Kirjoittaja Aihe: Itsestään paljastelu foorumeilla  (Luettu 3464 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

taneh

• Vieras
Vs: Itsestään paljastelu foorumeilla
« Vastaus #20 : su 21.02.2016, 14:21:07 »
en nyt keksi parempaakan sanaa sille, mitä ylläpito täällä odottaa jäseniltä. Jonkinlaista avautumista kuitenkin. En vain keksi mitään syytä avautua täällä, kun en niin kovin avaudu muuallakaan.  :)

Sitä sopii pohtia mitä ylläpito odottaa jäseniltä ja foorumilta. Juhan määrittelyt eivät minulle aukea - jotain jonkun käsittämättömän tavoitteen ajamista niistä tuntuisi olevan.
Mieluimmin kokisin tämän keskustelualustana kuin kasvatus- ja terapialaitoksena.

Et kai kuvittele että Juha on kaiken paskakirjoittelun takana?

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #21 : su 21.02.2016, 14:35:42 »
en nyt keksi parempaakan sanaa sille, mitä ylläpito täällä odottaa jäseniltä. Jonkinlaista avautumista kuitenkin. En vain keksi mitään syytä avautua täällä, kun en niin kovin avaudu muuallakaan.  :)

Sitä sopii pohtia mitä ylläpito odottaa jäseniltä ja foorumilta. Juhan määrittelyt eivät minulle aukea - jotain jonkun käsittämättömän tavoitteen ajamista niistä tuntuisi olevan.
Mieluimmin kokisin tämän keskustelualustana kuin kasvatus- ja terapialaitoksena.

Keitä tarkoitat paskakirjoittajilla?

Poissa Hugo

• Konkari
« Vastaus #22 : su 21.02.2016, 14:46:32 »

Sinulta tuollainen kysymys vaatisi pään painamista, korvien luimistelua ja hännän heilutusta lattian rajassa.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #23 : su 21.02.2016, 14:49:12 »

Sinulta tuollainen kysymys vaatisi pään painamista, korvien luimistelua ja hännän heilutusta lattian rajassa.

Pers.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #24 : su 21.02.2016, 14:55:32 »

Pers.

Pers. kirjoitti jälleen viiltävän älykkään vastauksen. Hämmästelen tuota neroutta.

Tummasilmäsusanna

• Vieras
« Vastaus #25 : su 21.02.2016, 16:26:11 »
Hippi kokee tulleensa arvostelluksi siitä, ettei ole kertonut paljon itsestään, mutta minusta Hippi kuuluu juuri niihin, ketkä ovat kertoneet suht paljon itsestään; perheestään, työstään, kotielämästä jne.

Nuo ovat enimmäkseen harmittomia arkipäiväisiä asioita, joita hyvinkin voisi jutella vaikka työpaikan kahvipöydässä. Noissa ei ole kovin paljoa sellaista, jota ilkeämielinenkään voisi käyttää kertojaa vastaan.

Se, mistä minua on moitettu, on juuri, etten paljasta "syvimpiä tuntojani", en nyt keksi parempaakan sanaa sille, mitä ylläpito täällä odottaa jäseniltä. Jonkinlaista avautumista kuitenkin. En vain keksi mitään syytä avautua täällä, kun en niin kovin avaudu muuallakaan.  :)

Niin joo. No jokatapauksessa, jokaisen pitäisi olla tervetullut osallistumaan keskusteluun haluamallaan tasolla. On hieman mautonta vaatia ihmisiä paljastamaan enemmän, kuin itse hyväksi katsovat.

Itse en taas motivoidu täällä ollenkaan ns. small talkiin, vaan haluan keskustella isoista asioista, asioista, joilla on todella merkitystä. Toisaalta juuri sen takia en ehkä juurikaan keskustele täällä.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #26 : su 21.02.2016, 16:40:24 »
Hippi kokee tulleensa arvostelluksi siitä, ettei ole kertonut paljon itsestään, mutta minusta Hippi kuuluu juuri niihin, ketkä ovat kertoneet suht paljon itsestään; perheestään, työstään, kotielämästä jne.

Nuo ovat enimmäkseen harmittomia arkipäiväisiä asioita, joita hyvinkin voisi jutella vaikka työpaikan kahvipöydässä. Noissa ei ole kovin paljoa sellaista, jota ilkeämielinenkään voisi käyttää kertojaa vastaan.

Se, mistä minua on moitettu, on juuri, etten paljasta "syvimpiä tuntojani", en nyt keksi parempaakan sanaa sille, mitä ylläpito täällä odottaa jäseniltä. Jonkinlaista avautumista kuitenkin. En vain keksi mitään syytä avautua täällä, kun en niin kovin avaudu muuallakaan.  :)

Niin joo. No jokatapauksessa, jokaisen pitäisi olla tervetullut osallistumaan keskusteluun haluamallaan tasolla. On hieman mautonta vaatia ihmisiä paljastamaan enemmän, kuin itse hyväksi katsovat.

Itse en taas motivoidu täällä ollenkaan ns. small talkiin, vaan haluan keskustella isoista asioista, asioista, joilla on todella merkitystä. Toisaalta juuri sen takia en ehkä juurikaan keskustele täällä.

Minunkin tekisi mieleni kirjoitella täällä elämää suuremmista asioista ja henkisestä kehityksestä. Joskus teinkin sen, mutta sain hyeenat kimppuuni. Ei kannata avautua liikaa, koska samat hyeenat olisivat roikkumassa persauksissani saman tien. Tulin siihen tulokseen, että näillä hyeenoilla ei ole henkisiä kokemuksia, eikä niitä saisi toisillakaan olla.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #27 : su 21.02.2016, 18:35:31 »
Minuahan on vuosien varrella vaadittu olemaan lässyttämättä itsestäni. Tuntuu vähän hassulta kuulla että jotakuta on soimattu siitä jos ei paljasta itsestään. Taitaa olla niin että teit niin tai näin, niin kyllä saat kumminkin aina jonkun kimppuusi.

Kun sen osaisi ottaa vaan huomionosoituksena että joku ui liiveihin. Jotain ihmisessä on oltava jos joku jaksaa hänet erityisesti huomioida.  ;D
Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #28 : su 21.02.2016, 18:38:12 »

Minunkin tekisi mieleni kirjoitella täällä elämää suuremmista asioista ja henkisestä kehityksestä. Joskus teinkin sen, mutta sain hyeenat kimppuuni. Ei kannata avautua liikaa, koska samat hyeenat olisivat roikkumassa persauksissani saman tien. Tulin siihen tulokseen, että näillä hyeenoilla ei ole henkisiä kokemuksia, eikä niitä saisi toisillakaan olla.

Mutta mitäpä noista kiukuttelijoista! Todelliset päräyttävät kokemukset ovat niin huima juttu ihmiselle itselleen, ettei muiden mussutukset paina niiden rinnalla yhtikäs mitään. Toisaalta se on aikalailla luonteenpiirteistä kai kiinni että tunteeko valtavaa tarvetta jakaa syvimmät ja pyhimmätkin kokemuksensa, vai hautooko niitä vaan ihan itsekseen.

Jostain syystä en ole itse päätynyt kovin pahasti yleisluontoisilla (uskonto-teemaiset on erikseen...) foorumeilla kenenkään hampaisiin kun olen puhunut reinkarnaatiosta ja karmasta. Ehkä olen kuulostanut niin umpihullulta että ovat katsoneet parhaaksi jättää hullun kiusaamisen. Sehän on huonoa mainosta jos käy jotain vajavaista ihmistä päähän potkimaan.

- JM

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #29 : su 11.02.2018, 21:09:19 »
En toki asu ihan perämetsissä ja eipä se välttämättä kenellekään mitään sanoisi jos paikkakuntani esillä olisikin, eikä täältä minua noin vain etsitä jos tulee jotain lynkkaushinkuja. Mutta jotenkin se vain minulle on tärkeää että tämä tieto ei ole kaiken kansan esillä.

Aika usein joutuu tasapainoilemaan sen kanssa, miten paljon kertoo itsestään. Luontaisesti kirjoittaisin helposti siihen tyyiin, ja sellaisista aiheista, että omaa elämää tulisi jonkin verran ilmi. Vaistomaisesti yritän kuitenkin kirjoittaa niin, että vaikka palstalla olisikin joku tuttuni (äärimmäisen epätodennäköistä), niin hän ei pystyisi tunnistamaan minua. Aika paljon olen kuitenkin itsestäni tullut ainakin omasta mielestäni kertoneeksi, varmaan enemmänkin, kuin olisi ollut tarpeen.

Edellä olevat tekstit pohjustuksena mietiskelen, että olen tullut hölöttäneeksi itsestäni niin paljon, että jos joku viitsisi vetää langat yhteen, hän voisi tulla soittamaan ovikelloa. Olisinko paikalla, on toinen asia, koska tätäkään kirjoittaessani en ole.

Kun ihminen kirjoittaa, hän antaa johtolankoja. Jos tekstiä on tuhansia sivuja niin kuin aktiivisilla bloggaajilla ja foorumikirjoittajilla on, johtolankojakin on paljon. Ongelma on vain siinä, että jos näistä langoista jonkinlaisen yhteenvedon aikoo tehdä, siinä on erittäin suuri työ. Harva viitsii uhrata suuren työpanoksen johonkin asiaan, jolla ei ole suurta merkitystä.

Itse asiassa minussa on hieman edellä mainittua vikaa (ilmeisesti ADHD-piirteitä eli ylikeskittyminen johonkin asiaan), mikä on näkynyt mm. siten, että olen joskus uhrannut viikkokausia aikaa täysin yhdentekevään asiaan, johon olen sattunut innostumaan. Kerran tein päähänpistosta eräitä täysin merkityksettömiä ja ketään kiinnostamattomia pilailunettisivuja ainakin kahden viikon ajan lähes päätoimisesti. Kerran käytin suunnilleen saman ajan erääseen foorumilla olleeseen piirrustuskilpailuun lähettämäni piirroksen tekemiseen. No, voitin sen kisan, mutta se oli työvoitto.

Vaikka pitäisikin “salapoliisitehtävistä” ja mahdottomien ongelmien ratkaisemisesta, jonkun satunnaisen bloggarin tai foorumistin henkilöllisyyden selville saaminen ei ole riittävä palkinto, jotta viitsisi vakavissaan yrittää. Olisihan sitä paitsi suuri todennäköisyys, että kaikesta työstä huolimatta epäonnistuisi.

Mietin joskus aikoinaan - en siksi, että paljastaisin asian kenellekään vaan pelkästään siksi, että  salaisuudet kiehtovat - voisiko bloggaaja Ruukinmatruunan teksteistä päätellä kuka hän on. Blogikirjoituksia on valtava määrä vuosikymmenen ajalta, joten niiden pelkkä läpi lukeminen olisi ollut päivien tai viikkojen työ puhumattakaan tarkemmasta analysoimisesta. Luovuin siis ajatuksesta selvittää kuka Ruukinmatruuna on. Tieto ei ollut vaivan väärtti.

Kun joku lopulta Ruukinmatruunan henkilöllisyyden kuitenkin paljasti, palaset loksahtivat täydellisesti paikalleen. Ruukinmatruuna oli kuin olikin jättänyt niin paljon johtolankoja, että hänet olisi saanut selville pelkästään hänen blogikirjoitustensa perusteella. Itse asiassa hänen - siis sen todellisen henkilön - Linkedin esittelyssä luetellaan ne asiat, jotka hän on kertonut blogikirjoituksissaan monia kertoja. En tiedä, mitkä olivat ratkaisevimpia paljastuksia. Luulen, että hänen kertomuksensa laskuvarjohyppyharrastuksen aloittamisesta ja avomeripurjehduksista naisten kanssa kuuluvat niihin, jotka helpoimmin johtavat jäljille. Ei tarvita kuin yksi osuva googlaus, niin näkee kuviakin tästä kuuluisasta bloggaajasta. Todettakoon, että RM:n näköinen henkilö ei edusta  minun “naismakuani”. Osoite ja jopa matkapuhelinnumero löytyvät ilman mitään salapoliisitutkimuksia pelkällä yhdellä Google-haulla.

Eli kun tarpeeksi antaa punaista lankaa, se tuo kotiovelle.

En ole pahantahtoinen “stalkkari”, joten Ruukinmatruuna elelköön omissa oloissaan ja pitäköön salaisuutensa. Sama koskee kaikkia muitakin netissä nimimerkillä esiintyviä, joten henkilöllisyyden tiedän tai kenties tulen joskus tietämään. 

Se, että itse olen varomaton ja kertoilen sitä ja tätä, johtuu laiskuudestani (en jaksa miettiä, minkä kertominen voi olla vaarallista) ja tyhmyydestäni (en huomaa, milloin kerron asioita, joita ei kannattaisi kertoa) ja “yhden asian muististani” (en ajattele yhtä asiaa pidemmälle enkä hahmota mielessäni asiaketjuja).

Luulen, että yksi älykkyyden ominaisuus on hyvä muisti ja kyky pitää mielessä useita toisiinsa vaikuttavia asioita ja “laskea” niiden yhteisvaikutus. Tyttäreni on Mensan jäsen, ja hän on juuri tuollainen. Jo lapsena hänen hyvä muistinsa pantiin merkille. Hän oli ylivoimainen ns. muistipelissä, jossa käännetään kortteja ja yritetään muistaa, mikä kuva niiden takapuolella on. Siinä missä minä muistin juuri ja juuri sen kortin, jonka olin viimeksi kääntänyt, jos edes sitä, tyttäreni muisti suuren määrän kääntämiään kortteja ja voitti siksi pelit. Koulun matematiikan tunnilla tyttäreni laski kirjan laskut paljon ennen muita, ja kun hänellä ei ollut muutakaan tekemistä tunneilla, opettaja antoi hänelle seuraavan vuoden kirjan, ja hän teki tehtävät siitäkin.

Hölötän siis varomattomuuksissani ja tyhmyyksissäni aivan liikaa. Ongelma on se, että ne asiat, jotka ovat olleet elämässäni hyvällä tai huonolla tavalla kaikkein ratkaisevimpia, ovat olleet sen tyyppisiä, että niiden avulla pääsee jäljilleni, jos kerron niistä. Tämä aiheuttaa kauhean itsesensuuripaineen. Eli kirjoittele vain, mutta älä niistä asioista, jotka ovat sinulle merkityksellisimpiä. Mistä sitten voi kirjoitella? Siitä, että ei pidä systeemistä ja sen vartijoista? Tällaisesta kirjoittelenkin ja herätän närää muissa kirjoittajissa.

Joskus nuo “pääasiat” ahdistavat niin paljon päivin ja öin, että jollekin niistä haluaa “purkautua”. Nettifoorumin tuntemattomille ihmisille kertominen on tietysti typerää kuin mikä, koska ennen pitkää joku käyttää paljastuksia vihakirjoituksensa materiaalina. 

Se minua hieman ihmetyttää, miksi monet (ilmeisesti suurin osa) kirjoittajat salaavat senkin tyyppisiä asioita elämästään kuin että mitä he tekevät työkseen tai tekevätkö he ylipäätänsä mitään. Tai sen, missä he asuvat, jos kyseessä on joku satojen tuhansien asukkaiden kaupunki. Ei kai kukaan pääse kirjoittajan henkilöllisyyden jäljille, jos hän kertoo asuvansa Turussa tai Tampereella tai Helsingissä ja olevansa töissä julkisella sektorilla tai jossakin yrityksessä. Ja tuskinpa sekään vie etsijää kovin pitkälle, jos kirjoittaja kertoo tarkemmin olevansa esimerkiksi opettaja tai sairaanhoitaja tai joku tämän tyyppinen, joita on tuhansia.

Ome työhistoriani on surkeudessaan ja lyhyydessään vertaansa vailla joten ilmeisesti saadakseni vähästä edes jotakin irti olen kertonut melko tarkasti, mitä olen tehnyt. En ole kuvitellut, että joku tällaisten asioiden perusteella saisi tietää, kuka oikeasti olen. Normaali (eli minusta poikkeava) foorumikirjoittaja ei kerro edes yleisellä tasolla, millä alalla hän on, eikä edes vuosikymmenien takaisia ammattejaan tai töitään.

Ja sama salailu koskee myös tuloja. Niistäkin vaietaan kuin valtiosalaisuudesta. Eikä varallisuudestakaan paljon hiiskuta? Siksikö, että muut voisivat olla kateellisia. Vai siksi, ettei kirjoittelusta tulisi rikkaus- ja tulokilpailua?

No, en minäkään euron tarkuudella ole tuloistani kirjoittanut, koska miksi tekisin sen ainoana, kun muut eivät anna edes pientä vinkkiä. Pienet ne joka tapauksessa ovat.

Myönnän, että en minäkään kaikkea kaikesta ole kirjoittanut. Joistakin asioista ja joistakin synkistä mietteistäni en kirjoita edes päiväkirjoihini. En halua,  että kirjoittamani teksti vie ketään lukijaa samanalaisiin mietteisiin edes sadan vuoden päästä, jos kirjoitukseni tuolloin joku lukee. Epäilen tosin, etteivät tekstit säily, eikä niitä kukaan lue, vaikka ne säilyisivätkin.

Tarkoitukseni oli kirjoittaa muutakin, mutta jääköön seuravaan kertaan.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #30 : su 11.02.2018, 21:19:33 »
Itse muistan pääasiassa jotenkin itseeni liittyviä asioita, mutta muiden ihmisten asioita en välttämättä niinkään. Jos he jotenkin liittyvät reaalimaailmassa itseeni, niin sitten toki. Enkä ole niin kauheasti matkustellut edes kotimaassa, että osaisin edes bongaillakaan että tuon on pakko asua siellä ja tuolla ja niin edelleen. Ylipäätään olettaisin että ihmisten olinpaikoista saa hajua jos sattuu itse asumaan samoilla tienoilla. Siinä onkin sitten yksi syy että en halua itse kertoa missä asun. Meidän lisäksemme foorumia kuitenkin saattaa jokunen ulkopuolinenkin vilkaista, ja minusta on jo vuosia vaikuttanut että kaikki Suomen sekopäät asuvat nimenomaan tällä seudulla missä minä. Jo lähtien siitä kun sain tappouhkauksen 2003... Hänkin samalta seudulta. Helvetin upeaa, hah.

Nettideiteissä seudun miehet ovat onnistuneet piilottelemaan ihan ihmeellisen hyvin, ja sitten jos joku paikallinen on esiin mönkinyt, niin sitten hän on ollut - tadaa - hullu. Tai muuten vaan ilkeä. Oikeastaan minun mielestäni voi nimittää hulluksi sellaista joka rekisteröityy nettideitteihin vain päästäkseen aukomaan päätään naisille.

Mutta niin ihmeellisenä ja ainutlaatuisena en lopultakaan itseäni pidä että se nyt olisi jotenkin aivan ihmeellistä jos joku minut jossakin näkee. Kyllähän sitä kuvittelee olevansa joku arveluttava henkilö kun puskee jotain nuivaa kamaa nettiin, mutta hui hai, olen nähnyt kymmenen kertaa roisimpaa kirjoittelua monen monen muun taholta. Ja näistä varmaan puolet naisten tuotoksia.

- JM

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #31 : su 11.02.2018, 21:29:39 »
Meidän lisäksemme foorumia kuitenkin saattaa jokunen ulkopuolinenkin vilkaista, ja minusta on jo vuosia vaikuttanut että kaikki Suomen sekopäät asuvat nimenomaan tällä seudulla missä minä. Jo lähtien siitä kun sain tappouhkauksen 2003... Hänkin samalta seudulta. Helvetin upeaa, hah.

Onnee vaan, ja tosi paljon menestystä  ;D :P :o

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #32 : su 11.02.2018, 21:33:59 »
Meidän lisäksemme foorumia kuitenkin saattaa jokunen ulkopuolinenkin vilkaista, ja minusta on jo vuosia vaikuttanut että kaikki Suomen sekopäät asuvat nimenomaan tällä seudulla missä minä. Jo lähtien siitä kun sain tappouhkauksen 2003... Hänkin samalta seudulta. Helvetin upeaa, hah.

Onnee vaan, ja tosi paljon menestystä  ;D :P :o

Tarttis vaan yrittää esiintyä itse kaikkein hulluimpana, niin kyllä siinä jotkut hullut väistää. Toisaalta tavanomaisin menetelmätapani on olla näkymätön. Mikä tulee ihan luonnostaan. Yhdelläkin bussipysäkillä meinasi taannoin yksi nainen astua päälle kun ei erottanut minua kai bussikatoksen mainosjulisteesta.  ;D

Ja kerran olen saanut bussissa naisen veskasta päähäni, kun ei muka ulko-ovesta poistuessaan huomannut miten tulee huidottua ja istuin siinä lähellä. Se muuten sattui kyllä. Lisäksi busseissa on revitty hiuksista, vaikkeivat ne minulla olkapäitä pidemmälle ylety. Ikäänkuin muka ei erota missä ne hiukset menee vai kun tarraa penkin yläreunasta kiinni?  >:(

- JM

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #33 : su 11.02.2018, 21:37:32 »
Kun ihminen kirjoittaa, hän antaa johtolankoja. Jos tekstiä on tuhansia sivuja niin kuin aktiivisilla bloggaajilla ja foorumikirjoittajilla on, johtolankojakin on paljon. Ongelma on vain siinä, että jos näistä langoista jonkinlaisen yhteenvedon aikoo tehdä, siinä on erittäin suuri työ. Harva viitsii uhrata suuren työpanoksen johonkin asiaan, jolla ei ole suurta merkitystä.

Itse asiassa minussa on hieman edellä mainittua vikaa (ilmeisesti ADHD-piirteitä eli ylikeskittyminen johonkin asiaan), mikä on näkynyt mm. siten, että olen joskus uhrannut viikkokausia aikaa täysin yhdentekevään asiaan, johon olen sattunut innostumaan.

Siitähän sitä elämän syrjään sopivasti sukeltaakin.

Tsoukki. Näitä on, silti. Uteliaisuus kun kohdistuu johonkin ihmiseen, niin onkohan siinä jotain erityisen suurta? Tai mitä?

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #34 : ma 12.02.2018, 11:32:39 »
Mutta niin ihmeellisenä ja ainutlaatuisena en lopultakaan itseäni pidä että se nyt olisi jotenkin aivan ihmeellistä jos joku minut jossakin näkee. Kyllähän sitä kuvittelee olevansa joku arveluttava henkilö kun puskee jotain nuivaa kamaa nettiin, mutta hui hai, olen nähnyt kymmenen kertaa roisimpaa kirjoittelua monen monen muun taholta. Ja näistä varmaan puolet naisten tuotoksia.

Minua hieman pelottaa kirjoittaa NB:lle/NB:stä, koska saatan typeryyksissäni möläyttää jotakin, mikä tekee hänestä vihamieheni (vai pitääkö sanoa vihanaiseni). Olen valmis pyytämään anteeksi ja katumaan sanojani, jos jotakin tällaista tapahtuu. Helpointa olisi tietysti, että välttää koko aihetta, mutta NB tarjoaa niin paljon mielenkiintoisia ja kysymyksiä herättäviä yksityiskohtia itsestään, että ne väkisinkin herättävät kiinnostusta.

Mainitsen nyt vaikka esimerkkinä valokuvat, joita NB on lähetellyt, ja jotka vähän ajan päästä ovat "gone with the wind", kuten NB asian ilmaisee. Eli ensiksi on jonkinlainen "tarve" (anteeksi, jos käytän väärää sanaa, en tarkoita tätä negatiivisessa mielessä) antaa kiusoittelevia (en tarkoita tätäkään negatiivisessa mielessä) vinkkejä itsestään, ja sen jälkeen tulee kenties (tätäkään arviota en esitä kielteisessä mielessä) jonkinlainen morkkis, joka saa poistamaan kuvat. Vai ajatteleeko NB kaiken maailman hulluja vainoajia ja mitä niitä on ollut, joten varma on aina varmaa. Ei jätetä liikaa vihjeitä.

Ymmärrän sinänsä tarpeen lähettää muiden nähtäväksi kuvia niistä asioista, jotka kokee sen tyyppisiksi, että niiden avulla voi kohottaa itsetuntoaan. Jos omistaisin hienon auton, voisin hyvinkin lähettää siitä kuvia muiden katseltavaksi. Itse asiassa olen näin tehnytkin Facebookissa eli julkaissut kuvia omistamistani esineistä, jos olen katsonut, että kuvat antavat positiivisen kuvan minusta. Jos omistaa hyvän näköisen vartalon, ehkä sitäkin haluaa esitellä. Kaikkihan on katoavaista. Mitä taas itseäni esittäviin kuviin tulee, niin niiden suhteen joudun harjoittamaan aika paljon itsekritiikkiä. Mitä tahansa "räppäisy" ei käy, vaan kuva on täytynyt ottaa huolellisesti suunnittelemalla ja valitsemalla otoksista paras.

Kuva, jossa esimerkiksi "poseeraan" moottoripyörän kanssa saattaa näyttää katselijan silmissä siltä, kun se olisi satunnainen tilannekuva, jonka joku on napannut. Mutta se on todellisuudessa kaikkea muuta. Olen lähtenyt kuvausreissulle nimenomaan "omakuva" mielessäni. Taustasta alkaen kaikki on suunniteltua. Kamera on ollut jalustalla, ja olen käyttänyt radiotoimista kaukolaukaisinta. Joskus yksikään otos ei ole kelvannut. Joskus yhdestä on saanut photoshoppaamalla julkaisukelpoisen.

Vauva sylissä... täytyy lopettaa...

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #35 : ma 12.02.2018, 15:38:22 »
Well, voi saada minusta vihanaisen jos kuvittelee että olen niin pikkumainen paska että minusta saa vihanaisen.  ;D Tottakai saatan tuiskahtaa kuten kuka hyvänsä aina silloin tällöin, mutta pitkän linjan vihaamiseen tarvitaan jo vähän enemmän eineksiä kuin joku satunnainen töräytys. Jatkuva, poikkeukseton halveksunta ja pahansuopuus suuntaani on se minkä vuoksi voin katkaista välit. Joskus toki olen ignoroinut porukkaa ihan vaan senkin takia että ei vaan silläerää jaksa ja haluaa välttää provosoitumista, tai provoisointiakin. Jos ei näe toisen kommia, ei vastaa niihin, eikä myöskään ärsytä häntä enempää.

Aika monta kertaa olen tuota poseerauskuvieni saagaa käynyt läpi. En minä itse osaa niitä bikinikuviani kiusoitteluna nähdä, vaan ihan vaan olen todistellut että kaikki eivät läskiinny vanhemmiten. Minähän miltei läskiinnyin jo kompikymppisenä, mutta se meni ohi. Nykyään ollaan taas jännän äärellä että tehoaako kesäliikunta vieläkin "ylimääräisiin" kiloihin. Olen normaalipainoinen, mutta tietysti diggailen mieluummin olla sitä mitä olen kuvissani ollut. Vuoden 2010 lukemiin en enää pääse, ja ei tarvitsekaan. Joku 2015 oli myös ihan ok. Osin tuntuu että jotain autististakin tässä poseerauskuvatouhussa on. Toisaalta siitä on ollut hyötyäkin. Olen kumminkin miltei vihannut naamatauluani, ja kun ottaa miljoona kuvaa itsestään, turtuu pärstävärkkiinsä ja siitä tulee jotenkin "tavallisempi".

Mikään morkkis ei kuvien poistoon liity. Se vain että hittojako niitä ikuisesti esillä pitämään. Siksi toisekseen viime vuonna kävi niin että joku kusipää ilmeisesti vasikoi bikinikuvakavalkadini yhdellä kuvajemmasaitilla saitin ylläpitoon, ja se hyökkäsi ja alkoi poistelemaan kuviani. Kaikissa kuvissa oli bikinit päällä, ei mitään säädyttömämpää kuin esim. uimarannalla näkisi. Poistetuissa kuvissa taisi olla ainakin viimevuotinen kuva jossa kyykistelin lattialla, eli ilmeisesti kyykkyasento oli liian roisi. Perkele kun en minä enää keksi mitään uusia asentoja, ja tuntuu ihan höhlältä vain seisoa pönöttää joka vuosi kuin Anttilan kuvastossa. Ehkäpä lopetan tämän touhun kun täytän 50 v, eli ensi vuonna.

Nuoret naiset ottavat itsestään selfieitä joissa on huulet törössä ja milloin mitäkin ihme ilmettä ja irvistystä, tai sitten kaninkorvat päässä tms. Ehkä olen vain myöhäisherännäinen narsisti.

- JM

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #36 : ti 13.02.2018, 22:44:54 »
Edellä olevasta "vauva sylissä" tekstistäni ei tullut aivan sitä, mikä oli tarkoitus. Syy on edellä mainittu, eli en ehtinyt edes lukea läpi, mitä olin kirjoittanut, kun painoin "lähetä".

Sen verran täsmennän juttuani nyt jälkeen päin, että minun olisi ehdottomasti pitänyt aloittaa uusi kappale, kun aloin kertoa omista kuvistani. Ei siis missään tapauksessa samassa kappaleessa, jossa kirjoitin "hyvän näköisistä" vartaloista ja niiden esittelemisestä, ettei lukija vain saisi käsitystä, että tarkoitan itseäni.

NB voi tässä suhteessa olla itseensä tyytyväinen, mikäli hänen esittämistään kuvista voi ylipäätänsä mitään päätellä. Hänen usein mainitsemiaan bikinikuvia en ole nähnyt, ja tuskin tulen näkemäänkään, mutta se, että tällaisia kuvia itsestään uskaltaa esittää, kertoo, että on jotakin esiteltävää - olettaen, että itsekritiikki ei ole täysin väärin kalibroitu, mikä tuskin on asianlaita NB:n kohdalla.

Mitä ihmisten hyvännäköisyyteen tai vähemmän hyvännäköisyyteen tulee, niin en onneksi sentään näytä ainakaan vaatteet päällä lihavalta, vaikka en minäkään tietysti ole immuuni suklaapatukoille ja muille herkuille. Vartalotyyppini ei vain ole sellainen, joka "läskistyisi" kovin helposti. Mutta en missään tapauksessa ole myöskään sen näköinen, että esittelisin "saiteilla" uikkarikuvia itsestäni tyyliin "katsokaa miten hyvän näköinen olen". Jonkun T-paita ja farkut kuvan voisin juuri ja juuri ajatella näyttäväni, kunhan vain itse saisin ottaa kuvan sopivasta kulmasta, sopivassa ympäristössä ja sopivassa valaistuksessa ja valita otoksista parhaimman.

Katselin netistä erilaisia vartalotyyppejä ja arvioin niiden perusteella edustavani ikävä kyllä jotakin ei kovin hohdokasta vaihtoehtoa eli skinnyä tai jopa skinnyfattia ainakin, jos olen mässännyt vatsani täyteen ja katson sen jälkeen itseäni peilistä.

http://talkaboutmarriage.com/attachments/sex-marriage/40362d1447850660-mens-body-type-preference-b249403b-dacf-44fe-875e-503026c29f68.jpg

Näissä kuvissa toinen oikealta alarivissä voisi olla lähimpänä tietyin varauksin. Eli en nyt varsinaisesti tuollaiselta näytä, mutta en näytä myöskään muissa kuvissa esiintyvältä.

http://i.imgur.com/eyVgyDi.jpg

Näistä vaihtoehdoista "ectomorph" kuvannee parhaiten minua.

http://aarohuttunen.fitfashion.fi/2015/11/28/mita-kehotyyppia-olet-ectomorph-mesomorph-vai-endomorph/

Uimahalleissa, jossa miehiä näkee vähemmissä vaatteissa ja vaatteitta, huomaa sen, että lähes tyyppi kuin tyyppi on ulkonäöltään OK, kun katsotaan takaa päin ja rajataan kuva lantiosta alaspäin. Näin rajatusta kuvasta voisi luulla ihmistä parikymppiseksi hyväkuntoiseksi urheilijaksi, vaikka hän olisi todellisuudessa karmean ylipainoinen läskivuori. Läski ei useimmilla miehillä näytä kertyvän reisiin ja takapuoleen vaan vatsan korkeudelle. On toki sellaisiakin vartalotyyppejä, joissa lihavuus näkyy kaikkialla.

http://static.feber.se/article_images/22/38/42/223842_980.jpg

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #37 : ke 14.02.2018, 10:27:41 »
Well, jos pääasissa laittaa kuvia saitille jossa porukat levittelevät haarojaan ja seisottelevat muniaan, niin lopulta se menee vähän sellaiseksi että katsokaa kun en näytäkään kaikkea.  ;D En oikein tajua niitä jotka kerjäävät kuvaa genitaaleista tai rinnosta (nänneineen). En osaa sellaisiin pyyntöihin sanoa muuta kuin että kaikillahan toosa ja munkit on, että mitä helvetin mielenkiintoista niissä muka on. Joskus genitaalit ovat rumat, joskus vain tylsät. Joskus näkee jotain aivan omituista. Juuri näin miehellä sellaiset systeemit että oli kuin nakki sojottamassa suoraan jostain "taustamöykystä", mutta kiveksiä ei näkynyt missään! Jos tyypille on tehty kastraatio, niin ei tuolta näytä käsittääkseni kuin siinä kuvassa näytti. Omituinen juttu. Ja vaikea kuvailla.

Oma kehotyyppini tuntuu olevan joku ekton ja meson välimuoto. Ektoon viittaa tasaleveys niin että en ole mikään erinomaisen kurvikas tiimalasi, mutta mesoon se että käsivarsiin tulee kumminkin helposti lihasta ja rintauinti kesäkaudella tekee olemuksestani atleettisen. Samantapainen keho miehellä miellyttää kaiketi eniten. Tässä taannoin näin jossain lehdessä juttua juutalaisesta juoksijasta joka vaikutti Suomessa Paavo Nurmen aikaan. Hänellä oli minun silmääni täydellinen kroppa. Nimi ei jäänyt valitettavasti mieleen.

Mutta sitä samaa mallia edustivat monet tavisten kehot 50-luvulla, kuten mainitsinkin erään suomalaisen arkistofilmin nähtyäni. Mässäilyllähän nykymiehet tietysti kehonsa pilaavat.

Itse en tosiaan tiedä jaksaako tässä enää järin kuvailla. Vaikka saisin kesällä itseni ruotuu, niin ei tämä oikein anna enää mitään. Aina kun nakusaitille laittaa uuden kuvan, tulee jonkin aikaa hoosiannaa ja tulisi vaikka näyttäisi Jabba The Huttilta, koska naiset nyt vaan saavat enemmän huomiota kehonsa kanssa. Mutta kissa kiitoksilla elää, eikä edes sekään.

- JM

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #38 : to 19.04.2018, 16:37:30 »
Muistelen, että tällä foorumilla oli aikoinaan ketju, johon muutama ihminen postitteli kuviaan. Minäkin panin yhden. Ilmeisesti aihe oli sen verran epäilyttävä tai arkaluonteinen, että se katsoi parhaaksi kadota? Vai enkö vain löydä sitä.

socrates

• Vieras
« Vastaus #39 : to 19.04.2018, 17:31:46 »
Muistelen, että tällä foorumilla oli aikoinaan ketju, johon muutama ihminen postitteli kuviaan. Minäkin panin yhden. Ilmeisesti aihe oli sen verran epäilyttävä tai arkaluonteinen, että se katsoi parhaaksi kadota? Vai enkö vain löydä sitä.

Jäsenalueelta löytyy ketju "jatkumoisten anatomiaa kuvina."