Kirjoittaja Aihe: Uusi avioliittoaloite etenee  (Luettu 6816 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toope

• Konkari
Vs: Uusi avioliittoaloite etenee
« Vastaus #520 : su 19.02.2017, 23:35:19 »
Itse olen henkisesti katolilainen, koska en hyväksy evlut-kirkon liiallista liberalismia. Katoliseen kirkkoon toki en liity, ennen kuin hoitavat nuo törkeät hyväksikäyttöjutut asiallisesti.

Terveisin kirkkoa vailla oleva Toope

Uskotko kuitenkin että Raamattu on Jumalan sanaa?

En. Ihmisten sanaa.

Kiellät Jumalan? Et ole kristitty sitten, joten turhaan hurskastelet.

En sanonut kieltäväni jumalaa. Olen jonkin sortin agnostikko, en ateisti.

Myös kulttuurikristitty, koska arvostan suuresti länsimaista kristillisyyttä merkittävänä osana sivilisaatiotamme ja kehitystämme. Monet teistä eivät ymmärrä, miten merkittävää kristillisyys on länsimaisten yhteiskuntien kehitykselle ollut. Sitä on nykyisin niin helppo vähätellä, vaikka kristillisyys on yksi sivistyksemme peruskivistä!
« Viimeksi muokattu: su 19.02.2017, 23:38:04 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Ra22

• Jäsen
« Vastaus #521 : su 19.02.2017, 23:40:36 »
Itse olen henkisesti katolilainen, koska en hyväksy evlut-kirkon liiallista liberalismia. Katoliseen kirkkoon toki en liity, ennen kuin hoitavat nuo törkeät hyväksikäyttöjutut asiallisesti.

Terveisin kirkkoa vailla oleva Toope

Uskotko kuitenkin että Raamattu on Jumalan sanaa?

En. Ihmisten sanaa.

Kiellät Jumalan? Et ole kristitty sitten, joten turhaan hurskastelet.

En sanonut kieltäväni jumalaa. Olen jonkin sortin agnostikko, en ateisti.

Kieltämällä Raamatun todenperäidyyden, kiellät Jumalan.
Jos olisit agnostikko, et väittäisi Raamatun olevan ihmisten sanaa.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #522 : su 19.02.2017, 23:54:10 »
En ole dogmaatikko, etkä ilmeisesti ymmärrä, mistä puhun. En minä Raamattua kiellä, myönnän vain sen olevan ihmisten kirjoittama. Monelta osin sanoman hyväksyn.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Ra22

• Jäsen
« Vastaus #523 : su 19.02.2017, 23:59:05 »
En ole dogmaatikko, etkä ilmeisesti ymmärrä, mistä puhun. En minä Raamattua kiellä, myönnän vain sen olevan ihmisten kirjoittama. Monelta osin sanoman hyväksyn.

Jos väität että Raamattu ei ole Jumalan sanaa, kiellät Jumalan. Etkö näin yksinkertaista logiikkaa ymmärrä?

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #524 : ma 20.02.2017, 00:27:29 »

Jos väität että Raamattu ei ole Jumalan sanaa, kiellät Jumalan. Etkö näin yksinkertaista logiikkaa ymmärrä?

En. Ei minun jumalkäsitykseni ole riippuvainen raamatun dogmaattisesta tulkinnasta. Minusta ihminen voi miettiä itse.
goo

Poissa Ra22

• Jäsen
« Vastaus #525 : ma 20.02.2017, 00:35:09 »

En. Ei minun jumalkäsitykseni ole riippuvainen raamatun dogmaattisesta tulkinnasta. Minusta ihminen voi miettiä itse.

Sinä uskot sitten johonkin muuhun kuin kristinuskon Jumalaan.
Et ole kovin hyvä kristitty kun perusasiatkin ovat viturallaan.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #526 : ma 20.02.2017, 00:43:43 »
Minulle kristillisyys antaa tilaa ajattelulle. Kuten sanoin, en ole dogmaatikko.
goo

Poissa Ra22

• Jäsen
« Vastaus #527 : ma 20.02.2017, 00:52:25 »
Minulle kristillisyys antaa tilaa ajattelulle. Kuten sanoin, en ole dogmaatikko.

Et sinä voi omasta päästäsi keksiä mitä kristinusko on. Kristinuskon näkökulmasta sinä olet Jumalankieltäjä ja harhaoppinen. Siltä pohjalta en lähtisi pahemmin piispoja neuvomaan.

Paikalla Safiiri

• Konkari
« Vastaus #528 : ma 20.02.2017, 09:12:00 »
Lueskelin juttua Marja-Sisko Aallosta. Hän ei saa kirkkohäitä ex-vaimonsa kanssa, joten ei halua mennä naimisiin. Heillä siis ON jo yhteisiä lapsia sekä takanaan kirkossa solmittu avioliitto, joka vain oli purettava sukupuolenkorjauksen takia. JOtenkin käsittämätöntä, ettei heille voisi kirkko antaa siunaustaan. Kovinkaan moni näistä argmenteista, joita yleensä tarjotaan ei oikein toimi heidän kohdalaan.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #529 : ma 20.02.2017, 10:26:12 »

Et sinä voi omasta päästäsi keksiä mitä kristinusko on. Kristinuskon näkökulmasta sinä olet Jumalankieltäjä ja harhaoppinen. Siltä pohjalta en lähtisi pahemmin piispoja neuvomaan.

Toopella on siis ilmeinen mahdollisuus vielä "pelastua" kadotukselta, kun hän epäilee.

Totuushan on aina ehdoton muuten se ei voi mikään totuus olla ja totuutta on se mitä tapahtuu.

Kuvitelmat ja vanhat tarinat toiveineen ovat harhan tavoittelua, kuten ikuisen elämän  "taivoon iloissa"   Jeesus ei todellakaan kävellyt vetten päällä eikä noussut kuolleista,, liekö koskaan elänytkään.

"Jumaluutta" on kyllä oikeastaan kaikki se energia, "voimineen joka tätä ikuisuutta pyörittää, mutta ihmisten uskomukset eivät siihen mitään vaikuta.