Kirjoittaja Aihe: Hulluus, nerous – poikkeavuus  (Luettu 8940 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Vs: Hulluus, nerous – poikkeavuus
« Vastaus #100 : ti 13.02.2018, 20:49:11 »
Tsekkasin vielä varmuuden vuoksi ne oikeat vastaukset pysäytyskuvasta:

1. The mask is convex only on one side

2. The mask is rotating in the right direction

Ekalla kerralla kun tuota tänään tein minusta tuntui tuossa kakkoskohdassa ensin että maski pyörii ympäri, mutta sitten kun aloin oikein tuijottamaan sitä, se vippasi vuorotellen yhteen suuntaan ja vuorotellen toiseen. Ykköskohdassa maski tuntui kuperalta vuorotellen molempiin suuntiin.

Näin ollen 1,5 - 2 väärää vastausta ja olen siis täyspäinen (tällä kertaa).
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #101 : ti 13.02.2018, 20:52:01 »

Epäselväksi jäi minulle olenko täyshullu vai osapäiväinen.

Tai ei kumpikaan.

Jos muitten, elävien ihmisten naamat alkavat näyttää sinusta sisäänpäin koverilta, on aihetta huolestua.

Jos ne pullistuvat ulospäin nenä edellä, olet kunnossa.

Astetta suurempi huolen aihe on jos tulee pakkomielle kovertaa muiden ihmisten naamoja ja tehdä niistä itselleen maskeja. Mutta huoli lienee lähinnä ympäristöllä.
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #102 : ti 13.02.2018, 20:57:55 »
Tässä liitteinä pari kuvasieppausta jotka näyttävät trikin luonteen. Minä en testissä ole kyllin nopea havainnoimaan.

Se on kuminaamari joka pitää kuperan puolen päällä työntäessään takana ollutta osaa näkyviin.

"Oikea" vastaus on nähdä kolmas Valinta_881.jpg koverana ( ja sen peilikuva kuperana)

- * - 

Suotäällä / THL on tietenkin liian fiksu niiden ymmärrettäväksi, joiden ajattelu ei häntä jaksa kiinnostaa. Sellaisiakin on.
« Viimeksi muokattu: ke 14.02.2018, 04:10:03 kirjoittanut Jaska Jokunen »

Poissa Juuli

• Konkari
  • Hukkaskukka
« Vastaus #103 : ti 13.02.2018, 21:02:34 »

Epäselväksi jäi minulle olenko täyshullu vai osapäiväinen.

Tai ei kumpikaan.

Jos muitten, elävien ihmisten naamat alkavat näyttää sinusta sisäänpäin koverilta, on aihetta huolestua.

Jos ne pullistuvat ulospäin nenä edellä, olet kunnossa.

Kiitos,,, helpotti. Nenä on eteenpäin. Mutta siellä kuvioissa vilahti kun ne kääntyili vähän näytti koverilta niinkuin sisäpuolelta.  Kai minulla kuitenkin toivoa vielä on. :o
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #104 : ti 13.02.2018, 21:21:30 »

Jos ketjun aihetta miettii tarkemmin, niin vankka todellisuuskytkentäisyys, ja sen irtiotton suuntaan mahdollistava piirre (kyky, sairaus, ...) ovat kytkeytyneitä toisiinsa, ja varmaan hmisen tapauksessa jo melko paljon. Etuna on se, että vaikka jotain on selkeästi, voi tähän valita jotain sellaista, joka sopii paremmin. Vaikka tiiliseinä on jossain aika todellinen, ei se tule todemmaksi, jos sitä kokeilee pää edellä, sopivalla kiihdytyksellä.

Paitsi että tietyn suhtautumisensa tajuaa merkittävänä (kieteinen, jne), voi käyttää vaihtoehtoistakin, jos se palvelee paremmin.

Eniten irtiottokyky voi helpottaa asioiden tarkastelua valmiuden puolesta. Jos vaihtoehtoja ei lukita, vaan enemmän jopa avataan, kasvaa valittavien tulkintojen määrä, mistä on ongelmaa, siis lisätyötä ja haastetta. Mitä enemmän tietyllä tapaa voidaan asiat nähdä ja kokea, sen helpommalla pääsee. Tämä tietysti vaihtoehtomaailmaa kutistamalla.

Eikös tämä ole ihan perustietämykseen kuuluva juttu. Hyvä tietysti, että tässä vaiheessa tulee pyörä uudelleenkeksityksi. Uudelleenkeksiminen, uudelleensyntymä.

Koskaan ei ole liian myöhäistä keksiä polkupyörää uudestaan. Sen voi tehdä yhä uudestaan ja uudestaan. Näin sen näkisin, tässä valossa. Ehkä toisissa luksimäärissä jotenkin toisin.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #105 : ti 13.02.2018, 21:36:42 »

Kyllä tuohon nerouteen kuuluu, että todellisuuskuva on toistenkin mielestä erinomainen.
Jokaisellehan oma todellisuuskuva - oma resurssitkin huomioiden - on sopivin.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #106 : ti 13.02.2018, 21:50:33 »
Kyllä tuohon nerouteen kuuluu, että todellisuuskuva on toistenkin mielestä erinomainen.

Näin. Tarvitaan se, joka tuo uuden esiin sillä tavoin, että se jää pysyväksi, eikä paluuta ole, siis näkyvänä, tai aavistettavissaolevana.

Näin se uusi on osa uutta järjestystä, josta tilanteita lähtee, tai ei lähde, riippuen, onko tarve, tai onko hakijoita.

Voi olla, että haetut jutut rapautuvat ajastaan. Tämä on myös tervettä. Mikä uusi näkyy kirkkaana, ja tulee osaksi olemispohjaa, alkaa vaikuttaa toisella tapaa, jos jostain ilmenee jännitteen arvoista. Kantaako se löydös enää uudessa tilanteessa, aikojen päästä?

Hyviä asioita ei mielestäni kannata kunnioittaa, vaikka ne ansioituneisuutta olisikin ollut. Mieluummin nämä kannattaa unohtaa, ja keksiä tosiaan vaikka sama, jos ei muuta. Toi oli muuten hyvin tokastu.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #107 : ti 13.02.2018, 23:17:34 »
Hyviä asioita kannattaa arvostaa. Se toimii valintamekanismina.
Että ei arvosta, on omaa kyvyttömyyttä.

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #108 : ke 14.02.2018, 02:36:15 »

Tohdin epäillä tuon testin evidenssiä. Pikemmin se on viihdettä.

Pyörivä naamio on konstruoitu illuusio, ei tuollaista ole todellisuudessa. En osaa sanoa mitä sen herättämistä vaikutelmista voi katsojasta sanoa. Minusta siinä esitetään ohutta naamiota joka on toiselta puolen kupera ja toiselta kovera, sen esitetty liike ei ole todenmukainen, enemmän se antaa vaikutelman vuorotellen oikealle ja vasemmalle pyörivästä liikkeestä valon tullessa enimmän aikaa katsojan oikean olan yli. Tuntuu turhalle ajatella valon tulevan takavasemmalta ja näkyvän naamion läpi.

Tubesta löytyy myös oikealla naamiolla tehtyjä videoita. Niissä ongelma on päinvastainen: kuinka saada se näkymään väärin. Tietokoneanimaatio on täysin luonnoton ja sen näkeminen oikein vaatii kyllä ainakin itseltäni jonkin verran kikkailua, silmän siristämistä tms.

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #109 : ke 14.02.2018, 02:55:26 »
Koskaan ei ole liian myöhäistä keksiä polkupyörää uudestaan. Sen voi tehdä yhä uudestaan ja uudestaan. Näin sen näkisin, tässä valossa. Ehkä toisissa luksimäärissä jotenkin toisin.

Kyllä!

Itse olen usein agitoinut pyörän keksimistä uudestaan, siis vastavetona nykyaikaiselle kiireiselle häärimiselle, jossa varotaan kuin kuppaa tekemästä mitään itse. Kaikki pitäisi löytyä valmiina, koska tehokkuus ja business. Valitettavasti se on niin, että vain tekemällä itse voi oppia. Itse tekeminen on juuri sitä käsittämistä (suomenkieli on sitten mahtava, btw). Tekemisen vältteleminen johtaa vain pinnalliseen ymmärrykseen.

Hulluuden, nerouden tai poikkeavuuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Terveen järjen sitäkin enemmän. Pyörä pitää keksiä uudestaan että ymmärtäisi täydellisesti miten pyörää käytetään.

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #110 : ke 14.02.2018, 07:49:28 »

Itse olen usein agitoinut pyörän keksimistä uudestaan, siis vastavetona nykyaikaiselle kiireiselle häärimiselle, jossa varotaan kuin kuppaa tekemästä mitään itse. Kaikki pitäisi löytyä valmiina, koska tehokkuus ja business. Valitettavasti se on niin, että vain tekemällä itse voi oppia. Itse tekeminen on juuri sitä käsittämistä (suomenkieli on sitten mahtava, btw). Tekemisen vältteleminen johtaa vain pinnalliseen ymmärrykseen.

Hulluuden, nerouden tai poikkeavuuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Terveen järjen sitäkin enemmän. Pyörä pitää keksiä uudestaan että ymmärtäisi täydellisesti miten pyörää käytetään.

Pyörän keksiminen uudelleen on ollut vallitseva pedagoginen linjaus ammatillisessa koulutuksessa jo vuosia. Oppimisnäkemyksenä siitä käytetään nimitystä konstruktivismi.

Käytännössä menetelmä on järjetön. Esimerkiksi muurarin ammattiin opiskeleva henkilö voidaan laittaa kuukausiksi keksimään itse nopeinta ja ergonomisinta tapaa muurata sen sijaan että heti näytettäisiin vuosisatojen aikana kehittyneet parhaat tavat tehdä tuo työ.

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #111 : ke 14.02.2018, 08:01:21 »

Pyörän keksiminen uudelleen on ollut vallitseva pedagoginen linjaus ammatillisessa koulutuksessa jo vuosia. Oppimisnäkemyksenä siitä käytetään nimitystä konstruktivismi.

Käytännössä menetelmä on järjetön. Esimerkiksi muurarin ammattiin opiskeleva henkilö voidaan laittaa kuukausiksi keksimään itse nopeinta ja ergonomisinta tapaa muurata sen sijaan että heti näytettäisiin vuosisatojen aikana kehittyneet parhaat tavat tehdä tuo työ.

No onko muurariksi opiskelevan sitten hankala ymmärtää vaikkapa muutaman tunnin luennolla mikä on se järkevin tapa?

Lisäys: en edes yritä ottaa kantaa siihen, mikä olisi järkevin tapa opettaa oppilaitoksissa. Ajattelen vain, että kai se olisi aina hienoa jos ihmistä kiinnostaisi kysyä: miten jokin toimii. Jos ei kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta, eikä siinäkään mitään väärää ole.

Sen sijaan jos kaikki tehdään tuottavuuden ehdoilla, mennään helposti sellaiseen tapaan toimia, jossa kaikki modularisoidaan, rationalisoidaan, tehdään mahdollisimman helpoksi. Vaarana on lopulta se, että ei enää ymmärretä isompia kokonaisuuksia ja se mitä saavutetaan miestyövuosissa menetetään jossakin toisaalla. Esimerkkejä löytää ohjelmistoista, ja varmasti kaikesta vähänkin monimutkaisemmasta suunnittelusta.
« Viimeksi muokattu: ke 14.02.2018, 08:11:41 kirjoittanut Big Data Lenny »

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #112 : ke 14.02.2018, 09:22:11 »

:D THL on syntymänero, yksi tuhannesta ehkä.

THL on surkein foorumikirjoittaja, johon koskaan olen törmännyt.

socrates on ikinä surkein foorumeilla esiintynyt.
Tämä on lopullinen totuus.

Poissa Juuli

• Konkari
  • Hukkaskukka
« Vastaus #113 : ke 14.02.2018, 10:21:03 »
Täällä pitäjällä on ollut ennen mielisairaala. Siellä ulkolivat suuressa kanahäkissa , teräsverkosta tehty, potilaat penkillä istuksivat. Ohilkulkijoiden, joita nyt ei paljon ollut töllistellessä.
Sinne tuotiin kerran yksi potilas saattajanaan veli. Lääkäri oli uusi eikä tuntenut vaan oli kysyttävä kumpiko teistä tänne jää,
Siinä oli kysymys perinnöstä, isosta talosta. Päätettiin noin vain hiljaisesta Einosta  tehdä hullu jo vanhan lääkärin aikaan. Kuinkahan paljon lääkärille maksettiin. Nyt ei voi noin menetellä. Kai.
Siellä oli potilaana pikku-Väiskiksi kutsuttu joka silloin tällöin otti hatkat. Hoitajat tiesi mihin oli menossa ja aina ne palautti.  Täällä on suuret korpimetsä-, järvialueeet jonne Väiski suunnisti. Ei tainnut koskaan perille päästä.
Einon veli  kulki talosta taloon huuliharppua soittelemassa.
« Viimeksi muokattu: ke 14.02.2018, 12:01:02 kirjoittanut Juuli »

Poissa Magdaleena

• Konkari
« Vastaus #114 : ke 14.02.2018, 12:29:21 »

Mikä Juulille on tullut, kun avatar kiertää korkkiruuville.. vai onko se meikäläisen näköharha ketjun aiheeseen viitaten..

Poissa Magdaleena

• Konkari
« Vastaus #115 : ke 14.02.2018, 12:42:11 »

THL on surkein foorumikirjoittaja, johon koskaan olen törmännyt. Ei ollenkaan omia oivalluksia, lähinnä linkkikone.

Tosin välillä kohtalaisen hauska.

Hän on hauska vaikka asia olisi vakavakin, huumori on aina hyväntahtoista ja äärimmäisen fiksua.

Tinkimätön luonnonystävä ja -suojelija.  Syvät vedet.. positiivisessa mielessä!

Poissa Juuli

• Konkari
  • Hukkaskukka
« Vastaus #116 : ke 14.02.2018, 12:50:10 »

Mikä Juulille on tullut, kun avatar kiertää korkkiruuville.. vai onko se meikäläisen näköharha ketjun aiheeseen viitaten..

Vähemmästäkin Jatkumolla oleilusta.  Ihme että on sentään paikoillaan pää.
.

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #117 : ke 14.02.2018, 12:56:00 »

THL on surkein foorumikirjoittaja, johon koskaan olen törmännyt. Ei ollenkaan omia oivalluksia, lähinnä linkkikone.

Hän on hauska vaikka asia olisi vakavakin, huumori on aina hyväntahtoista ja äärimmäisen fiksua.

Minäkin pidin Suokkiksesta. En käsitä mitä pahaa hän on socrulle onnistunut tekemään.

socrates

• Vieras
« Vastaus #118 : ke 14.02.2018, 13:00:33 »

Minäkin pidin Suokkiksesta. En käsitä mitä pahaa hän on socrulle onnistunut tekemään.

Ei hän minulle ole mitään tehnyt. Juhan aiemmalla foorumilla mm postasi suunnilleen satasivuisen epistolan koskien mt- ongelmiensa hoitoa ja samaan aikaan savusti harmittomia propellihattuilijoita foorumilta.

Lisäksi hän on lähinnä linkkikone, ei mitään omaa annettavaa asiakeskusteluun.

Mutta kieltämättä välillä hauska.

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #119 : ke 14.02.2018, 13:07:43 »

Ei hän minulle ole mitään tehnyt. Juhan aiemmalla foorumilla mm postasi suunnilleen satasivuisen epistolan koskien mt- ongelmiensa hoitoa ja samaan aikaan savusti harmittomia propellihattuilijoita foorumilta.

Lisäksi hän on lähinnä linkkikone, ei mitään omaa annettavaa asiakeskusteluun.

Mutta kieltämättä välillä hauska.

Juhan foorumilla en ollut, mutta Näkökulmalla hän toi asiakeskusteluun aina välillä ihan vakavasti otettavaakin asiaa. Pääpaino oli kuitenkin huumorissa. Ja hän kirjoitti kirjankin, jonka julkaisutilaisuuteen osallistui myös muutama näkökulmalainen.