mitään objektiivista perustaa. Samoin en ole täälläkään puhunut suuresta kohtaamastani surusta nimeltä. Toisaalta asian puiminen voisi auttaa ja tarvettakin sille olisi, mutta asia on vaan liian pyhä. En osaa muutakaan sanoa.

En toisaalta pane pahakseni, että joku muu kertoo surustaan avoimesti, kuten sinä äidistäsi. Tämä on vain joku omien asioideni kertomisern liittyvä fiilis. Muutenkin minulla tulee liiasta avautumisesta jonkinlainen morkkis. Kai se on joku luonnekysymys.

Joskus tilanne on ollut se ettei ole mitään tahoa missä jutella mistään asiasta, joten ei oikein muutakaan ole jäänyt kuin netti. Nyt kävi niin että kun olin tutustunut ihmisiin niin että kehdannen kai sanoa että minulla on kavereita, niin eikös näillä jokaisella ollut melko tuoreet lähiomaisen menetykset kasassa jo ennen omaa kokemustani. En halunnut heidän suuntaansa kovin paljoa alkaa asiaa veivaamaan, ettei heille tule paha mieli kun väkisinkin muistavat oman menetyksensä. En myöskään halunnut itselleni pahaa mieltä siitä että puhuessani muiden äskettäin omaisensa menettäneiden kanssa koen väistämättä että oma kokemukseni ikäänkuin vesittyy, mitätöityy ja banalisoituu, koska olenki vain yksi monista (keski-ikäisistä joille näitä sattuu). Vieläkin olen mustasukkainen siitä että minun äitini oli sentään nuori, eikä hänen sen takia "kuulunut" kuolla. Yksi kavereistani on sellainen että hän aina suhtautuu olankohautuksella kaikkeen, ja se ei ehkä oikein itseäni aina miellytä, enkä toisaalta kehtaa sanoa että onko sun pakko olla noin välinpitämätön. (Luonnollisesti vielä materialisti, eli ei usko kuolemanjälkeiseen elämään.)

Sen takia en ole paikallisessa mielenterveysyhdistyksessäkään käynyt asiasta avautumasta (ja toivon etten törmää ryhmän jäseniin ulkomaailmassa), kun he ovat iäkkäämpää väkeä ja heille kuolema on luonnollinen juttu. On kai se jos oma vanhempi joka kuolee on joku 80- tai jopa 90-vuotias.

90-luvulla minulle kävi ihan samalla tavalla, eli juuri kun isäni kuoli, silloisten tuntemieni ihmisten joukossa - duunissa tosin - oli Viikatemies niittänyt satoa usealta ihmiseltä. Kun sitten samaan aikaan alkoi lama ja kaikki olivat kireitä kuin viulunkielet, ja minulle tuli tunne kuin minut olisi eristetty muista niin ettei kanssani enää juteltu sen jälkeen kun isäni kuoli, jäi jotenkin sellainen katkeruus sitä kohtaan että ihmiset hylkäävät juuri silloin kun on vaikeinta. Tämäkin nostaa kynnystä alkaa juttelemaan menetyksestä livenä. Sellainen ennakko-oletus että "kumminkin ihan yhdentekevää muille ihmisille miltä minusta tuntuu".

Netissä jos törmää yhdentekevyys-asenteisiin, niin sen voi aina kuitata sillä että ollaan kumminkin vain netissä. FB alkaa jo olemaan vähän siinä rajalla että niiltä ihmisiltä, varsinkin jos on tavattukin, toivoo jo jotain. (Turhaan, olen senkin havainnut, mutta en nyt ala siitä tässä.)

Toisaalta on hyvä jutella juuri sellaiselle, joka on myös kokenut menetyksen, ja voi ainakin jollain tasolla ymmärtää, mitä itse käy läpi. Mutta on siinä omasta menetyksestä puhumisessa paljon sellaista, minkä takia sitä ei halua tehdä. Ensinnäkin siksi, että se latistaa muiden tunnelman, ja asettaa muut vaikeaan asemaan. Toisaalta tunnen itsekkääksi itseni puhumalla siitä. Toisaalta kukaan ei ymmärrä. Tai ehkä edes todella välitä. Olen kyllä saanut ammattilaisten kriisitukea, siellä voi sentään ajatella, että nyt saa puhua, koska tuo ihminen saa tästä palkkaa. Vaikkei hänkään tietysti todella välitä.

Miksi täälläkään juttellisin. Ei kukaan välitä, ei ketään kiinnosta. Mikään ei tapahtunutta muuta.

Sitä voi jutella sitten vain itseään varten. Netissä kaiken tekee jokatapauksessa itseään varten. Muutama muu on sanonut ja itsekin olen sanonut että foorumeille kirjoittelee itselleen, saadakseen konkretisoitua ajatuksiaan ja ehkä selvennettyä jotain. FB:ssa on tietysti se puoli että siellä pitäisi olla kaverillisempi, eli jos vain märehtisi päivästä toiseen omia murheitaan, voi ehkä havaita ennenpitkää märehtivänsä niitä yksikseen. Siinä ehkä syy minkä takia FB:ssa en olekaan järin avautunut. En edes odottaisikaan että omalle seinälleni kertyisi jotain keskusteluntynkää. Kertyyhän sitä silti. Mutta tässä taannoin kun ihan ekaa kertaa laitoin julkisesti ihan vain ohimennen viittauksen äitini iät ajat sitten tapahtuneeseen poismenoon, niin ei siihen mitään erinomaisen laajaa jutustelua muodostunut. Ei ollut tarviskaan, mutta kun monesta muusta postauksestani lähtee liikkeelle joskus pitkäkin ketju (halusin tai en), niin kyllähän se kitsaus tässä kuolema-asiassa korreloi sen kanssa mitä etukäteen arvelinkin, eli ei asiasta haluta puhua. Eivät ne kaverini joilla on itsellään läheinen kuollut, eivätkä nekään kaverit joiden elämästä en edes tiedä (eli kaikkia FB-kavereitani en ole tavannut).

Olen useammassa FB-ryhmässä, mutta niissä en ole sanonut koko asiasta halaistua sanaa. Yhteen aikaan kirjoittelin johonkin ryhmään aika paljon tai usein, ja kun jotain miestä alettiin haukkua siitä että avaa liikaa keskusteluja, joku kävi haukkumassa minut samassa yhteydessä samasta asiasta. Foorumikäytöstään ei siis kannata sellaisenaan viedä FB-ryhmiin.  :P

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #42 : to 13.04.2017, 11:41:10 »
Naamakirjaa käyttävälle on ladattavissa ilmainen (ja luotettavan tahon laatima) selainlisäosa jonka avulla voi nähdä, paljonko juuri sinä teet rahaa Facebookille. Tällä hetkellä saatavilla vain Chrome-selaimeen, mutta tulee tuota pikaa myös Firefoxiin ja Operaan.

Lisäosan nimi on ´Facebook Data Valuation Tool´, FDVT. Väittävät, että sitä on ihan helppo käyttää. Mainostajat laativat profiileja ja kyttäävät jo viimeistä piirtoa myöten, mitä katsot. Ei ole edes väliä klikkaatko mainoksia vai et, Facebook tekee joka tapauksessa rahaa sen perusteella, mitä seinällesi ohjataan.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #43 : to 04.05.2017, 10:50:21 »
Syntymätiedoistani en ole FB:ssa laittanut julkiseksi kenen tahansa pällisteltäväksi kuin vuoden. Kavereille näkyy koko hela hoito, että tajuavat onnitella syntymäpäivänä. Jotain iloahan kavereista on oltava...  8) Noh, kuitenkin FB ilmeisesti levittelee kaikki tietoni mainostajille, koska jo jonkin aikaa minulle on seinälleni tullut mainoksia joissa on kuva ihan ok T-paidasta ja siinä paidassa lukee että NEVER UNDERESTIMATE A WOMAN WHO [kuuntelee jotain tiettyä bändiä tm.] ja AND WAS BORN IN [kuukausi]. Alkuun ihmettelin että miten kummassa juurikin tämä kuukausi jolloin minä olen onnistunut syntymään on yhtäkkiä niin iki-ihmeellinen että on tällaisia paitoja tehty, sitten aloin ihmettelemään että miten se bändi, joka vaihtelee per mainos, voi aina olla juuri sellainen bändi mitä minä kuuntelen. Kerran oli myös yksi tv-sarja kyseessä, jota olen seurannut. Sitten tyhmempänäkin tajusin että ei helvetti, tämähän on kohdennettua mainontaa siltä pohjalta että milloin juuri minä olen syntynyt ja mitä bändejä olen tykkäysgalleriaani keräillyt.

Minua ei kauheammin tällainen haittaa, sillä voisinhan hyvinkin ollakin kiinnostunut moisia paitoja ostelemaan ja esittelemään kaikille mistä/kenestä pidän. En vaan viitsi moisiin törsätä. Kympin saisi korkeintaan maksaa, ja niin halvallahan ei irtoa edes räkäinen röhönauru. Enempi minua pänni jokin aika sitten kun tuli kaikenmaailman potenssipillerimainoksia ja mitähän paskaa lie, vaikka profiilistani kyllä näkyi että olen nainen. Huonosti kohdennettu mainos on väistämättä epäkohtelias.

Poissa Vaihdokas

• Täysjäsen
« Vastaus #44 : to 04.05.2017, 11:29:53 »
^Kohdennettu mainonta on kiinnostavaa. Ei siis ne mainostettavat asiat itsessään useinkaan, vaan se että mitä on päädytty mainostamaan ja miksi. Itselleni kohdennettiin pitkän aikaa hautakivien kaiverruksia...  ::)

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #45 : to 04.05.2017, 15:34:03 »
U-Block origin kehiin, niin loppuu mainokset.
Mongo mogo...

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #46 : to 04.05.2017, 20:33:53 »
^Kohdennettu mainonta on kiinnostavaa. Ei siis ne mainostettavat asiat itsessään useinkaan, vaan se että mitä on päädytty mainostamaan ja miksi. Itselleni kohdennettiin pitkän aikaa hautakivien kaiverruksia...  ::)

Tuo on kyllä jo vallan törkeää.  :P

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #47 : to 04.05.2017, 20:41:06 »
Klassikko samaan henkeen:

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #48 : to 04.05.2017, 21:04:51 »
^ Ei, jumalauta!!!  ;D ;D ;D
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Vaihdokas

• Täysjäsen
« Vastaus #49 : to 04.05.2017, 22:51:20 »
Niin loppuis, mutta mähän sanoin että se on kiinnostavaa se mainonta.

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #50 : pe 05.05.2017, 07:10:38 »
Niin loppuis, mutta mähän sanoin että se on kiinnostavaa se mainonta.

Sitä muuten olen miettinyt, että onko mainosten ohittaminen epäeettistä ja vapaamatkustamista?

Itsekin vihaan mainostamista yli kaiken, koska koen sen väkivaltaisena yrityksenä tunkeutua pääni sisään, ja eräänlaisena pakottamisena. Visuaalinen mainonta on luonteeltaan sellaista, että ei siinä auta paljon järkeily eikä omahyväinen "sellaisen" yläpuolella oleminen. Visuaalinen, tunteisiin vetoava mainonta tehoaa, se menee jonnekin syvälle selkäytimeen riippumatta siitä mitä ajattelemme. Olen ihan aidosti sitä mieltä, että nykyaikainen mainostaminen on väärin. Tuotteista ilmoittaminen on eri asia kuin erilaisten identiteettien pakkosyöttö.

No mitäs sitten jos ja kun nykyinen netti oikeastaan mahdollistuu juuri tällaisen inhoamani pakkosyötön avulla? Käytän itsekin näitä blokkereita, mutta tiedostan ikävästi sen vapaamatkustamiseksi.

Poissa Vaihdokas

• Täysjäsen
« Vastaus #51 : pe 05.05.2017, 08:11:38 »
Itsekin vihaan mainostamista yli kaiken, koska koen sen väkivaltaisena yrityksenä tunkeutua pääni sisään, ja eräänlaisena pakottamisena. Visuaalinen mainonta on luonteeltaan sellaista, että ei siinä auta paljon järkeily eikä omahyväinen "sellaisen" yläpuolella oleminen. Visuaalinen, tunteisiin vetoava mainonta tehoaa, se menee jonnekin syvälle selkäytimeen riippumatta siitä mitä ajattelemme. Olen ihan aidosti sitä mieltä, että nykyaikainen mainostaminen on väärin. Tuotteista ilmoittaminen on eri asia kuin erilaisten identiteettien pakkosyöttö.

Hmm... jos kaikki päänsisältöön ja ostohalukkuuteen vaikuttaminen kiellettäisiin ja vain tiedottaminen sallittaisiin, niin niille tiedotuksille pitäisi laatia erittäin tarkka sabluuna. Ne voisivat olla vaikka sellaisia kuolinilmoituksen näköisiä mustavalkoisia laatikoita, ja fonttikoko ja -tyyppi tietenkin olisi määritelty. Täytyisi myös määritellä, kuinka usein ilmoituksen kustakin tuotteesta saa julkaista.

Tuotteilla ei saisi olla omia tuotenimiä, vaan ilmoituksessa ja pakkauksessa lukisi vain esimerkiksi että "kasviuutejuoma". Käyttötarkoitusta tai vaikutusta ei tietenkään saisi välttämätöntä enempää kuvailla eikä adjektiiveja saisi käyttää. Tietenkin myös myyntipakkausten tulisi olla tarkan standardin mukaisia. Myymäläasettelulla ei saisi yrittää vaikuttaa ostopäätöksiin, vaan parasta olisi, että tuotteet myytäisiin tiskin takaa niin, että ostaja ei näe valikoimaa. Eikä tietenkään yksityishenkilötkään saisi sosiaaliseen mediaan postata, että "ostinpa tällaiset ihanat aamukahvimukit Prismalta" muutenhan homma lähtisi ihan käsistä. En kyllä tiedä olisiko asiallista että myymälöillä saisi olla omat nimet. Ehkä olisi viisainta, että kaikki olisivat vain myymälöitä, katuosoitetta voisi käyttää ilmoituksissa kertomassa mistä mitäkin saa.

Mutta ymmärrän joo että mainonta on ärsyttävää. Ja ymmärrän sellaisen hiukan ylevänkin, tai kuinka sen sanoisi, ajatuksen, että omat ajatukset on omia ajatuksia, ne on se mitä itsellä oikeasti on, eikä niihin saa manipuloiden pyrkiä vaikuttamaan. Silti en jotenkin osaa pitää omaa päätäni ja omia ajatuksiani niin suuressa arvossa, että edes vakavasti ärsyyntyisin siitä että niihin vaikutetaan. Eihän mulla edes olisi mitään ajatuksia ilman ulkopuolisia vaikutteita.

Voisi tietenkin ajatella, että ihmisen pitäisi itse voida valita ne vaikutteet. Mutta kun, aivan ensimmäisestä hengenvedosta lähtien, se vain ei ole mahdollista. Eikä ilman ulkopuolisia vaikutteita edes osaisi valita mitään ulkopuolisia vaikutteita. Tai voisi ajatella, että vaikuttaminen rajattaisiin niin, että vain ei-kaupallinen vaikuttaminen olisi sallittua. Mutta jos luen hyvän, mielenkiintoisen kirjan, joka synnyttää uusia ajatuksia, niin senkin kirjoittaja saa luultavasti kirjastaan rahaa...

Kun menen markettiin ja nappaan sieltä leivän tai käsirasvan, niin tiedän kyllä että valintani saattaa olla jonkun muun ohjailema, mutta en osaa kauheasti siitä välittää. Enkä yhtään tiedä onko se, etten osaa, yksinkertaisuutta, pinnallisuutta vai syvällisyyttä vai sitä, että olen kaupallisen mainonnan ihan kokonaan aivopesemä ja pilaama.

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #52 : pe 05.05.2017, 08:25:28 »

Hmm... jos kaikki päänsisältöön ja ostohalukkuuteen vaikuttaminen kiellettäisiin ja vain tiedottaminen sallittaisiin, niin niille tiedotuksille pitäisi laatia erittäin tarkka sabluuna. Ne voisivat olla vaikka sellaisia kuolinilmoituksen näköisiä mustavalkoisia laatikoita, ja fonttikoko ja -tyyppi tietenkin olisi määritelty. Täytyisi myös määritellä, kuinka usein ilmoituksen kustakin tuotteesta saa julkaista.

Tuotteilla ei saisi olla omia tuotenimiä, vaan ilmoituksessa ja pakkauksessa lukisi vain esimerkiksi että "kasviuutejuoma". Käyttötarkoitusta tai vaikutusta ei tietenkään saisi välttämätöntä enempää kuvailla eikä adjektiiveja saisi käyttää. Tietenkin myös myyntipakkausten tulisi olla tarkan standardin mukaisia. Myymäläasettelulla ei saisi yrittää vaikuttaa ostopäätöksiin, vaan parasta olisi, että tuotteet myytäisiin tiskin takaa niin, että ostaja ei näe valikoimaa. Eikä tietenkään yksityishenkilötkään saisi sosiaaliseen mediaan postata, että "ostinpa tällaiset ihanat aamukahvimukit Prismalta" muutenhan homma lähtisi ihan käsistä. En kyllä tiedä olisiko asiallista että myymälöillä saisi olla omat nimet. Ehkä olisi viisainta, että kaikki olisivat vain myymälöitä, katuosoitetta voisi käyttää ilmoituksissa kertomassa mistä mitäkin saa.

Kyllä, jotakin tähän tapaan. Optimaalinen "ilmoittelu" olisi jotakin hyvin samantapaista kuin puhelinluettelo ennen vanhaan. Tietysti nykyaikaista teknologiaa hyväksikäyttämällä siitä saisi käytettävyydeltään aivan eri tasoisen systeemin.

Mutta ymmärrän joo että mainonta on ärsyttävää. Ja ymmärrän sellaisen hiukan ylevänkin, tai kuinka sen sanoisi, ajatuksen, että omat ajatukset on omia ajatuksia, ne on se mitä itsellä oikeasti on, eikä niihin saa manipuloiden pyrkiä vaikuttamaan. Silti en jotenkin osaa pitää omaa päätäni ja omia ajatuksiani niin suuressa arvossa, että edes vakavasti ärsyyntyisin siitä että niihin vaikutetaan. Eihän mulla edes olisi mitään ajatuksia ilman ulkopuolisia vaikutteita.

Voisi tietenkin ajatella, että ihmisen pitäisi itse voida valita ne vaikutteet. Mutta kun, aivan ensimmäisestä hengenvedosta lähtien, se vain ei ole mahdollista. Eikä ilman ulkopuolisia vaikutteita edes osaisi valita mitään ulkopuolisia vaikutteita. Tai voisi ajatella, että vaikuttaminen rajattaisiin niin, että vain ei-kaupallinen vaikuttaminen olisi sallittua. Mutta jos luen hyvän, mielenkiintoisen kirjan, joka synnyttää uusia ajatuksia, niin senkin kirjoittaja saa luultavasti kirjastaan rahaa...

No tässä nyt tullaan siihen asian ytimeen. En minäkään tietenkään voi ajatella niin, että kaikki ajatukseni olisivat omiani, mitä ihmettä se sellainen oikein tarkoittaisi? Kaupallisuus on tämän ajatukseni (mistä lienee sekin tullut) pääpointti. Miksi muuten hyvän kirjan pitäisi maksaa? Miksi tiedon, ideoiden, teorioiden, tai vaikkapa taiteen pitäisi maksaa? Miksi kaikki sellainen ei voisi olla jo lähtökohtaisesti vapaasti jaettavissa? Varsinkin nykyään, kun kaikki sellainen on aineetonta, ja kopioiminen ei edellytä fysikaalisen esineen tuottamista. Mistä päästäänkin helposti vaikkapa vapaiden ohjelmistojen ideologiaan, mutta ei ehkä mennä vielä sinne.

Voisin ehkä tulla jonkinlaiseen kompromissiin tässä asiassa, mikäli kaikki "pakkosyötetty" matsku maksettaisiin vaikkapa valtion kassasta :)

Lisäyksenä vielä: en tietenkään ole "kieltämässä" mitään, onhan meillä ihan kohtuullinen vapaus valita kuinka elää ja olla. Rupesin vain mietiskelemään tätä probleemaa koska koen oman nettikäyttöni hieman ristiriitaiseksi. Pitäisiköhän ottaa sellainen koesessio, vaikkapa vuoden ajan, että altistaa itsensä täysillä kaikenlaiselle mainonnalle. Ottaa pois käytöstä blokkerit, ja oikein märehtii sitä mainostulvaa, ja sitten noudattelisi kaikkia impulssejaan? Voisi olla ihan mielenkiintoinen kokeilu, mutta taaskin, ei huvittaisi maksaa sitä omasta pussista.
« Viimeksi muokattu: pe 05.05.2017, 08:30:53 kirjoittanut Lenny »

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #53 : pe 05.05.2017, 09:03:49 »
90-luvulla kun aloittelin netin käyttöä minulle väitettiin että netti hidastuu jos ei välillä klikkaile mainoksia.

Nettimainokset häiritsevät silloin kun niiden lataantuminen kestää niin pitkään etten jaksa odottaa sitä varsinaista sivustoa aukeavaksi, jonne kuitenkin on yrittämässä ja mainos änkesi väliin. Lisäksi ne häiritsevät jos en tiedä olenko tullut varsinaiseen materiaaliin, vai mainokseen. Ja tietenkin silloin jos ne on pakko katsoa, kuten ainakin ajoittain on käynyt kun olen joutunut turvautumaan tv-kanavan nettiin laitettuun tv-sarjan episodiin, kun jostain syystä en ole nähnyt sitä telkasta. (Erityisen ratkiriemukasta oli kun eräs Ylen sarja oli kerran ollut niin paljon myöhässä ettei digiboksin tallennetta hyödyttänyt sitten katsella ollenkaan, ja kun yritin tallentaa uusinnan, alusta jäi jostain syystä aimo annos pois. Mutta onneksi Ylen Areenalta jakso löytyi ja siellä ei sentään vielä mainoksia ole.)

Mainosvideoita en muutenkaan jaksa katsella, yhteen aikaan joku saitti lähetti minulle jatkuvasti kyselyitä kaikenlaisesta roinasta ja jätin vastaamisen kun aina olisi pitänyt katsella mainosvideoita, eikä huvittanut. Mitään palkkiotakaan siitä touhusta ei ikinä saanut, olisiko ollut joku arpajaisvoitto korkeintaan tiedossa.

Mutta nuo FB:n mainokset pääasiassa eivät silleen juurikaan harmita.

Veemäisimpiä mainostajia ovat elävät ihmiset joille ei mene jakeluun että ei kiinnosta. Näinhän on käynyt yhden tietyn aikakauslehden kanssa, kun yhden ainoan kerran sitä tilasin, puh.numeroani en takuulla antanut, ja joitakin kertoja vuoden mittaan siitä soittelee miehet ja naiset ja herrajjumala että se mankuminen jatkuu ja jatkuu ellei heti alkuun karjaise että nyt ei ehdi heippa.

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #54 : pe 05.05.2017, 09:13:27 »
90-luvulla kun aloittelin netin käyttöä minulle väitettiin että netti hidastuu jos ei välillä klikkaile mainoksia.

Nykyään taitaa olla niin, että nämä blokkerit ainakin jossakin tapauksessa hidastavat. Ne saattavat tehdä joitakin ylimääräisiä kyselyjä, ja sitten myös itse sivustot saattavat kikkailla, yrittäen kiertää blokkereita. Omassa tuliketussani pyörii jo niin monta lisäkettä, että sen käytettävyys on välillä aika kyseenalaista. Pitäisi varmaan vain luovuttaa, ottaa käyttöön windows 10, ja sillä sisäänrakennetulla Edge-selaimella vain tehdä kiltisti niin kun sanotaan. Resistance is futile! :D

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #55 : pe 05.05.2017, 09:28:34 »
Minulle Firefox alkoi hidastelemaan niin paljon myös Win10-läppärilläni etten käytä sitä enää siinäkään. Eikä minulla edes ollut mitään kauheaa läjää apuohjelmia vai miksi niitä nyt sanotaan. Joku AdBlock Plus tietysti aina, ja sitten jotain colorful tabsia.

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #56 : pe 05.05.2017, 16:37:22 »
https://www.facebook.com/home.php

Tässä vähän Facebook kamaa:

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #57 : pe 05.05.2017, 17:33:24 »
https://www.facebook.com/home.php

Tässä vähän Facebook kamaa:

Muisto Keijo Kullervo

Kepa luulee olevansa näppärä. Pistää oikein "uuden" jutun tänne.
Nukkumaan nyt!
Mongo mogo...

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #58 : pe 05.05.2017, 18:50:17 »
Kepa, siis Muisto vain, on liikkeellä aina oikein omalla kuvallaan ja uusien silmäklasiensa niin kanssa niin hymyilevänä ja koko kansan tieteilijänä ja oppaanamme parempaan elämään Vladimir Putinin kanssa.

Moniko järkevä ihminen lykkää omaa kuvaansa kaikkialle. Minkälainen sellaisen ihmisen omakuva on ?

Se on sellainen, että - mää tiärän melkein kaiken, lisäks josen tiärä, nii jumala mua autta tiätämään
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #59 : pe 05.05.2017, 19:44:35 »
Kohtalaisen vastenmielinen otus tuo Keijo Muisto Kullervo.
Niin itseriittoinen omahyväinen kuin kuvitella osaa.
imo