Kirjoittaja Aihe: Itsestään paljastelu foorumeilla  (Luettu 3472 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hibiscus

• Vieras
Itsestään paljastelu foorumeilla
« : su 21.02.2016, 09:28:50 »
Hippi kertoi tuolla jossakin näkemyksenään, ettei foorumeilla kannattaisi itsestään juuri mitään kertoa, koska niistä paljastuksista otetaan ilo irti maailman tappiin. Huru-ukot saivat jostakin selville, että meillä on talo Saarenmaalla ja täällä on vuohia. Myönsin myös muuttaneeni tänne. Nyt olen heidän hampaissaan ja olen paennut kotimaastani. Noista asioista on huruille riittänyt loputtomasti pilkkaa ja lystiä.

Eniten asiaa vatvoo vähä-älyinen Reiska, joka keksii mitä kummallisempia asioita Saarenmaasta ja minun elämästäni täällä. Itse hän kertoo omasta elämästään jatkuvasti samoja asioita ja kehuu henkilöhistoriaansa tuon tuostakin, mutta kukaan ei viitsi puuttua noihin hänen paljastuksiinsa, sillä kaikki käsittävät, että Reiska on syyntakeeton hölmö.

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
Vs: Itsestään paljastelu foorumeilla
« Vastaus #1 : su 21.02.2016, 09:54:18 »
Minäkin vältän kirjoittamasta mitään sellaista jonka avulla oikea henkilöni voitaisiin yhdistää kirjoituksiini. En tiedä miksi näin on, mutta jotenkin koen epämiellyttäväksi että joku tietäisi minun kirjoittelevan nimimerkillä Lenny foorumille. Näin pienellä foorumilla pelko on toki aika aiheeton, mutta siltikin.

Toisaalta taas pitää ymmärtää, että periaatteessa kaikki mitä nettiin tunkee on julkista, jos joku (viranomainen) katsoo asiakseen yhdistää nimimerkin ja ihmisen sen takana. Tähän ei tarvitse edes Juhan apua, koska foorumi ei käytä salausta (tarkoituksellisesti?). Riittää, että poliisi asioi palveluntarjoajan kanssa. Eli tässäkin mielessä on syytä kirjoitella melko neutraalisti.

socrates

• Vieras
« Vastaus #2 : su 21.02.2016, 10:34:49 »
Täällä on lähinnä seniilejä ja/tai muuten pimahtanutta porukkaa muttei vaaralliselta vaikuttavia jäseniä. Kyllä täällä minusta voi aika turvallisesti omista asioistaankin viestitellä.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #3 : su 21.02.2016, 10:36:45 »

Hippi käy itse samalla tapaa henkilökohtaisiin puoliin käsiksi, jos kokee tarvetta. On kykyä ja tehokkuutta tässä enemmän kuin usealla.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #4 : su 21.02.2016, 10:49:55 »

Foorumille kirjoittava ei minusta paljasta mitään erityisempää, mikä ei ihmisyyteen voisi eri tapauksissa kuulua. Toki ne erilaisuudet voi ihmetyttää aikansa.

Intimiteetti voi koskea hyvin yleisiä asioita. Intimiteettiään ei kannata rikkoa, vaikka asia kuittautuisi käytännössä ihan tavallisuuden piiriin kuuluvaksi. Itsensä yli ei kannata kävellä, jos sellaista vaaraa kokee.

Foorumin eräs anti on henkilöhtainen juuretteneisuus. Moni asia vailla henkilökohtaisempaa näkemystä ei ole ilmaistuna välttämättä sen arvoista. Ilmaisuarvoa voi tulla vain henkilökohtaisuuden lisäämisen kautta.

Muuten sitä mieltä, että henkilökohtaisuuksiin voidaan käydä, mutta kohtuuttomuus on asia, joka on aina hyvä huomata. Reiska on esim selllainen, että hän käy lähes poikkeuksetta alatyylisesti henkilötietoja hyväksi käyttäen ilmaisijan arveluttaviin kohtiin, olipa asia mikä tahansa. Perusteluksi riittää käytännössä se, että on jotekin ihminen, ja siitä joutuu tekemään aina tiliä. Myös keksitty käy, jos haavoittuvuuksia ei tiedä.

Haavoittamisen kautta perustelu on oma käsittelytapansa. Tätä menettelyä käyttää moni muukin. Myös Hippi tarvittaessa.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #5 : su 21.02.2016, 10:58:02 »
Minulla on kokemusta siitä, kun jäsen kulkee perässä persekärpäilemässä. Ilmiö on niin selkeä että siihen ovat muutkin kiinnittäneet huomiota.

Nyt alkaa vaikuttaa siltä kuin Hippi saisi samanlaisen seuralaisen. Se on juuri sitä mitä Juha suosii.

socrates

• Vieras
« Vastaus #6 : su 21.02.2016, 11:02:38 »
Reiska on esim selllainen, että hän käy lähes poikkeuksetta alatyylisesti henkilötietoja hyväksi käyttäen ilmaisijan arveluttaviin kohtiin, olipa asia mikä tahansa. Perusteluksi riittää käytännössä se, että on jotekin ihminen, ja siitä joutuu tekemään aina tiliä. Myös keksitty käy, jos haavoittuvuuksia ei tiedä.

Reiska on jo pitkään kärsinyt muiden sekoilujensa lisäksi patologisista mielialan heilahteluista. Saattaa ensin lähes nuoleskella jotakuta ja seuraavassa hetkessä olla apinaraivolla saman kirjoittajan kimpussa ilman mitään syytä.
Ilmiselvää maanisdepressiivisyyttä. Litiumia kehiin ja sähköä päähän siellä vanhusten psykiatrisella.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #7 : su 21.02.2016, 11:03:26 »
Nyt alkaa vaikuttaa siltä kuin Hippi saisi samanlaisen seuralaisen.

Seuralaiset ovat kivoja. Seuralaisia voi olla monenlaisia. Oikein mukava juttu.

On hyvä, että jos kritisoidaan, niin kritoisoinniksi ei käy pelkkä seuralaisuus. Asioita on pystyttävä jotenkin perustelemaan. Toisaalta myös tuntemuksia on voitava esittää, vaikka perusteluja ei heti keksisi. Muut voivat kukin arvioida kokonaisuuden perusteella omaa tarvittavaa panostaan esitettyyn. Kiva juttu.

Poissa Vitel afGastro

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #8 : su 21.02.2016, 11:20:56 »

Litiumia kehiin ja sähköä päähän siellä vanhusten psykiatrisella.

Sika!

Jos sinä ja hibi ryhdytte enemmän paljastelemaan itseänne ja "imutuksianne", niin minä usutan poliisit ja venäläiset lastensuojelijat kimppuunne.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #9 : su 21.02.2016, 11:31:31 »
Minulla on kokemusta siitä, kun jäsen kulkee perässä persekärpäilemässä. Ilmiö on niin selkeä että siihen ovat muutkin kiinnittäneet huomiota.

Nyt alkaa vaikuttaa siltä kuin Hippi saisi samanlaisen seuralaisen. Se on juuri sitä mitä Juha suosii.

Minulla on kokemusta siitä, että sinä juokset perässäni  rakkikoirana räksyttämässä. En suinkaan ole ainoa, jonka perässä sinä ravaat.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #10 : su 21.02.2016, 11:36:23 »

Minulla on kokemusta siitä, että sinä juokset perässäni  rakkikoirana räksyttämässä. En suinkaan ole ainoa, jonka perässä sinä ravaat.

Pers.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #11 : su 21.02.2016, 11:49:12 »
Loputtomasta ivailusta ja huutelusta voi päätellä että suosituin tapa paljastella itsestään on paljastaa kenestä ei tykkää. Tämä on minusta hemmetin rasittavaa, ja vetää foorumian tasoa tuon tuostakin 3-vuotiaiden tasolle. Mutta se on joku hauska piirileikki joka on alkanut ilmeisesti jo ammoisina aikoinan, ja ei se sillä tokene jos itse nimittelen sitä homokinkereiksi. Huvinsa kai sitten kullakin.

Olen joskus miettinyt että miten toisin asiat ehkä olisivat jos en olisi koskaan alkanut vetämään sitä linjaa netissä että olen nainen. Joidenkin nimimerkkien kohdalla en ole joko pysynyt ollenkaan kärryillä tai sitten he ovat vain onnistuneet olemaan niin kovin neutraaleja etten heidän sukupuoltaan tiedä, ja voi tulla ylläreitä sen suhteen. Arvostan neutraliteettia ja objektiivisuutta, mutta en välttämättä ole tai olisi erityisen onnistunut kummassakaan, joten tyydyn vain heittämään lonkalta mitä milloinkin mieleen juolahtaa.

Paljastelussa pahimpia tuskan paikkoja on ollut kun asuinpaikkani on käynyt ilmi. Eräällä foorumilla menin möläyttämään mitä olin kirjoittanut erään saitin kamanmyynti-ilmoitukseen, ja joku oli sen googlettanut ja nähnyt ilmoni ja sitä myöten asuinpaikkakuntani. Tein kaikkeni että materiaali josta se käy ilmi ei olisi esillä, mutta aika huonoa oli tulos varsinkin kun syystä tai toisesta "erään foorumin" mode ei suostunut useasta pyynnöstä huolimatta poistamaan sitä kommenttia jota kautta googlettamaan pääsi. Kai sekin oli hänen taholtaan osoitus vihamielisyydestä (ajatellen erinäisiä muita juttuja, joista ei nyt tässä enempää). En toki asu ihan perämetsissä ja eipä se välttämättä kenellekään mitään sanoisi jos paikkakuntani esillä olisikin, eikä täältä minua noin vain etsitä jos tulee jotain lynkkaushinkuja. Mutta jotenkin se vain minulle on tärkeää että tämä tieto ei ole kaiken kansan esillä. Halua salata edes tämä on edesauttanut tietysti nettideittailu, jossa jokunen vuosi sitten lyhyen ajan sisällä nettideitti-ilmooni vastasi kolme eri tyyppiä vain kertoakseen nähneensä minut siellä ja täällä, tien päällä (bussipysäkillä mm.) En tiedä tajusivatko nuo miehet kuinka pelottavalta se tuntuu että joku uppo-outo, varsinkin jos kuvattomana esiintyvä parin rivin mösjöö käy vain kertomassa että tiedän missä liikut. Ikävä ajatus tulee että josko se pelottelu oli tarkoituskin. "En ole löytänyt netistä naista, toi ämmä tuputtaa siellä itseään vuodesta toiseen, pelotellaan se pissimättömäksi niin saa opetuksen ja rangaistuksen ettei edes tuo petolinnunpersenaama minua huoli."

Sitä olen ennenkin ihmetellyt että mistähän se johtuu että jos ihmisellä on minkään sortin mielenterveysongelmia, niin hän saattaa saada päähänsä että pitää esitellä oma pärstä netissä (siis jossain muualla kuin nettideiteissä jossa mainos tai tuoteseloste on hyvä olla esillä enivei). Ehkä se on joku itsetuntokysymys. Olen jokusen kerran joutunut painimaan itseni kanssa että en esim. tänne laita nassuani. Josko se muuten olisikin ihan ok, niin nimenomaan en halua että nettideittiväki alkaa minua bongaamaan joltain foorumilta ja alkaa jäkättämään siitä mitä olen jossakin kirjoitellut. Yksi tyyppi kerran googletti sähköpostini alkuosan, ja kun se sattui olemaan sama sana kuin mitä olin käyttänyt nimimerkkinä yhdellä foorumilla, laukkasi hän lukemaan juttuja joita olin kirjoittanut joku 10 v sitten ja oli hyvin pettynyt. Anteeksi nyt vain, mutta pitääkö minun tosiaan selitellä jollekulle sitä että vuosikymmen sitten olin huonompi kirjoittaja kuin nykyään? Se on jo vähän liikaa.

Että kyllä sitä kannattaa vähän katsoa eteensä, jos ei ihan kaikkeen jaksa venyä.
Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM

Tummasilmäsusanna

• Vieras
« Vastaus #12 : su 21.02.2016, 12:17:28 »
Aika usein joutuu tasapainoilemaan sen kanssa, miten paljon kertoo itsestään. Luontaisesti kirjoittaisin helposti siihen tyyiin, ja sellaisista aiheista, että omaa elämää tulisi jonkin verran ilmi. Vaistomaisesti yritän kuitenkin kirjoittaa niin, että vaikka palstalla olisikin joku tuttuni (äärimmäisen epätodennäköistä), niin hän ei pystyisi tunnistamaan minua. Aika paljon olen kuitenkin itsestäni tullut ainakin omasta mielestäni kertoneeksi, varmaan enemmänkin, kuin olisi ollut tarpeen.

Hippi kokee tulleensa arvostelluksi siitä, ettei ole kertonut paljon itsestään, mutta minusta Hippi kuuluu juuri niihin, ketkä ovat kertoneet suht paljon itsestään; perheestään, työstään, kotielämästä jne. Minusta on kyllä mukavaa tietää jotain keskustelukumppaneista. Esim. jo sukupuoli ja ikäluokka auttavat ymmärtämään ihmistä eri tavalla. Aluksi kun tulin Näkkärille, kuvittelin suurimman osan kirjoittajista paljon nuoremmiksi. Esim. mks:n kuvittelin olevan ylimieleinen miehenalku.

Monesti olisi mielessä joku aihe, josta haluaisi kirjoittaa ja jutella, mutta ei sitä sitten tule kirjoittaneeksi, koska ajattelee että a.) liian henkilökohtaista, b.) ketään ei kiinnosta, ja c.-kohtakin oli mielessä, mutta eipä tule nyt mieleen. Vaikka minua se, että jotkut kirjoittavat paljon itsestään, ei haittaa yhtään, ja se voi hyvinkin siivittää keskusteluun, jossa jonkun subjektiivinen kokemus avaa jotain kaikille ihmisille yhteistä.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #13 : su 21.02.2016, 12:36:05 »
Aika usein joutuu tasapainoilemaan sen kanssa, miten paljon kertoo itsestään. Luontaisesti kirjoittaisin helposti siihen tyyiin, ja sellaisista aiheista, että omaa elämää tulisi jonkin verran ilmi. Vaistomaisesti yritän kuitenkin kirjoittaa niin, että vaikka palstalla olisikin joku tuttuni (äärimmäisen epätodennäköistä), niin hän ei pystyisi tunnistamaan minua. Aika paljon olen kuitenkin itsestäni tullut ainakin omasta mielestäni kertoneeksi, varmaan enemmänkin, kuin olisi ollut tarpeen.

Hippi kokee tulleensa arvostelluksi siitä, ettei ole kertonut paljon itsestään, mutta minusta Hippi kuuluu juuri niihin, ketkä ovat kertoneet suht paljon itsestään; perheestään, työstään, kotielämästä jne. Minusta on kyllä mukavaa tietää jotain keskustelukumppaneista. Esim. jo sukupuoli ja ikäluokka auttavat ymmärtämään ihmistä eri tavalla. Aluksi kun tulin Näkkärille, kuvittelin suurimman osan kirjoittajista paljon nuoremmiksi. Esim. mks:n kuvittelin olevan ylimieleinen miehenalku.

Monesti olisi mielessä joku aihe, josta haluaisi kirjoittaa ja jutella, mutta ei sitä sitten tule kirjoittaneeksi, koska ajattelee että a.) liian henkilökohtaista, b.) ketään ei kiinnosta, ja c.-kohtakin oli mielessä, mutta eipä tule nyt mieleen. Vaikka minua se, että jotkut kirjoittavat paljon itsestään, ei haittaa yhtään, ja se voi hyvinkin siivittää keskusteluun, jossa jonkun subjektiivinen kokemus avaa jotain kaikille ihmisille yhteistä.

Muistan, kun tulit Näkökulmalle, niin yksi vanha haukka, Sepe, hyökkäsi kimppuusi. Hän ei sietänyt tuolloinkaan uusia tulokkaita foorumille. En tiedä miksi. Kuvitteliko hän näkkärin omaksi reviirikseen? Aika erikoista oli täällä se mäksyn ja sinun vääntösi imetyksestä. Kai sinä nyt mäksyä paremmin tiedät, mitä imetys on ja mitä hyötyä lapselle on siitä, että hän saa rintamaitoa tarpeeksi kauan. Nuo vanhat horiskot häärivät milloin kenenkin kimpussa. Sepe on erikoistunut minuun ja foorumin naisiin. Hän lienee kovin pettynyt omassa elämässään naisiin.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #14 : su 21.02.2016, 12:38:11 »

Muistan, kun tulit Näkökulmalle, niin yksi vanha haukka, Sepe, hyökkäsi kimppuusi. Hän ei sietänyt tuolloinkaan uusia tulokkaita foorumille. En tiedä miksi. Kuvitteliko hän näkkärin omaksi reviirikseen? Aika erikoista oli täällä se mäksyn ja sinun vääntösi imetyksestä. Kai sinä nyt mäksyä paremmin tiedät, mitä imetys on ja mitä hyötyä lapselle on siitä, että hän saa rintamaitoa tarpeeksi kauan. Nuo vanhat horiskot häärivät milloin kenenkin kimpussa. Sepe on erikoistunut minuun ja foorumin naisiin. Hän lienee kovin pettynyt omassa elämässään naisiin.

Pers.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #15 : su 21.02.2016, 12:43:50 »
Hippi kokee tulleensa arvostelluksi siitä, ettei ole kertonut paljon itsestään, mutta minusta Hippi kuuluu juuri niihin, ketkä ovat kertoneet suht paljon itsestään; perheestään, työstään, kotielämästä jne.

Nuo ovat enimmäkseen harmittomia arkipäiväisiä asioita, joita hyvinkin voisi jutella vaikka työpaikan kahvipöydässä. Noissa ei ole kovin paljoa sellaista, jota ilkeämielinenkään voisi käyttää kertojaa vastaan.

Se, mistä minua on moitettu, on juuri, etten paljasta "syvimpiä tuntojani", en nyt keksi parempaakan sanaa sille, mitä ylläpito täällä odottaa jäseniltä. Jonkinlaista avautumista kuitenkin. En vain keksi mitään syytä avautua täällä, kun en niin kovin avaudu muuallakaan.  :)

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #16 : su 21.02.2016, 13:00:01 »
en nyt keksi parempaakan sanaa sille, mitä ylläpito täällä odottaa jäseniltä. Jonkinlaista avautumista kuitenkin. En vain keksi mitään syytä avautua täällä, kun en niin kovin avaudu muuallakaan.  :)

Sitä sopii pohtia mitä ylläpito odottaa jäseniltä ja foorumilta. Juhan määrittelyt eivät minulle aukea - jotain jonkun käsittämättömän tavoitteen ajamista niistä tuntuisi olevan.
Mieluimmin kokisin tämän keskustelualustana kuin kasvatus- ja terapialaitoksena.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #17 : su 21.02.2016, 13:03:40 »
Loputtomasta ivailusta ja huutelusta voi päätellä että suosituin tapa paljastella itsestään on paljastaa kenestä ei tykkää. Tämä on minusta hemmetin rasittavaa, ja vetää foorumian tasoa tuon tuostakin 3-vuotiaiden tasolle. Mutta se on joku hauska piirileikki joka on alkanut ilmeisesti jo ammoisina aikoinan, ja ei se sillä tokene jos itse nimittelen sitä homokinkereiksi. Huvinsa kai sitten kullakin.

Kun alkaa foorumin terminologinen pohja kehittyä kohden tarvittavaksi koettua, niin mm h-suvakkina haluaisin korostaa sitä, miten tärkeää erilaisuus, ja sen olemassolo voi olla.

Tiedä mitä kaikkea erilainen hinaaminen tuo pitemmällä aikavälillä. Hintustatiivinen tulokulma, ja siihen liittyvä satsaava panostaminen, voi luoda lisää sopivaa avartavuusarvoista suhtautumista tähän(kin) merkitysdimensioon.

Kuka tässä mainitun a-sian mitenkin kokee. Ainahan voi jotain arvella.

*Lähtee lepäämään*

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #18 : su 21.02.2016, 14:02:20 »
en nyt keksi parempaakan sanaa sille, mitä ylläpito täällä odottaa jäseniltä. Jonkinlaista avautumista kuitenkin. En vain keksi mitään syytä avautua täällä, kun en niin kovin avaudu muuallakaan.  :)

Sitä sopii pohtia mitä ylläpito odottaa jäseniltä ja foorumilta.

Ei tämä ehkä vainoharhaa ole, mutta varmaan odotusharhaa tmv, ja siihen harhaisuuteen tarttumista, kun tarvetta näyttää hiukan olevan. Se huumoriosuudesta.

Jos joku tuo jotain arkaluontoista, niin ehdoton edellytys on, että arkaluontoisesta kantaa itse vastuuta, jos tulee takkiin. Tämä on hyvä itseä ja muita ajatellen. Epäonnistuminen tässä ei ole lopullisemman tuomion arvoinen.

Jos joku hyödyntää arkaluontoisuutta tökeryydellä, eli ei vaikka kuittaile siitä jotenkin kohtuullisesti, niin tökeryys voi ilmetä muillekin, ja hyvä.

Jos on kohtuuttomasti tökerö muiden avoimuudesta, ja tökeröilevänä suojaa itse itseään viimeisen päälle, niin kyllä tällainen puoli, tai siitä epäily on aiheellista tuoda esille.
« Viimeksi muokattu: su 21.02.2016, 14:04:08 kirjoittanut Juha »

socrates

• Vieras
« Vastaus #19 : su 21.02.2016, 14:10:26 »
Hyvää keskustelua ja paranee vielä, jos Jaska pistää kunnon liirumlaarumit.

Pukeeko parta Juhaa, mielipiteitä?