Kirjoittaja Aihe: Omia ilmoituksia  (Luettu 14227 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Admin

• Ylläpitäjä
  • Seniori
  • Pohjayhdistys LYVA-MATTO-RLKS (perusjäsen)
Omia ilmoituksia
« : su 31.01.2016, 21:48:12 »

Aihe omille ilmoituksille puuttui, joten aloitan, kun ilmoitusluonteinen juttu mielessä, eikä erityisemmin ylläpidon ketjuun kuuluva.

Rullit

Haarautin Runokirjasta uuden ketjun: Rullit. Kyseessä on runorallit. Tyylilaji sillä tavoin outo, että nuo rullit eivät sovi heppoisina ehkä runoiksi.

Omat rullini ova lurituksia ja filosofisia rallatuksia. Saapahan rauhassa keskittyä niihin jos kiinnostaa, eikä tarvitse ajatella tekemistään sen erikoisempaa.
Admin on ylläpitonikki. Tavallinen nikkini on Juha.
LYVA-MATTO-RLKS = luonnollisen yksilö-vapaus-asetelman mahdollistamisen asialla taatun tiukasti oleva ja rajattomaan laadulliseen kasvuun sitoutuva

Poissa Renttu

• Konkari
  • Saippuakauppias
Vs: Omia ilmoituksia
« Vastaus #1 : su 07.02.2016, 06:23:46 »
Tarvitaan apua!

En pysty tähän yksin.

Ehkä jo useammatkin teistä ovat laittaneet merkille vihreän lohikäärmeen, joka on kylvänyt/kylvää tuhoa pääasiassa akselilla Helsinki-Uusimaa.

Tarvitsen kaikin puolin pätevän ja navigointia osaavan autokuskin seuraavaa tehtävää varten:

- Houkuttelemaan edellä mainitun, vihreän lohikäärmeen syvemmälle sisämaahan
- Mahdollisesti tappamaan edellä mainitun, vihreän lohikäärmeen parhaiten katsomallasi tavalla edellyttäen, että kuolo on jo minut korjannut
- Aseita ja tarvekaluja on, niiden ja minun lisäkseni tarvitaan vain hyvin motivoitunut syötti, siis sinut
- Houkuttelu ja syöttinä toimiminen tarkemmin ottaen Etelä-Pohjanmaalle; mikäli kiinnostuit, tarkat kartta- ja ajo-ohjeet lähetetään puhelimeesi tekstiviestillä
- Aktivoi siis puhelimesi GPS ja kartat, lisäinfoa tilanteen edistyessä
- Voit irtautua tilanteesta, jahka vihreä lohikäärme on saatu akselille Peräseinäjoki/Ilmajoki/Seinäjoki/näiden alueiden lähipellot

Palkkaa toimituksesta ei makseta: vihreän lohikäärmeen tappoon sankarillisesti osallistuminen on itsessään palkkio!

Huomaa: Tässä tarkoitetaan nimen omaan vihreää lohikäärmettä! Ei siis sitä punaista, joka on aika ajoin näyttäytynyt samassa ilmatilassa ja samalla alueella. Sillä punaisella ja minulla on erillinen sopimus.

« Viimeksi muokattu: su 07.02.2016, 06:36:29 kirjoittanut Renttu »
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

Paikalla Laika

• Konkari
« Vastaus #2 : ma 08.02.2016, 10:10:26 »
Vihreiden lohikäärmeiden ominaisuuksiin kuuluu, että ne ovat erityisen viekkaita ja pahantahtoisia. Kenties pienempiä kuin sukulaisensa punaiset, mutta ne syöksevät myrkkyä. Kehoitan siksi jokaista kyseisen lohikäärmeen tappamiseen aikovaa suojautumaan mm. kaasunaamarilla. Ne eivät syökse tulta, kuten niiden punaiset serkkunsa.

Lisäksi ne tietysti osaavat taikoa, kuten kaikki lohikäärmeet.
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Renttu

• Konkari
  • Saippuakauppias
« Vastaus #3 : la 20.02.2016, 20:06:49 »
Jaahas, Laika oli ainut joka sentään tiesi punaisten ja vihreiden lohikäärmeiden välisen eron!

Ei mitään, tilanne ohi. Eliminoin uhan lopulta kertakäyttöisellä singolla. "Prinsessa ja puoli valtakuntaa" tarkoitti tässä tapauksessa vettynyttä pellonreunaa ja pientareella hysteerisesti vollottanutta vanhaa ämmää, joka oli osunut paikalle piru ties minkä takia. Tasan ei käy onnen lahjat!

No, nyt on kuitenkin uusi uhka. Vastavaa apua tarvitaan edelleen mutta sillä erotuksella, että nyt tarvitaan hyvää pikavenekuskia. Veneesi luultavasti tuhoutuu koitoksessa ja joudumme veden varaan useiksi tunneiksi, joten sinun on siedettävä hyvin hypotermiaa ja hyistä merivettä.

Nimittäin! Akselilla Vaasa-Uumaja on jo tovin operoinut suuri merihirviö, joka häiritsee kauppaliikennettä ja ryöstää pitkillä lonkeroillaan ihmisiä laivojen kansilta, syöden heitä. Sittemmin se on laajentanut reviiriään myös Turku-Tukholma -reitin suuntaan, mutta saamme sen todennäköisimmin yhytettyä ensimainitulla alueella.

Harppuunasta ei ole mitään hyötyä, peto on aivan liian suuri. Suunnitelmani lyhykäisyydessään:

Partioimme alueella. Samalla kaadamme ämpäreittäin sianverta ja teurasjätteitä laineille, jotka sitten toivottavasti houkuttelevat tämän hirmuisen otuksen merten syvyyksistä. Käytämme apunamme myös ääntä, valmin nauhoitteen ominaisuudessa. Veneeseesi kiinnitetään ämyrit, joista tulvii ihmisten kauhunhuutoja, parkua ja älämölöä. Tiedusteluraportin mukaan hirviö nauttii niistä.

Mukanani minulla on valopistooli (Käytämme sitä tehtävän onnistuneen suorittamisen jälkeen: meripelastus lähettää meille helikopterin), miniydinkärki ja Black&Deckerin iso akkuporakone:

1. Hirviön yhytys
2. Hirviön kimppuun heittäytyminen
3. Reiän poraaminen hirviön päähän, jonne
4. sijoitetaan etälaukaistava ydinkärki.

Mikäli mielit säilyä hengissä, sinun tulisi olla sitten n. puolen kilometrin etäisyydellä siinä vaiheessa, kun räjäytän kärjen. Minusta ei tarvitse huolehtia: pahempaakin on koettu, ja minulla on keinoni. Valopistoolia käytämme siinä vaiheessa, kun laineet alkavat tasaantua.

Mukaasi tarvitset vain pelastusliivin, reipasta flirttihenkeä kuoleman kanssa ja vahvan motivaation. Tämä on ainutkertainen tilaisuus olla mukana kokemassa jotain elämää suurempaa!

Edit: Olen juuri saanut tietooni, että voit kuin voitkin hakea valtiolta korvauksia tuhoutuneesta veneestä. Virallisesti operaatio kuitenkin kiistetään ja jos kuolemme, meitä ei ole koskaan edes ollut olemassa. Kerro siis läheisillesi vain, että olet menossa kaverisi kanssa kalastamaan.

Paikalla Laika

• Konkari
« Vastaus #4 : su 21.02.2016, 09:48:50 »
Kaikenlaiseen liriin sinäkin itsesi saatat. Nyt ei pysty jelppimään, on kouluhommia.

(Sitä paitsi minulla on fobia kaikkea syvässä meressä asuvaa kohtaan, ja se iskee irrationaalisesti pahimmillaan kesäpäivänä järvessä polskiessanikin.)
« Viimeksi muokattu: su 21.02.2016, 09:52:10 kirjoittanut Laika »
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Einsten

• Konkari
« Vastaus #5 : ti 23.02.2016, 20:15:23 »
Mä halusin tulla tänne mainostaa mun huippusuosittua blogia. Ei mul mitään asiaa ole.

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #6 : ti 23.02.2016, 20:26:00 »
Black&Deckerin iso akkuporakone:

Ihan sama kuinka iso Black&Deckerin akkuporakone sinulla on, niin siihen viimeistään kaatuu missiosi!

Oikeat koneet mukaan reissulle kuin reissulle, niin tuokin voisi onnistua!

Makita!
Mongo mogo...

Poissa Renttu

• Konkari
  • Saippuakauppias
« Vastaus #7 : ti 23.02.2016, 20:31:04 »
Ihan sama kuinka iso Black&Deckerin akkuporakone sinulla on, niin siihen viimeistään kaatuu missiosi!

Makita!
Minkä minä sille mahdoin, että toimeksiantajani säästää välillä väärissä paikoissa? Hirviö on kuollut ja kaikki hyvin, en kai minä nyt olisi lähtenyt jos olisi ollut syytä epäillä, että varusteet ovat riittämättömät. Aika paskahan se pora oli, mutta hoiti kuitenkin hommansa. :)

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #8 : ti 23.02.2016, 20:45:34 »

Makita!
Minkä minä sille mahdoin, että toimeksiantajani säästää välillä väärissä paikoissa? Hirviö on kuollut ja kaikki hyvin, en kai minä nyt olisi lähtenyt jos olisi ollut syytä epäillä, että varusteet ovat riittämättömät. Aika paskahan se pora oli, mutta hoiti kuitenkin hommansa. :)

Vastauksessasi kiinnitti huomioni se, että vastoin palstan muuta viestintää, pystyit myöntämään, ettei sinulla nyt sitten ollutkaan se paras varustus!

Rispekt!

-Mjulkku-
Mongo mogo...

Poissa Taha Islam

• Konkari
    • Vapaa Näkökulma
« Vastaus #9 : ti 23.02.2016, 20:47:24 »
Ilmoitan, että vetäydyn yhteen ketjuun kommentoimaan palstan ja muunkin maailman menoa.
"Varsinainen asia, jos sellaista oli, jäi nyt kirjoittamatta. No, onhan päivä vielä huomennakin."

Poissa Vanha Vihtahousu

• Konkari
« Vastaus #10 : ti 23.02.2016, 20:54:53 »
Ilmoitan, että vetäydyn yhteen ketjuun kommentoimaan palstan ja muunkin maailman menoa.

Valehtelet kuten aina!

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #11 : ma 07.03.2016, 07:22:31 »
Ilmoitan, että vetäydyn pois foorumilta.

En usko, että tämä asia sinänsä kaipaa mitään selityksiä, mutta haluan tehdä muutaman asian selväksi. Syy tähän vetäytymiseeni on, että en enää ole kokenut pitkään aikaan kirjoittelua tänne mitenkään motivoivaksi, vaan suurimmaksi osaksi se aiheuttaa vain vitutusta. Tämä on klassinen riippuvuusoire ja siitähän tässä on kyse. Kirjoittelen tänne vaikka se ei ole mitenkään mielekästä, koska olen jollakin kierolla tavalla addiktoitunut. Siinähän ei sinänsä ole mitään pahaa, olen riippuvainen monestakin asiasta, mutta periaatteisiin kuuluu näiden riippuvuuksien pitäminen vain omana ongalmanani. Mutta olen herännyt sellaiseen ikävään tosiasiaan, että olen ruvennut aukomaan päätäni täällä monille. Juha, Toope, Faustinen, joitakin mainitakseni. Tämä on jotakin, mitä en voi itsessäni sietää, joten tämä on yksi syy katkaisulle. Muitakin on, olen työni puolesta jonkinlainen semijulkkis ja välillä on hieman hankala vetää sitä rajaa mistä voi kirjoittaa ja mistä ei. Helpointa on siis vain lopettaa koko homma.

Vielä pari sanaa katkaisuhoidosta. En poista tunnusta, kuten olen jo kerran aikaisemminkin tehnyt v-käydän noustessa liikaa. Sitä on niin helppo vaan tehdä uusi tunnus ja jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Moni varmaan tietää mistä puhun. Suunnitelmani on tällä kertaa hieman ovelampi. Käytän salasanojen hallinnointiin ohjelmistoa (ns. salasanamanageri), jonka kannassa on kaikki käyttämäni salasanat. En pidä salasanoja selaimen välimuistissa, enkä synkronisoi niitä pilveen selaimen avulla. Salasana on managerin itsensä satunnaisesti luoma, enkä edes tiedä mikä se on. Yksinkertaisesti vain poistan salasanan managerista ja näin estän melko tehokkaasti pääsyni foorumille. Toki voin vielä lurkkia lukemassa jonkin aikaa, mutta toivottavasti se loppuu aikanaan kun en pääse osallistumaan. En todellakaan tee mitään rinnakkaista tunnusta tai uutta identiteettiä, sellainen ei kuulu tapoihini. Juhalle toive: pidä tunnus äläkä koske siihen!

Jos jollakin jäi jotakin kysyttävää tai jotakin hampaankoloon, minut saa kiinni profiilin kautta edelleenkin kaiketi yksityisviestillä (koska se lähettää kopion sähköpostiosoitteeseeni bernstein@hmamail.com).

Toivotan foorumille ja kaikille kirjoittajille hyvää jatkoa. Yritän itse suunnata energiaani ja kirjoitteluani enemmän reaalimaailmaan. Maailma on muutoksessa ja jokainen meistä reagoi siihen tavalla tai toisella. Henkilökohtaisesti en koe foorumille purkautumista enää mielekkäänä, ei tässä ole sen kummemmasta kysymys.

Paikalla socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #12 : ma 07.03.2016, 08:29:36 »
Harmin paikka. Vaikka välillä foorumeilla on mennyt eri tavoin huonosti, en ole juurikaan kokenut tarvetta häipymisiin tai edes taukoihin.
Pers vs antipers 3-3.

Chama

• Vieras
« Vastaus #13 : ma 07.03.2016, 09:29:41 »
Ilmoitan, että vetäydyn pois foorumilta... Tämä on klassinen riippuvuusoire ja siitähän tässä on kyse.

Niinpä. Tunnistan itsessäni vastaavan kuvion, mikä vielä korostuu nykyisessä tilanteessani, kun elän arkeani vieraassa ympäristössä. Lähtösi pakottaa minutkin vakavasti yrittämään irtiottoa, sillä sinä olet ollut minulle yksi niistä kirjoittajista, joiden seurassa olen viihtynyt.

Poissa Chill Out

• Konkari
« Vastaus #14 : ma 07.03.2016, 09:30:33 »
Lennyn lähtö on tietysti menetys foorumille. Perustelut ovat hyvin ymmärrettävät ja itse koen hyvin pitkälle samalla tavalla. Tuo tekniikka ei ole aivan aukoton, salasanan voi uusia aika helposti.

Itse olen kyllästyttyäni lähtenyt monta kertaa poistamalla tunnuksen. Näkökulman aikana pidin myös useita taukoja, kerran jopa vuoden pituisen, poistamatta tunnusta ja olemalla vain poissa sivustolta. Näkkärin hylkääminen oli joskus raskasta ja vain ajankäytön vuoksi pakko tehdä. Nykyisellään lähteminen vaatii yhtä suurta henkistä ponnista kuin Suomen Uutisten tai MV-lehden lukematta jättäminen. 

Paikalla socrates

• Konkari
« Vastaus #15 : ma 07.03.2016, 09:38:21 »
Ilmoitan, että vetäydyn pois foorumilta... Tämä on klassinen riippuvuusoire ja siitähän tässä on kyse.

Niinpä. Tunnistan itsessäni vastaavan kuvion, mikä vielä korostuu nykyisessä tilanteessani, kun elän arkeani vieraassa ympäristössä. Lähtösi pakottaa minutkin vakavasti yrittämään irtiottoa, sillä sinä olet ollut minulle yksi niistä kirjoittajista, joiden seurassa olen viihtynyt.

Äläs nyt, sait Rentulta kunnon läksytyksen ja sen pitäisi päinvastoin antaa lisää potkua kirjoitteluusi.
Pers vs antipers 3-3.

Tuco

• Vieras
« Vastaus #16 : ma 07.03.2016, 09:39:22 »

65 viestiä ei kieli vielä kovin pahasta riippuvuusoireesta joten älä edes yritä keksiä tekosyitä vetäytymiselle. Raporttia vain tulemaan sieltä hiekkamaista.

Tummasilmäsusanna

• Vieras
« Vastaus #17 : ma 07.03.2016, 10:34:33 »
Harmillista uutista pukkaa. Vaikka on tässä itse kullakin ollut kirjoitusinto aika vähissä. Järkevien kirjoittaien harventuminen laskee omaa innostusta entisestään.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #18 : ma 07.03.2016, 10:40:27 »
Ilmoitan, että vetäydyn pois foorumilta.

En usko, että tämä asia sinänsä kaipaa mitään selityksiä, mutta haluan tehdä muutaman asian selväksi. Syy tähän vetäytymiseeni on, että en enää ole kokenut pitkään aikaan kirjoittelua tänne mitenkään motivoivaksi, vaan suurimmaksi osaksi se aiheuttaa vain vitutusta. Tämä on klassinen riippuvuusoire ja siitähän tässä on kyse. Kirjoittelen tänne vaikka se ei ole mitenkään mielekästä, koska olen jollakin kierolla tavalla addiktoitunut. Siinähän ei sinänsä ole mitään pahaa, olen riippuvainen monestakin asiasta, mutta periaatteisiin kuuluu näiden riippuvuuksien pitäminen vain omana ongalmanani. Mutta olen herännyt sellaiseen ikävään tosiasiaan, että olen ruvennut aukomaan päätäni täällä monille. Juha, Toope, Faustinen, joitakin mainitakseni. Tämä on jotakin, mitä en voi itsessäni sietää, joten tämä on yksi syy katkaisulle. Muitakin on, olen työni puolesta jonkinlainen semijulkkis ja välillä on hieman hankala vetää sitä rajaa mistä voi kirjoittaa ja mistä ei. Helpointa on siis vain lopettaa koko homma.

No kannattaa harkita. Ainahan voi sopeuttaa omaa tahtiaan, eikä kokonaan poistua.

Ei se pään aukominenkaan, niin paha asia ole, pikemminkin aika inhimillistä.  Kaikesta voi myös oppia.

Paikalla socrates

• Konkari
« Vastaus #19 : ma 07.03.2016, 11:05:19 »
Intervallityyppinen viestittely tuntuu olevan foorumeilla yllättävän yleistä eli viestitellään joku ajanjakso paljon ja sitten pidetään taukoa tai häivytään kokonaan. Minulle aivan käsittämätön toimintamalli. Tottakai viestittely määrä vaihtelee muun toiminnan mukaan, mutta nikkien poistot/muuttamisen, tarpeettomat totaalitauot yms eivät aukea minulle. Samoin jonkun ärsyttävän rivikirjoittajan takia häipyminen. Paha kahnaus ylläpidon kanssa on sitten toinen juttu.
Pers vs antipers 3-3.