Kirjoittaja Aihe: Sähkösavukointia!  (Luettu 19646 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
Sähkösavukointia!
« : ke 27.01.2016, 16:57:22 »
Nyt ketjun aloittaessani yli neljä kuukautta sähkötupakanpolttoa takana.

Kokeilin ensimmäisen kerran laitteiden tullessa markkinoille (2011) pari viikkoa, mutta laitteisto oli tuolloin vielä niin huonoa, että ei siitä mitään tullut. Nyt lähinnä harmitti, että ei ole aloittanut jo pari vuotta sitten, sillä tuotteet ovat kehittyneet lyhyessä ajassa todella paljon.

Siirtyminen analogisesta tupakasta sähköiseen (Nimi on harhaanjohtava, ei tällä oikeastaan ole tupakan kanssa muuta yhteistä, kuin nikotiini ja käyttötapa) sujui erittäin luontevasti. Maistoin tavallista tupakkaa n. kuukausi siitä, kun olin siirtynyt höyryttelyyn, ja tupakka maistui aika pahalle. Luultavasti vaikutti sekin, että avasin pelin heti nesteillä, jotka eivät simuloi tupakkaa samalla, kun käytännössä puolitin nikotiinimäärän (Höyryttelen 6 mg:n nesteitä).

Ensiostoksina Nautiluksen Mini -höyrystin ja Innokinin 30W MVP 3.0 -akku. Myöhemmin eLeaf:in 100W iTaste (Vaihdettavat akut) ja UD:n Bellus RBA-tankki. Edelliset tilasin Englannista, jälkimmäiset Yhdysvalloista (Belluksen sai 25 dollarilla, suomisivuilta n. 40 euroa).

Seuraavana vuorossa nesteiden teko itse (Aloittanutkin jo, mutta pelannut vielä varman päälle). Minulla on litra 6 mg:n pohjanestettä (30VG/70PG) ja reilu satsi Inaweran valmistamia makuaineita:

Päärynää, persikkaa, ananasta, limeä, banaania, metsämansikkaa, mustaherukkaa, eukalyptusta, minttua, hunajaa, vohvelia, maitosuklaa-mansikkaa, lakritsia, salmiakkia, karamellia, purkkaa, vaniljaa, kanelia ja mustikkaa... Eiköhän näillä saa jotain loihdittua!

Ketjussa on tarkoitus keskustella kaikesta sähkötupakkaan liittyvästä (Tosin asiasta sen kummemmin tietämättömien sähkötupakka sitä ja tätä vaarallista -uutisointia ei ketjussa kaivata). Samalla tänne voi laittaa reseptejä ja käyttökokemuksia, jos siis muitakin käyttäjiä foorumilta löytyy.

Inaweran valmistamista aineista linkkinä tämä kätevä suositustaulukko (googledocs.com). Kirjoitan tehtailuitteni hedelmistä, jahka aika ja nesteet ovat kypsiä.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa a4

• Konkari
Vs: Sähkösavukointia!
« Vastaus #1 : ke 27.01.2016, 19:30:16 »
vesipiipusta ei ole vielä kokemuksia edes täällä mamusuomessa mutta jos lisää yli 15% vettä sähkösavukkeensa tankkiin niin tuloksena löytää palaneen atopään eli säännöllisen harvakseltaan vaihdettavan höyrystinosan ja tämän jälkeen vapottelu eli sähkösavukkeen höyryttely maistuu klasssiselta filtterin polttelulta analogisissa tupakkapiireissä. tai kamelin takapuolelta.
alkoholista veden tilalla en osaa sanoa vaikka kysyttäisiinkin. vettä kai viinoistakin löytyy hälyttäviä määriä.

alan suomenkielinen ensyklopedia : esavuke.com forum

aloitin myös höyryttelyurani käymällä läpi lähes kaikki halvat mutta umpisurkeat tekeleet. lopetin epätoivoisen varustelukierteeni aloittelijaystävälliseen istick-modiin ja rentun mainitsemaan alan klassikkoon, pomminvarmaan nautilus mini-tankkiin.
nyt ostelen vain huvikseni entistä suurempia kumuluspilviä ja maukkaampia makuja tarjoavia laitteita. :)
poskari-puolelta henkosten kerhoon siirryttäessä, isompi istick akkumodikapula tai paremminkin halko, 5 ml antlantis-tankilla on palvellut perustikkuna, mutta kyllä sikariportaan tai viinikerhon tapaisella suussa pyörittelylläkin on omat puolensa. ja onnistuu sekin tuolla sub ohmeja tottelevalla savukoneella. mutta puhuminen ei onnistu samaan aikaan, laittaa yskittämään. hyvä laite vaimoille.
Lung Inhale vs Mouth Inhale
nyt testailen istikin nokassa lämpösäätöisiä nikkeli-ja titaaniatoja, ylätäyttöisellä melo2-tankilla. pehmeää, maukasta ja paksua höyryä pukkaa niin ettei näe eteensä. :)

sekakäyttäjänä suosin vahvojen analogisten syöpäkääryleiden tulitukena, vastaavalla vahvuudella kotona kokattuja 20 mg nikotiinilitkuja. vg-painotteisilla suomikaupan atmoslab mist-litkuilla maku ei ole pääosissa vaan höyryn tuotto. samalla katoaa omassa suussani pg:n saippuainen sivumaku.
eri makuaineita on niin paljon että heittelen niitä sokkona milloin mistäkin putelista ja aina olen saanut yllättyä makujen ihmeellistä maailmaa. :) nyt taitaa tankissa porista muutamalla lisätipalla monkey fartia ryyditettyä jager bomb vg-yritelmääni. 5 ml tankki hupenee silmissä, savun hälvettyä.

vesipiipulla ja vapottelulla lienee sekin yhteistä että sisätiloissa on mukavampi höyrypään sauhuta. :)

vapocalypsea odotellessa. :)   

mutta jos ymmärsin yskän, vapottelussa se on ollut itselläni kuivaa ja vähäistä. analogisella limaisempaa ja ärsyttävämpää. tuota ketjua lukiessa voi ilmetä myös muitakin oireita. :)
googlatessa löysin myös tällaisen härpättimen josta voisi saada hauskan modin.

höyryttelyn yskivä juutuupitähti: urdun kielellä

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #2 : to 28.01.2016, 18:34:57 »
a4,

Ahaa, höyryntuotolla hifistelijä?! Minulle oleellista on sopiva kurkkutuntuma, riittävä (Vaan ei ylenpalttinen) höyryntuotto ja tietenkin se, että nikotiinintarve eli tapa tulee tyydytettyä. 20 mg on aika stydiä; totuus on, että näitä 6 mg:n mehuja vapettaisi vaikka pitkin päivää, eli itse on stoppikin asetettaman. Tupakanmakuja en hae, mitä nyt ajoittaista valkoista malperoa miksattuna mentholiin (Liquan nesteitä vielä jäljellä).

Tämän hetken suosikkiliemi (Ei itsevalmistetuista) on ollut Cuttwoodin Boss Reserve (Finnvapen sivuilta). Sitä pitää olla jatkuvasti yksi pullo varastossa, jos/kun sattuu tekemään mieli. Tuohon löytyy jo itse valmistettava klooniohjekin, mutta siihen minulta puuttuu vielä tiettyjä makuaineita.

Nyt on pohdinnassa paras mahdollinen höyrystin, joka kestäisi kovaakin käsittelyä (Kuten esim. seinään heittämistä), isohkolla (4-6 millilitraa) tankilla. Suomalaisvalmisteista MISTer:iä olen koittanut etsiskellä, vaan ei oikein löydy. Belluksessa on lasitankki ja sen kanssa joutuu vähän kikkailemaankin, vaikka kokonaisuutena hyvä höyrystin onkin. Samalla harkinnassa on mekaaninen, ikuisesta ikuiseen kestävä modi. Niillä kun saattaa tulevaisuudessa olla vielä jälleenmyyntiarvoakin, mikäli sähkötupakanvastaiset pyrinnöt EU-tasolla toteutetaan (Sen osalta tilannehan selkiytyy toukokuun aikana).

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #3 : to 28.01.2016, 18:56:19 »
Täällä varmaan sopii myös kysellä tyhmiä. Miten näitä vekottimia poltetaan? Samaan tapaan kuin savukkeita, eli hengittämällä keuhkoihin? Jos haluaisi poltella vähän samaan tapaan kuin piippua tai sikaria, tarvitseeko oikein järeää tavaraa? En itse asiassa edes tiedä tavallisen piipputupakan nikotiinipitoisuuksia, mutta luullakseni se on aika raju. Henkeen sitä savua ei ainakaan voi vetää, lähtee taju.

Voiko sähkötupakasta nautiskella samaan tapaan kuin piipunpolttelusta? Siis rauhallisesti savua maistellen, mahdollisesti nenän kautta puhallellen tai muuten vain suussa roikottaen? Koliseeko se yhtään siten?

Olen joskus ajatellut, että voisihan sitä testata. Aika tyylikkään, piippumaisen oloisia näyttäisivät olevan parhaimmillaan.

Käryttelen piippua 1-3 kertaa päivässä, siitä on muodostunut oikein mukava päivää jaksottava rituaali.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #4 : to 28.01.2016, 19:12:14 »
Täällä varmaan sopii myös kysellä tyhmiä.
Ei sovi, ellet ole aikeissa siirtyä sähkötupakkaan tai käytä sitä jo. Googlaamalla sanan sähkötupakka (Hämmästyttävää!!!) saat ihan riittävästi tietoa; a4:n laittamasta linkistä voit lukea  kaiken tarvitsemasi ja vähän vielä päällekin. Ketju on aloittelijoille/harrastajille, ei joillekin muuten vain kysyjille. Palaa ketjuun sitten, jos aiot siirtyä sähkötupakkaan. Mieluiten ne perustiedot jo itse muualta hankkineina.
« Viimeksi muokattu: to 28.01.2016, 19:22:43 kirjoittanut Renttu »

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #5 : to 28.01.2016, 19:30:02 »
En itse asiassa edes tiedä tavallisen piipputupakan nikotiinipitoisuuksia, mutta luullakseni se on aika raju. Henkeen sitä savua ei ainakaan voi vetää, lähtee taju.
Tahaton runoutesi pelasti osan tilanteesta; vastaus useimpiin kysymyksiin on "kyllä", vaikka et 1-3 kertaa päivässä piippua polttavana mitään mahdottoman rajua nikotiininestettä tarvitsisi. 12 milligramman ja 18 milligramman väliltä luulisi olevan sopivaa. Nesteitä saa (Ja voi valmistaa itse) kaiken mahdollisen makuisina, myös tupakan, sikarin ja pipputupakan makuisina. Nykyisiä höyrystimiä on hieman hankala roikotella suupielessä (Koska akku painaa), mutta sähkötupakoita saa myös piipun muotoisina. Suomenkielisiä myyntisivustoja: Finnvape, Puffila, Vapetalo...

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #6 : to 28.01.2016, 19:48:08 »
a4,

Oletko muuten räknännyt itse Nautiluksen vastuksia, vai ostatko aina uusia? Kokeilin tänään tehdä itse uuden, mutta ensimmäinen meni pieleen (Liian vähän täytettä). Ajattelin, että Tiibetissä henkilökohtaisesti minulle puuvillaa poimiva, 300-vuotias sokea shaolin-soturimunkki olisi osannut ottaa tämänkin huomioon, mutta hän elää välillä liikaa menneessä.

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #7 : to 28.01.2016, 20:51:32 »
Täällä varmaan sopii myös kysellä tyhmiä. Miten näitä vekottimia poltetaan? Samaan tapaan kuin savukkeita, eli hengittämällä keuhkoihin? Jos haluaisi poltella vähän samaan tapaan kuin piippua tai sikaria, tarvitseeko oikein järeää tavaraa? En itse asiassa edes tiedä tavallisen piipputupakan nikotiinipitoisuuksia, mutta luullakseni se on aika raju. Henkeen sitä savua ei ainakaan voi vetää, lähtee taju.

Voiko sähkötupakasta nautiskella samaan tapaan kuin piipunpolttelusta? Siis rauhallisesti savua maistellen, mahdollisesti nenän kautta puhallellen tai muuten vain suussa roikottaen? Koliseeko se yhtään siten?

Olen joskus ajatellut, että voisihan sitä testata. Aika tyylikkään, piippumaisen oloisia näyttäisivät olevan parhaimmillaan.

Käryttelen piippua 1-3 kertaa päivässä, siitä on muodostunut oikein mukava päivää jaksottava rituaali.
sähkötupakoissa painetaan napista virtaa, jotta vastus höyrystäisi nestettä oikeaan aikaan oikeassa paikassa, eli silloin kun imetään höyryä. kätevä nappilukko estää höyryntuoton esim. taskun pohjalla. "napista painamalla" on helpompaa kuin avotulella leikkiminen ja tupakan mittaiset tauot voivat olla sekunnista useisiin tunteihin, tankin ja akun koosta riippuen. toki päältä täytettävän tankin täyttää muutamassa sekunnissa ja akun voi vaihtaa yhtä nopeasti tai akkua voi poltellessakin ladata usbilla, joillain laitteilla, jos ei malta pitää ollenkaan taukoa tupakkatauosta. :) itse yleensä höyryttelen koko valveillaoloaikani. analogisella menisi taju ja rahat. mutta kyllä vahvoila litkuilla ja isoilla tehomodeilla saa sähkötupakatkin potkimaan.
ainahan voi sekoitella entistä vahvempia litkuja. en suosittele. yleensä joutuu laimentamaan. :)
opetusvideo: https://www.youtube.com/watch?v=cill_IbtXiw

oma höyryttelyni on mielestäni lähempänä sikarin tai piipun röyhyttelyäni kuin perinteistä paperossin tupruttelua ja kärvistelyä.
mutta kukin tavallaan. oma tyylini on suoraan keuhkoihin ja nenän kautta silmille. välillä pyöritellään suussa. halvimmat sähkötupakat vastaavat kastuneen kevytsavukkeen kokemusta, jos sellaista imuttelua kaipaa ja keuhkot kestää.

suosittelen villinä kokeiluna sijoittamaan tupakkikartongin hinnan aloittelijaystävälliseen aloituspakkaukseen josta löytyy sub ohmeilla eli alle yhden ohmin  vastuksilla röyhyävä all-in-one. suomikaupoista nopeasti ja helposti. löytyy myös sähköpiippuja ja sähkösikareita mutta niiden kehitys on hitaampaa ja tarjoavat mielestäni enemmän ulkonäköä kuin sisältöä. pelkällä suukappaleen vaihdolla voi päästä myös lähelle piipputuntumaa.
http://www.finnvape.com/tarvikkeet/drip-tipit-ja-suukappaleet.html

piipun rassauksesta, sikareiden säilytyksestä, maistelusta  ja keräilystä intoutuneet löytävät nopeasti myös sähkötupakkaskenen virittelypuolen ja oheiskrääsää, puteleita, laitteita kertyy kuin itsestään..

keskittyessäni helppoihin jokamiehen laitteisiin, joissa on silti säätövaraa, en ole tutustunut ollenkaan näihin maistelijoiden rda-laitteisiin, ja satunnaisia rba-atomisaattoreitakin olen kokeillut vain kokeilemisen vuoksi. hifistelyä.
http://hoyrywiki.net/wiki/Uudelleenrakennettava_höyrystin

paras paikka aloittaa on tutustua alan keskusteluun, kauppoihin ja videoihin: http://www.e-savuke.com/vb/forum.php

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #8 : to 28.01.2016, 20:57:39 »
a4,

Oletko muuten räknännyt itse Nautiluksen vastuksia, vai ostatko aina uusia? Kokeilin tänään tehdä itse uuden, mutta ensimmäinen meni pieleen (Liian vähän täytettä). Ajattelin, että Tiibetissä henkilökohtaisesti minulle puuvillaa poimiva, 300-vuotias sokea shaolin-soturimunkki olisi osannut ottaa tämänkin huomioon, mutta hän elää välillä liikaa menneessä.
sinänsä maukas poskarinautilus on tällä hetkellä itselläni niin vähällä käytöllä, kun löysin nämä subohmitankit, että paketillinen atoja tuntuu kestävän isältä pojalle. onhan tuo mielenkiintoinen rakenteluhaaste mutta ei minulle. delta 2:seen rakensin youtubevideon avulla helposti hyvän vastuksen ja pumpulitkin menivät kerralla asentoonsa. tekniikkalaji ja hyvästä videosta oli oikeaa apua. en vain tykkää tuosta pumpulin sivumausta. muuten pehmeät höyryt ja pumpulin vaihtaa nopeasti uuteen. atlantiksessakin tuntuu ato kestävän ikuisuuden. ja muissakin.. :)

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #9 : to 28.01.2016, 21:15:08 »
sinänsä maukas poskarinautilus on tällä hetkellä itselläni niin vähällä käytöllä, kun löysin nämä subohmitankit, että paketillinen atoja tuntuu kestävän isältä pojalle. onhan tuo mielenkiintoinen rakenteluhaaste mutta ei minulle. delta 2:seen rakensin youtubevideon avulla helposti hyvän vastuksen ja pumpulitkin menivät kerralla asentoonsa. tekniikkalaji ja hyvästä videosta oli oikeaa apua. en vain tykkää tuosta pumpulin sivumausta. muuten pehmeät höyryt ja pumpulin vaihtaa nopeasti uuteen. atlantiksessakin tuntuu ato kestävän ikuisuuden. ja muissakin.. :)
Tuubista kyllä löytyy kaikki nikkarointivinkit; laitteistopuolella putkahtelee uusia vimpaimia siihen tahtiin, että tilattaessa markkina-uutuus on postissa saapuessa jo vanha. Ei ihmekään, että perinteinen tupakkateollisuus lobbaa rajusti tätä vastaan: maailmanlaajuisesti kyse on jo miljardibisneksestä.

Pyrin välttämään varustelukierteen enkä näe oikein mitään järkeä ostaa parinsadan euron teräsputken palaa (Akku ei kuulu pakettiin), johon on stanssattu joku pääkallo katu-uskottavuutta tuomaan. Kolmas ja viimeine höyrystin johon sijoitan, tulee olla ydinsodan kestävä, mahdollisimman simppeli mutta hyvät maut ja höyryt tuottava tölpäke, johon natsaa akku kuin akku.

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #10 : to 28.01.2016, 23:11:50 »

Tuubista kyllä löytyy kaikki nikkarointivinkit; laitteistopuolella putkahtelee uusia vimpaimia siihen tahtiin, että tilattaessa markkina-uutuus on postissa saapuessa jo vanha. Ei ihmekään, että perinteinen tupakkateollisuus lobbaa rajusti tätä vastaan: maailmanlaajuisesti kyse on jo miljardibisneksestä.

Pyrin välttämään varustelukierteen enkä näe oikein mitään järkeä ostaa parinsadan euron teräsputken palaa (Akku ei kuulu pakettiin), johon on stanssattu joku pääkallo katu-uskottavuutta tuomaan. Kolmas ja viimeine höyrystin johon sijoitan, tulee olla ydinsodan kestävä, mahdollisimman simppeli mutta hyvät maut ja höyryt tuottava tölpäke, johon natsaa akku kuin akku.
tosiaan, tulevassa sähkötupakkataistelussa pätee myös anglismi seuraa rahaa. :)

ja kyllä, itseään kiihdyttävä teknologinen kehitys alkaa olla jotain käsittämätöntä, eli eksponentiaalista, muuallakin kuin mooren laissa.
http://kuvanjako.fi/h72ao-1920.png :P

hakemallesi laitteelle on ehditty antaa jo itseironialla maustettu nimikin - game over  ;D

Paikalla ROOSTER

• Konkari
« Vastaus #11 : to 28.01.2016, 23:47:57 »
Näyttää vahvasti siltä, että tupakoinnin tulevaisuutta yritetään väkisin sähköistää!

Ainoa ongelma on akku. Jos on eräretkellä 1000km töpselistä, ei pääse lataamaan ja näinollen sauhuttelu loppuu. Kuolleena syntynyt idea. Ei toimi.  ;D

Haluan korostaa, etten mitenkään vastusta sähkötupakointia, se varmasti tulee yleiseksi, mutta vasta ehkä satojen vuosien päästä kun kunnollinen akku on kehitetty.

Sitäpaitsi kunnon tupakoitsija haluaa myös polttaa näppinsä välillä, siihen ei akkuteho riitä. Ja pakkasella se ei tietenkään toimi senkään vertaa.

Haihattelua ja kityhipsterien huuhaata. Mutta korostan vielä, ettei minulla ole mitään sähkötupakkia vastaan sinänsä. Päinvastoin.  ;D

Yleinen mielipide on aina väärässä

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #12 : pe 29.01.2016, 01:00:03 »
Erinomainen ketju. Mistä kannattaisi hankkia setti, onko niillä pitkä toimitusaika? Voisin testata, lähinnä mietityttää, kauanko nuo patruunat kestävät. Olen niin laiska, etten jaksa itse kyhäillä kuitenkaan nesteitä. Investointina lienee järkevä, jos polttaa. Keuhkot säästyvät ja ilmeisesti lompakkokin?
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #13 : pe 29.01.2016, 07:04:32 »
Näyttää vahvasti siltä, että tupakoinnin tulevaisuutta yritetään väkisin sähköistää!

Ainoa ongelma on akku. Jos on eräretkellä 1000km töpselistä, ei pääse lataamaan ja näinollen sauhuttelu loppuu. Kuolleena syntynyt idea. Ei toimi.  ;D

Haluan korostaa, etten mitenkään vastusta sähkötupakointia, se varmasti tulee yleiseksi, mutta vasta ehkä satojen vuosien päästä kun kunnollinen akku on kehitetty.

Sitäpaitsi kunnon tupakoitsija haluaa myös polttaa näppinsä välillä, siihen ei akkuteho riitä. Ja pakkasella se ei tietenkään toimi senkään vertaa.

Haihattelua ja kityhipsterien huuhaata. Mutta korostan vielä, ettei minulla ole mitään sähkötupakkia vastaan sinänsä. Päinvastoin.  ;D
Heh, hyvin trollattu.

Mutta olet oikeassa siinä että tupakoinnille on käymässä sama kurja kohtalo mitä kävi kodin valaistukselle.

En nyt sanoisi eräretkeilyä kuolleeksi ideaksi, ehkä harvinaiseksi kuitenkin. Tai epänormaaliksi.
Ymmärrän kyllä että reppuun on mahdotonta mahduttaa muutama sormiparisto ja pikku pullo nestettä.

Toki itsensä telominen on kovin vaikeaa nykyisellä tekniikalla ja varmasti tulee vielä talvia joissa kännykätkin hyytyvät. :)
« Viimeksi muokattu: pe 29.01.2016, 14:17:08 kirjoittanut a4 »

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #14 : pe 29.01.2016, 07:23:54 »
Saatte sähkötupakoinnin kuulostamaan aika armottomalta hifistelyltä, mitä sen ei varmaankaan tarvitse olla.

Anemone

• Vieras
« Vastaus #15 : pe 29.01.2016, 13:27:48 »
Sähkötupakka räjähti – silmänpohja murtui, näkö vaarassa

Sähkötupakan aiheuttamaa vammaa hoidetaan nyt ensimmäistä kertaa Hyksissä ja ilmeisesti myös koko Suomessa, mutta Yhdysvalloissa on raportoitu 25 räjähdystä. Niistä yhdeksässä syntyi vammoja ihmisille.

http://yle.fi/uutiset/sahkotupakka_rajahti__silmanpohja_murtui_nako_vaarassa/8633770

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #16 : pe 29.01.2016, 14:53:35 »

Sähkötupakan aiheuttamaa vammaa hoidetaan nyt ensimmäistä kertaa Hyksissä ja ilmeisesti myös koko Suomessa, mutta Yhdysvalloissa on raportoitu 25 räjähdystä. Niistä yhdeksässä syntyi vammoja ihmisille.

http://yle.fi/uutiset/sahkotupakka_rajahti__silmanpohja_murtui_nako_vaarassa/8633770
juu, kannattaa myös lukaista esim. tämän saman uutisen lukijakommentit..
auto syttyi palamaan kesken ajon! autot kiellettävä. polkupyörä on paloturvallisempi, sanoo asiantuntija.

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #17 : pe 29.01.2016, 15:21:34 »
Saatte sähkötupakoinnin kuulostamaan aika armottomalta hifistelyltä, mitä sen ei varmaankaan tarvitse olla.
itselläni oli sama fiilis tutustuessani ilmiöön ilman omaa laitetta ja kokemusta. yhtä ihmeellistä kuin autoilu.
noh, e-savukkeille ei ole sentään vielä omia tv-ohjelmia eikä lukuisia lehtiä, vilkasta mainontaa tai globaaleja kilpailuja.
oikeastihan jo lada riittää autoiluun paikasta a paikkaan b. ja turhat ajot pois.

hifistelyäkin löytyy mutta itseäni pidän vain valistuneena kuluttajana.
voi sähkökessuttelua syyttää myös liian monipuoliseksi tupakoinniksi.

väittäisin että "nappia painamalla" on kuitenkin melko yksinkertaista hommailua.
ja nykyaikaisissa leivänpaahtimissakin on enemmän nappuloita.

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #18 : pe 29.01.2016, 16:02:30 »
Erinomainen ketju. Mistä kannattaisi hankkia setti, onko niillä pitkä toimitusaika? Voisin testata, lähinnä mietityttää, kauanko nuo patruunat kestävät. Olen niin laiska, etten jaksa itse kyhäillä kuitenkaan nesteitä. Investointina lienee järkevä, jos polttaa. Keuhkot säästyvät ja ilmeisesti lompakkokin?
itse aloittaisin nykypäivänä minkä tahansa ostokseni - tutustumalla tuotteeseen ja hintavertailemalla netissä.
ehkä parasta on aloittaa arvioituun tai arvioimattomaan omaan käyttöön sopivalla aloituspakkauksella jostain suomalaisesta kaupasta ja odottaa paketin saapumista maltillisesti ainakin muutamasta päivästä viikkoon. muutama vara-atomisaattori ja valmisnestepullo tilaukseen mukaan niin ei tarvitse heti olla tilailemassa lisää. alennuskoodeja löytyy useimpiin kauppoihin netistä helposti.

laitteita on jo lähes yhtä montaa kuin autoja. eri värisinä ja kokoisina. jokaiselle jotakin. peruskäyttäjän kannattaa ostaa halpoja peruslaitteita ilman diskovaloja ja misumagneetteja. ja uudet mallit ovat yleensä vanhoja parempia. 

patruunoiden kesto vaihtelee kuin onni ja vain taivaan isä suojelee(virsi 492) - päivästä viikkoihin. muuttujia on monia. laitteen tehot, atomisaattorin materiaalit, maanataikappaleet, kuivalla atomisaattorilla polttelu, nesteen koostumus, maahanmuutto..

tupakoitsijoilla ainakin keuhkot ja lompakko tuntuu säästyvän, ellei innostu hifistelemään, ja enemmänkin jos kokkailee omat juissinsa.

minäkin olen laiska. mutta laiskuutta ei saavutettu tässä maassa ilman kovaa ajatustyötä. aiemmat sukupolvet ovat hiki otsalla saavuttaneet meille nykyisen laiskuutemme. siksi meidänkin ylisukupolvinen pyhä tehtävämme on aina tarkkaan pohtia mihin kannattaa ryhtyä ja mihin ei. omien nesteiden kokkailun osalta optimaalinen laiskuus saavutetaan, kun huomataan että kippaamalla pienen pullollisen makutiivistettä isompaan pullolliseen pohjanestettä - on käytetty suunnilleen sama määrä energiaa kuin kippailemalla sama määrä valmisnesteitä suoraan sähkösavukkeen tankkiin. mutta samalla on käytetty paljon vähemmän hiki hatussa ansaittua rahaa.
ilman hifistelyä, kokkailu voi tarkoittaa lähinnä pelle pelotonmaista lorauttelua milloin mistäkin milloin minnekin. avuksi voi ottaa myös kuuluisan "maa on litteä"-maalaisjärjen.
« Viimeksi muokattu: pe 29.01.2016, 16:28:21 kirjoittanut a4 »

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #19 : su 31.01.2016, 17:58:21 »

Näin, hyvät naiset ja herrat! This is why we can´t have nice things. Ei se ole vain ihmisen ahneus ja lyhytnäköisyys, yhtä usein se on silkka ihmisen tyhmyys.

Kun tämän ketjun avausviestissä on kirjoitettu seuraavasti:

Ketjussa on tarkoitus keskustella kaikesta sähkötupakkaan liittyvästä (Tosin asiasta sen kummemmin tietämättömien sähkötupakka sitä ja tätä vaarallista -uutisointia ei ketjussa kaivata)

...niin mitä tekee nimimerkki Anemone?

Hidasta taputusta Anemone, hidasta taputusta. Voisitko nyt ystävällisesti painua vittuun tästä ketjusta? Älä edes yritä selitellä mitään. Pysyt jatkossa vain kokonaan kommentoimatta.